ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025

Προκλητικό δείπνο στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα – «Χυδαία, κακόγουστη εκδήλωση»

 



Νίκος Σταθόπουλος

ΤΑ "ΓΛΥΠΤΆ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ" ως διάκοσμος ενός "event εμπορευματικότητας", η συνήθης φανταιζί ευτέλεια του "Δυτικού Ανθρώπου" που ποτέ δεν έπαψε να σέβεται τη βαρβαρική του κσταγωγή(άλλο η διεθνική προβολή ενός καλλιτεχνικού φανερώματος κι άλλο η εμπορευματική του χρήση με όρους "φιλανθρωπικών εκδηλώσεων" αμερικανικού "πολιτισμού" σε προεκλογική περίοδο).............

στην αίθουσα, όπου εκτίθενται τα κλεμμένα από τον Έλγιν "μάρμαρα", το Βρετανικό Μουσείο διοργάνωσε δείπνο(με ινδικό μενού λέει, διότι το αποικιοκρατικό πνεύμα ποτέ δεν πεθαίνει και ψάχνει τις ενότητές του...) για υποκείμενα με χοντρό πορτοφόλι:
800 "εκλεκτοί"(έως και ο Μικ Τζάγκερ), αγοράζοντας πρόσκληση 2000 λιρών, εξασφάλισαν το μυθικό προνόμιο να ρευτούν μπροστά στη "Γέννηση της Αθηνάς", δίνοντας έτσι στη βασική βιολογία και την "Διαφωτιστική" ματαιοδοξία, το απρόσιτο μεγαλείο μιας "μοντέρνας μέθεξης".:εμείς αυτά τα λέγαμε/λέμε "γυφτιές" και "καραγκιοζιλίκια νεόπλουτων"...800 φρακοφορεμένοι και τουαλετοφορεμένες "Ταμτάκοι/ες", ένιωσαν εργοδότες και διοικητές των καλλιτεχνών που έφτιαξαν όλα αυτά τα θαυμαστά έργα.............
ο ελληνικός πολιτισμός, αγορασμένος(από το αγγλικό κράτος, αρχές του 19ου αι.) αντί 35.000 λιρών από τον κλέφτη Έλγιν, φωτίζει επικερδώς τη βρετανική Αναίδεια και Αρπακτικότητα, εφαρμόζοντας το γνωστό "με ξένα κόλλυβα, δικά μας μνημόσυνα"............
γνωστά αυτά, κι αφού οι λαοί, κοπάδια πια χωρίς κρίση και αισθητική, αποβλακώνονται καμαρωτά οι "Ματσό" του "Επιτελικού Κράτους" εφαρμόζουν με τον τρόπο τους το κλασικό "που@άνα όλα και κάνουμε ταμείο"!.............
τώρα, σε μια εξέλιξη οικονομικής καθίζησης των Μουσείων διεθνώς, (στο πλαίσιο της Νεοφιλελεύθερης Αντιπνευματικότητας και άρνησης χρηματοδότησης του Πολιτισμού, αλλά και της μεθοδευμένης πτώσης του αισθητικού και πνευματικού επιπέδου των κοινωνιών), πλευρίζονται και δελεάζονται οι Φραγκατοι για να αναλάβουν τα Μουσεία, να πάρουν στο "έχει" τους τον παγκόσμιο πολιτιστικό καλλιτεχνικό πλούτο: ένα ακόμα βήμα προς τον πάτο του σιχαμένου "βαρελιού" της Καπιταλιστικής Αέναης Προόδου!(οι "νέες γενιές" κινητών στον Όχλο, και η Τέχνη στους λίγους που ή γνωριζουν και αποκαμβάνουν ή απλά κοκορεύονται γελοία).............
η κυβέρνηση Μητσοτάκη, σε μια εποχή "χοντρού στριμώγματος" από την κοινωνία, κάνει το Δείπνο πρωτοσέλιδο(νομίζουν ότι τους βοηθάει το θέμα, τώρα που σαν γνήσια Απολίτιστο Φασισταριά απαγορεύουν τον Πολιτικό Πολιτισμό στο Σύνταγμα και μπαζώνονται πια οι ίδιοι από τα ονόματα των 57 στις πλάκες της Πλατείας του Ελληνικού Λαού): η Μενδώνη της χειριστής πολιτιστικότητας(τα Μουσεία που έκανε ΝΠΔΔ, ο Λιγνάδης, ο μεταμοντέρνος εκφυλισμός της Επιδαύρου, κι άλλα άφθονα...) και η Μαρέβα "του επιχειρείν", των εξωχώριων και της οικίας του Βολταίρου, πρωτοστατούν σε "οργή" κατά του Βρετανικού Μουσείου, ενώ η όλη κουλτούρα και διαγωγή τους υπηρετούν ακριβώς αυτή τη χρηστική(και ..χρηματιστική και "είναι προνόμιο της ολιγαρχίας"...) αντίληψη για την κλασική Τέχνη...............
κανονικά η διεκδίκηση των "Μαρμάρων" θα είχε νόημα μόνο ως "κράχτης" μιας σφαιρικής Στρατηγικής Εθνικού Αυτοκαθορισμού, και σε κάθε άλλη περίπτωση είναι ένα παραπλανητικό βεγγαλικό............
όλα εμπορευματοποιουνται με όρους Εκφυλιστικού Θεάματος στην εποχή μας, όλα γίνονται "λεία" και "ηδονιστική ματαιότητα" του Πλούτου που σαν ανεμομαζώματα τον φέρνει η Αγορά, η Άυλη Οικονομία, το Χρήμα παραγωγός Πλούτου, δλδ το Τίποτα ως ρυθμιστής της μοίρας του Παντός(με τέτοιο "συλλογικό ασυνείδητο και φαντασιακό", με τα σωστά σας, περιμένετε κάτι άλλο από όλα αυτά τα εμετικά τού "Χαίρε Καίσαρ, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν!"😉 ..,.............
υπό τους ήχους "ποιοτικής μουσικής", τα Διεθνή Παράσιτα των Εμπορικών Κύκλων, ενεργοί παράγοντες της Οργανωμένης Μεταπολεμικής Ενσωμάτωσης, και για να κερδίσει "οικονομικό οξυγόνο" το Βρετανικό Μουσείο, έκαναν τις εθνικές ρίζες κ απαρχές της ελληνικότητας γιρλάντα στο gala τους.............
κι ας μην σπεύσουν οι Ελληνόφωνοι Ανθέλληνες Ελληνικής Υπηκοότητας να μεμφθούν την αποστροφή μας:
η σφοδρή καταγγελία αυτού του ιλουστρασιόν "παρακμιακού εκρωμαισμού" της πολιτιστικότητας είναι και αντίσταση στη διάχυτη χυδαιότητα και υπεράσπιση, χωρίς πολιτικη δημαγωγία, της έννοιας Συλλογικό Πρόσωπο(που ως Πνευματική Σημασία ξεπερνά τους όποιους ατομικούς ξεπεσμούς και σηματοδοτεί σε διάρκεια μια πολύτιμη Ταυτότητα)...............
δυστυχώς οι νεότερες γενιές δεν γνωρίζουν βιωματικά τα "Ελγίνεια" και, επιπλέον, μεγάλωσαν σε περιβάλλον πολτοποιητικού κοσμοπολιτισμού και "γκουγκλομόρφωσης":
λείπουν τα υπόβαθρα μιας Αντιστεκόμενης Πολιτιστικής Άρνησης, καθώς βυθιζόμαστε σε ένα τρομερό χωνευτήρι απανθρωπισμού και πραγμοποίησης(η σύγχρονη μέση ελληνική "μοντέρνα οικογένεια" ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ στα βλαστάρια της να μισούν παρελάσεις και σημαία, κι έτσι διαπλάθουν αναιδείς Δούλους που γίνονται οινοχόοι σε τέτοιες συμποσιακές παρακμές των απανταχού Βρετανικών Μουσείων).......
χρειαζόμαστε πολύ βαθύτερα και διαδυνδεόμενα "ΟΧΙ" για μια Αναγέννηση Αξιοπρέπειας που θα συνθέτει Πολιτισμικό, Κοινωνικό, Εθνικό και Ανθρώπινο..............
αλλα αυτός ο τίμιος ρεαλισμός καμία σχέση δεν (πρέπει να) έχει με τον δουλόφρονα "ρεαλισμό" του Νεοκάφρου της Προσαρμογής σε ό,τι ευνουχιστικό τού σερβίρουν...
*****************



Βρετανικό Μουσείο: Προκλητικό δείπνο στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα – Επιτροπή Επανένωσης: «Χυδαία, κακόγουστη εκδήλωση»

Η υψηλή κοινωνία φωτογραφίζεται μπροστά από το Βρετανικό Μουσείο.  Όχι για να δει κάποια έκθεση, αλλά για να… δειπνήσει.

 Δείπνο με φόντο τα Γλυπτά  

Σαμπάνιες, χορός και εκλεκτά ινδικά εδέσματα περιμεναν τους υψηλούς προσκεκλημένους. Τα τραπέζια στήθηκαν ακριβώς μπροστά στα Γλυπτά του Παρθενώνα. Η μία και μοναδική φωτογραφία από το δείπνο της προκλητικής χλιδής και της ροζ διακόσμησης, που δημοσιεύει η Evening Standard, κατεβαίνει μετά από λίγο, πιθανώς για να αποφευχθούν οι αντιδράσεις. Στα διεθνή φωτογραφικά πρακτορεία δεν υπάρχει επίσημο καρέ από την επίμαχη αίθουσα.

Ροζ χορός με γεύση … Fundraiser

 Οι λαμπεροί καλεσμένοι αγγίζουν τους 800. Κάθε ένας έχει καταβάλλει περίπου 2.000 λίρες. Το ποσό εξασφαλίζει την πρόσβαση στο πολυτελές δείπνο, τη συναυλία της Anoushka Shankar και την σιωπηλή δημοπρασία. Το Βρετανικό Μουσείο κάνει λόγο για εκδήλωση με σκοπό την συγκέντρωση πόρων.

Σαν το Met Gala του Λονδίνου 

Τα βρετανικά μέσα παρομοιάζουν το Pink Ball με το αμερικανικό Met Gala. Καλλιτέχνες και σταρ, από τον Μικ Τζάγκερ μέχρι τη Μάγια Τζάμα, δίνουν το παρόν, αλλά και πολιτικοί και επιχειρηματίες. Στην δεξίωση καταφθάνει και ο Εντ Βέιζι. Ο επικεφαλής της καμπάνιας Parthenon Project για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, εμφανίζεται σεταρισμένος με τα χρώματα της διοργάνωσης και φωτογραφίζεται με πρωτοφανή χαρά.  Η επιλογή του Βρετανικού Μουσείου να χρησιμοποιήσει την αίθουσα όπου φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα για δείπνο υψηλής κοινωνίας προκαλεί αντιδράσεις στην Ελλάδα, καθώς η Αθήνα διεκδικεί εδώ και δεκαετίες την επιστροφή τους.

«Τέτοιες ενέργειες είναι προσβλητικές για τα πολιτιστικά αγαθά και θέτουν σε κίνδυνο τα ίδια τα εκθέματα. Η ασφάλεια, η ακεραιότητα και η ηθική των μνημείων θα έπρεπε να αποτελεί το κύριο μέλημα του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο για μια ακόμη φορά επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. 

Tην έντονη δυσαρέσκειά της για την πρωτοβουλία του Βρετανικού Μουσείου, εξέφρασε και η σύζυγος του πρωθυπουργού, Μαρέβα Γκραμπόφσκι – Μητσοτάκη «Την ώρα που έχει ξεκινήσει ένας δημόσιος διάλογος για την επανένωση του μνημείου, η απόφαση του Μουσείου να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση σε αυτόν τον χώρο ήταν – το λιγότερο – άστοχη».

Το Βρετανικό Μουσείο είχε αξιοποιήσει και πέρυσι την αίθουσα όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα για επίδειξη μόδας, στο πλαίσιο της London Fashion Week, γεγονός που είχε προκαλέσει και τότε ισχυρές αντιδράσεις.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Βρετανικό μουσείο στο ΕΡΤnews: Ουδέν σχόλιο – Η προστασία της συλλογής τίθεται πάνω από καθετί άλλο


Το Βρετανικό Μουσείο, απαντώντας στο ερώτημά μας, επισημαίνει πως «δεν θα προβεί σε σχόλια» για το θέμα, τονίζοντας όμως ότι η προστασία της συλλογής τίθεται πάνω από καθετί άλλο και ότι όλα τα αιτήματα για χρήση των αιθουσών αξιολογούνται με βάση τους κινδύνους και τον σεβασμό προς τα εκθέματα.

Ανταπόκριση – Λονδίνο: Ευδοξία Λυμπέρη

Λίγες ώρες αργότερα, η Τζάνετ Σούζμαν, πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, σχολίασε πως η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη «δεν έχει άδικο»· χαρακτήρισε το δείπνο «μάλλον προκλητικό», με τα Γλυπτά να υπερέχουν «στην ακινησία και τον συμβολισμό τους» σε σχέση με τους λαμπερούς καλεσμένους.

Η άλλη όμως διάσταση που έδωσε είναι ότι αυτή η ευρεία κάλυψη αυτών των εικόνων που κάνουν σήμερα το γύρο όλων των βρετανικών μέσων,  φωτογραφίες που έρχονται από αυτό το λαμπερό γκαλά, έχει ως αποτέλεσμα περισσότερος κόσμος να μάθει για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και εννοώντας ότι 9 στους 10 ανθρώπους δεν γνωρίζουν για τα Γλυπτά, αλλά βλέποντας τα Γλυπτά σε αυτές τις εικόνες, τα μαθαίνουν και μαθαίνουν το ελληνικό αίτημα. 

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr


**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

3 σχόλια:

ΝΕΜΕΣΙΣ είπε...

.
Αρχική eksodos.gr

https://eksodos.gr/index.php/el/

ΟΧΙ στην υποχρεωτική εφαρμογή του προσωπικού αριθμού και της ψηφιακής ταυτότητας

https://www.change.org/p/%CE%BF%CF%87%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82?recruiter=1385446894&recruited_by_id=0ba489b0-8198-11f0-8775-db49103f779e&utm_source=share_petition&utm_campaign=share_petition&utm_term=share_petition&utm_medium=copylink&utm_content=cl_sharecopy_490730489_en-US%3A3


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΥ «ΕΞΟΔΟΣ»
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

Διοικοῦσα ἐπιτροπή:
Ἀρχιμ. Ἀθαν. Ἀναστασίου, προηγ. Ἱ.Μ. Μεγάλου Μετεώρου
Πρωτ. Ἰωάννης Φωτόπουλος, ἐφημ. Ἱ.Ν. Ἁγίας Παρασκευῆς Ἀττικῆς
Μοναχός Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης, Ἱ.Μ. Ὁσίου Ἀρσενίου
Γεώργιος Ἀποστολάκης, ἐ.τ. Ἀντιπρόεδρος Ἀρείου Πάγου
Δημήτριος Χιωτακάκος, Δρ. Πληροφορικῆς & Τηλεπικοινωνιῶν
Χαράλαμπος Ἄνδραλης, δικηγόρος παρ’Ἀρείῳ Πάγῳ
Φώτιος Πάλλας, ἐκπ/κός φιλόλογος

Συνυπογράφοντες Επίσκοποι, Αγιορείτες Ηγούμενοι και Μοναχοί
Ιδρυτικά Μέλη της Πανελλήνιας Κίνησης «ΕΞΟΔΟΣ»

https://eksodos.gr/index.php/el/kinisi/idrytiki-diakiryksi
.

ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ είπε...

Μα αυτό (το δείπνο) δεν έγινε πριν 20 χρόνια;

ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ είπε...

Ωχ..! τωρινό είναι. Το ξανάκαναν λοιπόν.