Παλαιός




Το παρακάτω, αν και εν πρώτοις ομοιάζει ως μη έχον σχέσιν με τα έως τώρα αναπτυχθέντα, κι ενώ δεν το είχα προγραμματίσει για τόσο ενωρίς, αλλά πρός το τέλος της εν λόγω σειράς, αναγκάζομαι να το φέρω ενωρίτερα λόγω του ότι κάποιοι επιμένουν να μας τα πρήζουν, μην εννοώντας επιτέλους να βάλουν μυαλό και να το βουλώσουν.

Το θέμα δεν είναι τωρινό, αλλά αρκετά παλιό !! ..πόσο παλιό ;; ..έε κρίνετε μόνοι σας !! ..και ο σκοπός όλων αυτών που λαμβάνουν χώραν ..πάντα ο ίδιος !! ..ώστε τα Ζά να μένουν στο «σκοτάδι», και να μασουλάνε τον σανό τους, χωρίς να σηκώνουν κεφάλι !!

 

Και ο λόγος περί των Γραμμάτων και της Έλλησι Γλώσσης !!

 

Κάποιοι πασχίζουν, παντίοις τρόποις, να μας πείσουν ότι την Γλώσσαν έχουμε Ινδο-γερμανική(ευρωπαιϊκή) και την γραφήν Φοινικικήν, ίσως αμφοτέρες και μου-γκανικές !! ..το πάλεψαν πολύ και πληρώθηκαν αδρά ..άλλος με έκδοση βιβλίων-λεξικών, άλλος με θέση καθηγητού ή και πρυτάνεως στα πανεπιστουμπιακά κωλοχανεία, και λοιπών ακαδημικών τίτλων και μεγαλοσταύρων ..και βεβαίως-βεβαίως από την άλλην γκουβερνοκοπρόσκυλα μέχρι και σε πρώθυ-πρωκτες θέσεις σπρώχτηκαν, για τις «φιλότιμες» προσπάθειές τους υποβάθμισης της.

 

Παλιό το πράγμα ..τα έσουρνε «περί κακοηθειών» ο Πλούταρχος στον Ηρόδοτο, λέγοντας για το πόσο χοντρά τα είχε πιάσει, ώστε να γράψει τις Φοινίκιες μαλακίες του ..που άλλωστε βεβαίως πάντα φρόντιζε να κρατάει πισινή, γράφοντας ότι δεν το ‘χει και σίγουρο ..απλά «έτσι νομίζει – ὡς ἐμοὶ δοκέειν» γράφει και ξαναγράφει.

Τα Ηροδότεια λεγόμενα είναι απλά ατομική του γνώμη (;;) άσχετα το πόσο πολύ προσπάθησε να μας πείσει περί Γεφυραίων, και βεβαίως είναι πέρα για πέρα ψευδή, καθώς δεν επιβεβαιώνονται από κάποιον άλλον συγγραφέα ..εν αντιθέσει με τα λεγόμενα του Αριστοτέλη – Αθηναίων Πολιτεία κεφ-στ, Ψήφισμα Δημοφώντος, αλλά και γραφόμενα από Ευριπίδη, Αισχύλο, κλπ. κλπ.




ΗΡΟΔΟΤΟΣ

Ηρόδοτος (485 πχ) – Tερψιχόρη 58

58.1 οἱ δὲ Φοίνικες οὗτοι οἱ σὺν Κάδμῳ ἀπικόμενοι, τῶν ἦσαν οἱ Γεφυραῖοι, ἄλλα τε πολλὰ οἰκήσαντες ταύτην τὴν χώρην ἐσήγαγον διδασκάλια ἐς τοὺς Ἕλληνας καὶ δὴ καὶ γράμματα, οὐκ ἐόντα πρὶν Ἕλλησι ὡς ἐμοὶ δοκέεινπρῶτα μὲν τοῖσι καὶ ἅπαντες χρέωνται Φοίνικες· μετὰ δὲ χρόνου προβαίνοντος ἅμα τῇ φωνῇ μετέβαλλον καὶ τὸν ῥυθμὸν τῶν γραμμάτων.    

58.2 περιοίκεον δὲ σφέας τὰ πολλὰ τῶν χώρων τοῦτον τὸν χρόνον Ἑλλήνων Ἴωνες, οἳ παραλαβόντες διδαχῇ παρὰ τῶν Φοινίκων τὰ γράμματα, μεταῤῥυθμίσαντες σφέων ὀλίγα ἐχρέωντο, χρεώμενοι δὲ ἐφάτισαν, ὥσπερ καὶ τὸ δίκαιον ἔφερε, ἐσαγαγόντων Φοινίκων ἐς τὴν Ἑλλάδα, Φοινικήια κεκλῆσθαι.    

58.3 καὶ τὰς βύβλους διφθέρας καλέουσι ἀπὸ τοῦ παλαιοῦ οἱ Ἴωνες, ὅτι κοτὲ ἐν σπάνι βύβλων ἐχρέωντο διφθέρῃσι αἰγέῃσί τε καὶ οἰέῃσι· ἔτι δὲ καὶ τὸ κατ᾽ ἐμὲ πολλοὶ τῶν βαρβάρων ἐς τοιαύτας διφθέρας γράφουσι.

 

Αλλά ενώ μας πρήζουν με τους Φοίνικες ..κάνουν γαργάρα αυτά που ο ίδιος γράφει για το Καρνάκ !! ..Καρνάκ τι είναι αυτό τρώγεται ;; 

..όσο για ‘κείνα που λέει ο Μανέθωνας, ά παπά ..τι ‘ναι εφτούνα ;; ..μακριά κι αλάργα !! ..κι επειδής εγώ είμαι καλό πιδί και δεν θέλω να φορτώσω προβλήματα στα Ζά ..μέρες που ‘ναι (μπέκα μέσα ..βγέκα όξω) και να ‘χουμε και τίποτις εγκεφαλικά ..καθώς σούρνονται βλέπετε και ξαφνικοτεζαρίσματα (οπότε πλάκα θα ‘χει να μου φορτώσουν και κάνα τέτοιο) ..έτσι τσιμουδιά δεν θα βγάλω ..θα σας αφήσω να το ψάξετε μόνοι σας όσοι θέλετε !! ..εδώνανα, εγώ θα σας μοστράρω μόνο τα Ηροδότεια :

 

Ηρόδοτος (485 πχ) – Ευτέρπη 143

1 πρότερον δὲ Ἑκαταίῳ τῷ λογοποιῷ ἐν Θήβῃσι γενεηλογήσαντί τε ἑωυτὸν καὶ ἀναδήσαντι τὴν πατριὴν ἐς ἑκκαιδέκατον θεὸν ἐποίησαν οἱ ἱρέες τοῦ Διὸς οἷόν τι καὶ ἐμοὶ οὐ γενεηλογήσαντι ἐμεωυτόν· 

2 ἐσαγαγόντες ἐς τὸ μέγαρον ἔσω ἐὸν μέγα ἐξηρίθμεον δεικνύντες κολοσσοὺς ξυλίνους τοσούτους ὅσους περ εἶπον· ἀρχιερεὺς γὰρ ἕκαστος αὐτόθι ἱστᾷ ἐπὶ τῆς ἑωυτοῦ ζόης εἰκόνα ἑωυτοῦ· 

3 ἀριθμέοντες ὦν καὶ δεικνύντες οἱ ἱρέες ἐμοὶ ἀπεδείκνυσαν παῖδα πατρὸς ἑωυτῶν ἕκαστον ἐόντα, ἐκ τοῦ ἄγχιστα ἀποθανόντος τῆς εἰκόνος διεξιόντες διὰ πασέων, ἕως οὗ ἀπέδεξαν ἁπάσας αὐτάς. 

4 Ἑκαταίῳ δὲ γενεηλογήσαντι ἑωυτὸν καὶ ἀναδήσαντι ἐς ἑκκαιδέκατον θεὸν ἀντεγενεηλόγησαν ἐπὶ τῇ ἀριθμήσι, οὐ δεκόμενοι παρ᾽ αὐτοῦ ἀπὸ θεοῦ γενέσθαι ἄνθρωπον· ἀντεγενεηλόγησαν δὲ ὧδε, φάμενοι ἕκαστον τῶν κολοσσῶν πίρωμιν ἐκ πιρώμιος γεγονέναι, ἐς ὃ τοὺς πέντε καὶ τεσσεράκοντα καὶ τριηκοσίους ἀπέδεξαν κολοσσούς [πίρωμιν ἐπονομαζόμενον],καὶ οὔτε ἐς θεὸν οὔτε ἐς ἥρωα ἀνέδησαν αὐτούς. πίρωμις δὲ ἐστὶ κατὰ Ἑλλάδα γλῶσσαν καλὸς κἀγαθός.”




Βέβαια κοινός νούς χρειάζεται, και μόνο, για να καταλάβει κάποιος ότι όλες αυτές οι μπούρδες περί Φοινίκων, δεν αξίζουν ούτε κάν «χέσιμο» ..αφού κάποιος, εν πολλοίς, «ανύπαρκτος λαός» που δεν άφησε πολιτισμικά απολύτως τίποτε, είχε μας λένε φτιάξει τα γράμματα και το αλφάβητο, αλλά όντας ανίκανος, να ονοματίσει σωστά τα ορνιθοσκάλισματά του, και να τους δώσει ονόματα της προκοπής (τα ονόμαζε κατά πώς του φαινόντουσαν ..Βόδια , Γκαμήλες, ..σκατά) ..χα χά !! εν αντιθέσει με αυτούς τους αχαΐρευτους και ανεπρόκοπους Έλληνες (που αποβραδίς τα ξύνανε, κι ολημερίς τον παίζανε) περιμένοντας τους Φοινικόφιους, πότε θα δεήσουν να τους τα δώσουν έτοιμα ..μόλις και τα πιάσανε στα χέρια τους ..τους άλλαξαν μονομιάς τα Βοϊδικά και Γκαμηλικά ονόματα, και τους έδωσαν τα και σήμερα γνωστά και χρησιμοποιούμενα.

Βέβαια χρειάζεται πολύ μυαλό, ώστε να περιμένουμε από τα διάφορα νοητάκια να σκεφτούν και να συμπεράνουν ότι, κάποιοι που στα διάφορα σύμβολα δίνουν ονόματα, κατά πώς τους φαίνονται, δεν μπορεί να είναι οι δημιουργοί τους, αλλά κάποιοι τυμβωρύχοι, που κάπου ξεθάψανε έναν Αλφαβητικό πίνακα !! 

..ρε πας καλά ;; ..πως περιμένεις να σκεφτούνε κάτι τέτοιο ;; ..με τι μυαλό να το πράξουν ;;

 

Από την άλλη όλοι οι υπόλοιποι ..που δεν ήταν ικανοί να δημιουργήσουν γράμματα ..όλο και κάτι αφήσαν.

Όσο για τους Έλληνες ..ναι ναί, αυτούς που τα ξύνανε, όσο περίμεναν τους Φοίνικες να τους φέρουν τα γράμματα, και δημιούργησαν μιά γλώσσα με εκατομμύρια λέξεις, και πληθώρα κειμένων σε κάθε τομέα του επιστητού, για το πως τα κατάφεραν όλα αυτά, όντας ανίκανοι να σχεδιάσουν μερικά ορνιθοσκαλίσματα ..μούγκα στην στρούγκα !! ..και τα οποία βεβαίως, για να μην βρεθεί κάνας τρελός και νπάρουμε πολύ αέρα, φρόντισαν να μπουρλοτιάσουν και να μπουντρουμιάσουν στις υπόγες τους.

Άλλωστε πρίν από τις διάφορες Ελληνικές κλασσικές μορφές γραμμάτων είχαμε τις Γραμμικές γραφές ..γραφές που μιά χαρά διαβάζονται χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουμε σε καφεντζούδες.

Κοπανιούνται μερικοί ..να μας λένε ότι, οι Γραμμικές είναι Συλλαβικές και όχι Φθογγικές  ..πώ πώ πρόβλημαααα !! ..τι έγινε ρε ντερβίσια ;; ..τόσο σας πείραξε που τους την έδωσε και ξεχωρίσανε κάποια στιγμή τα Σύμφωνα από τα Φωνήεντα στο Συλλαβικό ;; ..και δεν το έριξαν στις καφεντζούδες ;; ..δηλαδή με το Συλλαβικό δεν κάνουμε χωριό ;; ..αντί να έχεις 20 Σύμβολα για την απόδοση των 15 Συμφώνων και των 5 Φωνηέντων ..πόσο πολύ μεγάλο πρόβλημα σας μοιάζει το να έχεις σε Σύμβολα έναν αριθμό (Σύμφωνα Χ Φωνήεντα) ..από το να τρέχεις στις καφετζούδες και να ψάχνεις Βόδια και Γκαμήλες ;;




..και η μαλακία βαράει ταβάνι

Άσχετα λοιπόν για ποιόν λόγο ο κάθε «μαλάκας» κάνει το οτιδήποτε, εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί όλοι οι άλλοι κάθονται και ασχολούνται με μαλακίες περί Φοινίκων, και λοιπών γελοιοτήτων, και δεν απαντούν σε όλους αυτούς : ..είναι δυνατόν ένας λαός -οι Έλληνες- που έδειξε έναν τέτοιον πολιτισμό ..που μίλησαν και έγραψαν επί παντός επιστητού, και δημιούργησαν μια γλώσσα εκατομμυρίων λέξεων, να περίμεναν μερικούς τσομπαναραίους, που τίποτε αξιόλογο δεν κατέλειπαν, να τους δώσουν μερικά γραφηματάκια-σχεδιάκια ώστε να μπορέσουν να γράψουν και ν’ απεικονίσουν όλα εκείνα που είχαν δημιουργήσει ;; 

Ενώ το μόνο που μένει να πούνε σε όλους αυτούς τους μαλακοπύτουρες είναι : «ρε δεν πά να πηδηχτείτε, μπας και ξεθολώσει το τσερβέλο σας, και σταματήσετε να ξαμολάτε τέτοιες μαλακίες ;;»   

Κανένα πρόβλημα δεν θα είχα να δεχτώ ότι και κάποιος άλλος λαός είχε τις δικές του δημιουργίες ..όπως να ας πούμε τα Σανσκριτικά των Ινδών, αλλά και τα Κινέζικα ..όμως το να προσπαθούν κάποιοι με το ζόρι να αφανίσουν το Ελληνικό γίγνεσθαι, και να μας πείσουν με μαλακίες ..έεε η μόνη απάντηση που τους πρέπει είναι : «άντεστε και πηδηχτείτε τσόλια !!»

Όμως δεν πάνε να χτυπιούνται όσο θέλουν … είναι τόσα τα στοιχεία, που ακόμη και τον κώλον τους να χτυπήσουν στο ταβάνι δεν πρόκειται να καταφέρουν κάτι !!

Εντάξει ..όλοι αυτοί οι θεσουλο-γλείφτουλες και οι τουρλοκωλιαζόμενοι στις μασονοϋπόγες, μιά χαρά μπορούμε να καταλάβουμε ότι εκτελούν διαταγές των αφεντάδων τους ..όμως έλεος ρε παιδιά, όλοι οι υπόλοιποι τι διάολο πάθατε και ασχολείστε με βλακείες ;; ..τόσο πολύ το χάσατε ή ορέγεστε και ‘σείς την προσφορά κάποιου κώλου προσβλέποντας σε θεσούλες, εξυπηρετήσεις και λοιπές προσφορές ;; ..έε τι σκατά συμβαίνει ;: ..σας σάλεψε ή βγάλατε το τομάρι σας σε δημοπρασία ;;




..γραφή από παλιά

Στησίχορος και Αριστοτέλης ισχυρίζονται ότι ο Παλαμήδης είναι ο εφευρέτης των γραμμάτων !! ..για πότε μιλάμε ;; ..Τρωϊκός – Ηρωϊκή Εποχή Χαλκού !!

 

Στησίχορος (640-555πχ) – Αποσπάσματα 34, 8

«…τὸν Παλαμήδην λέγειν εὑρυκέναι (τὰ γράμματα)»

 

 Ε. Μπέκερ, «Ελλ. Ανέκδοτα» ΙΙ 783,14) 

ο Διόδωρος, βιβλιοθήκη 3, 76, 3) αναφέρει από Αριστοτέλη (380 πχ)

«ο Παλαμήδης ἄφωνα και φωνούντα συλλαβάς τεθείς ἐξεῦρον ἀνθρώποισι γράμματα εἰδέναι.»

 

Αλλά και ο Πλούταρχος στο Περί του Σωκράτους δαιμονίου

Στο μνήμα της Αλκμήνης (που ανοίχθηκε με διαταγή του βασιλέως Αγησιλάου της Σπάρτης) βρήκαν χάλκινο πίνακα με άγνωστη γραφή ..τον οποίον έστειλαν στην Αίγυπτο να τον αναγνώσει ο ιερέας Χόνουφις – και η απάντηση ήταν ότι η Γραφή και η Γραμματική ήταν της εποχής του Πρωτέως, την οποία γνώριζε και ο Ηρακλής.

 

Πλούταρχος – Περί του Σωκράτους δαιμονίου

[5]  …..σώματος, ψέλλιον δὲ χαλκοῦν οὐ μέγα καὶ δύ´ ἀμφορεῖς κεραμεοῖ γῆν ἔχοντες ἐντὸς ὑπὸ χρόνου λελιθωμένην ἤδη καὶ συμπεπηγυῖαν, ἐπάνω δὲ τοῦ μνήματος ἔκειτο πίναξ χαλκοῦς ἔχων γράμματα πολλὰ θαυμαστὸν ὡς παμπάλαια· γνῶναι γὰρ ἐξ αὑτῶν οὐδὲν παρεῖχε καίπερ ἐκφανέντα τοῦ χαλκοῦ καταπλυθέντος, ἀλλ´ ἴδιός τις ὁ τύπος καὶ βαρβαρικὸς τῶν χαρακτήρων ἐμφερέστατος Αἰγυπτίοις· διὸ καὶ Ἀγησίλαος, ὡς ἔφασαν, ἐξέπεμψεν ἀντίγραφα τῷ βασιλεῖ δεόμενος δεῖξαι τοῖς ἱερεῦσιν, εἰ ξυνήσουσιν. ἀλλὰ περὶ τούτων μὲν ἴσως (578) ἂν ἔχοι τι καὶ Σιμμίας ἡμῖν ἀπαγγεῖλαι, | κατ´ ἐκεῖνον τὸν χρόνον ἐν Αἰγύπτῳ πολλὰ τοῖς ἱερεῦσι διὰ φιλοσοφίαν συγγενόμενος. ……..

[7] ‘Οὐ γὰρ οὖν’ εἶπεν ὁ Φειδόλαος· ‘ἀλλὰ τοῦτον μέν, ὅταν ἥκῃ πρὸς ἡμᾶς, δεξόμεθα· νυνὶ δ´ ὑπὲρ ὧν ἀρτίως ἠποροῦμεν, ὦ Σιμμία, γραμμάτων, εἴ τι γιγνώσκεις πλεῖον ἐξάγγειλον ἡμῖν· λέγονται γὰρ οἱ κατ´ Αἴγυπτον ἱερεῖς τὰ γράμματα συμβαλεῖν τοῦ πίνακος, ἃ παρ´ ἡμῶν ἔλαβεν Ἀγησίλαος τὸν Ἀλκμήνης τάφον ἀνασκευασάμενος.’ καὶ ὁ Σιμμίας εὐθὺς ἀναμνησθείς ‘οὐκ οἶδ´’ ἔφη ‘τὸν πίνακα τοῦτον, ὦ Φειδόλαε, γράμματα δὲ πολλὰ παρ´ Ἀγησιλάου κομίζων Ἀγητορίδας ὁ Σπαρτιάτης ἧκεν εἰς Μέμφιν ὡς Χόνουφιν τὸν προφήτην, – – – ποτὲ συμφιλοσοφοῦντες διετρίβομεν ἐγὼ καὶ Πλάτων καὶ Ἐλλοπίων ὁ Πεπαρήθιος. ἧκε δὲ πέμψαντος βασιλέως καὶ κελεύσαντος τὸν Χόνουφιν, εἴ τι συμβάλλοι τῶν γεγραμμένων, ἑρμηνεύσαντα ταχέως ἀποστεῖλαι· πρὸς ἑαυτὸν δὲ τρεῖς ἡμέρας ἀναλεξάμενος βιβλίων τῶν παλαιῶν παντοδαποὺς (579) χαρακτῆρας | ἀντέγραψε τῷ βασιλεῖ καὶ πρὸς ἡμᾶς ἔφρασεν, ὡς Μούσαις ἀγῶνα συντελεῖσθαι κελεύει τὰ γράμματα, τοὺς δὲ τύπους εἶναι τῆς ἐπὶ Πρωτεῖ βασιλεύοντι γραμματικῆς, ἣν Ἡρακλέα τὸν Ἀμφιτρύωνος ἐκμαθεῖνὑφηγεῖσθαι μέντοι καὶ παραινεῖν τοῖς Ἕλλησι διὰ τῶν γραμμάτων τὸν θεὸν ἄγειν σχολὴν καὶ εἰρήνην διὰ φιλοσοφίας ἀγωνιζομένους ἀεί, Μούσαις καὶ λόγῳ διακρινομένους περὶ τῶν δικαίων τὰ ὅπλα καταθέντας.

 

Η γραφή του τάφου της Αλκμήνης παραλληλίζεται με την εποχή της βασιλείας του Πρωτέως στην Αίγυπτο, τον οποίον σύμφωνα με τον Ομήρο (Οδύσσεια, Δ’ 365-385) συνάντησε ο Μενέλαος, επιστρέφοντας (;;) από τον Τρωικό πόλεμο. 

Επιπλέον συνηγορούν και οι περιγραφές του Ηροδότου στην (Ευτέρπη, παρ. 118), καθώς και του Διοδώρου Σικελιώτη στην (Ιστορική Βιβλιοθήκη, Α΄, παρ. 62 και 63 

..Όθεν η  βασιλεία του Πρωτέως στην Αίγυπτο και τα γράμματα της γραφής του πίνακος ήταν προγενέστερης εποχής, ανήκοντα στον Ηρωϊκό κύκλο (θεϊκή Γενιά και 1η Ανθρώπινη-Ηρωϊκή).




Επίσης σύμφωνα με  τον Πλάτωνα τα γράμματα τα έφτιαξε κάποιος θεός, και προέρχονται από την Αίγυπτο.

Πλάτων, Φίληβος 18c

Σωκράτης: ἐπειδὴ φωνὴν ἄπειρον κατενόησεν εἴτε τις θεὸς εἴτε καὶ θεῖος ἄνθρωπος ὡς λόγος ἐν Αἰγύπτῳ Θεῦθ τινα τοῦτον γενέσθαι λέγων, ὃς πρῶτος τὰ φωνήεντα ἐν τῷ ἀπείρῳ κατενόησεν οὐχ ἓν ὄντα ἀλλὰ πλείω, καὶ πάλιν [18c] ἕτερα φωνῆς μὲν οὔ, φθόγγου δὲ μετέχοντά τινος, ἀριθμὸν δέ τινα καὶ τούτων εἶναι, τρίτον δὲ εἶδος γραμμάτων διεστήσατο τὰ νῦν λεγόμενα ἄφωνα ἡμῖν: τὸ μετὰ τοῦτο διῄρει τά τε ἄφθογγα καὶ ἄφωνα μέχρι ἑνὸς ἑκάστου, καὶ τὰ φωνήεντα καὶ τὰ μέσα κατὰ τὸν αὐτὸν τρόπον, ἕως ἀριθμὸν αὐτῶν λαβὼν ἑνί τε ἑκάστῳ καὶ σύμπασι στοιχεῖον ἐπωνόμασε: καθορῶν δὲ ὡς οὐδεὶς ἡμῶν οὐδ᾽ ἂν ἓν αὐτὸ καθ᾽ αὑτὸ ἄνευ πάντων αὐτῶν μάθοι, τοῦτον τὸν δεσμὸν αὖ λογισάμενος ὡς [18d] ὄντα ἕνα καὶ πάντα ταῦτα ἕν πως ποιοῦντα μίαν ἐπ᾽ αὐτοῖς ὡς οὖσαν γραμματικὴν τέχνην ἐπεφθέγξατο προσειπών.




Αλλά υπάρχουν και άλλες αναφορές :

Σύμφωνα με τον Αισχύλο τα γράμματα είναι έργο του Προμηθέα.

Αισχύλος – Προμηθεύς 460

“καὶ μὴν ἀριθμόν, ἔξοχον σοφισμάτων, ἐξηῦρον αὐτοῖς, γραμμάτων τε συνθέσεις, “   460

 

Δοσιάδης, επιγραμματοποιός

“ .. εν Κρήτη φησίν ευρεθήναι αυτά (τα γράμματα)….




Ο δε Διόδωρος αναφέρει επίσης ότι η εύρεση των γραμμάτων, και η σύνθεση των επών, είναι έργο των Μουσών, που τους δόθηκε από τον πατέρα τους

Διόδωρος Σικελιώτης – Ιστορική Βιβλιοθήκη  Ε – 74

«[5,74] Ταῖς δὲ Μούσαις δοθῆναι παρὰ τοῦ πατρὸς τὴν τῶν γραμμάτων εὕρεσιν καὶ τὴν τῶν ἐπῶν σύνθεσιν τὴν προσαγορευομένην ποιητικήν ….»

Και τι μαθαίνουμε από τις παραδόσεις και τα σωζόμενα ;; ..ποιό καλό παλιό-παιδο είχε μανούλα Μουσί-τσα ;; ..ναι ναί σωστά καταλάβατε ..ο Ορφέας !! ..ξέρετε τώρα – Αργοναυτικά ..Ύμνοι κλπ. ..πως νομίζετε ότι κατάφερε να τα γράψει χωρίς να έχει πάρει τα Φοινικογράμματα ;;




Αλλά ας πάμε τώρα και στον Όμηρο :

Ο Όμηρος δεν αναφέρει ποιος τα εφηύρε, αλλά μας λέει ότι ο Βελλερεφόντης, που έζησε την εποχή της Αργοναυτικής εκστρατείας, μετέφερε ένα μήνυμα γραμμένο σε κώδικα, κάτι που δηλώνει ότι η γραφή είχε μεγάλη ιστορία, και μάλιστα σε σημείο τέτοιο ώστε να  δημιουργηθούν κώδικες μυστικής γραφής.

 

Όμηρος – (Ιλιάδα 6 165-169)

ὅς μ’ ἔθελεν φιλότητι μιγήμεναι οὐκ ἐθελούσῃ.”  165
ὣς φάτο, τὸν δὲ ἄνακτα χόλος λάβεν οἷον ἄκουσε·

κτεῖναι μέν ῥ’ ἀλέεινε, σεβάσσατο γὰρ τό γε θυμῷ,
πέμπε δέ μιν Λυκίην δέ, πόρεν δ’ ὅ γε σήματα λυγρά,
γράψας ἐν πίνακι πτυκτῷ θυμοφθόρα πολλά,

 

Οδύσσεια 19 στίχος 250

ὣς φάτο, τῇ δ’ ἔτι μᾶλλον ὑφ’ ἵμερον ὦρσε γόοιο
σήματ’ ἀναγνούσῃ, τά οἱ ἔμπεδα πέφραδ’ Ὀδυσσεύς.   250
ἡ δ’ ἐπεὶ οὖν τάρφθη πολυδακρύτοιο γόοιο,
καὶ τότε μιν μύθοισιν ἀμειβομένη προσέειπε·

 

 




Όμως ..Παλαμήδης εδώ ..Παλαμήδης εκεί ..πουθενά ο Παλαμήδης στα Ομηρικά … ποιός ο λόγος ;; ..χα χά !!

Κάποιοι λένε ότι αυτό έγινε από τον Όμηρο, για να μην υποβαθμίσει-επισκιάσει το ρεμάλι τον Οδυσσέα, καθώς εδαύτος δεν έπιανε μία μπροστά στον Παλαμήδη, και επιπλέον για να μην αναγκαστεί να βγάλει στην φόρα όσα δολίως είχε κάνει αυτό το κάθαρμα, που ήταν και ο πρωτεργάτης στην κατασυκοφάντηση και τον λιθοβολισμό του Παλαμήδη ..πράγματα που έμαθε ο Ναύπλιος (πατέρας του Παλαμήδη) από τα μηνύματα που έριξε στην θάλασσα, ο έτερος γιός του Οίαξ :

 

Σούδα

«σπερ Οαξ τ Ναυπλί γράφει τ πατρ τν Παλαμήδη ν διαφόροις πλάταις κα ριπτε ες θάλασσαν, στε μι γέ τινι Ναυπλί περιπεσεν»,

 

Αφού ο γέρο-Ναύπλιος έγινε κοινωνός των συμβάντων ..τα πήρε στο τσερβέλο, και πήγε και μπούκαρε στην συνέλευση των Αχαιών, ζητώντας εξηγήσεις ..όμως τον πέταξαν κλωτσιδόν έξω ..πράγμα που βέβαια δεν το κατάπιε αμάσητο ο γέρος ..αλλά και δεν το ‘βαλε κάτω, αλλά έκανε βούκινο παντού σ’ όλη την Γελαδική, όλα τα καμώματά τους ..που τα «λούστηκαν» στην επιστροφή τους !! ..άααχ !! ..όχι που θα τους την χάριζε !!




Δείτε πως τα σούρνει ο Απολλόδωρος για το εν λόγω θέμα :

Απολλοδώρου Αθηναίου Επιτομή 6, 8-11 

Επ. 6, 8[8] ὁ γὰρ τοῦ Ναυπλίου καὶ Κλυμένης τῆς Κατρέως υἱὸς Παλαμήδης ἐπιβουλαῖς Ὀδυσσέως λιθοβοληθεὶς ἀναιρεῖται. τοῦτο μαθὼν Ναύπλιος ἔπλευσε πρὸς τοὺς Ἕλληνας καὶ τὴν τοῦ παιδὸς ἀπῄτει ποινήν·

Επ. 6, 9 ἄπρακτος δὲ ὑποστρέψας, ὡς πάντων χαριζομένων τῷ βασιλεῖ Ἀγαμέμνονι, μεθ’ οὗ τὸν Παλαμήδην ἀνεῖλεν Ὀδυσσεύς, παραπλέων τὰς χώρας τὰς Ἑλληνίδας παρεσκεύασε τὰς τῶν Ἑλλήνων γυναῖκας μοιχευθῆναι, Κλυταιμνήστραν Αἰγίσθῳ, Αἰγιάλειαν τῷ Σθενέλου Κομήτῃ, τὴν Ἰδομενέως Μήδαν ὑπὸ Λεύκου·

Επ. 6, 10 ἣν καὶ ἀνεῖλε Λεῦκος ἅμα Κλεισιθύρᾳ τῇ θυγατρὶ ταύτης ἐν τῷ ναῷ προσφυγούσῃ, καὶ δέκα πόλεις ἀποσπάσας τῆς Κρήτης ἐτυράννησε· καὶ μετὰ τὸν Τρωικὸν πόλεμον καὶ τὸν Ἰδομενέα κατάραντα τῇ Κρήτῃ ἐξήλασε.

Επ. 6, 11 ταῦτα πρότερον κατασκευάσας ὁ Ναύπλιος, ὕστερον μαθὼν τὴν εἰς τὰς πατρίδας τῶν Ἑλλήνων ἐπάνοδον, τὸν εἰς τὸν Καφηρέα, νῦν δὲ Ξυλοφάγον λεγόμενον, ἀνῆψε φρυκτόν· ἔνθα προσπελάσαντες Ἕλληνες ἐν τῷ δοκεῖν λιμένα εἶναι διεφθάρησαν.




Επίσης και κάποιος άλλος, που δεν το είχε χάσει, αναρωτιόταν :

Φιλόστρατος – Βίος Απολλωνίου Τυανέως, 4.16

πέμπτον δ᾽ ἠρόμην· τί παθὼν Ὅμηρος τὸν Παλαμήδην οὐκ οἶδεν, ἢ οἶδε μέν, ἐξαιρεῖ δὲ τοῦ περὶ ὑμῶν λόγου; ‘εἰ Παλαμήδης’ εἶπεν ‘ἐς Τροίαν οὐκ ἦλθεν, οὐδὲ Τροία ἐγένετο· ἐπεὶ δὲ ἀνὴρ σοφώτατός τε καὶ μαχιμώτατος ἀπέθανεν, ὡς Ὀδυσσεῖ ἔδοξεν, οὐκ ἐσάγεται αὐτὸν ἐς τὰ ποιήματα Ὅμηρος, ὡς μὴ τὰ ὀνείδη τοῦ Ὀδυσσέως ᾄδοι.’ 

 

Άλλοι λένε ότι αυτό ήταν μια πολιτική δίωξη, από τους αρχηγεύοντες (Ατρείδες – Αγαμέμνωνα, Μενέλαο και λοιπούς), καθώς ο Παλαμήδης ήταν μακράν ο πιό αγαπητός του Αχαϊκού στρατοπέδου, αφού πολλάκις τους είχε σώσει από αρρώστιες, πείνα και λοιπές κακοτοπιές, και τόσα άλλα τους είχε προσφέρει.

 

Σούδα

Παλαμήδης Ναυπλίου και Κλυμένης, Ἀργεῖος ἐποποιός. (…) Τ δ πονήματα ατο φανίσθη π τν γαμέμνονος πογόνων δι βασκανίαν. πολαμβάνω δ κα τν ποιητν μηρον ατ τοτο πεπονθέναι καί μηδεμίαν το νδρς μνήμην ποιήσασθαι. τι φανίσθη τ Παλαμήδους ποιήματα δι  βασκανίαν πό μήρου· πτεται δ κα τν μεγίστων νδρν  φθόνος, ς εη μοι μ παρεισέδυ τ βί  παρεισδς μ μο περιέσοιτο. Ἐῤῥέτω δ κα πέστω· σα γρ δέδηγμαι τν καρδίαν κα οα δέδορκα τ μακρ χρόν, άλλ’ «εη μοι  βίος πανεπάρκιος, μμα βαλοι δ μήποτε φ´ μετεραις λπίσι βασκανίη» φασί τις τν ποιητν

 

Σούδα

Κόριννος, Ἰλιεύς, ἐποποιὸς τῶν πρὸ Ὁμήρου, ὥς τισιν ἔδοξε· καὶ πρῶτος γράψας τὴν Ἰλιάδα, ἔτι τῶν Τρωϊκῶν συνισταμένων. ἦν δὲ Παλαμήδους μαθητὴς καὶ ἔγραψε τοῖς ὑπὸ Παλαμήδους εὑρεθεῖσι Δωρικοῖς γράμμασιν. ἔγραψε δὲ καὶ τὸν Δαρδάνου πρὸς Παφλαγόνας πόλεμον, ὡς ἐκ τούτου λαβεῖν καὶ τῆς ποιήσεως πᾶσαν ὑπόθεσιν Ὅμηρον καὶ ἐντάξαι τοῖς αὑτοῦ βιβλίοις.

 

Έτεροι, το πάνε ακόμη μακρύτερα, και  μιλάνε ότι τούτος (ο Παλαμήδης ντέ) πολύ έμπαινε στην μύτη των σκοτεινών κέντρων, και των παπαδαριών, οπότε έπεσε σύρμα διαρκείας – εξοβελίστε τον διά παντός από κάθε αναφορά σε γραπτό κείμενο.




Όμηρος – Τρωϊκά

Αργοναυτικά και Τρωϊκά τα χωρίζει μιά Γενιά, αφού οι πλείστοι είναι γιοί εκείνων που είχαν λάβει μέρος στην  Αργοναυτική εκστρατεία.

Στα Τρωϊκά το Γενεαλογικό πηγαίνει πίσω 3 Γενιές – Δυό Γενιές ανθρώπινες και μιά Τρίτη οι Θεοί ..όλοι οι Ήρωες ανήκουν στην Δεύτερη Γενιά !!

Ο παππούς του Νέστωρα είναι ο Ποσειδώνας (1η Γενιά), ο παππούς του ανήκει στην 2η ανθρώπινη Γενιά και αυτός (ο Νέστωρας) ανήκει στην 3η Γενιά .

 

Ιλιάδα Α’ – 250

«τῷ δ᾿ ἤδη δύο μὲν γενεαὶ μερόπων ἀνθρώπων

ἐφθίαθ᾿, οἵ οἱ πρόσθεν ἅμα τράφεν ἠδ᾿ ἐγένοντο

ἐν Πύλῳ ἠγαθέῃ, μετὰ δὲ τριτάτοισιν ἄνασσεν».

 

Στα Τρωϊκά βλέπουμε ότι και όλοι οι άλλοι Μετέχοντες πάλι σταματούν στο ίδιο Σημείο, αναφέροντας μόνο δυό γενιές προγόνων.

 

Αργοναυτικά

Όπως μας λέει ο Ορφέας (γιός της Μούσας Καλλιόπης) όλοι οι μετέχοντες στην εκστρατεία ανήκουν στην Χάλκινη Εποχή – στην δεύτερη Γενιά.

 

Ησίοδος

Ο Ησίοδος όπως μας λέει ο ίδιος, ανήκει στο Σιδηρούν Γένος που έπεται του Χαλκίνου-Ηρωϊκού  ..άρα η Αργοναυτική και ο Τρωϊκός προηγήθηκαν αυτού.

 

Ησίοδος «Έργα και ημέρες» 491-2

«ἐν θυμῷ δ᾽ εὖ πάντα φυλάσσεο· μηδέ σε λήθοι
μήτ᾽ ἔαρ γιγνόμενον πολιὸν μήθ᾽ ὥριος ὄμβρος.»

«στο μυαλό σου δε καλώς τα πάντα να τα φυλάξεις, και όχι σε λίθους μήπως ξασπρίσουν (γιγνόμενον πολιόν) από την Άνοιξη ή μήπως  σβηστούν από την ετήσια βροχή (ὥριος ὄμβρος)

Αυτά λοιπόν που του λέει ο Ησίοδος πρέπει να τα κρατήσει στο κεφάλι του, στο μυαλό του, και να μην τα γράψει σε ΛΙΘΟΥΣ γιατί θα χαθούν-θα ξασπρίσουν, από τον δυνατό ήλιο της άνοιξης, ή θα σβηστούν από τις ετήσιες βροχές. 

 

Όπερ αυτά σημαίνουν :

α) ότι (στην Ηρωϊκή Εποχή) γράφουν κανονικότατα, όπως και σήμερα

β) χρησιμοποιούν για την γραφή τους υγρά (μελάνια, λάδια, χρώματα-βαφές) και γι’ αυτό κινδυνεύουν να χαθούν-ξεπλυθούν από τον ήλιο και την βροχή.




..εν κατακλείδι

Κατά τα λοιπά ..αυτοί «οι αχαΐρευτοι» οι Έλληνες, ενώ δημιούργησαν μιά πλούσια Γλώσσα, εκατομμυρίων Λέξεων, περιμένανε τους Βοϊδογκαμηλιέρηδες να τους δώσουν τα ορνιθοσκαλίσματά τους, ώστε να αρχίσουν να γράφουν !! ..εδώ είναι που σου ‘ρχετε να πάρεις φόρα και ν’ αρχίσεις να κοπανάς σαν χταπόδι, κάθε ηλίθιο που θα τολμήσει να ξαμολήσει τέτοια μαλακία !!

Πάρτε τα παραπάνω λοιπόν και γαμήστε τους τον αδόξαστο !!    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....