ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 16 Απριλίου 2019

ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ....ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ,ΑΝΕΙΠΩΤΗ ΘΛΙΨΗ...

Η εικόνα ίσως περιέχει: σύννεφο
 


 =======
Η «Κυρία μας», μας εγκατέλειψε
Είναι οδύνη να βλέπεις να καίγεται ο ναός της Παναγίας των Παρισίων. Βαθιά πίκρα.
Είναι πλήγμα για τον Πολιτισμό, για την Θρησκεία, για την Γαλλία, για την Ευρώπη για όλον (κυρίως) τον Δυτικό Κόσμο.
Στάθηκε όρθια πολλούς αιώνες. Όταν ανεγέρθηκε στο νησάκι του Σηκουάνα, εδώ (στο Βυζάντιο) βασίλευαν οι Κομνηνοί. ...
Έγινε σύμβολο του Παρισιού, και τον 18ο αιώνα ο μεγάλος Βίκτωρας Ουγκώ στους «Αθλίους» του αλλά και στο ομότιτλο έργο του "Παναγία των Παρισίων" αναφέρθηκε στην Νοτρ Νταμ (μτφ: η Κυρία μας), στον κωδωνοκρούστη Κουασιμόδο, στα πάθη της αγάπης και της επανάστασης των οποίων έγινε επίκεντρο και την έκανε διάσημη στα πέρατα του κόσμου.
Μας μάγευε από τα παιδικά μας χρόνια η Νότρ Νταμ. Θέλαμε όλοι να την επισκεφθούμε. Να νιώσουμε εξ επαφής της δονήσεις της Ιστορίας αλλά και του Μύθου.
Αλλά κάηκε μπροστά μας και δίνει την σκυτάλη στην ανάμνηση. Στην φαντασία. Πονάει.
Θάθελα να κάνω μια πικρή παρατήρηση. Η έκκλειψή της μέσα στις φλόγες μήπως σημαίνει το «τελετουργικό» τέλος μιας εποχής και την έναρξη μιας άλλης? Σύμβολο δεν είναι? Ο «θάνατος» του συμβόλου πως μπορεί να ερμηνευτεί?

ΑΠΟΨΕ "ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ", στην Παναγία των Παρισίων, στην Εσμεράλδα και τον Κουασιμόδο, στους ίσκιους που έθρεψαν τέχνη και πολιτισμό, στην αυθεντικότητα του ανθρώπου που μεταμορφώνει σε τέχνη και πνευματικό δέος την πίστη και τα "άνω θρώσκω" του..γι' αυτό και εναντιωνόμαστε και στις "χρήσεις" της Αγίας Σοφίας από τους κανίβαλους της αντιπολιτισμικότητας...γιατί κάθε γνήσιο έργο της βιωματικής ταυτότητας, από τον Παρθενώνα μέχρι τις Πυραμίδες, είναι ιερό κτήμα της ανθρωπότητας...και όταν παθαίνει κάτι, η ανθρωπότητα χάνει ένα κομμάτι της, φτωχαίνει, πονάει...αφού πέρα από κάθε συμβολική(ταξική, πολιτική...) υπάρχει η διαχρονία της ανθρώπινης πνευματικότητας...
ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Η' ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ" στην πιο αυθεντική του επικαιροποίηση...και δεν έχει σημασία αν η "βαρβαρότητα" έχει κάποιο "ταυτοτικό" πρόσημο, δηλαδή αν είναι κάποιος φονταμενταλισμός, κάποιος ψευδοπολιτικός μηδενισμός, ή η συνειδητή πολιτιστική ανεπάρκεια της βασιλεύουσας (τραπεζιτικής) "προόδου"...σημασία έχει η γενικευμένη απαξίωση του πολιτισμού, η αδιαφορία για τη μοίρα του, ήγουν η λειτουργική περιφρόνηση για το πάθος δημιουργίας που καταξιώνει και "θεοποιεί..." ουσιωδώς τον άνθρωπο...η "ανθρώπινη κατάσταση" πολιορκείται ασφυκτικά, από ένα πολύχρωμο πλέγμα υποκειμενισμών που απλά ανταγωνίζονται επί του γηπέδου της ιδιοτέλειας και της αυτοαναφορικότητας...σε μια εποχή που "αναγκαία εξέλιξη" θεωρείται η καταστροφή των εθνικών εστιών και "φυσικό επόμενο" αναγνωρίζεται παθητικά η ναρκισσιστική αποξένωση : η βαρβαρότητα είναι η ιθύνουσα ηθική ενός "ορθολογισμού" που προστατεύει με χίλιες πανοπλίες τα εμπορικά κέντρα και τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, και κάνει συνεχώς περικοπές στα κονδύλια για τη συντήρηση και την προστασία των πολιτιστικών μνημείων και για την επέκταση και αναβάθμιση των σχολείων και των νοσοκομείων...
ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΚΙ ΑΥΤΑ Ε!!.."εθνικό σύμβολο" η Νοτρ Νταμ...πριν δημιουργηθεί γαλλικό εθνοκράτος..δηλαδή προϋπήρχε γαλλικό έθνος!...ενώ στην Ελλάδα, "φτιάχτηκε"-κατά Ρεπούση και Λιάκο..- μετά το '21...άρα δεν είναι "εθνικά σύμβολα" ο Παρθενώνας, η Αγία Σοφία...τι τα θες τι τα γυρεύεις, αδελφέ!άμα είσαι Γάλλος, έχεις όλα τα προνόμια, κι άμα είσαι Λιάκος, έχεις όλη την αναίδεια..
====

Sofia Nas

Κλαίει η Εσμεράλδα, κλαίει ο Κουασιμόδος, κλαίει όλος ο κόσμος. Όπως έκλαψε για τις καταστροφές στην Παλμύρα, τους βομβαρδισμούς των μνημείων της Γιουγκοσλαβίας και τόσες άλλες.
Εως πότε θα κάνουμε τους κουφούς στις καμπάνες που χτυπούν όλο και πιο δυνατά
======

Periklis Danopoulos

Η Notre-Dame de Paris, Η Παναγία των Παρισίων όπως την ξέρουμε εδώ, είναι ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα που ολοκληρώθηκε τον 13ο αιώνα. Επέζησε και βγήκε αλώβητη. μέσα από επαναστάσεις και πολέμους. Της έμελε να καεί, τον 21ο αιώνα, στην εποχή της απογείωσης της τεχνολογίας. Δεν κινδύνεψε τόσους αιώνες, όπου τα μέσα προστασίας ήταν πενιχρά. Καταστράφηκε,έστω και μερικώς, στον χρόνο όπου τα standards ασφαλείας είναι τα μέγιστα.
Στην εποχή όπου τα πάντα αναπτύσονται ραγδαία, τ...α πάντα είναι πιο απροστάτευτα από ποτέ. Μνημεία, κτίρια, άνθρωποι και ο πλανήτης ο ίδιος.
Ίσως όλα αυτά να μην είναι τίποτε άλλο παρά μια κοσμική φάρσα. Ίσως να είναι απλά, μια αλληλουχία σατανικών συμπτώσεων. Ίσως και να είναι ο προάγγελος του τελικού ολοκληρωτισμού, εκεί όπου το συμβόλαιο ασφάλειας ζωής, θα πληρώνεται με την κατάργηση όλων των δικαιωμάτων....Ίσως
Το μόνο σίγουρο είναι, είτε επειδή η φύση εκδικείται την ανθρώπινη απληστία, είτε για άλλους πιο σκοτεινούς λόγους, είμαστε απροστάτευτοι. Και εδώ στην Ελλάδα, στο Μάτι,το καλοκαίρι που πέρασε, το καταλάβαμε καλά..

===========
Ο Κώστας Καραΐσκος



Να μας εξηγήσουν , πώς είναι δυνατόν ενώ έχει προχωρήσει τόσο πολύ η επιστήμη και η τεχνολογία, να μην υπάρχει πυρασφάλεια σε μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς;
Πώς είναι δυνατόν να σπαταλούνται δισεκατομμύρια κάθε χρόνο σε οπλικά συστήματα και να μη δίνονται χρήματα για την συντήρηση μνημείων;
Πώς είναι δυνατόν να χορηγούνται δισεκατομμύρια σε φτηνά θεάματα κάθε χρό...νο και να μην χορηγούνται μνημεία;
Πώς είναι δυνατόν να γλίτωσε ένα μνημείο από πολέμους και θεομηνίες, από δύο παγκόσμιους πολέμους και να καταστράφηκε από πυρκαγιά τον 21ο αιώνα;
Ο καπιταλισμός , καίει και καταστρέφει ό,τι δεν τον συμφέρει... μέχρι να κάψει όλη την ανθρωπότητα...
Λυπάμαι. Το ιστορικό μνημείο της ''Νοτρ Νταμ'' του Παρισιού και της Γοτθικής τέχνης είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις παιδικές μας αναμνήσεις από τα ''Κλασικά Εικονογραφημένα'', αλλά και τα διαβάσματά μας μέσα από το γνωστό μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκώ και τον κόσμο των βιβλίων του Αλέξανδρου Δουμά. Σήμα κατατεθέν της πόλης του Φωτός μαζί με τον Πύργο του Άιφελ, ανείπωτη η καταστροφή και η θλίψη για τον παγκόσμιο πολιτισμό...
 
 
Μεγάλη φωτιά καίει τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων, στη…



Δεν υπάρχουν σχόλια: