ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

Η Βίβλος, οι μύθοι και ο ζωδιακός τροχός: Κατανοώντας το μυστικό σύστημα των αρχαίων!

 


 DAVID WARNER MATHISEN

Αν μπορούσε να αποδειχθεί ότι ουσιαστικά όλες οι ιερές παραδόσεις του κόσμου – από τους μύθους των αρχαίων Αιγυπτίων σε εκείνους των Νορβηγών, από τις ιστορίες των θεών και θεών του Ολύμπου της Ελλάδας στις Βέδες της αρχαίας Ινδίας, στους θρύλους των Μαορί και των Ίνκας και των Μάγια και στους σαμανικούς πολιτισμούς της Ασίας, και ακόμη και στις «ιστορίες της Βίβλου» που βρέθηκαν στις γραφές που μπήκαν στον κανόνα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και επηρέασαν τον «δυτικό πολιτισμό» για σχεδόν δύο χιλιάδες χρόνια – μοιράζονται ένα πανομοιότυπο σύστημα ουράνιας αλληγορίας, σχεδιασμένο να μεταφέρει ένα παρόμοιο εσωτερικό μήνυμα σχετικά με τη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και τη φύση του σύμπαντος που κατοικούμε, Αυτό το γεγονός θα γινόταν αμέσως μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις της εποχής μας.

Οι επιπτώσεις μιας τέτοιας ανακάλυψης θα ήταν βαθιές.

Πρώτον, θα έθετε το σημαντικό ερώτημα του πώς μια τέτοια στενή συγγένεια μεταξύ πολιτισμών που εκτείνεται ουσιαστικά σε ολόκληρο τον κόσμο, φτάνοντας στις πιο απομακρυσμένες φυλές σε μερικές από τις πιο απομονωμένες ζούγκλες, βουνά και στέπες του κόσμου και υπάρχει εγκαίρως σε έναν κόλπο αιώνων (από τους πρώτους αρχαίους Σουμέριους και Αιγύπτιους σε πολιτισμούς που επέζησαν τον δέκατο ένατο και ακόμη και τον εικοστό αιώνα με τα παραδοσιακά συστήματα πεποιθήσεών τους σε μεγάλο βαθμό άθικτα). ποτέ ήρθε να υπάρξει. Σχεδόν κάθε πιθανή εξήγηση για ένα κοινό εσωτερικό σύστημα σε τόσους πολλούς πολιτισμούς θα ανέτρεπε ή θα ανέτρεπε ριζικά το συμβατικό ιστορικό παράδειγμα, το οποίο είναι γενικά σθεναρά «απομονωτικό» και αδιέξοδο ενάντια στις θεωρίες που θέτουν την αρχαία επαφή μεταξύ των ωκεανών μεταξύ των πολιτισμών και το οποίο αρνείται τη δυνατότητα ενός προηγμένου αρχαίου πολιτισμού ή πολιτισμών που προηγούνται των γνωστών πολιτισμών της ιστορίας.

Δεύτερον, μια ανακάλυψη που δείχνει ότι η αρχική πρόθεση των γραφών της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, και η εσωτερική τεχνική της ουράνιας αλληγορίας που χρησιμοποιούν, είναι είτε πολύ παρόμοια είτε ταυτόσημη με την πρόθεση και την τεχνική των ελληνικών, σκανδιναβικών, μάγια, μαορί και αιγυπτιακών μύθων, θα ανέτρεπε αμέσως το τείχος διαχωρισμού που έχει ανεγερθεί μεταξύ των θρησκειών που έχουν διαμορφωθεί σε αυτές τις γραφές της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και των ιερών συστημάτων όλων των Παλαιών. Οι «παγανιστές» του κόσμου.

Έχουμε οδηγηθεί να πιστεύουμε, τουλάχιστον τους τελευταίους δεκαεπτά αιώνες, ότι οι θρησκείες που ξεπήδησαν από τα βιβλικά κείμενα βασίζονταν σε ιστορικά γεγονότα και ιστορικά πρόσωπα, σε αντίθεση με τις ειδωλολατρικές μυθολογίες που κατοικούνταν από θεότητες και οντότητες που προσωποποιούν τις δυνάμεις της φύσης, και ότι αυτή η διαφορά διαχώριζε εντελώς τις βιβλικές θρησκείες από τα ειδωλολατρικά συστήματα λατρείας της φύσης. Ακόμη και εκείνοι που αρνούνται τις υπερφυσικές πτυχές των βιβλικών ιστοριών τείνουν να πέφτουν σε αυτή την παγίδα (συμπεριλαμβανομένων των πιο σύγχρονων ακαδημαϊκών), ψάχνοντας για αποδείξεις ενός «ιστορικού Ιησού» και αναρωτιούνται αν θα μπορούσε να είχε μια «μυστική σύζυγο» ή κάνοντας ερωτήσεις σχετικά με το ποιος θα μπορούσε πραγματικά να ήταν ο Μωυσής (ίσως ο Ακενατόν;), όταν ποτέ δεν θα ονειρεύονταν να προσπαθήσουν να ανακαλύψουν τον «ιστορικό» Ηρακλή ή τον Ώρο ή τον θεό των Αζτέκων Tezcatlipoca, Ή αν κάποιος από αυτούς μπορεί να είχε μια «μυστική σύζυγο» και απογόνους που είναι ακόμα ζωντανοί σήμερα.

Τρίτον, μια τέτοια ανακάλυψη εγείρει το ερώτημα γιατί επιλέχθηκε μια τόσο ασυνήθιστη μέθοδος μετάδοσης και συντήρησης και ποιο ακριβώς θα μπορούσε να είναι αυτό το μήνυμα. Και τέλος (προς το παρόν τουλάχιστον – υπάρχουν πολλά άλλα ωφέλιμα ερωτήματα που θα μπορούσαν να τεθούν), υπάρχει το σημαντικό ερώτημα του πώς η εσωτερική κατανόηση των αρχαίων γραφών και μύθων χάθηκε τόσο ολοκληρωτικά. Αυτό το ερώτημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται για την ερμηνεία των γραφών της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, επειδή η κυριολεκτική ερμηνεία (σε αντίθεση με την εσωτερική ερμηνεία που προσκαλούν τα ίδια τα κείμενα) έχει διαδραματίσει τόσο κυρίαρχο ρόλο στην παγκόσμια ιστορία – και συνεχίζει να το κάνει μέχρι σήμερα.

Στην πραγματικότητα, μπορεί να αποδειχθεί αρκετά πειστικά ότι οι μύθοι των ιερών παραδόσεων του κόσμου – συμπεριλαμβανομένων εκείνων στις βιβλικές γραφές – αποτελούνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από ουράνια αλληγορία. Το σύστημα της ουράνιας αλληγορίας είναι πολύπλοκο και πολυεπίπεδο, αλλά μια ισχυρή αίσθηση των βασικών λειτουργιών του μπορεί να επιτευχθεί μέσω της εξέτασης των ιστοριών που σχετίζονται με τον ζωδιακό τροχό, μία από τις κεντρικές πτυχές ολόκληρου του συστήματος.

Μια υποψία ότι οι ιστορίες στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη μπορεί να είναι ουράνιας φύσης μπορεί να προκύψει από το απλό γεγονός ότι οι φυλές του Ισραήλ της Παλαιάς Διαθήκης, και οι μαθητές που κάλεσε ο Ιησούς στα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης, είναι δώδεκα στον αριθμό. Πράγματι, μπορεί να αποδειχθεί ικανοποιητικά ότι οι γραφές της Παλαιάς Διαθήκης δείχνουν σαφώς ότι οι δώδεκα «φυλές» του Ισραήλ προορίζονται να περιγράψουν τους δώδεκα αστερισμούς (ομάδες αστεριών – «φυλές» αστεριών, αν θέλετε) του ζωδιακού κύκλου, και το ίδιο για τους δώδεκα μαθητές της Καινής Διαθήκης.

Το εσωτερικό νόημα της ιστορίας του Σαμψών

Η απόδειξη της σύνδεσης (ειδικά σε κάποιον σκεπτικιστή της θεωρίας) απαιτεί κάποια εκτεταμένη συζήτηση και διαγράμματα και είναι πολύ πιο εύκολο να εξεταστούν κάποιες άλλες γνωστές βιβλικές ιστορίες, όπου η σύνδεση είναι αμέσως προφανής και δύσκολο να αρνηθεί.

Μία από αυτές είναι η ιστορία του Σαμψών, του διάσημου ισχυρού άνδρα του βιβλίου των Κριτών, ο οποίος περιγράφεται στο κεφάλαιο δεκατέσσερα ότι έκανε ένα ταξίδι «κάτω» στην Τιμνάθ για να συναντήσει μια γυναίκα «που τον ευχαρίστησε καλά», συναντώντας ένα λιοντάρι στο δρόμο προς τα κάτω και σκοτώνοντάς το με γυμνά χέρια. Μετά από λίγο καιρό επέστρεψε και διαπίστωσε ότι το σφάγιο του λιονταριού βούιζε τώρα με ένα σμήνος μελισσών και μελιού (πιθανώς οι μέλισσες έχτισαν μια κυψέλη στο σφάγιο του νεκρού λιονταριού).

Αυτό το γεγονός παρέχει το υλικό για ένα «αίνιγμα» που θέτει ο Σαμψών στους Φιλισταίους, και δεν είναι σε θέση να το απαντήσουν. Το γεγονός ότι περιγράφεται ως αίνιγμα θα πρέπει να μας κάνει να το εξετάσουμε πολύ προσεκτικά – το κείμενο πρακτικά μας καλεί να ρωτήσουμε για το κρυμμένο νόημα αυτού του παζλ, και σύντομα θα βρεθεί ένα αν λάβουμε υπόψη τον ζωδιακό τροχό. Στον ζωδιακό τροχό (αριστερά), η πρόοδος του ήλιου κατά τη διάρκεια του έτους υποδεικνύεται με τα ζώδια που εμφανίζονται όπως θα ήταν κατά τη διάρκεια της «Εποχής του Κριού» (για καλούς και πειστικούς λόγους που βρίσκονται εκτός του πεδίου εφαρμογής αυτού του συγκεκριμένου άρθρου).

Κάθε χρόνο, λόγω της λοξότητας της εκλειπτικής (κλίση της γης στον άξονά της), η πορεία του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας χαράσσει ένα τόξο που είναι είτε πάνω είτε κάτω από τη γραμμή του ουράνιου ισημερινού. Ο ουράνιος ισημερινός είναι ο φανταστικός μεγάλος κύκλος που μπορεί να ειπωθεί ότι περιβάλλει το εσωτερικό της «ουράνιας σφαίρας» σε απόσταση ενενήντα μοιρών τόξου κάτω από το βόρειο πόλο, ή πάνω από το νότιο πόλο για παρατηρητές στο νότιο ημισφαίριο, αν και το υπόλοιπο αυτής της συζήτησης θα πάρει μια προοπτική με επίκεντρο το βόρειο ημισφαίριο, δεδομένου ότι τα βιβλικά κείμενα (και η γη της Αιγύπτου από όπου σχεδόν σίγουρα προέρχονται) έρχονται σε μας από χώρες που βρίσκονται στο βόρειο ημισφαίριο. Η εκλειπτική πορεία του ήλιου διασχίζει πάνω από αυτή τη γραμμή στο σημείο της εαρινής ισημερίας κάθε χρόνο (η ισημερία του Μαρτίου για το βόρειο ημισφαίριο), μετά την οποία οι ημέρες είναι μεγαλύτερες από τις νύχτες καθώς ο ήλιος προχωρά προς την «κορυφή» του θερινού ηλιοστασίου τον Ιούνιο, και στη συνέχεια το μονοπάτι διασχίζει ξανά κάτω από αυτή τη γραμμή στο σημείο της φθινοπωρινής ισημερίας, και την έναρξη του μέρους του έτους κατά το οποίο οι νύχτες είναι μεγαλύτερες από τις ημέρες.

Στο παραπάνω διάγραμμα, η γραμμή του ουράνιου ισημερινού υποδεικνύεται ως οριζόντια γραμμή, πάνω από την οποία είναι οι μήνες με ημέρες μεγαλύτερες από τις νύχτες και κάτω από τους οποίους είναι οι μήνες με νύχτες μεγαλύτερες από τις ημέρες. Η κατεύθυνση της προόδου του ήλιου καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους υποδεικνύεται από βέλη και τα σημεία στα οποία ο ήλιος διασχίζει τη γραμμή σημειώνονται το καθένα με ένα μεγάλο «Χ» που δείχνει τις δύο ισημερίες.

Από το σημείο του θερινού ηλιοστασίου, στην κορυφή του ζωδιακού τροχού, αν ο ήλιος δύει προς τη φθινοπωρινή ισημερία (όπως ο Σαμψών στους Κριτές 14 κατεβαίνει αρχικά προς τον Τιμνάθ), θα συναντήσει πρώτα το ζώδιο του Λέοντα του Λέοντα (ακριβώς όπως ο Σαμψών συνάντησε ένα νεαρό λιοντάρι στο δρόμο του). Στη συνέχεια, θα συναντήσει το ζώδιο της Παρθένου της Παρθένου, το οποίο προφανώς αντιστοιχεί σε εκείνη την όμορφη γυναίκα του Τιμνάθ.

Αλλά τι γίνεται με το σμήνος των μελισσών; Όπως συμβαίνει, αν ο Σαμψών συνέχιζε γύρω από το τιμόνι και επέστρεφε ξανά στο σημείο του Λέοντα του Λιονταριού, το σημάδι που θα συναντούσε λίγο πριν φτάσει στον Λέοντα θα ήταν ο Καρκίνος ο Κάβουρας (υποδεικνύεται στον κάπως αρχαϊκό ζωδιακό κύκλο που χρησιμοποιήθηκε παραπάνω από ένα σχέδιο που μοιάζει περισσότερο με το ζώο που θα ονομάζαμε αστακό). Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι ο αστερισμός του Καρκίνου περιέχει ένα λαμπερό σμήνος αστεριών γνωστό ως Σμήνος Κυψελών (και για το λόγο αυτό, αρχαίες απεικονίσεις λιονταριών μερικές φορές δείχνουν ότι έχουν μια μέλισσα που βγαίνει από το στόμα τους ή έχουν μια μέλισσα που πετάει ακριβώς μπροστά από την αξιοπρεπή λεονίνη όψη τους).

Σαφώς, όλες αυτές οι ζωδιακές αντιστοιχίες στο γεγονός που παρείχε το υλικό για το «αίνιγμα του Σαμψών» είναι απίθανο να είναι καθαρή σύμπτωση. Είναι δύσκολο να υποστηριχθεί ότι τα γεγονότα του βιβλίου των Κριτών που αφορούν τον Σαμψών (και υπάρχουν πολλά άλλα από αυτά που έχουν παρόμοιες ουράνιες αντιστοιχίες) έλαβαν χώρα στην ιστορική ζωή ενός κυριολεκτικού ανθρώπινου όντος και απλά έτυχε να ταιριάζουν απόλυτα με τους αστερισμούς του ζωδιακού κύκλου μεταξύ Καρκίνου και Παρθένου (με τις κατευθύνσεις «πάνω» και «κάτω» να ταιριάζουν τέλεια επίσης).

Ενώ μπορεί να είναι – μόλις και μετά βίας – δυνατό να υποστηριχθεί ότι αυτά τα γεγονότα θα μπορούσαν να είναι η ακριβής καταγραφή από τις εμπειρίες ζωής ενός κυριολεκτικού, ιστορικού ανθρώπινου όντος που ονομάζεται Σαμψών, το γεγονός ότι αυτό το ίδιο μοτίβο ουράνιας αλληγορίας (που συχνά περιλαμβάνει ζώδια) επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά σε όλες τις γραφές της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης (και στους μύθους του κόσμου) ουσιαστικά καταρρίπτει το επιχείρημα της «σύμπτωσης».

Η ιστορία του Αβραάμ και του Ισαάκ

Για να δούμε ένα άλλο παράδειγμα που υποστηρίζει σθεναρά μια ουράνια και αλληγορική προσέγγιση των γεγονότων της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, είναι πρώτα σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα σημεία «διασταύρωσης» των ισημεριών, όπου η καθημερινή πορεία του ήλιου διασχίζει τον ουράνιο ισημερινό (μία φορά προς τα πάνω κατά την εαρινή ισημερία και μία προς τα κάτω κατά την φθινοπωρινή ή φθινοπωρινή ισημερία) ήταν αρχαία αλληγορημένα ως τόποι θυσίας. Στις ιστορίες της Καινής Διαθήκης, φυσικά, αυτές οι «διαβάσεις» θα περιλάμβαναν μια πραγματική θυσία πάνω σε ένα σταυρό. Αλλά στην Παλαιά Διαθήκη, βλέπουμε μια διάσημη σκηνή θυσίας στην παρ' ολίγον θυσία του Ισαάκ από τον πατέρα του Αβραάμ στο όρος Μοριά.

Η ιστορία βρίσκεται στο βιβλίο της Γένεσης, στο 22μδ κεφάλαιο. Εκεί, μας λένε ότι ο Θεός κατευθύνει τον Αβραάμ να πάρει τον αγαπημένο και μοναχογιό του Ισαάκ σε ένα βουνό στη γη του Μοριά και να τον προσφέρει για ολοκαύτωμα. Ο Αβραάμ και ο Ισαάκ ανεβαίνουν ευσυνείδητα το βουνό, και ο Ισαάκ σημειώνει τη φωτιά και το ξύλο για τη θυσία και ρωτάει τον πατέρα του, «μα πού είναι το αρνί για ολοκαύτωμα;» (στίχος 7).

Η περίφημη σκηνή θυσίας που περιλαμβάνει τον Αβραάμ και τον γιο του Ισαάκ, όπως περιγράφεται στο βιβλίο της Γένεσης, κωδικοποιεί μια εσωτερική αφήγηση που δεν είναι εμφανής στον περιστασιακό αναγνώστη. Ξυλογραφία "Η θυσία του Ισαάκ" του Julius Schnorr von Carolsfeld, 1860.

Εδώ πάλι έχουμε σαφώς τα στοιχεία που δείχνουν μια εσωτερική παρά μια κυριολεκτική ερμηνεία του κειμένου. Το γεγονός ότι οι χαρακτήρες της ιστορίας ανεβαίνουν στο βουνό δείχνει ότι πρέπει να υποψιαζόμαστε ότι η ιστορία περιλαμβάνει την πορεία του ήλιου προς το θερινό ηλιοστάσιο. Δεδομένου ότι οι ισημερίες συχνά υποδεικνύονται με θυσία, η ισημερία στο δρόμο προς την κορυφή του έτους θα ήταν η εαρινή ισημερία, όχι η φθινοπωρινή ισημερία.

Η αναφορά της «φωτιάς» στο κείμενο είναι επίσης ενδεικτική της αρχαίας συμβολολογίας της πορείας του ήλιου ή της εκλειπτικής: στην αρχαία μιθραϊκή συμβολολογία, για παράδειγμα, οι ισημερίες υποδεικνύονται από δύο διακριτικούς χαρακτήρες που ο καθένας φέρει έναν πυρσό, με έναν από αυτούς να μεταφέρει τον πυρσό του στραμμένο προς τα πάνω για να δείξει την εαρινή ισημερία (ο ήλιος ανεβαίνει προς το θερινό ηλιοστάσιο) και ένας από αυτούς να τον μεταφέρει στραμμένο προς τα κάτω για να δείξει τη φθινοπωρινή ισημερία (στην οποία ο ήλιος μειώνεται προς τα κάτω προς το χειμώνα). Η ταύτιση της εκλειπτικής του ήλιου, και ιδιαίτερα της ισημερίας, με το σύμβολο της φωτιάς υποστηρίζεται επαρκώς από τη συζήτηση και τα στοιχεία που παρουσίασαν οι Giorgio de Santillana και Hertha von Dechend στο magnum opus τους Hamlet's Mill (1969).

Έχοντας εντοπίσει κάποιες ενδείξεις που δείχνουν ότι αυτή η ιστορία μπορεί να απεικονίζει γεγονότα σε μια ισημερία, και συγκεκριμένα στην εαρινή ισημερία όταν ο ήλιος «ανεβαίνει στο βουνό» που κορυφώνεται στο θερινό ηλιοστάσιο, διαβάζουμε παρακάτω για να δούμε αν υπάρχουν κάποια επιβεβαιωτικά σύμβολα που μπορεί να αντιστοιχούν σε ένα ζώδιο. Σίγουρα, καθώς ο Αβραάμ απλώνει το χέρι του και παίρνει το μαχαίρι για να σκοτώσει τον γιο του, μας λένε ότι ένας άγγελος του Κυρίου κατευθύνει τον Αβραάμ να κρατήσει το χέρι του, και καθώς ο Αβραάμ «σήκωσε τα μάτια του και κοίταξε», ιδού, είδε «ένα κριάρι πιασμένο σε ένα δάσος από τα κέρατά του» (εδάφιο 13). Αυτή η θαυματουργή εμφάνιση ενός κριαριού που πιάστηκε σε ένα δάσος είναι επιβεβαιωτική απόδειξη ότι η ιστορία του Αβραάμ και του Ισαάκ που ανεβαίνουν στο όρος Μοριά είναι στην πραγματικότητα μια εσωτερική αλληγορία που δείχνει το πέρασμα του ήλιου μέσα από την εαρινή ισημερία, η οποία λαμβάνει χώρα ακριβώς στην αρχή του ζωδίου του Κριού, του Κριού.

Θεά στις πύλες του κάτω κόσμου

Τέτοιες ουράνιες αλληγορίες μπορούν να βρεθούν σε όλες τις γραφές της Παλαιάς Διαθήκης, καθώς και στις ιερές παραδόσεις άλλων πολιτισμών σε όλο τον κόσμο. Γνωρίζουμε ότι η σταύρωση του Χριστού στην Καινή Διαθήκη περιβάλλεται επίσης από εικόνες της ισημερίας, αλλά σε αυτή την περίπτωση η πρωταρχική εικόνα είναι φθινοπωρινή. Ορισμένα στοιχεία περιλαμβάνουν την παρουσία της Μαρίας (ή περισσότερων από μία Μαριών) στη βάση ή κοντά στη βάση του σταυρού κατά τη διάρκεια της σταύρωσης - αντιπροσωπευτική του ζωδίου της Παρθένου της Παρθένου.

Ο αστερισμός της Παρθένου συνδέεται με μια στοίβα σιταριού και εποχή συγκομιδής (σηματοδοτώντας τη φθινοπωρινή ισημερία), με το αστέρι Spica να συνδέεται παραδοσιακά με το σιτάρι. Το τεντωμένο χέρι της Παρθένου χαρακτηρίζεται από ένα αστέρι που ονομαζόταν αρχαία Vindemiatrix, που κυριολεκτικά σημαίνει «συλλέκτης σταφυλιών», σαν να μαδάει τον καρπό της αμπέλου. Αυτά τα δύο σύμβολα, του σταφυλιού και του σιταριού, είναι αντιπροσωπευτικά των φθινοπωρινών δραστηριοτήτων της εποχής του τρύγου και τα βρίσκουμε να επαναλαμβάνονται εμφανώς στο γεύμα του Μυστικού Δείπνου με ψωμί και κρασί, αμέσως πριν από τη σταύρωση.

ΑΣΤΕΡΙΣΜΌΣ ΠΑΡΘΈΝΟΥ

Ο αστερισμός της Παρθένου βρίσκεται ακριβώς στην άκρη της φθινοπωρινής ισημερίας, την πύλη προς το κάτω μισό του έτους, αλληγορικός στις ιερές παραδόσεις σε όλο τον κόσμο ως «ο κάτω κόσμος» ή ο Άδης, ο Σιεόλ και η Κόλαση. Αρκετά κατάλληλα, βλέπουμε το Σύμβολο της Πίστεως των αρχαίων Αποστόλων να βεβαιώνει ότι αμέσως μετά το θάνατο του Χριστού, «κατέβηκε στον άδη», αν και αυτός ο ισχυρισμός έχει μπερδέψει μερικούς κυριολεκτικούς χριστιανούς θεολόγους που δεν συνειδητοποιούν ότι οι γραφές κωδικοποιούν τις κινήσεις των έναστρων ουρανών.

Σε πολλούς μύθους σε όλο τον κόσμο υπάρχει η μορφή μιας κοπέλας ή μιας παρθένας ή μιας θεάς που στέκεται στις πύλες του κάτω κόσμου. Αυτό επιβεβαιώνει ότι το εσωτερικό πρότυπο που περιγράφεται είναι εξαιρετικά αρχαίο – πιθανώς ανιχνεύσιμο σε έναν αρχαίο προηγμένο πολιτισμό πριν από την αυγή οποιουδήποτε γνωστού ιστορικού πολιτισμού – ή τουλάχιστον σε προχωρημένους ή αναληφθέντες σοφούς από εκείνη την προϊστορική εποχή. Συχνά, αυτή η κοπέλα ή θεά χαιρετά τις ψυχές των πρόσφατα αποθανόντων ή (σε ορισμένες περιπτώσεις) ζωντανών ηρώων που ξεκινούν ένα ταξίδι στον κάτω κόσμο και σε πολλές περιπτώσεις τους προσφέρει κρασί ή υδρόμελι. Όλα αυτά είναι σύμφωνα με το πρότυπο που εξετάζουμε και μπορούν να εξηγηθούν από το γεγονός ότι η Παρθένος βρίσκεται στις «πύλες του κάτω κόσμου» και ότι συνδέεται τόσο με τα σταφύλια όσο και με το σιτάρι.

Αυτό το επίχρυσο άγαλμα της θεάς σκορπιού Selket από την αρχαία Αίγυπτο ανακαλύφθηκε να στέκεται φρουρός πάνω από το θόλο στον τάφο του βασιλιά Τουταγχαμών. Αυτό το παράδειγμα της Selket (με τον Σκορπιό στο κεφάλι της) έχει το τεντωμένο χέρι της Παρθένου.

Τη βλέπουμε ως Μήδεια να κατευθύνει τον Οδυσσέα στην αναζήτησή του στο βασίλειο των νεκρών, στην Οδύσσεια του Ομήρου. Τη βλέπουμε ως την «παλιά θεά με την ουρά του σκορπιού» που χαιρετά τις ψυχές των νεκρών και τους δίνει ποτό, που βρίσκεται στη μυθολογία των Μάγια και σε πολλούς άλλους πολιτισμούς ιθαγενών της Αμερικής σύμφωνα με τους de Santillana και von Dechend (Hamlet's Mill, 243-244). Η προσθήκη ουράς σκορπιού, φυσικά, προέρχεται από το γεγονός ότι ο αστερισμός του Σκορπιού ή του Σκορπιού βρίσκεται όχι μακριά από την Παρθένο, λίγο πέρα από τον Ζυγό και κάτω από τη γραμμή του ουράνιου ισημερινού στην «πλευρά του κάτω κόσμου» της φθινοπωρινής ισημερίας.

Οι De Santillana και von Dechend σημειώνουν ότι αυτή η θεά σκορπιός στην πύλη προς το βασίλειο των νεκρών και βρέθηκε στη μυθολογία της Αμερικής θυμίζει πολύ τη θεά σκορπιό Selket από την αρχαία Αίγυπτο, ένα όμορφο επίχρυσο άγαλμα του οποίου ανακαλύφθηκε να στέκεται φρουρός πάνω από το θόλο στον τάφο του βασιλιά Τουταγχαμών. Φυσικά, οι συμβατικοί ιστορικοί μας διαβεβαιώνουν ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει επαφή μεταξύ των πολιτισμών της αρχαίας Αιγύπτου και των πολιτισμών της Κεντρικής ή Νότιας Αμερικής, και όμως ο καθένας έχει μια θεά σκορπιό που συνδέεται με την είσοδο των ψυχών στο βασίλειο των νεκρών.

Μια κοπέλα με υδρόμελι στην άκρη του κάτω κόσμου είναι επίσης παρούσα στη σκανδιναβική μυθολογία, όπως ανακαλύφθηκε από τη Maria Kvilhaug και περιγράφεται λεπτομερώς στη σημαντική διατριβή της The Maiden with the Mead (2004). Όλοι αυτοί οι μύθοι, από πολιτισμούς που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο, αναμφίβολα αλληγορούν το ζώδιο της Παρθένου στην πύλη της φθινοπωρινής ισημερίας και το κάτω μισό του έτους (το μισό που απεικονιζόταν στον αρχαίο μύθο ως Κόλαση, Άδης ή κάτω κόσμος). Οι περισσότερες από αυτές περιλαμβάνουν την προσφορά υδρόμελι ή κρασιού, ποτά από σιτάρι ή σταφύλια, τα οποία συνδέονταν με τον αστερισμό της Παρθένου. Μερικές από τις θεές ενσωματώνουν επίσης το ζώδιο του Σκορπιού.

Ένα περίγραμμα της ιέρειας των Δελφών (της Πυθίας) που δείχνει ότι σχετίζεται άμεσα με τον αστερισμό της Παρθένου.

Βλέπουμε επίσης μια μορφή που μοιάζει με Παρθένο στην Πυθία του σημαντικού αρχαίου ελληνικού μαντείου των Δελφών, η οποία απεικονίζεται να κάθεται σε έναν τρίποδα κοντά σε ένα μεγάλο ρήγμα που οδηγεί στον κάτω κόσμο που περιέχει το σώμα του δράκου-φιδιού Πύθωνα: οι αναθυμιάσεις που προήλθαν από αυτό το ρήγμα προκάλεσαν την Πυθία να εισέλθει σε κατάσταση έκστασης στην οποία μπορούσε να μεταδώσει γνώση από το βασίλειο των θεών. Στην αρχαία τέχνη, αυτή η κοπέλα συχνά απεικονιζόταν να κρατά ένα ιερό κλαδί δάφνης και ένα πιάτο ιερού νερού από την κοντινή πηγή - και τα δύο χαρακτηριστικά που μπορούν να συσχετιστούν με το περίγραμμα του αστερισμού της Παρθένου, όπως και η καθιστή στάση του αστερισμού. Ο κύκλος του νερού αντιστοιχεί στο αμυδρό περίγραμμα των αστεριών που μπορεί να δει κανείς στον αστερισμό της Παρθένου πάνω από το τεντωμένο χέρι της κοπέλας, το οποίο μερικές φορές απεικονίζεται σε άλλους μύθους ως ντέφι, ή άλλο κυκλικό όργανο.

Γιατί να κρυπτογραφήσουμε τις εσωτερικές διδασκαλίες;

Τα παραπάνω παραδείγματα αρκούν για να αποδείξουν το γεγονός ότι οι αρχαίες μυθολογίες του κόσμου (των οποίων οι γραφές της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης ήταν αρχικά μέρος) προορίζονταν να κατανοηθούν αλληγορικά και εσωτερικά, παρά κυριολεκτικά. Αυτό ενεργοποιεί αμέσως το ερώτημα γιατί; Γιατί οι αρχαίοι απέδιδαν τέτοια σημασία στις κινήσεις των ουρανών και των ουράνιων σωμάτων, στην ανατολή και τη δύση του ήλιου, της σελήνης, των πλανητών και των αστεριών κάθε μέρα και όλο το χρόνο;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι πολυεπίπεδη και είναι βαθιά. Ουσιαστικά, οι αρχαίοι σοφοί επιθυμούσαν να μεταφέρουν αλήθειες εσωτερικά, αλήθειες τόσο βαθιές που θα έτειναν να «σκοντάψουν» στη λογική διάνοια, την πτυχή της σκέψης μας που συνήθως περιγράφεται ως «αριστερός εγκέφαλος».

Για να δείξουμε τη δύναμη της εσωτερικής διδασκαλίας, ίσως το καλύτερο παράδειγμα είναι η διάσημη σκηνή από την αρχική ταινία Karate Kid (1984), στην οποία ένας απογοητευμένος Danny τελικά βαριέται με την αποτρίχωση αυτοκινήτων, το τρίψιμο του δαπέδου, το βάψιμο του φράχτη (πάνω, κάτω) και το βάψιμο του σπιτιού (πλάγια). Έρχεται αντιμέτωπος με τον δάσκαλό του, τον κύριο Miyagi, και απαιτεί να μάθει πότε θα του επιτραπεί επιτέλους να μάθει πολεμικές τέχνες. Η σκηνή που ακολουθεί είναι τόσο δυνατή που έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή: ο κύριος Miyagi αποδεικνύει στον Daniel-San ότι έχει ήδη μάθει τη μυστική τέχνη, στις κινήσεις όλων των εργασιών του. Ο κ. Miyagi δείχνει στον Daniel-San την «κρυμμένη διδασκαλία» μέσα στις κινήσεις της αποτρίχωσης του αυτοκινήτου ή του βάφματος του φράχτη, και εξαπολύοντας απροσδόκητα άγριες επιθέσεις στον Danny (συνοδευόμενες από τρομακτικές κραυγές), κάνει τον Daniel-San να βιώσει ότι η πολεμική τέχνη θα λειτουργήσει πραγματικά όπως διαφημίζεται.

Αυτή είναι η ουσία του εσωτερισμού: δεν έχει σχεδιαστεί για να κρατήσει τη γνώση μυστική, αλλά μάλλον για να μεταδώσει τη γνώση. Αν ο κ. Miyagi είχε προσπαθήσει να εξηγήσει διάφορα μπλοκ στον Danny, ο Danny πιθανότατα θα είχε κάθε είδους ερωτήσεις, αμφιβολίες και «τι θα γινόταν αν». Δίνοντας πρώτα στον Ντάνι τις κινήσεις σε μια «μεταμφιεσμένη» μορφή (και διασφαλίζοντας ότι ο Ντάνιελ-Σαν εσωτερίκευσε αυτές τις κινήσεις), ο κ. Miyagi επέτρεψε στον Ντάνι να τις βιώσει ο ίδιος, επιτυγχάνοντας αυτό που οι αρχαίοι αποκαλούσαν γνώση – ένα είδος γνώσης που δεν προέρχεται από τη διάνοια ή από την «πίστη» αλλά μάλλον από την εμπειρία.

Είναι πολύ πιθανό – στην πραγματικότητα είναι σχεδόν βέβαιο – ότι τα εσωτερικά μυθικά συστήματα του κόσμου σχεδιάστηκαν για να μεταφέρουν τη γνώση με τον ίδιο τρόπο. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν αποδείξεις ότι αυτές οι μεταφορές δεν ήταν απλώς ένα μάτσο «ιστορίες που κατασκευάστηκαν για να κρύψουν τις διδασκαλίες σχετικά με τις κινήσεις των αστεριών», αλλά ότι οι κινήσεις των ίδιων των αστεριών ήταν επίσης αλληγορίες που μεταφέρουν βαθιές διδασκαλίες για τη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και για τη φύση του σύμπαντος. Όπως και η πολεμική τέχνη που ο κ. Miyagi ήθελε να μεταδώσει στον Daniel-San, αυτές οι βαθιές διδασκαλίες είναι του είδους που ο διανοητικός «αριστερός εγκέφαλος» θα πνιγεί.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι διδάσκουν ένα «ολογραφικό σύμπαν» και μια κοσμολογία που προβλέπει τις ανακαλύψεις της σύγχρονης κβαντικής φυσικής κατά πολλές χιλιάδες χρόνια. Όποιος έχει συναντήσει την κβαντική φυσική γνωρίζει ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνει αποδεκτή και προκαλεί το είδος των δύσπιστων ερωτήσεων που ο κ. Miyagi πιθανότατα θα είχε πάρει από τον Daniel-San αν είχε προσπαθήσει να διδάξει καράτε χρησιμοποιώντας «εξηγήσεις αριστερού εγκεφάλου» αντί για την εσωτερική του μέθοδο «wax on, wax off».

Εν συντομία, χρησιμοποιούσαν τις κινήσεις των άστρων για να διδάξουν για την ύπαρξη ενός πνευματικού βασιλείου που διαπερνά και συνυπάρχει με το υλικό βασίλειο, και στο οποίο θα μπορούσε κανείς να ταξιδέψει χρησιμοποιώντας σαμανικές τεχνικές προκειμένου να πραγματοποιήσει αλλαγές που θα επηρέαζαν τον υλικό κόσμο ή να αποκτήσει γνώση που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να προσεγγιστεί χρησιμοποιώντας αυστηρά υλικές ή ακόμα και «επιστημονικές» μεθόδους.

Εάν οι αρχαίοι σοφοί, ή ο αρχαίος πολιτισμός ή οι πολιτισμοί που προηγήθηκαν των πρώτων γνωστών πολιτισμών της ιστορίας, όπως η Σουμερία και η Αίγυπτος, διέθεταν μια τόσο προηγμένη κοσμογραφία, μπορεί να εξηγήσει σε μεγάλο βαθμό τα απίστευτα αρχιτεκτονικά τους επιτεύγματα, επιτεύγματα που τα συμβατικά ιστορικά παραδείγματα αδυνατούν να εξηγήσουν.

Πώς χάσαμε την πρόσβαση στην αρχαία σοφία;

Αυτή η πιθανότητα μας φέρνει στο τελευταίο ερώτημα που εγείρουν αυτές οι απίστευτες πληροφορίες: τι συνέβη σε αυτό; Πώς έχασε ένα μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας την πρόσβαση σε αυτή την αρχαία σοφία; Μεγάλο μέρος του φαίνεται να έχει χαθεί πριν από την αυγή των πρώτων γνωστών ιστορικών πολιτισμών, αν και είναι σαφές ότι κάποιο μέρος του επέζησε στους αρχαίους πολιτισμούς του κόσμου – σε μεγάλο βαθμό, ίσως, λόγω των εξαιρετικά κατασκευασμένων εσωτερικών μύθων που συζητάμε.

Αλλά κάπου στη γραμμή, η εσωτερική κατανόηση αυτών των μύθων αντικαταστάθηκε από μια κυριολεκτική προσέγγιση, και φαίνεται ότι αυτή η διαδικασία ήταν μια σκόπιμη ανατροπή που πραγματοποιήθηκε από τους δημιουργούς του κυριολεκτικού Χριστιανισμού στην περίπτωση των γραφών της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Εκεί, οι λογοτέχνες ήταν σε θέση να διεξάγουν μια επιτυχημένη εκστρατεία για να φιμώσουν, να περιθωριοποιήσουν ή να εξαλείψουν τους γνωστικούς δασκάλους και τα κείμενα που δίδασκαν μια γνωστική προσέγγιση (τα κείμενα Nag Hammadi, που βρέθηκαν τον εικοστό αιώνα θαμμένα κάτω από έναν βράχο κατά μήκος του ποταμού Νείλου στην Αίγυπτο, μαρτυρούν αυτή την αρχαία εκστρατεία). Στη συνέχεια, συμμαχώντας με τη δύναμη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, οι λογοτέχνες επέκτειναν την εκστρατεία τους εναντίον του εσωτερισμού και του σαμανικού σε άλλους πολιτισμούς της Ευρώπης.

Ο κυριολεκτικός Χριστιανισμός αργότερα μετέφερε αυτή την εκστρατεία πέρα από τους ωκεανούς, για να εξαλείψει την αρχαία σοφία στους πολιτισμούς της Αμερικής, και αργότερα στην Πολυνησία και ακόμη και στην Ασία, συμπεριλαμβανομένων των πολιτισμών της Ινδίας, της Κίνας, του Θιβέτ και άλλων.

Υπάρχουν πολλά περισσότερα σε αυτή την ιστορία, και είναι μια ιστορία της οποίας το τέλος δεν έχει ακόμη γραφτεί. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αρχαία σοφία που εμπιστεύτηκε στην ανθρώπινη φυλή είναι εσωτερικής φύσης και οι προσπάθειες καταστολής αυτής της αλήθειας – συχνά μέσω βίας, απειλών και σκόπιμων ψευδών – έχουν προκαλέσει τραγικές απώλειες και πόνο σε όλη την ανθρώπινη ιστορία τουλάχιστον από την άνοδο της κυριολεξίας κατά τον πρώτο έως τον τέταρτο αιώνα μ.Χ. Η αναχαίτιση αυτής της βίας και η επούλωση αυτής της ζημιάς θα απαιτήσει θάρρος και θα απαιτήσει σοφία. Τα πρώτα βήματα, ίσως, περιλαμβάνουν την κατανόηση αυτού του αρχαίου εσωτερικού συστήματος και της βαθιάς σοφίας που οι σοφοί της προϊστορίας σκόπευαν να μεταδώσουν σε εμάς και στις μελλοντικές γενιές.

Σχεδόν όλες οι ιερές παραδόσεις του κόσμου είναι χτισμένες πάνω σε ένα κοινό εσωτερικό σύστημα ουράνιας αλληγορίας. Το βιβλίο του David Warner Mathisen The Undying Stars: The Truth That Unites the World's Ancient Wisdom and the Conspiracy to Keep It from You, αποκαλύπτει πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα και γιατί οι αρχαίοι πίστευαν ότι ήταν τόσο σημαντικό. Το βιβλίο είναι διαθέσιμο από www.amazon.com 

Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε στο New Dawn 147.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: