Από Andrew Arnett
Η τάση του Aleister Crowley να φωτογραφίζει μερικές από τις πιο διαβόητες συνωμοσίες του κόσμου είναι συχνά ένα θέμα συζήτησης, αλλά στην παρούσα περίπτωση η αναλογία μπορεί να ληφθεί κυριολεκτικά - η κούπα του Crowley φυτεύεται ακριβώς στο Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band των Beatles.
Φυσικά, αυτό το εξώφυλλο του άλμπουμ είναι μία από τις πιο εμβληματικές εικόνες της ποπ κουλτούρας. Η παρούσα εστίασή μας σχετίζεται με τη συμμετοχή του Crowley στη συνωμοσία «Paul is Dead» (P.I.D.) και, γενικότερα, την επιρροή του στους Beatles στο σύνολό τους.
Οι Fab Four είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της σύγχρονης ποπ κουλτούρας, η οποία για κάποιους τους καθιστά άρρηκτα συνδεδεμένους με τις φαύλες λειτουργίες του κατεστημένου. Όπως θα διαπιστώσουμε, ο κ. Crowley κατάφερε να διεισδύσει στο κέντρο αυτού του υποτιθέμενου σάπιου μήλου. Αλλά όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα «συνωμοσία», ένα τεράστιο χάσμα βρίσκεται ανάμεσα σε αυτό που είναι πραγματικό και σε αυτό που είναι επιεικής φαντασία.
Πίσω στο καλοκαίρι του 1969, οι φήμες για το θάνατο του Paul McCartney άρχισαν να κυκλοφορούν σαν πυρκαγιά σε πανεπιστημιουπόλεις σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Δηλαδή, ο Paul σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στον αυτοκινητόδρομο M1 στις 11 Σεπτεμβρίου 1966 και αντικαταστάθηκε κρυφά από ένα σωσία για να κρατήσει τα χρήματα να κυλούν για το συγκρότημα και τη χώρα. Το συγκρότημα, ωστόσο, αισθάνθηκε υποχρεωμένο να αφήσει υπαινιγμούς που πιστοποιούν το γεγονός για να κατευνάσουν την ένοχη συνείδησή τους.
Στις 17 Σεπτεμβρίου 1969, η Drake Times-Delphic του Des Moines δημοσίευσε το πρώτο γνωστό άρθρο σχετικά με το θέμα, "Is Beatles' Paul McCartney Dead?" Απαριθμούσε μερικά από τα κρυμμένα στοιχεία και μηνύματα στους δίσκους των Beatles που υπαινίσσονταν τον θάνατο του Paul, όπως μια φωνή που πρόφερε "Turn me on, dead man" ενώ το "Revolution 9" παιζόταν ανάποδα.
Οι αναβάτες δίσκων ραδιοφωνικών σταθμών διέδωσαν το μήνυμα και σύντομα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης πήραν στα χέρια τους την ιστορία, πιέζοντας τους Beatles για σχόλια. Ο Ρίνγκο Σταρ δήλωσε στον Τύπο: «Αν οι άνθρωποι πρόκειται να το πιστέψουν, θα το πιστέψουν. Μπορώ μόνο να πω ότι δεν είναι αλήθεια». Ο Τζον Λένον, από την πλευρά του, είπε απλώς ότι οι φήμες ήταν «τρελές». Ένα συνεργείο του CBS News κινηματογράφησε κρυφά τον McCartney να εργάζεται στο αγρόκτημά του στη Σκωτία, ακολουθούμενο από ένα ζευγάρι από το περιοδικό Life. Ο Παύλος έσπασε τους δημοσιογράφους που βρίσκονταν στην ιδιοκτησία του, αλλά υποχώρησε σε μια συνέντευξη, λέγοντάς τους:
«Ίσως η φήμη ξεκίνησε επειδή δεν ήμουν πολύ στον Τύπο τον τελευταίο καιρό. Έχω κάνει αρκετό τύπο για μια ζωή, και δεν έχω τίποτα να πω αυτές τις μέρες. Είμαι χαρούμενος που είμαι με την οικογένειά μου και θα δουλέψω όταν δουλέψω. Ήμουν ενεργοποιημένος για δέκα χρόνια και δεν έσβησα ποτέ. Τώρα σβήνω όποτε μπορώ. Θα προτιμούσα να είμαι λίγο λιγότερο διάσημος αυτές τις μέρες».
Μετά το εξώφυλλο του Life, οι φήμες για το "Paul is Dead" άρχισαν να σβήνουν, αλλά ποτέ δεν εξαφανίστηκαν πραγματικά. Σήμερα, πάνω από 50 χρόνια μετά την έναρξη της «φάρσας» θανάτου, ο McCartney επέστρεψε στην κορυφή και είναι αρκετά πανταχού παρών. Θα τον βρείτε στα charts του Billboard με το άλμπουμ McCartney III (2020). Στα βιβλιοπωλεία με τους Στίχους: 1956 έως σήμερα (2021). Στους κινηματογράφους και σε ροή στο Disney+ με το The Beatles: Get Back (2021) σε σκηνοθεσία Peter Jackson. Headlining Glastonbury 2022.
Οι φήμες για τον πρόωρο θάνατό του είναι επίσης σε πλήρη εξέλιξη. Πολυάριθμα βιβλία, βίντεο στο YouTube και ιστολόγια αποδίδουν δουλική αφοσίωση στην ανάλυση κάθε λεπτομέρειας της συνωμοσίας, διαισθανόμενοι κάτι απειλητικό που κρύβεται πίσω από τους «χαριτωμένους» Beatle.
Ίσως αυτό το μοχθηρό κάτι να έχει όνομα – Aleister Crowley. Ο Crowley, ωστόσο, πέθανε λίγο μετά τη γέννηση οποιουδήποτε από τους Beatles, οπότε πώς θα μπορούσε ο "Wickedest Man in the World" να τραβήξει τα νήματα της μεγαλύτερης μπάντας του κόσμου; Ας ξεκινήσουμε την έρευνα με το ίδιο το όνομα.
Beatles με ένα «Α»
Οι Beatles, όπως φαίνεται, ήταν πάντα τυλιγμένοι στο μυστήριο. Αυτό ισχύει και για την προέλευση του ονόματος του συγκροτήματος. Το "Beatle" είναι ένα έξυπνο λογοπαίγνιο διαποτισμένο με διάφορες παραλλαγές νοήματος. Πώς προέκυψε; Ο John Lennon ισχυρίστηκε ότι αυτός και ο Stu Sutcliffe βρήκαν το όνομα σε ένα νεύμα προς τον Buddy Holly και τους The Crickets. Ο John είπε σε συνέντευξή του το 1964: «Ήταν beat and beetles και όταν το έλεγες, οι άνθρωποι σκέφτονταν crawly πράγματα, και όταν το διάβαζες, ήταν beat μουσική». Σε μια άλλη περίπτωση, ο Τζον δήλωσε: «Ήρθε σε όραμα – ένας άνδρας εμφανίστηκε σε μια φλεγόμενη πίτα και τους είπε "από σήμερα είστε οι Beatles με ένα "Α"».
Μερικοί ερευνητές ισχυρίζονται ότι υπάρχουν περισσότερα στο όνομα από ό, τι φαίνεται στο μάτι. Αναφέρονται σε μια ποιητική συλλογή του Aleister Crowley, που δημοσιεύθηκε το 1910, με τίτλο The Winged Beetle, η οποία περιλαμβάνει αποκρυφιστικά ποιήματα όπως "The Wizard Way", "The Octopus", "The Two Secrets and The Wings". Σημειώνουν πώς ο Paul, μετά τη διάλυση των Beatles, σχημάτισε το συγκρότημα Wings. Είναι ο Paul το "Winged Beetle" και ήταν οι Beatles ακόλουθοι του συστήματος Magick του Crowley, με "K";
Δεν είναι ασυνήθιστο να βρείτε ροκ σταρ να δηλώνουν ανοιχτά τον θαυμασμό τους για τον Crowley (π.χ. Jimmy Page, David Bowie, Ozzy Osbourne κ.λπ.). Όπως γνωρίζουμε, ο Crowley είναι στο εξώφυλλο του Sgt. Pepper. Μια φήμη λέει ότι το "Sgt. Pepper" ήταν μια αναφορά στον ίδιο τον Crowley. Οι εναρκτήριοι στίχοι του άλμπουμ είναι... «Σαν σήμερα πριν από 20 χρόνια ο λοχίας Pepper δίδαξε στο συγκρότημα να παίζει». Αυτό το άλμπουμ βγήκε στην 20η επέτειο του θανάτου του Crowley. Υπονοεί η μπάντα ότι είναι μαθητές του Great Beast 666; Το αξίωμα του Κρόουλι είναι: «Κάνε αυτό που θέλεις είναι ολόκληρος ο Νόμος» και «Η αγάπη είναι ο Νόμος, αγάπη υπό θέληση».
Σε συνέντευξή του στο Playboy, ο John Lennon δήλωσε: «Η όλη ιδέα των Beatle ήταν να κάνεις ό, τι θέλεις, σωστά; Για να αναλάβετε τη δική σας ευθύνη, κάντε ό, τι θέλετε και προσπαθήστε να μην βλάψετε άλλους ανθρώπους, σωστά; Κάνε ό,τι θέλεις, αρκεί να μην βλάψεις κάποιον». Το 1967, πρόσθεσαν το "All You Need Is Love" στο ρεπερτόριο.
Τι είδους επιρροή είχε ο Crowley στους Beatles; Σκεφτείτε την καινοτομία της μπάντας στον τομέα του backmasking, μιας τεχνικής ηχογράφησης στην οποία ένας ήχος ή ένα μήνυμα καταγράφεται προς τα πίσω για να παιχτεί προς τα εμπρός. Η πρώτη φορά που επιτεύχθηκε κάτι τέτοιο ήταν το 1966 κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του άλμπουμ Revolver από τους Beatles. Στο Magick in Theory and Practice, ο Crowley έδωσε εντολή στον Μύστη να κάνει τα εξής:
(α") Αφήστε τον να μάθει να γράφει ανάποδα, και με τα δύο χέρια.
(β") Αφήστε τον να μάθει να περπατά προς τα πίσω.
γ") Ας παρακολουθεί συνεχώς, αν είναι βολικό, κινηματογραφικές ταινίες, και ας ακούει δίσκους φωνογράφου, ανάποδα, και ας συνηθίσει τόσο πολύ σε αυτούς ώστε να φαίνονται φυσικοί και αξιόλογοι στο σύνολό τους.
(δ") Αφήστε τον να εξασκηθεί μιλώντας ανάποδα. Έτσι, γιατί «Εγώ είμαι Αυτός» ας πει, «Ε, μα εγώ».
(ε") Αφήστε τον να μάθει να διαβάζει ανάποδα. Σε αυτό είναι δύσκολο να αποφευχθεί η εξαπάτηση του εαυτού του, καθώς ένας ειδικός αναγνώστης βλέπει μια πρόταση με μια ματιά. Αφήστε τον μαθητή του να του διαβάσει δυνατά ανάποδα, αργά στην αρχή και μετά πιο γρήγορα.
στ") Από τη δική του ιδιοφυΐα, ας επινοήσει άλλες μεθόδους.
Εκτός από την καινοτομία τους στο στούντιο, ο Crowley μπορεί να επηρέασε τον τρόπο ζωής του συγκροτήματος, πιο εμφανής κατά τη διάρκεια της «πειραματικής» φάσης μετά το 1965. Ο Crowley ήταν διαβόητος για τη χρήση ναρκωτικών, επιδιδόμενος σε αλκοόλ, ηρωίνη, κοκαΐνη και ψυχεδελικά. Σε συνδυασμό με τις ελευθεριακές απόψεις του για τη σεξουαλικότητα, ο Crowley θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η πεμπτουσία του ροκ σταρ, δεκαετίες πριν τέτοια πλάσματα περιπλανηθούν στη γη. Οι Beatles, φυσικά, περιλάμβαναν όλα τα κλισέ της ροκ σταρ, για καλό και για κακό.
Εδώ έρχεται ο βασιλιάς ήλιος
Η φιλοσοφία του Crowley κρατά το κλειδί της συζήτησής μας, μια φιλοσοφία βαθιά ριζωμένη στην αρχαία αιγυπτιακή μυθολογία. Ο Crowley κατάλαβε τη σημασία και τον ιερό συμβολισμό του σκαθαριού. Στην αιγυπτιακή μυθολογία, ο σκαραβαίος ή το σκαθάρι κοπριάς πιστεύεται ότι είναι η ενσάρκωση του θεού Khepera με κεφάλι σκαθαριού, ο οποίος κυβέρνησε την ανάσταση και τη γονιμότητα, συμβολίζοντας τον ανατέλλοντα ήλιο, την αναγέννηση και τη δημιουργία. Συγχρονιστικά, αν όχι συνειδητά, οι Beatles θα φέρουν την εντολή του Khepera και θα γίνουν το κέντρο του ήλιου του μουσικού μας σύμπαντος.
Το σκαραβαίο μπορεί επίσης να κρατά το κλειδί για το μυστήριο «Paul is Dead». Αυτό το μικρό έντομο συνδέεται με έναν αρχαίο αιγυπτιακό θεό από την περίεργη συνήθειά του να κυλάει κοπριά, από ανατολικά προς δυτικά, σε μια μπάλα, στην οποία βάζει τα αυγά του. Όταν εκκολαφθεί, η κοπριά παρέχει στους νέους της τροφή. Αυτή η διαδικασία μετατροπής της νεκρής ύλης της κοπριάς σε ανανεωμένη ζωή αντιπροσωπεύει μύηση στα αιγυπτιακά μυστήρια. Ο «θάνατος» του Παύλου, αντί να είναι κυριολεκτικός, θα πρέπει να ερμηνεύεται ως συμβολικός της μύησης.
Ο υποψήφιος για μύηση αντιπροσωπεύει τον Όσιρι που δολοφονήθηκε από τον αδελφό του Σετ. Η σύζυγος του Όσιρι, η Ίσιδα, ανασυνθέτει το σώμα του και στη συνέχεια γεννά τον αναστημένο θεό Ώρο, ολοκληρώνοντας έτσι τον κύκλο του θανάτου και της αναγέννησης.
Είναι πιθανό οι Beatles να μας προετοίμαζαν για τον συμβολικό θάνατο του Paul πριν «ανακοινωθεί επίσημα ο θάνατός του» τον Σεπτέμβριο του 1966. Ας πάμε πίσω στο 1965 και ας δούμε το εξώφυλλο του πέμπτου στούντιο άλμπουμ των Beatles Help! Ο Robert Freeman, ο οποίος φωτογράφισε το εξώφυλλό του, εξηγεί: «Είχα την ιδέα να γράψω τα γράμματα "HELP". Αλλά όταν ήρθαμε να κάνουμε τη λήψη, η διάταξη των όπλων με αυτά τα γράμματα δεν φαινόταν καλή. Έτσι αποφασίσαμε να αυτοσχεδιάσουμε και καταλήξαμε στην καλύτερη γραφική τοποθέτηση των χεριών».
Στο σηματοφόρο, οι Beatles γράφουν τα γράμματα N-U-J-V. Βασικά, ασυναρτησίες. Τι θα γινόταν όμως αν η μπάντα δεν χρησιμοποιούσε σηματοφορέα αλλά ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα; Το Liber O vel Manus et Sagittae sub figurâ VI του Crowley περιέχει εικόνες μιας φιγούρας με κουκούλα σε ρόμπα Tau που ποζάρει σε διάφορες στάσεις. Κάθε θέση μεταφέρει ένα διαφορετικό νόημα.
Σε ένα βίντεο που εμφανίζεται στο κανάλι YouTube "Iamaphoney", αυτές οι εικόνες τοποθετούνται πάνω από το εξώφυλλο του Help! Είναι λίγο πολύ ένας τέλειος συνδυασμός. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο τι σημαίνουν αυτές οι θέσεις του σώματος όταν ερμηνεύονται μέσω του συστήματος του Crowley.
Ο Τζον Λένον, με τα δύο χέρια υψωμένα, σημαίνει «Όσιρις Ανέστη – το Πεντάγραμμο». Ο Ρίνγκο, κρατώντας το ένα χέρι ψηλά και το άλλο κάτω, σημαίνει «Γη – Ο Θεός που μάχεται». Ο Γιώργος, με τα δύο χέρια απλωμένα, μεταφέρει το «Πένθος της Ίσιδος – τα Βαστικά». Και ο Παύλος, με το ένα χέρι υψωμένο και το άλλο χαμηλωμένο, αντιπροσωπεύει μια στενή προσέγγιση της θέσης, «Τυφώνας – Η Τρίαινα».
Θα μπορούσε επίσης να είναι πιθανό ότι τα φαρδιά σακάκια που φορούν οι Beatles στο εξώφυλλο του Help! είναι η ερμηνεία ενός hipster για τη ρόμπα Tau;
Αν νομίζετε ότι αυτές οι έννοιες είναι λίγο τραβηγμένες, καταλάβετε ότι ο αποκρυφισμός ήταν μεγάλη υπόθεση το 1966, όπως ήταν και με τους ίδιους τους Beatles. Αυτό είναι εμφανές στο αριστούργημά τους του 1966, Revolver, του οποίου οι τίτλοι εργασίας περιελάμβαναν Abracadabra, Magic Circle και Four Sides of the Circle.
Η λέξη Abracadabra παίζει κεντρικό ρόλο στη φιλοσοφία του Crowley. Το «Abrahadabra» στο Βιβλίο του Νόμου είναι «ο Λόγος του Αιώνα», που σημαίνει το Μεγάλο Έργο που επιτελέστηκε και την πολύ σημαντική «επίτευξη της Γνώσης και της Συνομιλίας του Αγίου Φύλακα Αγγέλου κάποιου». Επιπλέον, η λέξη αντιπροσωπεύει την ένωση του Μικρόκοσμου με τον Μακρόκοσμο.
Σαν σήμερα ήταν πριν από 20 χρόνια
Πολλοί άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τις ενδείξεις «ο Παύλος είναι νεκρός». Ας αγγίξουμε μερικά από τα πιο γνωστά στο Sgt. Peppers για να μας ενημερώσουμε. Το εξώφυλλο του άλμπουμ παρουσιάζει αναμφίβολα μια τελετή κηδείας. Στον τάφο, που απεικονίζεται στο κάτω μέρος του εξωφύλλου, κόκκινα λουλούδια γράφουν τη λέξη "Beatles". Αυτό παραδοσιακά ερμηνεύεται ότι σημαίνει ότι οι Beatles, με το θάνατο του Paul McCartney, είναι τώρα «νεκροί».
Σημειώστε επίσης ότι στο εξώφυλλο μας παρουσιάζεται ένα σύνολο διπλών Beatle. Δύο σετ Beatles στέκονται πάνω από τον τάφο. Η παλαιότερη φάση των Beatles, στα αριστερά, κοιτάζει πάνω από τον τάφο πένθιμα. Ντυμένες με μονότονα, χρωματιστά κοστούμια, είναι στην πραγματικότητα κέρινες φιγούρες φτιαγμένες από την Madame Tussauds.
Η δεύτερη ομάδα των Beatles, που στέκεται στο κέντρο, είναι η νέα φάση Beatles. Είναι ντυμένοι με φωτεινά ρούχα, φαίνονται πολύ ζωντανοί, επειδή στην πραγματικότητα είναι οι Beatles που στέκονται εκεί με σάρκα και οστά. Εδώ μας παρουσιάζεται ο «νέος» Paul McCartney, ο αντικαταστάτης σωσίας όπως ήταν, ο οποίος θα μεταφέρει το συγκρότημα σε νέα ψυχεδελικά σύνορα κ.λπ.
Κάτω από τα κόκκινα λουλούδια υπάρχει μια ομάδα κίτρινων λουλουδιών σε σχήμα αριστερόχειρα μπάσου, το μπάσο του Paul φυσικά. Υπάρχουν τρεις χορδές σε αυτό το μπάσο. Λείπει ένα. Ο Παύλος λείπει.
Ενώ οι άλλοι τρεις Beatles φέρουν χάλκινα πνευστά, ο McCartney φέρει ένα cor anglais, ένα ξύλινο πνευστό όργανο με διπλό καλάμι. Αυτό έχει ερμηνευθεί ως σύμβολο θανάτου. Επίσης, ο Paul εδώ είναι «εκτός βήματος» με τους άλλους Beatles, όπως ακριβώς είναι στο εξώφυλλο της Abby Road. Η ερμηνεία είναι ότι ο Παύλος περπατά ανάμεσα στους νεκρούς. Στη γωνία, δίπλα σε μια κούκλα που φοράει ένα πουλόβερ "Welcome the Rolling Stones", υπάρχει ένα κοκκινωπό γάντι οδήγησης που συμβολίζει τον αιματηρό θάνατο του McCartney από αυτοκινητιστικό δυστύχημα.
Αυτά είναι δημοφιλή στοιχεία και πολύ διασκεδαστικό για να παίξετε, αλλά η απόδειξη της πουτίγκας που συνδέει το P.I.D. με τον μαύρο μάγο Aleister Crowley είναι μια αποκάλυψη που δεν έχει γραφτεί ποτέ πριν.
Όλοι γνωρίζουμε, φυσικά, ότι ο Crowley βρίσκεται στο εξώφυλλο του Sgt. Peppers, ενός από τους πολλούς διάσημους ανθρώπους που απεικονίζονται, και φαινομενικά τοποθετήθηκε τυχαία στην πίσω σειρά. Ωστόσο, εάν χωρίσετε το κάλυμμα διαγώνια και το αντικατοπτρίσετε, συμβαίνει ένα αξιοσημείωτο πράγμα. Στην κορυφή αυτής της εικόνας σε σχήμα διαμαντιού βρίσκεται ο Crowley. Το κεφάλι του υπερισχύει όλων των άλλων.
Ακριβώς στο κάτω μέρος του καλύμματος βλέπετε τα λουλούδια να σχηματίζουν ένα έμβλημα που είναι πανομοιότυπο με το «Α» που χρησιμοποίησε ο Crowley στην υπογραφή του και απεικονίζεται περίφημα σε σχήμα πέους. Η σεξουαλική μαγεία, πρέπει να σημειωθεί, ήταν ένα κεντρικό συστατικό των διδασκαλιών του Crowley. Και στη μέση του εξωφύλλου είναι το έμβλημα για τη μυστικιστική οργάνωση του Crowley - το O.T.O.
Ο φοίνικας στη δεξιά πλευρά του άλμπουμ εμφανίζεται τώρα και στις δύο πλευρές σχηματίζοντας ένα περίγραμμα. Αυτό το σύμβολο, ιδιαίτερα σημαντικό στον Τεκτονισμό, αναφέρεται στους δύο πυλώνες Βοόζ και Ιαχίν που λέγεται ότι στέκονταν στη βεράντα του Ναού του Σολομώντα. Αυτή είναι μια αξιοσημείωτη εικόνα. Το να τα βάλουμε όλα αυτά μαζί δείχνει, κατά τη γνώμη μου, ένα επίπεδο ιδιοφυΐας.
Το όπλο που καπνίζει
Πρόσφατα, ένας πραγματικός θησαυρός υλικού κυκλοφόρησε από το στρατόπεδο των Beatles που δείχνει φωτογραφίες από τα παρασκήνια της παραγωγής του εξωφύλλου του άλμπουμ του Sgt. Pepper. Αυτές οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν κάτι πολύ ενδιαφέρον. Κατά την εκτίμησή μου, το όπλο που καπνίζει – τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά – και η τελική ένδειξη σχετικά με το μυστήριο «Paul is Dead».
Οι Beatles προσέλαβαν τον Michael Cooper ως κύριο φωτογράφο για το εξώφυλλο του άλμπουμ. Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στο στούντιο του Cooper στο Λονδίνο στο 4 Chelsea Manor Studios, 1-11 Flood Street από το King's Road στο Τσέλσι.
Ο Paul McCartney σκέφτηκε τον τίτλο του άλμπουμ Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Βάσισε την ιδέα για το εξώφυλλο του άλμπουμ σε μια παλιά φωτογραφία που δείχνει την παλιά ορχηστρική μπάντα του πατέρα του Paul να στέκεται γύρω από ένα μπάσο τύμπανο που έγραφε Jim Mac's Band.
Ο Peter Blake και η σύζυγός του Jann Haworth σχεδίασαν και συναρμολόγησαν το σετ. Τελικά, μετά από οκτώ ημέρες προετοιμασίας, στις 30 Μαρτίου 1967, οι Beatles έφτασαν στο στούντιο όπου ο Κούπερ τους φωτογράφισε καθώς πόζαραν μπροστά από διάφορες φωτογραφίες διάσημων ανθρώπων σε φυσικό μέγεθος από χαρτόνι.
Αυτό που ανακαλύπτουμε σε αυτές τις φωτογραφίες πίσω από τα παρασκήνια είναι ότι μερικά από αυτά τα cut-outs σε φυσικό μέγεθος δεν εμφανίστηκαν στο επίσημο εξώφυλλο του άλμπουμ επειδή ήταν πίσω από ένα άλλο cut-out ή πίσω από ένα μέλος της μπάντας. Πίσω από τον George Harrison βρίσκεται ένας από αυτούς τους σκοτεινούς χαρακτήρες. Πράγματι, στο εξώφυλλο του άλμπουμ, παίρνουμε μόνο μια γεύση αυτής της φιγούρας που κοιτάζει έξω πίσω από τη δεξιά πλευρά του κεφαλιού του Harrison.
Τώρα, με τη βοήθεια αυτών των φωτογραφιών, μπορούμε να αναγνωρίσουμε αυτό το άτομο ως ηθοποιό κινηματογράφου Timothy Carey. Η εικόνα είναι, στην πραγματικότητα, τραβηγμένη του Carey συγκεκριμένα από μια σκηνή στην ταινία του Stanley Kubrick The Killing (1956).
Το cut-out δείχνει τον Timothy Carey να κρατά ένα τουφέκι και στην ταινία ο Carey παίζει έναν πληρωμένο εκτελεστή που εργάζεται με μια ομάδα εγκληματιών. Έχουν ένα σχέδιο να ληστέψουν τον ιππόδρομο από τα κέρδη του και η δουλειά του Carey είναι να πυροβολήσει ένα από τα άλογα για να προκαλέσει απόσπαση της προσοχής.
Στο εξώφυλλο του άλμπουμ, η εικόνα του Carey επισκιάζεται από τον George Harrison. Η κάννη του όπλου εκτείνεται στην πραγματικότητα πίσω από τον Paul McCartney που στέκεται δίπλα στον Harrison. Αν το μετρήσετε, μπορείτε να δείτε ότι η κάννη αυτού του όπλου είναι στραμμένη ακριβώς πίσω από την καρδιά του Paul McCartney.
Κανείς δεν ήξερε γι 'αυτό για πάνω από 50 χρόνια. Ωστόσο, περιέργως, έγινε η επιλογή να χρησιμοποιηθεί μια εικόνα από αυτή την ταινία του Kubrick για να συμβολίσει, θα έλεγα, τη «θανάτωση» του κορυφαίου αλόγου κούρσας – καθώς ο Paul McCartney θα μπορούσε πράγματι να εξομοιωθεί με ένα πολύ κερδοφόρο άλογο κούρσας. Ένα όπλο που καπνίζει πράγματι.
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Τι προσθέτει; Μας μένει περιθώριο για εικασίες. Ίσως, όπως προτείνουν ορισμένοι ερευνητές, οι Beatles ήταν μέρος ενός περίπλοκου σχεδίου από την ελίτ να προετοιμάσει τη νεολαία του δυτικού κόσμου να αποδεχθεί τον ερχομό του «New Aeon». Άλλοι θα ισχυρίζονταν ότι είναι μια μέθοδος κοινωνικής μηχανικής παρόμοια με τη χρήση του MK-ULTRA, αλλά εφαρμόζεται σε μαζικό επίπεδο. Σίγουρα, ο συμβολισμός συνδέεται άμεσα με την εσωτερική λειτουργία των Μυστηριακών Σχολών και τις διδασκαλίες του Aleister Crowley.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου