ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2019

ΑΡΟΥΡΑΙΩΝ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ - ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ. 18-14=4: ΑΠΛΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΘΑΝΑΤΟΥ

ΑΡΟΥΡΑΙΩΝ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ - ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ. 18-14=4: ΑΠΛΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΘΑΝΑΤΟΥ

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΛΑΔΑΣ...

1. ΤΑ ΚΡΥΦΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΕΞΟΧΩΣ ΖΟΦΕΡΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΦΑΝΕΡΩΝ

  Δεν εισέρχομαι στον πειρασμό να αναδημοσιεύσω εικόνες από τον πύρινο όλεθρο, ο οποίος καταλκύζει προσφάτως - αλλά δυστυχώς και διαχρονικά κατά την διάρκεια τού θέρους τών τεσσάρων τελευταίων δεκαετιών εκ συστήματος - την Ελλάδα. Αυτόν τον καταιγισμό μεταδώσεως εντυπώσεων που επενεργούν άκρα απόγνωση και εκφοβισμό, σε βάρος τού ψυχισμού ενός λοού, ο οποίος επιχειρείται να περιέλθη σε καθεστώς αμηχάνου αγκυλώσεως τών ανακλαστικών κέντρων του, προβάλουν εξ άλλου αφειδώς άπαντα τα μαζικά μέσα. Πριν υπεισέλθω όμως στην ουσία τού θέματος, θα καταθέσω μια μαρτυρία, την οποία αναφέρει ο Αθανάσιος Στριγάς, σε ένα από τα ιδιαζόντως αποκλυπτικά του βιβλία και η οποία είναι χαρακτηριστική αναφορικά με τα κρυφά μνημόνια και τις συναποφασισμένες παραχωρήσεις γαίας και ύδατος, στις οποίες προβαίνουν οι εγχώριοι χατζιαβάτηδες, που προσποιούνται τούς πολιτικούς, έναντι τών διεθνών κέντρων παραεξουσίας, προκειμένου να υφαρπάξουν τα πολιτικά αναξιώματα.
   Πρόκειται για την εξής αναφορά (την οποίαν προς στιγμήν αδυνατώ να μεταφέρω αυτολεξί, δεδομένου ότι έχω δανίσει χωρίς να επιστραφή το συγκεκριμένο βιβλίο, αφορμής δοθείσης όμως μπορώ να το προθημευθώ εκ νέου γρήγορα): Πρό τής προθυπουργοποιήσεώς του ο Κωνσταντίνος Καραμανλής (ο πρεσβύτερος, ο φεύ αποκαλούμενος και "εθνάρχης") προσεκλήθη για συνομιλίες με αξιοματούχους στις ΗΠΑ. Εκεί, κατά την παγια κατά Στριγά πρακτική υπεβλήθη σε ιατρικές εξετάσεις. Κατά την διάρκεια τών εξετάσεων κάποιος εκ τών ιατρών προέβη σε βάναυση κακοποίηση του - δεν υπεισέρχομαι στις λεπτομέρειες που καταγράφει ο Στριγάς, για να μην παραβιάσω την αισθητική τών αναγιγνοσκόντων. Τότε ο Καραμανλής διέκοψε την διαδικασία. Η αντίδραση τού ιατρού ήταν να τού ανακοινώση, ότι το αποτέλεσμα τών συνομιλιών θα έκρινε, εάν οι διαδικασία τών εξετάσεων θα ήτο αναγκαίον να συνεχιστή. Κατά τίς συνομιλίες οι ιθύνοντες τών ΗΠΑ απαίτησαν από τον Καραμανλή να υπογράψη σύμφωνο, ότι αυτός θα συνέβαλε με κάθε παρεχόμενο μέσον στην διάδωση τών σκληρών ναρκωτικών στην Ελλάδα. Ο "εθνάρχης" συναίνεσε στην απαίτηση τών "συμμάχων τής ηγέτιδος δυνάμεως τού  ελευθέρου κόσμου¨.
   Το διογκούμενο χάλι που ακολούθησε είναι γνωστό και καταγράφεται με τραγικό τρόπο στην μετατροπή τών υποβαβισμένων περιοχών τών πόλεων και τών επαρχιών, όπου κυριαρχησε το σπρώξιμο τής "άσπρης" σε κόλαση. Επειδή εκείνη την περίοδο έζησα ως έφηβος και στην Αθήνα και στην Νέα Μάκρη, όπου ήταν η αμερικανική βάση, γνωρίζω πολύ καλά το σκηνικό και θα μπορούσα να γράψω ολόκληρα βιβλία σχετικά. Δεν είναι όμως το ζητούμενο σε αυτήν την ανάρτηση. Αυτό που αρμόζει να κρατηθεί από τις μαρτυρίες τού. Αθανάσιου Στριγά, ο οποίος χρημάτησε εκπρόσωπος τής Ελλάδος στο νάτο και μέλος τής εκτελεστρικής επιτροπής τής λέσχης μπίλντερμπεργκ για αρκετά χρόνια, είναι ότι ένα από τα αισχρότερα, ρυπαρότερα, αθλίοτερα και θανατηφόρα μνημόνια που συμφώνησε η κυβερνητική αλήτ τής Ελλάδος με το βαθύ κράτος τού "ξένου παράγοντα", αφορά την συστηματική διάδωση τών σκληρών ναρκωτικών στην Ελλάδα.
   Όσο τραγικές όμως κι αν στάθηκαν οι συνέπειες τής προωθήσεως τών σκληρών ναρκωτικών στην Ελλάδα για εξαθλιωμένους ανθρώπους και ψυχικά βάναυσα τραυματισμένες και χαροκαμμένες οικογένειες τού μνημονίου τής προωθήσεως τών σκληρών ναρκωτικών, αυτές δεν μπορούν να συγκριθούν με τον όλεθρο άλλων μνημονίων, έναντι στην επιβολή τών οποίων εξακολουθεί να εθελοτυφλεί το κοινωνικό σύνολο. Δεδομένου, ότι από την προώθηση τών σκληρών ναρκωτικών θρήνησε και εξακολουθεί να θρηνή τμήμα μόνον τού κοινωνικού συνόλου. Και για τούς υπολοίπους ισχύει κατά κανόνα η πάγια αναισθησία: "Πετάξτε τα σκουπίδια σας όπου θέλετε, όχι όμως μπροστά στην πόρτα μου". Την αναισθησία αυτή την πλήρωσε όμως ο μέσος law and order ανθρωπάκος με τρισχειρότερα μυστικά μνημόνια που ακολούθησαν, το πλέον μοιραίο τών οποίον αφορά την συναίνεση τών "ταγών" στην καλπάζουσα πυρπόληση τού πράσινου στην χώρα. Αυτό το μνημόνιο πλέον δεν αφήνει άθικτο κανένα. Η έλλειψη οξυγόνου και η μεταστροφή τού κλίματος από την επιβληθείσα οικολογική ερήμωση τής χώρας, αφ' ενός μεν έχουν μεταλλάξει τον μέσο γονότυπο με κατεύθυνση προς τούς τρωγλοδύτες, υποβιβάζοντας την ανύπαρκτη ποιότητα ζωής σε όρια μολυσματικού σκουπιδότοπου, αφ' ετέρου έχουν μειώσει το προσδόκιμο ζωής σε όρια εποχών προ τής ανακαλύψεως τού κινίνου. Η έρπουσα ελπίδα τών βεβαρημένων ανθρώπων είναι πλέον μια και μόνη: Η χημειοθεραπεία, σε καθεστώς που τούς στερεί την πρόσβαση σε άξιο λόγου σύστημα περιθάλψεως και τούς αποκόβει από την δυνατότητα να αγοράζουν ακριβά φάρμακα (τα οποία συν τοις άλλοις είναι και λίαν αμφιβόλου θεραπευτικής αξίας).
    Σχετικά με τις πυρκαγιές, ή επί το ορθότερον πυρπολήσεις τού πράσινου (και προσφάτως όχι μόνον, καθ' ότι η νέα "μόδα" θανατώσεων περιλαμβάνει επί πλέον οικίες και ανθρώπους) έχω αναφερθεί διεξοδικά με περισσότερες αναρτήσεις στο παρελθόν. Και μάλιστα από πρώτο χέρι, δεδομένου ότι, συμμετείχα στην εθελοντική πυρόσβεση τής μεγάλης πυρκαγιάς στην Πεντέλη, πριν περίπου από 17 χρόνια. Είμαι ο πρώτος, που κατά το έτος 2008 κατέθεσα στο διαδίκτυο, ότι οι πυρπολήσεις γίνονται βασικά μέσω δορυφόρων και τότε χλευάστηκα. Τα γεγονότα όμως τής καταστροφής στο Μάτι κατέδειξαν την αναμφισβήτη πραγματικότητα τών ισχυρισμών μου, δεδομένου ότι οι ζάντες αλουμινίου τών οχημάτων που έλιωσαν απαιτούν θερμοκρασίες πολλαπλάσιες αυτών τής όποιας πυρκαγιάς.Η καταστροφή στο Μάτι όμως κατέδειξε κάτι σημαντικότατο ακόμη, ένεκα τού οποίου μια κοινωνία ευρισκομένη σε κατάσταση εγρηγόρσεως θα είχε διαρρίξει τα ιμάτιά της και δεν θα εφησυχαζόταν ούτε δευτερόλεπτο. Η πλύση εγκεφάλου όμως, που επενεργούν τα μαζικά μέσα, οι απανωτές απογοητεύσεις στις οποίες έχει οδηγηθεί εσκεμμένα και βάσει υπονομεύσεων επί δεκαερτίες ο λαός, τα δηλητήρια στις τροφές, τα μεταλλαγμένα τρόφιμα, η ελαχιστοποίηση τών θρεπτικών συστατικών στην διατροφή, η μόδα τού fast food, η επί δεκαετίες διατροφική κρεπάλη τών "παιδάκηδων" και τής γιδόσουπας, η μόλυνση τού περιβάλλοντος με τα αυτικινητάκια όλων τών μελών τής οικογενείας κάθε κοκοβιού, ο φετιχισμός τού σύγχρονου τρωγλοδύτη για μπετόν, αλλά εν τέλη και η άκρως μειωμένη οξυγόνωση από την πυρπόληση τού πράσινου, μοιάζουν να έχουν οδηγήσει σε τέτοιους είδους αφασία τα εγκεφαλικά κέντρα, που η μόνη λεοτουργία, που μπορεί να επιτελή η κοινωνία πλέον είναι η κατανάλωση τού άνωθεν δουλέματος. Η σκέψη φαίνεται να αποτελεί πλέον προϊόν μιας επιδειξιομανίας χαμηλής νοημωσύνης, προσκολήσεως σε αναπόδεικτα σύνδρομα, ισχυρογνωμοσύνης, αναγωγής σε αδιαμφισβήτες αλήθειες τών στερεότυπων, σύναψης στην ψυχολογία τής γκρούπας, ανθρώπων που αυτοεπαίρονται ότι αυτοί και το συνάφι τους πρωτοπορούν, ενώ οι υπόλοιποι υποβόσκουμε δήθεν στην άγνοια. Έτσι καταντήσαμε να μην μπορούμε να δούμε μπροστά στα μάτια μας, Διότι, εάν είμαστε σε θέση να διακρίνουμε τα στοιχειώδη, θα είχαμε κατανοήση, ότι ο εμπρησμός στο Μάτι και η θανάτωση πλέον τών εκατό ανθρώπων έλαβε χώρα με την σύμπραξη εγχώριας πέμπτης φάλλαγας. ΔΙΟΤΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΓΚΛΩΒΙΖΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΟΛΟ ΕΜΠΡΗΣΜΟΥ ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΟ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ. ΚΑΘΟΤΙ Η ΡΗΜΟΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ.
   Θέλεις να πεθάνης! Και ισχυρίζεσαι ότι αντιμετωπίζεις τον κακίνο με θάρρος. Μήπως είσαι όμως πανύβλακας; Μήπως όλες αυτές τις δεκαετίες, αντί να βισματώνεσαι στο καθεστώς, θα έπρεπε να έχης κινητοποιηθεί στοιχειωδώς για να υπερασπίσης τήν ζωή σου, την ζωή τών παιδιών σου, την ζωή τής μάνας σου; Συμμετέχεις στο ροκάνισμα τών κλοπιμαίων, χωρίς να μπορής να καταλάβης, ότι αυτός που κλέβεις είναι ο εαυτός σου και τα παιδιά σου.


2, ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΝ ΚΑΡΔΙΕΣ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΡΩ ΜΙΑ, ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΥΛΑΝ ΚΟΤΟΦΤΕΡΑ 

 Αναδημοσίευση από το "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ" 21.08.2017

Πώς μείναμε στα 4 Καναντέρ από τα 18 που θα μπορούσαν να πετάνε

Πώς μείναμε στα 4 Καναντέρ από τα 18 που θα μπορούσαν να πετάνε



Για 15 εκατ. ευρώ, όσα δίνουν για τους «Καρανίκες» - Δεν πήραμε ανταλλακτικά και... προτιμήσαμε να νοικιάζουμε πανάκριβα

Η γύμνια του συστήματος αεροπυρόσβεσης αποκαλύφθηκε τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, όταν η Ελλάδα καιγόταν επί τρεις ημέρες στην ανατολική Αττική
, στη Ζάκυνθο και την Ηλεία, αλλά δεν υπήρχαν επαρκή πτητικά μέσα για να σβήσουν οι πυρκαγιές
. Τη Δευτέρα 14 Αυγούστου ήταν διαθέσιμα μόνο έξι πυροσβεστικά αεροσκάφη και το χειρότερο είναι ότι την επομένη ο αριθμός των διαθέσιμων Καναντέρ μειώθηκε στα πέντε, προκαλώντας τρόμο για το τι θα μπορούσε να συμβεί εάν οι άνεμοι δεν κόπαζαν και οι φωτιές συνέχιζαν να μαίνονται ανεξέλεγκτες και τα επόμενα 24ωρα...

Κι όμως, οι πλέον αρμόδιοι αξιωματικοί, επιφορτισμένοι να χειρίζονται και να φροντίζουν ώστε να είναι επιχειρησιακά έτοιμα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, αποκαλύπτουν με παράπονο ότι μόλις με 15 εκατ. ευρώ θα μπορούσαν να είναι ετοιμοπόλεμα και τα 18 Καναντέρ που τυπικώς διαθέτει σήμερα στον στόλο της η Πολεμική Αεροπορία.

Η επιμέρους εικόνα είναι αποκαρδιωτική. Από την Κυριακή 13 Αυγούστου, τρία πυροσβεστικά αεροσκάφη ήταν καθηλωμένα στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας. Εάν τα Καναντέρ ήταν σε θέση να απογειωθούν και να πετάξουν πάνω από τη φωτιά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το μέτωπο στην Ηλεία θα είχε τεθεί υπό έλεγχο σχεδόν αμέσως. Λόγω της ακινητοποίησης των πυροσβεστικών αεροσκαφών από βλάβες και έλλειψη ανταλλακτικών, η φωτιά στα καμένα της Ηλείας -10 χρόνια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στις οποίες απανθρακώθηκαν 37 άνθρωποι- έκαιγε ανεξέλεγκτη για μέρες, μέχρι να οριοθετηθεί με πολύ κόπο την Τετάρτη 16 Αυγούστου...

Στο μέτωπο της ανατολικής Αττικής τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί πολύ χειρότερα εάν η κατεύθυνση του ανέμου έσπρωχνε τις φλόγες προς την περιοχή του Βαρνάβα και της Πεντέλης ή αν η πυρκαγιά περνούσε από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας. Η φωτιά στον Κάλαμο ξέσπασε την προηγούμενη Κυριακή 13 Αυγούστου. Τις πρώτες δυο-τρεις ώρες επεκτεινόταν προς κάθε κατεύθυνση εξαιτίας των πολύ ισχυρών ανέμων. Δευτέρα και Τρίτη, στη μάχη με τις φλόγες έπεσαν τα εναέρια μέσα, Καναντέρ και ελικόπτερα, όμως ο αριθμός των πυροσβεστικών αεροσκαφών που επιχειρούσαν στην ανατολική Αττική δεν υπερέβη ποτέ τα τέσσερα αεροσκάφη... Για ποιον λόγο; Απλούστατα δεν υπήρχαν διαθέσιμα περισσότερα Καναντέρ λόγω αιφνιδιαστικών ή παλαιότερων βλαβών, εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και υλικών που χρειάζονταν οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας και επειδή τα άλλα δύο ετοιμοπόλεμα CL-215 επιχειρούσαν σε Ζάκυνθο και Ηλεία... «Ευτυχώς που Δευτέρα και Τρίτη στη φωτιά στον Κάλαμο πετούσε το ζευγάρι των CL-415», εξομολογείται αξιωματικός από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και προσθέτει: «Στο διήμερο, τα δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη έβγαλαν μαζί πάνω από 20 ώρες πυρόσβεσης... Πετούσαν “ασάλιωτα” από το πρώτο φως της μέρας μέχρι το βράδυ και μαζί τους πετούσαν ένα ή δύο CL-215».

Σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας μετά την υποχώρηση των πύρινων μετώπων επιχειρήθηκε μια πρώτη αποτίμηση της κατάστασης και ένας σχεδιασμός των κινήσεων που πρέπει να γίνουν -ως συνήθως εκ των υστέρων- για να βελτιωθεί η κατάσταση όσο γίνεται μέχρι το τέλος της αντιπυρικής περιόδου στις 31 Οκτωβρίου.

«Με 15, το πολύ 20 εκατ. ευρώ μπορεί να αποκτηθούν τα ανταλλακτικά που χρειάζονται και να γίνουν οι εργασίες που απαιτούνται ώστε να γίνουν και τα 18 Καναντέρ πλήρως επιχειρησιακά», είπε, όπως πληροφορείται το «ΘΕΜΑ», ανώτατος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας. Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, τέτοιο διαθέσιμο κονδύλι δεν υπήρχε στον Προϋπολογισμό. Αντιθέτως όμως, όπως παρατήρησε ένας από τους μετέχοντες στη συζήτηση, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δαπάνησε 7 εκατ. ευρώ για την ενοικίαση δέκα πυροσβεστικών ελικοπτέρων τα οποία έχουν ενταχθεί στη δύναμη αεροπυρόσβεσης για δύο μήνες. Στο ερώτημα εάν τα 26.900 στρέμματα που κάηκαν μόνο σε Κάλαμο, Καπανδρίτι και Πολυδένδρι (πολύ περισσότερο εάν συνυπολογιστούν τα δεκάδες χιλιάδες καμένα στρέμματα δάσους σε Κύθηρα, Ζάκυνθο, Λακωνία, Ηλεία, Κεφαλονιά) αποτιμώνται κοντά στα 15 εκατ. ευρώ με τα οποία θα μπορούσαν να είναι πλήρως επιχειρησιακά έτοιμα τα Καναντέρ της Πολεμικής Αεροπορίας, η απάντηση είναι μάλλον αυτονόητη...

Μήπως έχει βάση η άποψη που διατυπώνουν ορισμένοι, σύμφωνα με την οποία τα πυροσβεστικά αεροσκάφη που έχει στο οπλοστάσιό της η Πολεμική Αεροπορία είναι λίγα;

Συνολικά, ο στόλος της Ελλάδας αποτελείται από επτά CL-415, έντεκα παλαιότερα CL-215 και 21 μικρά αεροσκάφη PZL, από τα οποία επιχειρησιακά είναι τα 18. Εξι από τα CL-215 αποκτήθηκαν την περίοδο 1974-1979, το διάστημα 1986-1990 αγοράστηκαν άλλα τέσσερα CL-215 και το 1997 εντάχθηκαν ακόμη τέσσερα CL-215 από τη Γιουγκοσλαβία. Λόγω ατυχημάτων, αντί για 14 στον στόλο σήμερα υπάρχουν 11 αεροσκάφη CL-215. Σε ό,τι αφορά τα CL-415, αγοράστηκαν από το 1999 μέχρι το 2004 οπότε παραλήφθηκε το δέκατο και πιο σύγχρονο πυροσβεστικό αεροσκάφος που έχει η Πολεμική Αεροπορία. Από τα 10 CL-415, σήμερα υπάρχουν μόνο επτά εξαιτίας τριών ατυχημάτων.

Ακόμη και σε απόλυτους αριθμούς, η Ελλάδα έχει σχεδόν ίδιο αριθμό πυροσβεστικών αεροσκαφών με τη Γαλλία, που έχει να καλύψει μια επικράτεια πέντε φορές μεγαλύτερη από την ελληνική και με πολύ περισσότερα δάση. Εάν θέλετε να κάνετε τις συγκρίσεις, σημειώστε ότι η Γαλλία έχει για αεροπυρόσβεση: 12 CL-415, δύο Dash 8 και εννέα Conairturbo...
Αρα ο στόλος των συνολικά 18 Καναντέρ (11 CL-215 και 7 CL-415), μαζί με τα 18 διαθέσιμα μικρά PZL θα έπρεπε να θεωρείται πολύ καλός, αρκεί βεβαίως τα ελληνικά Καναντέρ να ήταν λειτουργικά...

Στο ερώτημα γιατί αυτή τη χρονική στιγμή είναι επιχειρησιακά έτοιμα έξι Καναντέρ, περίπου το 1/3 της τυπικής δύναμης δηλαδή, η απάντηση είναι ότι πρόκειται για έναν συνδυασμό παραγόντων μεταξύ των οποίων: τα τελευταία δύο χρόνια ο προϋπολογισμός για την αεροπυρόσβεση μειώνεται και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία καθυστερεί να ολοκληρώσει τη συντήρηση των Καναντέρ.

Τώρα θέλουν να αγοράσουν τέσσερα CL-215 από τον Καναδά

Πώς ξεμείναμε από Καναντέρ; Από την αρχή της κρίσης, κυρίως όμως τα δύο προηγούμενα χρόνια, οι δαπάνες για συντήρηση μειώθηκαν και συρρικνώθηκε ο όγκος των υλικών που χρειάζονται για την αποκατάσταση των βλαβών, εν μέρει και επειδή το 2015 και το 2016 ο αριθμός των πυρκαγιών ήταν περιορισμένος και θεωρήθηκε ότι τα κονδύλια για την πυρόσβεση μπορούν να λιγοστέψουν. Επιπλέον, δεν ακολουθούνται διαδικασίες «follow on support» για την προμήθεια ανταλλακτικών σε μακροχρόνιο ορίζοντα και τα προβλήματα αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, κάτι που τελικά κοστίζει ακριβότερα και οδηγεί στα αποτελέσματα που ζήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα...

Αφού τα κυβερνητικά στελέχη διαπίστωσαν ότι οι διαθεσιμότητες των πυροσβεστικών αεροσκαφών βρίσκονται στο ναδίρ, ξεκίνησαν τις διαδικασίες για αγορά τεσσάρων CL-215 -μαζί με υλικά και ανταλλακτικά- από την κυβέρνηση του Καναδά, έναντι εκτιμώμενου κόστους 15 εκατ. ευρώ. Οπως πληροφορείται το «ΘΕΜΑ», το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τις προηγούμενες ημέρες προώθησε προς υπογραφή τη μελέτη αναγκαιότητας-σκοπιμότητας για την απόκτηση των τεσσάρων μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών.  

Αποθήκη κινητήρων για Καναντέρ έχει γίνει η ΕΑΒ!


Ουδείς όμως μπορεί να γνωρίζει σε τι κατάσταση θα είναι τα γερασμένα Καναντέρ, τι είδους εκσυγχρονισμό θα χρειάζονται και πόσο καιρό θα διαρκέσει η διαδικασία επανένταξής τους σε ενεργό υπηρεσία... Σημειώνεται ότι το αίτημα για αναβάθμιση των παλαιών πυροσβεστικών αεροσκαφών τύπου CL-215 καρκινοβατεί από το 2004, αν και τα παλαιότερα από τα συγκεκριμένα Καναντέρ επιχειρούν από το 1974, δηλαδή είναι 43 ετών...

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που διαπιστώνεται σχετικά με την εργοστασιακή συντήρηση των Καναντέρ, η οποία εκτελείται στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, αφορά τους 30 κινητήρες των αεροσκαφών CL-215 και CL-415, οι οποίοι βρίσκονται στην ΕΑΒ και δεν έχουν αποδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία! Ο παλαιότερος από τους κινητήρες τους βρίσκεται στην ΕΑΒ από το 2008! Σημειώνεται ότι ο κύριος λόγος για την καθήλωση των αεροσκαφών είναι οι βλάβες που συμβαίνουν στους κινητήρες τους. Αυτή την περίοδο, αντί για τον «by the book» αριθμό των 18 αεροσκαφών, η Πολεμική Αεροπορία έχει στη διάθεσή της 16 CL-215 και CL-415, αφού δύο Καναντέρ είναι καθηλωμένα στην ΕΑΒ για να περάσουν από μεγάλη περιοδική επιθεώρηση και ουδείς γνωρίζει πότε θα είναι έτοιμα τα δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη...

Οι συνεχείς βλάβες και η έλλειψη ανταλλακτικών είναι ο λόγος που, αντί για 16, αυτή την περίοδο οι πιλότοι έχουν στη διάθεσή πέντε-έξι Καναντέρ. Και αυτό, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας να επισκευάσουν τις βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη και να απελευθερώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΣΚΑΙ:
Ηλεία: Καθηλωμένα και τα τρία Καναντέρ την ώρα των πύρινων μετώπων

«Είναι σύνηθες φαινόμενο τα καθηλωμένα αεροσκάφη, πρόκειται για απαρχαιωμένο στόλο, οφείλουμε σεβασμό στους πιλότους γι’ αυτό» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας.

http://bostopel.blogspot.com/2019/08/18-144.html











Δεν υπάρχουν σχόλια: