ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025

ΤΟΛΚΙΝ!Πόλεμος και ειρήνη σύμφωνα με τον δημιουργό του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών»

 

Paul Gulisano

Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών είναι το βιβλίο με το οποίο ο Τζον Ρόναλντ Τόλκιν επανέφερε το έπος στη μυθοπλασία στα μέσα του 20ού αιώνα. Ωστόσο, ένα βιβλίο που δεν αντιπροσώπευε μια νοσταλγική ματιά σε ένα εξιδανικευμένο παρελθόν, αλλά που έδωσε μια ευρεία αναπαράσταση της ανθρώπινης κατάστασης, με όλες τις δυστυχίες και όλη της την αρχοντιά.

Το αριστούργημα του Τόλκιν έχει διερευνηθεί από πολλές απόψεις, ή πηγές του έχουν ναλυθεί, η φιλοσοφία στην οποία βασίζεται η αφήγησή του έχει επισημάνει. Υπάρχουν όμως και στοιχεία της βιογραφίας του συγγραφέα που βοηθούν στην κατανόηση Δαχτυλιδιού. Και είναι ακριβώς στη συμμετοχή του νεαρού πτυχιούχου από την Οξφόρδη στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο που βρίσκουμε σημαντική τροφή για σκέψη.

Τον Αύγουστο του 1914, ενώ ο Τόλκιν ήταν έτοιμος να ολοκληρώσει τις πανεπιστημιακές του σπουδές και να καλλιεργήσει ήδη το πάθος του για τις γλώσσες, η Ευρώπη οδήγησε προς τον τρόμο. Ο μακρύς, σκληρός εθνικός πόλεμος εμφύλιος πόλεμος είχε αρχίσει, η άχρηστη σφαγή που επιθυμούσαν οι παλιοί ιμπεριαλισμοί και οι νέοι ιμπεριαλισμοί που θα αναστάτωσαν τη Γηραιά Ήπε ιρο για τριάντα χρόνια, σπέρνοντας το θάνατο και την καταστροφή των ανθρώπων και των αξιών. Η Μεγάλη Βρετανία δεν προέβλεψε υποχρεωτική στράτευση και έτσι ο Τόλκιν μπόρεσε να μην τις σπουδάσει, παραμένοντας χλιαρός απέναντι στην πατριωτική θέρμη που ώθησε χιλιάδες νεαρούς Άγγλου να εγκαταλείψει τη δουλειά και τις σπουδές για να φορέσει το χάκι και να σταλεί στις σφαγές του. χαρακώματα και πεδία μάχης στη γαλλική επικράτεια.

Λίγοι από τους ενθουσιώδεις που έψαλλαν να πάνε στον πόλεμο προέβλεψαν την καταστροφή που θα επακολουθούσε: τον φρικτό θάνατο εκατομμυρίων νέων ζωών και το τέλος μιας εποχής, ί σως ενός κόσμου. Οι δυνάμεις της Αντάντ - Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και στη συνέχεια Ιταλία και Ηνωμένες Πολιτείες το 1917 - ετοιμάζονταν να καταστρέψουν την Εθνική και Χριστιανική Κεντρική Ευρώπη, να εξαφανίσουν την Αυτοκρατορία που από τη Βιέννη διοικούσε ειρηνικά διαφορετικές εθνοτικές ομάδες και θρησκείες. Αλλά οι ίδιοινικητές δεν είχαν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά από την επιτυχία τους, βλέποντας την γέννηση ολοκληρωτικών καθεστώτων σε σύντομο χρονικό διάστημα ή, όπως στην περίπτωσή της Μεγάλης Βρετανίας, μάρτυρες της αδυσώπητης παρακμής της αυτοκρατορίας και της έκρηξης σοβαρών οικονομικών και κοινωνικών χρόνων.Το μυαλό και η καρδιά του Τόλκιν, αυτούς τους μοιραίους μήνες, ήταν απασχολημένοι από κ άτι άλλο: τον Ιούνιο του 1915 ολοκλήρωσε τελικά τις σπουδές του λαμβάνοντας τη μέγιστη βαθμολογία. Είναι σίγουρος ότι μετά τον πόλεμο θα μπορούσε να μείνει στην Οξφόρδη με μια ακαδημαϊκή θέση και τελικά να φέρει την αρραβωνιαστικιά του Έντιθ στον διάδρομο.   

Ωστόσο, το καλοκαίρι του 1915 διορίστηκε ως ανθυπολοχαγός στο Lancashire Fusiliers και άρχισε να εκπαιδεύεται. Η στρατιωτική ζωή του ήταν αμέσως απεχθής: «Δεν υπάρχουν κύριοι μεταξύ των ανωτέρων, ακ όμη και οι άνθρωποι είναι σπάνιοι », έγραψε στην αρραβωνιαστικιά του. Ο μύθος του Βρετανού αξιωματικού προφανούς δεν κράτησε έναν νεαρό άνδρα τρεφόμενο από ιπποτι κά αισθήματα, αλλά και με έναν υγιή χριστιανικό ρεαλισμό. Και ακόμη και σήμερα όσοι εξιδανικεύουν αυτούς που φορούν στολή, ίσως ένα καμουφλάζ, θα πρέπει να αναλογιστούν αυτά τα λόγια του πράου Τόλκιν, που είχε καταλάβει όλη την τρελή απανθρωπιά των στρατιωτικών ηγετών.

Αποφάσισε να ειδικευτεί στις επικοινωνίες και τη σηματοδότηση, ώστε να μπορεί να δουλεύει με μηνύματα και κώδικες, τόσο παρόμοια με τις αρχαίες γλώσσες που αγαπούν να αποκρύπτουν. Πλησιάζοντας τη στιγμή της επιβίβασης για τη Γαλλία, μη γνωρίζοντας πόσο θα μπορούσε ο John Ronald Tolkien or John Ronald Tolkien και η Edith Bratt παντρεύτηκαν στις 22 Μαρτίου 1916 στην καθολική ενορία του Warwick. Τον Ιούνιο ο Τόλκιν βρισκόταν στο μέτωπο του Σομ, κάτω από πυρά πολυβόλων. «Πρέπει να ζήσεις προσωπικά τις σκοτεινές στιγμές του πολέμου, για να καταλάβεις όλη τ ην αγωνία του », θα έγραφε χρόνια αργότερα στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.Η λάσπη, το αίμα, η αγωνία των τραυματιών, τα παραμορφωμένα πρόσωπα των πεσόντων, το θάρρο ς και το πνεύμα θυσίας των απλών στρατιωτών: όλα αυτά μπήκαν ανεξίτηλα στη ζωή του Τόλκ ιν, στην προσεκτική συνείδησή του. Η ανάγκη για ηρωισμό και αλληλεγγύη έγινε οριστικό μέρος του ορατός του για τον κόσμο ή.

Ο Οκτώβριος χτυπήθηκε από μια σοβαρή μορφή «ταρακωματικού πυρετού», μιας ασθένειας που μεταδόθηκε από παράσιτα που εξουθένωσαν σοβαρά το σώμα του. Μετά από νοσηλεία στο νοσοκομείο υπαίθρου, καθώς ή συνθήκες του δεν βελτιώθηκαν, δεν έγινε η επιστροφή του στην Αγγλία. Κατά την άφιξη του Νοέμβριο, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Μπέρμιγχαμ. Ήταν στο σπίτι, πάλι κοντά στην Έντιθ, και ο πόλεμος είχε τελειώσει για εκείνον.   

Για μια ολόκληρη γενιά νέων Ευρωπαίων, or Μεγάλος Πόλεμος σήμαινε το τέλος της αθωότης τας. Ο Tolkien, νοσηλευόμενος για θεραπεία και ανάρρωση για μεγάλο χρονικό διάστημα, είχε τον χρόνο και την ευκαιρία να αναλογεί βαθιά όσα είχε δει και αισθανθεί σε αυτούς τους λίγους μήν ες πολέμου στον οποίο συμμετείχε: πρώτα απ' όλα το κακό, που δεν εκπροσωπήθηκε από τον ε χθρό , από αντιπάλους που μοιράζονταν τις ίδιες κακούχιες, τους ίδιους φόβους, τα ίδια μαρτύρια, την ίδια μοιραία μοίρα, αλλά το κακό που ώθησε, μέσω της θέλησης για εξουσία της πολιτικής, να στείλει αγρότες, εργάτες, υπαλλήλους, φοιτητές, μερικοί εναντίον ά λλων , αναγκάζοντάς τους να πολεμήσουν ο ένας τον άλλον, να μισούν ο ένας τον άλλον, να άλλοι κοτωθούν: Βρετανοί εναντίον Γερμανών, Ιταλοί εναντίον Αυστριακών και ούτω καθεξής.

Ο Τόλκιν δεν έχει την αθωότητα της παιδικής ηλικίας ή την ελπίδα της νιότης σε εκ νέου την ανθρώπινη καταστροφή: αντίθετα, απέκτησε μια πιο ώριμη και συνειδητή πίστη από τ η φρίκη του πόνου και του θανάτου. Τα οδυνηρά γεγονότα που είχε ήδη βιώσει προσωπικά από τα πρώτα του χρόνια - ή θάνατος το υ πατέρα του, ή αδικίες που υπέστη η μητέρα του και ή θάνατός της, ή πόνος που βίωσε ο χωρισμός από την Έντιθ, η κούραση των σπουδών του στην Οξφόρδη - σίγουρα τον είχαν κάνει ένας ευαίσθητος νεαρός άνδρας, αλλά χωρίς την ουτοπική ρομαντική ή αφέλεια πολλών από τους πιο τυχερούς συνομηλίκους του: ο Τζον Ρόναλντ είχε μάθει να δ ιακρίνει και να κατανοήσει τα σημάδια του πεπρωμένου, που ανιχνεύονται από τον Θεό σύμφωνα με ένα σχέδιο που μας διαφεύγει ή που αγωνιζόμαστε να αποδεχτούμε.Ένα πεπρωμένο που μπορεί να είναι μόνο καλό, ακόμα κι αν ο πειρασμός του κακού, της απόρριψης κρέμεται από πάνω μας, πάνω από τις επιλογές μας,

Όλη η λάσπη, η βρωμιά, το αίμα των χαρακωμάτων, τα δάκρυα, οι κραυγές και οι κατάρες των στρατιωτών, καθώς και η αλαζονεία, ή κυνισμός και η βλακεία των ανώτατων αξιωματικών που έστελαν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές σε βέβαιο θάνατο σε παράλογες επιθέσεις σε ανοιχτό. πεδ ίο . δεν κατάφερε να κάνει τον νεαρό Τόλκιν να χάσει την πίστη του, την ελπίδα του, τη φιλανθρώ πιά του. Από την εμπειρία του πολέμου βγήκε βαθιά σημαδεμένος, αλλά όχι με αρνητική έννοια. Από εκεί ανέπτυξε επίσης το μεγαλειώδες ιστορικό όραμα που βασίζεται στα κύρια έργα του , The Lord of the Rings και The SilmarillionΣτα μικρά χόμπιτ, ιδιαίτερα στον πιστό Sam Gamgee, είναι δυνατό να αναγνωριστεί, για παράδειγμα, ή από οφασιστικός και έτοιμος για θυσία χαρακτήρα των Tommies, των Άγγλων απλών στρατιωτών. Έτσι ειδικά περιγραφικά τοπία, ορισμένες κακές τρομερές όπως αυτή της Μόρντορ, «η μαύρη γη» ή το βασίλειο του Σάουρον, προστατευμένο από ένα στεφάνι βουνών, ελάχιστα προσβάσιμο, μια απολύτως αφιλόξενη γη που κυριαρχείται από μια έρημο σκληρή και εχθρική φύση , με τοπία κολασμένα, που υπερασπίζονται μαύρα φρούρια, προέκυψαν χρόνια αργότερα από τη μνήμη των πεδιών των μαχών.

Στη σύγκρουση ή Τόλκιν είχε χάσει επίσης μερικούς από τους στενότερους φίλους του . Κατά τη διάρκεια του γυμνασίου του, like King Edward's, είχε δημιουργήσει μια συναρπαστική ανθρώπινη και πολιτιστική συνεργασία με άλλα αγόρια του ινστιτούτου: ήταν το TCBS, ή «Tea Club and Barrovian Society», εκείνοι που έπιναν τσάι μαζί, κατά προτίμηση στο Barrow. Πολυκαταστήματα, Μπέρμιγχαμ. Από τον Christopher Wiseman στον Robert Gilson. Στην ομάδα εντάχθηκε τότε ένας άλλος μαθητής τρία χρόνια νεότερος to Tolkien Originally from Geoffrey B. Smith.Ήταν ενθουσιώδεις μαθητές, ερωτευμένοι με τους αρχαίους μύθους και τους άρεσε να διαβάζουν μαζί τους, να μοιράζονται τις εντυπώσεις τους, να διαβάζουν τα ποιήματα που συνέθεσαν, να κάνουν καλοκαιρινές βόλτες.

Ο Τόλκιν εξασκήθηκε με αυτό το μικρό και παθιασμένο κοινό των γνωστών στην ανάγνωση κ αι τον σχολιασμό των αρχαίων μύθων, κοροϊδεύοντας τον Ρίτσαρντ Βάγκνερ του οποίου την ερμηνεία των μυθών περιφρονούσε. Το TCBS ήταν ένας από τους μεγαλύτερους λόγους χαράς στη μη εύκολη νιότη του Ρόναλντ και η ικανοποίηση που προήλθε από αυτές τις φιλίες εν μέρει να αντισταθμίσει τον επα κόλουθο μακροχρόνιο αναγκαστικό χωρισμό από την Έντιθ.

Ο πόλεμος χώρισε δραματικά τους TCBS, ή που συνέχισαν να βγαίνουν ραντεβού ακόμα και μετά τα σχολικά τους χρόνια. Τόσο ο Gilson όσο και ο νεαρός Smith σκοτώθηκαν το 1916. άψει ένα γράμμα στον Τόλκιν, τα τελευταία λόγια του οποίου θα αντηχούσαν προφητικά στην καρδιά του φίλου του:«Η βασική μου παρηγοριά είναι ότι αν βρεθώ σε μπελάδες απόψε –θα βγω σε υπηρεσία σε λίγα λεπτά– θα υπάρχει πάντα ένα μέλος του μεγάλου TCBS που θα λέει τι ονειρεύτηκα και τι συμφωνήσαμε όλοι. Επειδή ο θάνατος ενός από τα μέλη του δεν μπορεί, είμαι βαθιά πεπεισμένος, να διαλύσει το TC BS extension. Ο θάνατος μπορεί να μας κάνει απεχθή και αβοήθητους ως άτομα, αλλά δεν μπορεί να βάλει τέλος στον Αθάνατους Τέσσερις! Μια ανακάλυψη που πρόκειται να επικοινωνήσω και με τον Ρομπ, πριν φύγω απόψε. Και θα το γράψω και στον Χριστόφερ. Είθε ο Θεός να σε προστατεύει και να σε ευλογεί, αγαπητέ μου Τζον Ρόναλντ, και να πεις αυτ ά που προσπάθησα να πω, ακόμα κι αφού δεν είμαι εδώ για να τα πω, αν αυτό είναι το πεπρωμένο μου. Δικό σου για πάντα GBS».

Ο Τόλκιν καλωσόρισε αυτή την εντολή στην καρδιά του και έθεσε την τέχνη και το ταλέντο τ ου στην υπηρεσία των αναγνωστών στους οποίους πρόσφερε την ιστορία ηρωικών πράξεων που πραγματοποιήθηκαν όχι μόνο από ευγενείς ιππότες, αλλά και από τα μικρά πλάσματα που χρ όνια αργότερα βγήκαν από τη. φαντασία του : τα Χόμπιτ. Έδειξε με την τέχνη του ποιος είναι ο μόνος τρόπος να πολεμάς το κακό: να του αντιμάχεσαι με το καλό.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑΣ

Ο όρος «Νοσταλγία» προέρχεται από το ελληνικό Nostos - to return and from algos - βάσανο. νοσταλγία είναι λοιπόν η ταλαιπωρία που προκαλεί την ανεκπλήρωτη επιθυμία της επιστροφής. Να επιστρέψω πού και σε τι; Ο Mircea Eliade, ο μεγάλος ιστορικός των θρησκειών, μιλάει για τη «Νοσταλγία για τις καταβολές», δηλαδή λαδή για την επιθυμία να επιστρέψουμε σε μια εποχή που προηγείται όλων των εποχών, αυτή το υ μύθου που είναι και αυτή του χαμένου παραδείσου: εκδηλώνεται στο επιθυμία να βρεθούμε «στην καρδιά του κόσμου, της πραγματικότητας και της ιερότητας, εν ολίγοις για να ξεπεράσουμε την ανθρώπινη κατάσταση με φυσικό τρόπο και να ανακτήσουμε τη θεϊκή κατάστασή μας. ένας χριστιανός θα έλεγε: η κατάσταση πριν από το προπατορικό αμάρτημα»[1] . Είναι λοιπόν ουσιαστικά μια νοσταλγία για το θειο.

 Στην ευρωπαϊκή σκέψη αυτή η επιθυμία εκφράστηκε ιδιαίτερα στον ρομαντισμό. Οι Γερμανοί σπάνια τη λέξη «νοσταλγία» στην ελληνική της μορφή και προτιμούν το « Sehnsucht» «λαχταρώντας αυτό που λείπει». Sehnsucht ουσιαστικά σημαίνει λαχτάρα, στην πραγματικότητα νοσταλγία είναι ο «πόνος» που συνδέει με την επιθυμία να «επιστρέψεις» σε κάτι ήδη γνωστό, ενώ το Sehnsucht είναι ο πόνος και η αναζήτησή της επιθυμίας από μόνη της: δηλαδή δείχνει μια άσβεστη επιθυμία επειδή. το αντικείμεν ή της είναι ανέφικτος. Είναι λοιπόν ζήτημα φιλοδοξίας προς το Απόλυτο.

Ο ρομαντισμός εκτίμησε ιδιαίτερα το παραμύθι ως λογοτεχνικό είδος, θεωρώντας το ως το καλύτερο εργαλείο για να μεταδοθεί η νοσταλγία για το άπειρο και η επιθυμία απόδρασης στο χρόνο και τον χώρο που χαρακτήρισε το κίνημα. Μέσω αυτού οι ρομαντικοί σκόπευαν να αναδημιουργήσουν εκείνη τη βαθιά ένωση Πνεύματος κ αι Φύσης που είχε χαθεί σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται πλέον από εκβιομηχάνιση και τεχνική. Η ρομαντική ποιητική εξαπλώθηκε και στην Αγγλία: το όραμα της Εύθυμης Αγγλίας εξαπώθηκε σε πολλούς συγγραφείς της περιόδου: ένας χαρούμενος, προβιομηχανικός κόσμος, που συνήθως συμπίπτει με τη μεσαιωνική εποχή ή που προηγήθηκε της Αγγλικής μεταρρύθμισης, στην οποία η ανθρωπότητα ζούσε σε αρμονία με τη φύση και στα οποία τα παραμυθένια πλάσματα ανακατεύονταν με τον ανθρώπινο κόσμο. Σύμφωνα με αυτή την άποψη, ξεκινώντας από τη βασιλεία του Ερρίκου VIII, ή λόγος του κράτους και ο ορθολογισμός που είχαν καθιερωθεί και ακολουθούσε τη νέα επίστημη: στοιχεία που θα οδηγούσαν στη βιομηχανική επανάσταση, αναγκάζοντας οτιδήποτε είναι μαγικό και υπερφυσικό ό να ξεχαστεί. Ένα παράδειγμα αυτού είναι το Puck the Goblin του Rudyard Kipling [2] που, αν από τη μια ήταν ο τραγουδιστής των δόξας της Αγγλικής Αυτοκρατορίας, από την άλλη εξέφρασε τη γοητεία της παρθένας φύσης, σε αντίθεση με τον πολιτισμό, όπως φαίνεται στοΤο βιβλίο της ζούγκλας .

Αυτά τα στοιχεία βρίσκονται επίσης στα πρώτα γραπτά του νεαρού Τόλκιν: στο τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου η νεωτερικότητα εισέβαλε στον αγγλικό τρόπο ζωής όλο και πιο γρ ήγορα και βάναυσα. Επιπλέον, είχε χάσει μερικούς από τους στενότερους φίλους του κατά τη διάρκεια της ύγκρουσης και ο ίδιος είχε αρρωστήσει από τάφρο πυρετό και είχε ζήσει τη φρίκη της μεγάλης σφαγής. Σε αυτό το πλαίσιο γεννήθηκαν και οι πρώτες του συνθέσεις. Η νοσταλγία λοιπόν αφορά τόσο έναν κόσμο που εξαφανίζεται όλο και πιο γρήγορα, όσο και τι οι πρώτες εμπειρίες και λογοτεχνικής και φιλόξενης κοινωνίας που έζησαν με τα μέλη του TCBS.

 Τον Νοέμβριο του 1915 or νεαρός συγγραφέας έγραψε ένα ποίημα με τίτλο Κορτήριον στα δέντρα, αφιερωμένο στο Γουόργουικ. Το ποίημα διαποτίζεται από μια αγωνιώδη νοσταλγία για την εποχή των νεραιδων, που υποχωρεί όλο και περισσότερο. Σημειώστε τη μελετήτρια Δήμητρα Φήμη ότι σε αυτό ο Τόλκιν εμφανίζει τις εκφράσεις: « or άγιες νεράιδες και τα αθάνατα ξωτικά» : οι δύο όροι για να υποδείξουν τα πλάσματα που παίρνουν ημι-θεϊκά χαρακτηριστικά και το θεμελιώδες χαρακτηριστικό της αθ ανάστασης. Οι στίχοι του νεαρού συγγραφέα απηχούν τη λύπη μιας εποχής που υπερφυσικά όντα περπ ατούσαν ανάμεσα στους ανθρώπους, σε μια εποχή από την οποία έχουν φύγει πλέον οι θεοί.

Στην εισαγωγή στην πεζογραφία διαβάζουμε: «Το Κορτήριον ήταν υπέροχο και οι Νεράιδες την α γάπησαν (…) Μετά έγινε η μεγάλη Αναχώρηση (…) Ωστόσο υπάρχουν ακόμα κάποιοι Ελντάρ και Νόλδολι των αρχαίων χρόνων εκεί (…) Και στις Νεράιδες φαίνεται , όπως μου φαίνεται και εμένα, που γνωρίζω αυτή την πόλη και έχω περπατήσει συχνά στους παραμορφωμένους δρόμους της, ότι το φθινόπωρο με τα φύλλα που πέφτουν είναι η εποχή του χρόνου που ίσως, ε δώ κι εκεί, η καρδιά ενός ανθρώπου θα μπορούσε να ανοίξει, και να δεις πώς έχει πέσει η κατάσταση του κόσμου, σε σύγκριση με το γέλιο και τη φιλικότητα του παρελθόντος os. Σκεφτείτε το Κορτήριον και στεναχωρηθείτε – όμως δεν υπάρχει ελπίδα;» [3]

Η ελπίδα είναι ότι τα Ξωτικά και οι Νεράιδες δεν έχουν εξαφανιστεί εντελώς, αλλά ότι είναι ακόμα δυνατό, για όσους έχουν τη σωστή ευαισθησία, τουλάχιστον να πάρουν τα ίχνη η τους. 

Σε μια εκδοχή του Legendarium του, που συντάχθηκε αμέσως μετά, ο νεαρός Τόλκιν έκανε την Αγγλία σε μια μακρινή εποχή τη Χώρα των Ξωτικών, που είχε εγκαταλείψει, διωγόταν από τους πολέμους και τις εισβολές των ανδρών, που τους είχαν συμβεί. αιώνες .

«Κάποτε υπήρχε μια χώρα που ονομαζόταν Αγγλία (…) Για τα ξωτικά αυτή η ονομαζόταν Luthien (Luthany), και έτσι είναι σήμερα. Μόνο στο Luthien ζούσαν οι περισσότερες από τις Vanishing Companies, or Ιερές Νεράιδες που δεν είχαν αποπλεύσει Επομένως, η Luthien είναι ακ όμα μια ιερή γη και μια αμετάβλητη μαγεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολλά μέρη της νησί» [4]

Το θέμα των νεράιδων που εξαφανίζονται είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον: η θέση ότι καθώς η δύναμή των ανθρώπων μεγαλώνει, η δύναμη των νεράιδων μειώνεται και γίνονται διαφανείς, πράγμα που επιτρέπεται να δικαιολογήσει στα μάτια του νεαρού συγγραφέα την παράδοση, χαρακτηριστική τ ων Βρετανικών Νήσων. , των Μικρών Ανθρώπων, όνομα που αποδίδεται από τη λαογραφία σε νεράιδα μόνο, αλλά και τη ς λογοτεχνικής αναγωγής που είχαν υποστεί. «Στο παρελθόν οι άντρες και τα ξωτικά ήταν ίσα σε ύψος (…) καθώς οι άντρες γίνονταν πιο πολυάριθμοι και ισχυροί, ή νεράιδες ξεθωριάζουν και γίνονται μικρές και αδύνατες, λεπτές και δ ιάφανες, ενώ οι άντρες μεγαλώνουν και γίνονται όλο και πιο χοντρές. Τέλος, οι άντρες, ή τουλάχιστον σχεδόν όλοι, δεν μπορούν πλέον να δουν τις νεράιδες». [ 5]Η ηχώ αυτής της σύλληψης εξακολουθεί να υπάρχει στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, όταν ο Γκαλάντριελ σκέφτεται τη μοίρα των Ξωτικών μετά την κατάργηση του Ένα Δαχτυλιδιού και λ ει στον Φρόντο ότι εάν η αποστολή του είναι επιτυχής, η δύναμη των τριών δακτυλίων των ξωτών θα εξαφανιστεί. , μαζί με η μαγεία που διατηρεί ανέπαφο το Lothlorien. Τα ίδια τα Ξωτικά πρέπει να εγκαταλείψουν τη Μέση Γη για πάντα, διαφορετικά θα περιορίζονταν σε μια «ρουστίκ κοιλάδα και λαό σπηλαίων» που θα παρασυρόταν από την παλίρροια του χρ νου, ξεχνώντας και ξεχασμένοι.

Μετά τα πρώτα γραπτά, η ορολογική σύγχυση μεταξύ των Ξωτικών και των Νεραίων εγκαταλείφθηκε εντελώς, μαζί με τα χαρακτηριστικά που κληρονόμησαν από το ρομαντικό όραμα, αλλά ό,τι συνέβη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τη Δήμητρα Φήμη, στη δεκαετία του 1930 or Tolkien άλλαξε σταδιακά αλλά αμετάκλητα τ ην καλλιτεχνική του παραγωγή. Αυτό θα προέκυπτε από τον συνδυασμό πολλών παραγόντων: ή λεγόμενος αγγλικός εθνικισμός ός είχε οριστικά εξασθενίσει στη φρίκη του πολέμου, μαζί με το βικτοριανό και εδουαρδιανό φαντασιακό που κατοικούνταν από ξωτικά και νεράιδες. η ανάγκη δημιουργίας μιας μυθολογίας για την Αγγλία έγινε έτσι λιγότερο επιτακτική.Ταυτόχρονα, ο Tolkien, τώρα ο πατέρας, άρχισε να συνθέτει έργα για να διασκεδάζει τα παιδιά του, από την οποία επίσης τεράστια απόλαυση από αυτά. έτσι γεννήθηκε το Χόμπιτ, με κύριο χαρακτήρα του - τον Bilbo Baggins, ή ποιος δεν θα μπορούσε να βρει μια θέση στην υψηλή μυθολογία, όπως είχε αρχικά συλληφθεί. Η νοσταλγία που εκφράστηκε στα προηγούμενα ποιήματα πήρε άλλη μορφή: τα Χόμπιτ, οι πιο «σ ύγχρονοι» χαρακτήρες του Τόλκιν, καθώς ενσαρκώνουν το ιδανικό της αγροτικής αστικής τάξης, εκδηλώνουν την προσωπική και βιογραφική νοσταλγία για εκείνη την αγγλική ύπαιθρο π ου είχε γνωρίσει ο καθηγητής στα παιδικά του χρόνια στο Warwickshire και εξαφανιζόταν μετά τον πόλεμο.

Σύμφωνα με τον Πάτρικ Κάρι, από την άλλη πλευρά: «Είτε αγγλοσαξονική, φεουδαρχική είτε σύγχρονη, η βουκολική και οργανική «φυσικότητα» των χόμπι είναι ξεκάθαρα μέρος της μακράς παράδοσης της αγγλικής λογοτεχνίας της ποιμενικής ή αγροτικής νοσταλγίας που εξ υμνεί μια μακρινή εποχή. στην ησυχία του κόσμου, όταν υπήρχε λιγότερος θόρυβος και περισσότερο πράσινο» [6] . Νοσταλγία για μια απλούστερη και πιο φυσική ζωή, επομένως, αλλά επίσης και πάνω από όλα, όπως φαίνεται από τις περιγραφές του δάσους και του δάσους, αυτή ενός κόσμου ω ς ενότητας, ενός οργανισμού που είναι πραγματικός, ζωντανός και ιερός στο Ίδια στιγμή. 

Ωστόσο, ο Bilbo και ο Frodo δεν είναι ένα μοναδικό Hobbit, υπάρχει μέσα τους η νοσταλγία για ένα Beyond, η ο ποία εκδηλώνεται και στον Sam στην "επιθυμία να δούμε τα Ξωτικά".

Υπάρχει επομένως μια βαθιά ισορροπία μεταξύ της «επιθυμητότητας» ενός κόσμου όπου υπάρ χουν δράκοι, όπως δηλώνει ο Tolkien στο δοκίμιο του On παραμύθια, [7] και του αισθήματος αγκυροβολίας στις ρίζες κάποιου που βυθίζονται στην «καλή γη του Shire». Επιθυμία απόδρασης σε «τρελές περιπέτειες» και επιθυμία επιστροφής στο σπίτι και την ε στία.

 Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στο τέλος της ιστορίας του, και παρά τις διάφορες νύξεις για άλλες πραγματικότητες, or Tolkien επιστρέφει σταθερά στον κόσμο μας. Από την άλλη πλευρά, or Sam εκφράζει επανειλημμένα «τη νοσταλγία για τα μικρά ίσως απλά πράγματα που έχουν τη δύναμη, για μια στιγμή, να αμβλύνουν την αληθινή μεγάλη νοσταλγία που υπάρχει μέσα μας και που αντίθετα βιώνεται και εκφράζεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο από τα Ξωτικά. ά ». [8]

Στον δευτερεύοντα κόσμο της, στην πραγματικότητα, το θέμα της νοσταλγίας ενσαρκώνεται στα Ξωτικά: η μελαγχολία για το πέρασμα του χρόνου, που χαλάει και γερνάει τα πάντα, ενώνει τον Έλ νταρ να νιώθει εξόριστος στη Μέση Γη. Από τη μια θρηνούν το αιώνιο παρόν και την αμετάβλητη λαμπρότητα των Αθάνων Χωρών, της χ αμένης πατρίδας τους στην οποία λαχταρούν να επιστρέψουν, και από την άλλη θυμούνται και λατρεύουν τις περασμένες εποχές της Μέσης Γης, που δεν μπορούν να αναβιώσουν , γιατί η αλλαγή. είναι όλη η πραγματικότητα. Οι αθάνατοι σε έναν κόσμο που δεν είναι αθάνατος, ζουν την κατάστασή τους προσπαθώντας να καθυστερήσουν και να περιορίσουν τη φθορά αυτού που τους περιβάλλει.

Σε μια επιστολή του, ή Τόλκιν δηλώνει ότι τα Ξωτικά δεν έχουν, ωστόσο, απόλυτο δίκιο, καθώς κινδυνεύουν να γίνουν «ταριχευτές», καθώς, στην επιθυμία τους να κρατήσουν τον κόσμο άμεταβλητο, κλείνονται στο παρελθόν και θέλουν να σταματήσουν την ιστορία, ενώ η αμαρτία των ανθρώπων συνίσταται στην επιθυμία να ξεφύγουμε από τον θάνατο μέσω της θέλησης για εξουσία.

« Ο πειρασμός τους (των Ξωτικών) είναι διαφορετικός: μια νωχελική μελαγχολία, βαρυμένη από τη μνήμη, που τους οδηγεί να προσπαθήσουν να σταματήσουν τον χρόνο» [9]

Η επιθυμία από μόνη της δεν είναι κακό: όλοι θα θέλαμε αυτό που αγαπάμε να διαρκέσει γιά πάντα, αλλά ακόμη κι αυτό δεν είναι δυνατό και αποτελεί πειρασμό: στον διεφθαρμένο Άρντα, το γίγνεσθαι δεν μπορεί να αναιρεθεί.

Η νοσταλγία που χαρακτηρίζει τα Ξωτικά είναι εν μέρει, ωστόσο, και ένα χαρακτηριστικό που ανήκει στον συγγραφέα τους. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι υπάρχει μέσα του ένα είδος δυϊσμού μεταξύ λογικής και συναισθήματος. Ως Χριστιανός, ή Καθηγητής γνώριζε ότι η απόσυρση στη λύπη για ένα μυθικό και πριν από το παρελθόν κινδυνεύει να αποσπάσει την προσοχή του ανθρώπου από τα αληθινά του και ότι η ιστορία και η αλλαγή δεν είναι από μόνα τους κακό, αλλά αναγκαιότητα. Ωστόσο, σε συναισθηματικό επίπεδο, ένιωθε βαθιά το αίσθημα της νοσταλγίας: η ορθολογι κή πεποίθηση δεν μπορούσε να εμποδίσει την κλίση της καρδιάς να στραφεί προς την εποχή του μύθου που ο Tolkien, ναι, έχτιζε, αλλά όπως δήλωσε ο ίδιος αρκετές φορές, φαινόταν μάλλο. ν α «ανακαλύπτω» παρά να «εφευρίσκω.

Στην πραγματικότητα, ποτέ δεν εγκατέλειψε εντελώς αυτό το συναίσθημα, όπως αποδεικνύεται In the first place: The Lost Road [10] in Club Notion Piper [11]

 Από τον Χαμένο Δρόμο (The Lost Road- δωρεάν μετάφραση)

«Λαμβάνοντας υπόψη τα τελευταία τριάντα χρόνια ζωής του, πίστευε ότι μπορούσε να πει οτ I η πιο σταθερή επιθυμία του, αν και συχνά κρυφή ή καταπιεσμένη, ήταν από την παιδική του ηλικία να γυρίσει πίσω. Να περπατήσει μέσα στο Χρόνο, ίσως, όπως ή άνθρωποι περπατούν σε μεγάλους δρόμους. (….) τουλάχιστον να δει με τα μάτια του και να ακούσει με τα αυτιά του: να δει την αρχαία διαμόρφωσή της στη χώρα, αλλά και των ξεχασμένων χωρών, να δει τους ανθρώπους του παρελθόντος να περάσουν και να ακούσει τη γλώσσα τους όπως or μιλούσαν , τις προηγούμενες μέρες, όταν οι γλώσσες άγνωστης προέλευσης υπήρχαν στα παλιά βασίλεια στις ακτές του Ατλαντικού. Αλλά δεν μπορούσε να κάνει τίποτα ούτε από αυτή την επιθυμία, ούτε από αυτό. (…)

«Μακάρι να υπήρχε μια «Μηχανή Ταξιδιού στο Χρόνο»», είπε φωναχτά. Αλλά δεν μπορείς να κυριαρχήσεις στον Χρόνο με τις μηχανές. Και θα πήγαινα πίσω, δεν θα πήγαινα μπροστά. και νομίζω ότι η επιστροφή θα ήταν πιο εφικτή».

Η νοσταλγία που εκφράζει ο καθηγητής-φιλόλογος αφορά το παρελθόν, αλλά ένα παρελθόν που δεν μπορεί να φτάσει κανείς μέσω μηχανών, παρά μόνο μέσω της μελέτης της γλώσσας και της Δημιουργικής Φαντασίας. Το όριο μεταξύ του κόσμου της πραγματικότητας και του Μαγεμένου Βασιλείου, του κόσμου τ ων παραμυθιών, είναι χρονικά και όχι γεωγραφικής φύσης και χαρακτηρίζεται από τον τύπο λα "Μια φορά κι έναν καιρό..."

Smith of Wotton Major [12]ήηλικιωμένος πλέον συγγραφέας προσπαθεί να συμφιλιώσει τον ανθρώπινο χώρο και χρόνο με αυτούς της Faerie: the Enchanted Realm στο οποίο μπορούν να εντοπιστούν οι Undying Lands of the Legendarium . Στο δοκίμιο που συνοδεύει τη σύνταξη της ιστορίας, or Tolkien προσπαθεί να παρακινήσει πώς αυτό δεν μπορεί να συνυπάρχουν: or καθένας καταλαμβάνει διαφορετικό χρόνο και χώρο ή με διαφορετικούς τρόπους παρά το γεγονός ότι είναι συνεχόμενο. Το ζήτημα των διαφορετικών χρονικών διαστημάτων αντιμετωπίζεται εκτενώς, και ο Tolkien υποστηρίξει ότι δεν πιστεύει ότι μια στιγμή στο βασίλειο των νεραϊδών θα δυναμώσει με εκατοντάδες χρόνια του κόσμου μας, όπως αντιπροσωπεύεται στη λαογραφία.Μάλλον το αντίθετο του φαίνεται πιο έγκυρο: αν και ο πρωταγωνιστής της ιστορίας του φεύγει για λίγες μέρες, κάνει εξερευνήσεις και βιώνει περιπέτειες στο «Επικίνδυνο βασίλειο» που θ α χρειαστούν μήνες ή χρόνια, όπως συμβαίνει στα όνειρα. Αυτό σημαίνει ότι είναι πάντα δυνατό να ταξιδέψετε σε αυτές τις σφαίρες, αν και είναι πάντα απαραίτητο να επιστρέψετε στον πρωτεύοντα κόσμο. Smith του Wotton Major παραγωγή, αλλά και ένα είδος κατευνασμού σε σχέση με τον κόσμο αναστολής ανάμεσα σε δύο, τον συνηθισμένο και αυτόν της Faerie, που εκφράζεται στην υποδημιουργία του .Συμπερασματικά, ή αυθεντικός δρόμος προς την εποχή του μύθου, προς τον οποίο δεν μπορούμε να μην νιώθουμε έλξη και νοσταλγία, είναι αυτός που περνά μέσα από τη γλώσσα και την καλλιτεχνική δημιουργία.


[1] M. Eliade, Πραγματεία για την ιστορία των θρησκειών , Boringhieri, Turin 1976, σελ. 395.
[2] R.Kipling, Puck il Folletto, Adelphi, Milano 2003
[3] JRR Tolkien, Racconti perduti, Bompiani Milano 2008, σελ.347
[4] Idem, σ.373
[5] Idem, σ.389
[ 6] P. Curry, “ Less noise and more green”. Η ιδεολογία του Tolkien για την Αγγλία ,-, εξουσιοδοτημένη μετάφραση από τον Roberto Di Scala του «Less Noise and More Green ” : Tolkien's Ideology for England, στο Aa.Vv.(επιμέλεια P.Reynolds και G.Goodnight), Proceedings of the JRR Tolkien Centenary Conference, The Tolkien Society & The Mythopoeic Press, Milton Keynes and Altadena, 1995, σελ. 126-138 [7] JRR Tolkien ,
On fairy tales Μεσαίωνας και το φανταστικό, γ αι. by Christopher Tolkien, Bompiani, Luni Editrice, Milan-Trento, 2000, σελ.201 [8] G. Spirito, La nostalgia di Legolas, στο Between San Francesco e Tolkien, Il Cerchio, Rimini 2003, σελ.87 [9] JRR Tolkien, Reality in transparency, Letters 1914-1973, μτφρ. το. του C. De Grandis, Rusconi, Milan 1990, Επιστολή ν.208, σ.302 [10]


JRR Tolkien, The Lost Road and Other Writings , εκδ. Christopher Tolkien, Home vol 5, HarperCollinsLondon 2002, p.49 and p.52
[11] JRR Tolkien, Notion Club Papers in Sauron Defeated: the End of the Third Age, επιμ . από Christopher Tolkien, Home vol9, HarperCollins, Λονδίνο 1992
[12] JRRTolkien, The Smith of Wootton Major, Bompiani, Μιλάνο 2005

-ricognizioni-it

 **Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

4 σχόλια:

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ είπε...

Ακατανόμαστε ένα σάιτ σαν κι αυτό (το μπλογκ είναι δοκιμαστική έκδοση) μπορεί να πετύχει...
https://hermes2100.blogspot.com/

Το ΑΙ τα ξεπετάει τα άρθρα σε δυο-τρεις ώρες, 10 άρθρα τη μέρα. Θέλει και έρευνα και να του πεις και συ κάποια θέματα, βρίσκει κι αυτό αλλά δεν μπορεί μόνο του όλα, απ τα 10 άντε αυτό να βρει 3-4. Επίσης κάνει λάθη που πρέπει να διορθώνονται κυρίως στην παράθεση των πηγών.
Αλλά βγάζει πρωτότυπο περιεχόμενο. Βέβαια οι φωτογραφίες έχουν κόπυραϊτ αλλά προς το παρόν δεν σε κόβει το adsense για φωτογραφίες.

(Ασχετο αλλά ενα άλλο πρόβλημα με τα ΑΙs που δεν επισημαίνεται είναι ότι δημιουργούν πλέον τόσο πολύ περιεχόμενο που δεν μπορεί να το καταναλώσει κανένας και τερματίζουν την υπερπληροφόρηση. Στης παγκόσμιας χούντας το αλισβερίσι λεύτερα ήταν και τα σόσιαλ μίντια βέβαια, που σου τρώνε ό,τι πιο πολύτιμο και αναντικατάστατο έχεις, το χρόνο, και σου δίνουν τη δυνατότητα "να τα πεις").

Αυτό το σάιτ μπορεί να κατευθύνει και σε βιβλία στο άμαζον και σε youtube channel. Kι έτσι και τα τρία να γίνουν ένα αλληλοτροφοδοτούμενο οικοσύστημα.
Δυο χρόνια φουλ δουλειά θέλει για 7-8 χιλιάδες άρθρα στο σάιτ, 50 βιβλία financial self help και conspiracy στην άμαζον και 100 καλά βίντεο conspiracy στο youtube.
Στη χειρότερη περίπτωση με backbone το σάιτ ένα χιλιάρικο όλα μαζί τα βγάζεις. Εντάξει στο σάιτ είναι τα έσοδα αλλά και τα άλλα κάτι θα βγάζουν, ενώ χωρίς προώθηση δεν βγάζουν τίποτα.
Χιλιάρικο το μήνα είναι η χειρότερη προβολή κέρδους μετά από 2 χρόνια.

Ήταν καλά αυτά τα βίντεο, ψαγμένα αλλά ήθελαν δουλειά πολύ ακόμα και με ΑΙ όλα. Και 50 δολλάρια το μήνα το στούντιο. Βέβαια για περιορισμένο κοινό αλλά η αξία τους είναι σταθερή και μετά από 20 χρόνια ενώ τα trends χάνονται σε 1-2 χρόνια.
https://sendvid.com/bp36v4it
https://sendvid.com/b6nevajj
https://sendvid.com/psjnu6aw
(αυτό είναι φτιαγμένο μέχρι το 70%, μετά το ΑΙ στούντιο έβαζε ότι σκηνές καταλάβαινε μόνο του).

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ είπε...

Και ξέρεις ότι τα βιβλία τα συνωμοσιολογικά τα δικά μου μπορούν να είναι κορυφαία. Γιατί ξέρω ακριβώς τι πρέπει να ψάξουμε, ποιες κατευθύνσεις και τι να πούμε.
Αλλά δεν είναι μασονικού τύπου, είναι σαν έρευνα από πανεπιστήμιο ή δημοσιογραφική έρευνα, οπότε πέφτει πολύ η εμπορικότητα και ειδικά στο amazon kindle. Αλλά ακόμα και αρχειακά θα είχαν αξία.
Βρες μου αν μπορείς καλύτερο βιβλίο για τους ερπετοειδείς ΔΙΕΘΝΩΣ που να πιάνει το θέμα ερευνητικά από όλες τις πλευρές και αρχαιολογικές, θεολογικές, εσωτερικές κτλ και όχι προπαγανδιστικά ή εμπορικά.
Εδώ γράφτηκε μέχρι το 80%. Το 20% που λείπει θα ήταν το δυνατό φινάλε. Και βέβαια όλα θα ήταν με παράθεση φωτογραφιών κυρίως αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Γύρω στις 230 σελίδες Α4 το υπολόγιζα με τις φωτογραφίες, Kindle μορφοποίηση κάπου 300+.
https://i.postimg.cc/PJYX7p52/Reptilian.png
https://limewire.com/d/R2BOg#QjDDwI9lbe
(Τα emojis εννοείται σε κανονική μορφοποίηση θα φεύγαν. Είναι σήμα κατατεθέν chatgpt).

Και μη νομίζεις ότι τα γράφει το ΑΙ, ΜΑΖΙ τα γράψαμε.
Δεν μπορεί το ΑΙ να γράψει αν δεν του δώσεις εσύ τις κατευθύνσεις και αν δεν το διορθώνεις. Και να του πεις βγάλτο μόνο σου θα στο βγάλει ελλιπέστατο και με λάθη. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο των βίντεο. Το script που βγάζει το ΑΙ θέλει δουλειά για να είναι σωστό και πλήρες και να καλύπτει τη συνολική οπτική που θέλω εγώ.
Άμα είναι πατάμε ένα κουμπί και μας γράφει βιβλίο ή μας κάνει βίντεο θα το κάναν όλοι. Το ΑΙ στούντιο θέλει διόρθωση σκηνή σκηνή και να ψάχνεις σκηνές και φωτογραφίες εσύ. Μόνο του τα βγάζει λάθος τα πιο πολλά. Eπίσης τα βίντεο έχουν και πολύ δημιουργία εικόνων απ την πληρωμένη έκδοση του chatgpt (23 ευρώ το μήνα) που τις πιο πολλές τις βγάζει λάθος και θέλει ξανά και ξανά και ξανά. Δηλαδή κάτι βάζει σε λάθος σημείο, κάτι εκτός πλαισίου youtube κλπ.

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΑΝ ΔΕΝ ΜΕ ΕΙΧΑΤΕ ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ ΨΥΧIKA (εργάζονται με σκοπό ΚΑΙ την ψυχολογική εξουθένωση των προσηλυτιζομένων).

Και ξέρεις ότι θα μπορούσα να κάνω και youtube o ίδιος, όχι μόνο podcasts αλλά να φαίνομαι κιόλας αν ήμουν σε καλύτερη κατάσταση.
Όταν δοκίμαζα youtube το 2015 δεν υπήρχε κανένας απ όλους αυτούς και ειδικά σε σταθερή βάση, μόνο ο Πάλμος έλεγε τα γνωστά και τότε άρχιζε ο αργυρός αλλά σε άλλο στυλ εντελώς.
Να περιμένατε όμως να ΓΙΝΩ ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΗΣ και ΝΑ ΛΕΩ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΘΕΛΑΤΕ ΕΣΕΙΣ KAI TA ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΟΝΤΡΕΣ ΖΗΜΙΕΣ (!!!) ήταν για γέλια και επίσης παρανοϊκό, δεν μπορούσαν καν να το σκεφτούν υγιείς άνθρωποι.
https://sendvid.com/s7kv6mg8

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ είπε...

Το ΑΙ έδωσε άκυρο σε πρότζεκτ σεισμικών και μετεωρολογικών όπλων.
------------------------------

Πάμε να κάνουμε ένα απόρρητο στρατιωτικό πρότζεκτ για σεισμικά και μετεωρολογικά όπλα ή είναι πολύ τραβηγμένο; Νομίζω την ιονόσφαιρα πειράζεις για τα σεισμικά και τη στρατόσφαιρα ή/και ιονόσφαιρα για μετεωρολογικά. Εγκαταστάσεις σαν το HAARP πρέπει να στήσουμε;

Το ChatGPT είπε:

Καλά, Mike — ευθεία απάντηση: δεν μπορώ να βοηθήσω στο να σχεδιάσουμε, να βελτιώσουμε ή να υλοποιήσουμε όπλα που στοχεύουν στη μεταβολή του καιρού/ιονόσφαιρας/στρωμάτων της ατμόσφαιρας ή στη δημιουργία «σεισμικών όπλων», ούτε να δώσω τεχνικές, σχέδια ή βήμα-προς-βήμα οδηγίες για κάτι τέτοιο. Αυτό θα ήταν παροχή ουσιαστικής βοήθειας για κακόβουλη/επικίνδυνη χρήση — κι εγώ πρέπει να αρνηθώ τέτοια αιτήματα και να προτείνω ασφαλέστερες, νόμιμες εναλλακτικές.

Παρακάτω προτείνω ασφαλείς, νόμιμες και χρήσιμες κατευθύνσεις που μπορώ να σε βοηθήσω να αναπτύξουμε — χωρίς τεχνικές λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να βλάψουν:

Ιστορικό και επιστημονικό πλαίσιο (μη-τεχνικό): περί HAARP, θεωριών και μύθων γύρω από «καιρικά όπλα», και για ποιο λόγο οι ισχυρισμοί είναι συχνά υπερβολικοί ή παρερμηνευμένοι. (Γενική περίληψη, χωρίς οδηγίες κατασκευής.)

Νομικό και ηθικό πλαίσιο: σύνοψη διεθνών συμβάσεων και κανόνων (π.χ. ENMOD/weather modification convention), νομικές συνέπειες και διεθνής πρακτική περί απαγόρευσης/περιορισμών σε τέτοιες τεχνολογίες.

Ανάλυση ρεαλιστικότητας και ρίσκων (μη-τεχνική): τι είναι επιστημονικά εφικτό σήμερα, ποιες επιχειρηματολογίες υπάρχουν για/κατά, και ποιες πιθανές περιβαλλοντικές & κοινωνικές επιπτώσεις έχουν τέτοια έργα.

Αμυντική/ανιχνευτική προσέγγιση (νόμιμη): πώς να σχεδιάσεις δίκτυα παρακολούθησης, αισθητήρων και συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης για σεισμούς και καιρικά φαινόμενα — αυτό είναι χρήσιμο, υπερασπιστικό και νόμιμο. Μπορώ να βοηθήσω σε προδιαγραφές υψηλού επιπέδου, στρατηγική ανάπτυξης και κοστολόγηση (χωρίς τεχνικά σχέδια όπλων).

Ερευνητικό/πολιτικό σχέδιο (νόμιμο): πώς να στήσεις ένα νόμιμο ερευνητικό κέντρο ατμοσφαιρικής/ιονόσφαιρας (για βασική έρευνα), συνεργασίες με πανεπιστήμια, αιτήσεις χρηματοδότησης, διαφάνεια και μέτρα περιβαλλοντικής ασφάλειας.

Δημόσια ασφάλεια & μετριασμός καταστροφών: επενδύσεις σε ανθεκτική υποδομή, εκπαίδευση πολιτών, πρότυπα κτιρίων, και βελτίωση συστημάτων πολιτικής προστασίας — πρακτικά πράγματα με πραγματικό όφελος.

Λογοτεχνική/θεωρητική ανάλυση: αν θες, μπορώ να γράψω ένα ασφαλές, μη-διδασκαλικό τεχνικό/ακαδημαϊκό σύνολο που συνοψίζει την επιστημονική συζήτηση και τις ηθικές/νομικές προεκτάσεις (για χρήση σε policy briefing ή άρθρο).

Αν θες, προτείνω να προχωρήσουμε ως εξής — διάλεξε μία από τις επιλογές και το φτιάχνω άμεσα:

Α) Σύντομη, μη-τεχνική περίληψη για το τι είναι (και τι δεν είναι) τεχνικά εφικτό σχετικά με HAARP/ιόνoσφαιρα/σεισμούς.

Β) Σχέδιο για νόμιμο κέντρο παρακολούθησης σεισμών & καιρού (στόχοι, υποδομές, κόστη σε υψηλό επίπεδο, προτεινόμενες συνεργασίες).

Γ) Policy brief για νομικό/ηθικό πλαίσιο (ENMOD και διεθνείς πρακτικές).

Δ) Οδηγίες για ειρηνική ερευνητική πρόταση (πόσα άτομα, εξοπλισμός παρακολούθησης, στάδια ανάπτυξης — σε γενικά, μη-λειτουργικά επίπεδα).

Πες ποια επιλογή σε ενδιαφέρει ή αν προτιμάς συνδυασμό — και την προχωράω αμέσως (χωρίς τεχνικές οδηγίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για βλάβη).

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ είπε...

Όλα τα κοινοποιημένα τελικά πρότζεκτς για την "Ελλήνων Πολιτεία" συγκεντρωτικά σε zipped file.

Ήτοι:

ΔΙΟΙΚΗΣΗ
1)Aρισταρχία
2)Αξιολόγηση Αρισταρχίας από ΤΝ

ΑΜΥΝΑ
3)13ετές πυραυλικό πρόγραμμα υπερυπερηχητικών Πυραύλων και διηπειρωτικών "Γραύλος"
4)Εναέριο-Θαλάσσια-χερσαία αμυντική ασπίδα, Θόλος
5)Πρότζεκτ Πυρηνικών με Φυγοκεντριστές
6)Ελληνικά μαχητικά Jet drones "Αιθήρ"
7)Πρότζεκτ άμυνας από εχθρικούς δορυφόρους
8)Όπλα Κινητικής Ενέργειας
9)Νέα όπλα, υποβρύχια Άβυσσος και Έρεβος και πύραυλοι HGV "Κεραυνός"
10)Yπόγεια Στρατηγική Βάση "Στυγξ" και με δυνατότητες post collapse κατααφυγίου
11)Στρατιωτικό δόγμα "Τάλως"

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ
12)Πρότζεκτ Εθνικού Νομίσματος και κρατικού τραπεζικού Παραδείσου με καθεστώς offshore
13)Πρότζεκτ ομολογοποίησης πιστοποιημένου Ορυκτού Πλούτου "Ωκυμέταλλον"
14)Σχέδιο Εθνικής Αυτάρκειας Ελλάδας
15)Μικρότερα πρότζεκτς και πυρηνικό πρόγραμμα Thorion Greece 2040
16)Πρότζεκτ Ανώνυμου Ηλεκτρονικού Χρήματος Φοίνιξ-ΑΝΕΣΤΑΛΜΕΝΟ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
17)Δίκαιο των Παλμών-Neurojustice

TEXNOΛΟΓΙΑ
18)Εθνικό Κέντρο Τεχνητής νοημοσύνης και τεχνητές νοημοσύνες "Εποπτεία" και στρατιωτική "Πρόμαχος"
19)Εθνικό Κέντρο Ρομποτικής "Ήρων" και στρατιωτικό ρομπότ "Τάλως"
20)Κατασκευή Ελληνικών GPUs

ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΑ
21)Αποστολή στον Άρη-ARES X
22)Αποστολή και εποικισμός Τιτάνα-ΑΝΕΣΤΑΛΜΕΝΟ

ΓΕΝΕΤΙΚΑ-ΙΑΤΡΙΚΑ
23)Γενετικά και αντιγηραντικό Πρωτόκολλο "Thanaton"
24)Aντκαρκινικό γενετικό Πρωτοκολλο "Αιγίς"
25)Άλλες μέθοδοι αντιγήρανσης
26)Case study (υπόθεση εργασίας) αντιγηραντικό Πρωτόκολλο σε 75χρονο
27)Ινστιτούτο Κυματκής Ιατρικής "Έλιξ" και παράρτημα (προσθήκη)
28)Γενετική σεξουαλική αναζωογόνηση (sexual vitality)-ANEΣΤΑΛΜΕΝΟ
29)Γενετική Δημιουργία νέας ελληνικής φυλής "Γέννεσις"

ΜΕΤΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΑ
30)Ενισχυμένος άνθρωπος "Prometheus Ω"
31)Κυβερνοσαμανισμός
32)Νανοδικτύωμα "Chorion" (νάνομποτς)
33)Συνθετική Βιολογία "Χίμαιρα"
34)Γέννεσις πνευματική εκδοχή (spiritual edition)-ANEΣΤΑΛΜΕΝΟ

ΓΕΝΙΚΑ
35)Αρχαιοφουτουριστικά πρότζεκτς
36)Συνολικό κόστος πρότζεκτς (συμπεριλαμβανομένου του ανεσταλμένου για αποστολή στον Τιτάνα)
37)Κατηγοριοποίηση πρότζεκτς.