ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΑΠΟΨΕΙς ΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ,ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΑ ΘΕΜΑΤΑ..ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙς,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΜΕ ΤΙς ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΣΥΝΤΑΣΣΟΜΑΙ Η ΙΔΙΑ..ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΔΩ ΑΠΟΦΕΥΓΩ-ΠΛΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ,ΟΤΑΝ ΚΡΙΝΩ ΣΚΟΠΙΜΟ-ΝΑ ΕΚΘΕΤΩ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΘΕΣΕΙΣ...



Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2015

Ο ΚΥΝΙΣΚΟΣ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡ[πήγε ,ειδε,τρομαξε και απήλθε]

Γράφει η Σοφία Ηλέκτρα
 
 Ο αθλητής απο την Ελευσίνα
Το  άγαλμα απεικονίζει αθλητή και βρέθηκε το 1887 στην Ελευσίνα.  Το κορμί του είναι καλογυμνασμένο και τα μαλλιά του  κοντά και ανακατεμένα. Οι ανατομικές λεπτομέρειες του γλυπτού το καθιστούν έργο επώνυμου καλλιτέχνη. Γι’ αυτό ο πρώην διευθυντής του ΕΑΜ Ν. Καλτσάς στον τόμο του «Τα Γλυπτά του Εθικού Αρχαιολογικού Μουσείου»  το περιγράφει ως αντίγραφο ή ελεύθερης μετάπλασης έργο του δεύτερου μισού του 2ου αι. π.Χ. κάποιου πολυκλείτειου έργου του 440 π.Χ., ίσως αγάλματος του αθλητή Κυνίσκου.
Να πούμε οτι το συγκεκριμένο υπέροχο άγαλμα, ήταν ανάμεσα σε αυτά που ταξίδεψαν μέχρι το Κατάρ, για να επιστρέψουν πίσω στην Ελλάδα, χωρίς να εκτεθούν, αφού η ελληνική αποστολή αρνήθηκε, και δικαίως, να συμμορφωθή με την απαίτησι των οργανωτών της έκθεσης στο Κατάρ, να καλυφθούν τα ελληνικά αγάλματα με μαύρα πέπλα, ώστε να μην εκτεθή σε κοινή θέα η απαστράπτουσα γυμνότητά τους. Η ελληνική αντιπροσωπεία αποφάσισε να πη «όχι» στην προσβολή των γλυπτών, εφόσον η προβολή τους δεν ήταν ανάλογη της αξίας και του ήθους της αρχαίας ελληνικής τέχνης.
Η απάντησι μέλους της ελληνικής αποστολής  ήταν  "Το αρχαίο ελληνικό κάλλος δεν φυλακίζεται". και "οι ιδέες που προβάλλουν μέσα από την αρχαιοελληνική τέχνη δεν σκανδαλίζουν" στην παρατήρησι οτι στην έκθεσι "θα περιηγούνται γυναίκες που ίσως σκανδαλιστούν στη θέα των γυμνών σωμάτων"

H γυμνότητα είναι ελληνικό φιλοσοφικό φαινόμενο, αντιμετωπίζεται εξιδανικευμένα και εκφράζει την ελευθερία - και οι αγώνες είναι εκδηλώσεις ελευθερίας. Το ένδυμα, σε αυτήν ειδικά την περίπτωσι, αντιμετωπίζεται ως παράγων περιοριστικός της εσωτερικότητος του ανθρώπου. Ωραίο και αθλητικό το γυμνό κορμί, με ήρεμη έκφρασι και πειθαρχία του πάθους, είναι χαρακτηριστικό του ελεύθερου, καλού καγαθού πολίτη. Δεν μπορεί, φυσικά, εις τον αιώνα τον άπαντα, να γίνη τίποτε απο ολα αυτά κατανοητό απο αυτές τις κοινωνίες, όπου η μετατροπή της θρησκείας σε ανελεύθερη πολιτικη ιδεολογία δρα ως καθοριστικός αναμορφωτικός παράγων  των  κοινωνικοπολιτικών δομών και που η θρησκευτική (!!) αστυνομία πληρώνεται με το κεφάλι για συλλήψεις σε θέματα "αρετής".

Δεν υπάρχουν σχόλια: