ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Η ΑΡΧΑΙΑ ΗΛΙΑΚΗ ΟΙΚΙΑ DARBAZI ΣTHN ΓΕΩΡΓΙΑ....

Η ΑΡΧΑΙΑ ΗΛΙΑΚΗ ΟΙΚΙΑ DARBAZI ΣTHN ΓΕΩΡΓΙΑ
Βασιλεία Δερουκάκη
Απόφοιτος Α.Σ.Κ.Τ.
Υποψήφια διδάκτωρ Θεολογίας, Α.Π.Θ.
Ο αρχιτεκτονικός τύπος Darbazi της νοτιοανατολικής Γεωργίας, αίρει την καταγωγή του από την εποχή του χαλκού και αποτελεί έναν τύπο οικίας των Κόλχων. Χτιζόταν στην Γεωργία έως και τις αρχές του 20ού αιώνα.
Η οικία Darbazi είναι δομημένη από πέτρινους τοίχους, με ξύλινη κωνοειδή οροφή από δοκάρια πλεγμένα περίτεχνα μεταξύ τους, η οποία στηρίζεται σε ξύλινες κολώνες. Μία εκ των κολωνών είναι δεσπόζουσα, κοσμημένη με ανάγλυφα σύμβολα και ορθωμένη σε κεντρικό σημείο. Στο κέντρο της αίθουσας υπάρχει μία εστία, άνωθεν της οποίας υψώνεται η ξύλινη οροφή, η οποία φέρει ένα άνοιγμα στην κορυφή της για εξαερισμό, φωτισμό και απελευθέρωση του καπνού της εστίας. Εξωτερικά η οροφή είναι καλυμμένη από πηλό.
Τα περιγραφέντα στοιχεία της οικίας Darbazi φέρουν από την αρχαιότητα θεολογικούς συμβολισμούς: o κύριος ρόλος της στρογγυλής οπής στην κορυφή, είναι η είσοδος εντός του χώρου αυτού του ιδιάζοντος φωτισμού, ο οποίος μπορεί να παραβληθεί με τον φωτισμό του Βυζαντινού ναού από τα παράθυρα του τρούλου, του υποβάλλοντος πνευματική ανάταση και συμβολίζοντος τον φωτισμό του έσω ανθρώπου από τον Νοητό Ήλιο. Τα δε ιδιόμορφα φατνώματα που διαμορφώνονται από τα δοκάρια της οροφής δίδουν στο εισερχόμενο φως μαρμαρυγή με ανωφερή κίνηση και παλμό, η οποία θα μπορούσε να ανάγει σε χορό αγγέλων γύρωθεν του Νοητού Ηλίου. Αυτός ο τύπος οικίας είναι ηλιακός, και αναμφίβολα προέρχεται από την πανάρχαιη λατρεία του Ηλίου, της οποίας ένα από τα κέντρα υπήρξε η Κολχίδα. Άλλωστε, ο μυθικός βασιλιάς της Κολχίδας, ο Αιήτης με το χρυσόμαλλο Δέρας, ήταν υιός του Ηλίου και το παλάτι του ήταν κτισμένο από ατόφιο χρυσάφι. Η κύρια κολώνα συμβολίζει τον στύλο της ζωής, ο οποίος στον Χριστιανισμό είναι ο Χριστός που στηρίζει και ευλογεί τον οίκο. Διά τούτο και στην Χριστιανική Γεωργία η κολώνα του οίκου φέρει σκαλισμένα χριστιανικά σύμβολα.
Παραθέτω ένα απόσπασμα από ένα σχετικό άρθρο του Corvus Marinus, το οποίο μετέφρασα εκ της Αγγλικής:
"Αυτές οι οικίες μορφοποιήθηκαν με τέτοιον τρόπο ώστε να φέρουν έναν θεολογικό συμβολισμό. Η οροφή συμβολίζει τον ουρανό. Οι πέτρινοι τοίχοι, την γη. Και η ξύλινη κεντρική κολώνα, το δέντρο της ζωής, το οποίο εθεωρείτο ο στύλος της οικογένειας. (Το δένδρο της ζωής στην ανατολική Γεωργία περιγραφόταν ως μια λεύκα στο κέντρο ενός κήπου). Τοιουτοτρόπως, τα μέλη της Γεωργιανής οικογένειας ζούσαν εντός μίας οικίας, η οποία τους υπενθύμιζε διαρκώς τον ουράνιο προορισμό τους".

Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.
Ο "Στύλος της Ζωής" εντός της οικίας Darbazi.

 
Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος

Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.

Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: