Γράφει ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΛΑΔΑΣ
,,,,,,,,,,Προχθές έτυχε να παρακολουθήσω σε σελίδα τού Γερμανικού εναλλακτικού διαδικτύου κάποιο ενδιαφέρον βίντεο, που πραγματεύεται τις καλυμμένες παρεμβάσεις απαταιώνων στο διαδίκτυο, συστημικών και μή.
Επειδή το βίντεο αυτό είναι στα Γερμανικά μεταφράζω στην συνέχεια εγγράφως κάποια από τα σημεία του, που με οδήγησαν να κάνω κάποιες σκέψεις σχετικά με πεπραγμένα τού Ελλαδικού διαδικτύου, σε συνδυασμό με την εφαρμογή από νοσηρά κυκλώματα τής λεγόμενης "τενητής νοημοσύνης", χρήση τής οποίας γίνεται από το κατεστημένο προφανώς εδώ και περισσότερα χρόνια.
„ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ – ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ” (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ)
“....Το επόμενο θέμα που αφορά μια βασική μορφή ψηφιακού πολέμου, που συστηματικά με αυξανόμενο ρυθμό προωθείται, αποτελείται από τα τρολς. Αυτά εισχωρούν στις διάφορες διαδικτυακές κοινότητες, με στόχο να προκαλέσουν ένταση, αναστάτωση και αποπροσανατολισμό. Πρόκειται για διαδικτυακά υποκείμενα, που διέπονται από σύστημα παγιωμένων προθέσεων, που στοχεύουν στην ανατροπή συγκεκριμένων απόψεων και αντιλήψεων με υποθαλπτικές μεθόδους. Συχνά τα τρολς είναι οργανωμένα σε ομάδες, που επιδιώκουν την απαξίωση συγκεκριμένων ανθρώπων και αξιών. Η ανειλικρινείς και στημένες μέθοδοι που εφαρμόζουν στηρίζονται στην προκλητική εφαρμογή χυδαίων προσβολών, με στόχο να απαξιώσουν την αξιοπρέπεια και το κύρος αυτών που στοχοποιούν.
Κάθε υποψιασμένος και σοβαρός διαχειριστής ενός ιστοχώρου οφείλει να αποκλείει την είσοδο σε τρολς. Είναι αδύνατον να διεξαχθεί η όποια σοβαρή συζήτηση με τρολς και μπότς, ή να επηρεαστούν αυτά στο ελάχιστο μέσω επιχειρημάτων, επειδή διεκπεραιώνουν συγκεκριμένη ατζέντα.
Στην υπηρεσία αρκετών τρολς έχουν τεθεί συγκεκριμένα πακέτα προγραμμάτων, για να δίνουν μορφή σε περιεχόμενο φθοράς, που τούς έχει ανατεθεί να προωθούν. Τα τρολς στηρίζονται στην ανοχή, που διέπεται από αφέλεια, η οποία οδηγεί σε αδυναμία διαπίστωσης τού ρόλου τους.
Στην φάση, που οι κοινωνικές επαφές και δραστηριότητες μετατίθενται όλο και πιο έντονα στο διαδίκτυο, είναι επόμενο τα κυκλώματα που αποσκοπούν σε κοινωνικό έλεγχο, υποβολή και συνειδησιακή χειραγώγηση, να εντείνουν την δράση τους. Πίσω από την κάλυψη τής ανωνυμίας δεν είναι δυνατόν να διαπιστωθεί εκ των προτέρων κατά πόσο πρόκειται για μεμονωμένα πρόσωπα, ή συνασπισμένες ομάδες και κατά πόσο αυτοί κάνουν χρήση ενός εξελιγμένου λογισμικού, που είναι σε θέση να συνθέτει αληθοφανή παραπληροφόρηση.
Ο άκρατος ναρκισσισμός, η ειρωνική και βάναυσα απρεπής συμπεριφορά τέτοιων υποκειμένων είναι βασικά κριτήρια σαν αφορμή για να ερευνάται συγκεκριμένα η διάγνωση τής φθοροποιού δραστηριότητάς τους...”
Ο εκπονητής τού βίντεο έχει προαναγγείλει, ότι η συνέχεια με το δεύτερο μέρος θα αναρτηθεί σήμερα το απόγευμα . Στην περίπτωση, που αυτό περιέχει σημαντικά στοιχεία σε σχέση με την παρούσα ανάρτηση, θα ενσωματωθεί και αυτό εδώ.
ΤΕΧΝΗΤΗ “ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ” - ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ
Το γενικότερο ζήτημα τής τεχνολογίας, οι χρήσεις που αυτή υπόκειται, οι συνέπειές τους, αλλά και τα όρια, μέχρι τα οποία υπάρχουν δυνατότητες να αναπτυχθεί αυτή, είναι πολύπλοκο και τεράστιου εύρους και βάθους σύνολο προβληματικής και δεν είναι δυνατόν να προσεγγιστεί στα πλαίσια αυτής τής αναφοράς. Όμως, επειδή στο βίντεο που παρατίθεται γίνεται αναφορά, ότι τα τρολς κάνουν χρήση ειδικών προγραμμάτων, βάσει των οποίων συντίθεται στοχευμένη παραπληροφόρηση, είναι σκόπιμο να επιχειρηθούν μερικές προσεγγίσεις σε κάποιες πτυχές των διαδικασιών, που αποδίδονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Εφόσον θεωρήσουμε ως νοημοσύνη την επεξεργασία και την διεργασία λογικών δεδομένων στην βάση τής λογικής, τότε αυτή η έννοια αποτελεί τον θεμέλιο λίθο, επί τού οποίου δομείται και λειτουργεί η έννοια τής νοημοσύνης. Η Λογική προσεγγίστηκε, αναλύθηκε και συστηματοποιήθηκε στα πλαίσια τής κλασσικής Ελληνικής σκέψης με γνωστότερο και θεωρούμενο ευρέως ως πλέον έγκυρο τον Αριστοτέλη, όσο αφορά το σύστημα τής λεγόμενης “τυπικής λογικής”, στην οποίαν στήριξαν εν πολλοίς δυτικοί διανοητές το σύστημα τής νοησιαρχίας. Πέραν όμως τού Αριστοτέλους, διατύπωσαν θεωρήσεις και συστήματα σχετικά με την φύση τής λογικής και άλλοι άκρως σημαντικοί φιλόσοφοι τής κλασσικής περιόδου, που διέπονται από τελείως διαφορετικές αρχές από αυτές τού Αριστοτέλους, όπως αυτές διατυπώθηκαν κυρίως στο έργο “Αναλυτικά Πρότερα”. Χωρίς να υφίσταται πρόθεση να αμφισβητηθεί η αξία τής τυπικής λογικής, αξίζει να σημειωθεί, ότι περισσότεροι, πολύ αξιόλογοι Φιλόσοφοι συνέστησαν κατά την κλασσική περίοδο θεωρήσεις ως προς τις αρχές τής λογικής, που απέχουν ποιοτικά, ή ακόμη και ριζικά, από αυτές τής Αριστοτελικής “τυπικής” λογικής. Ιδιαίτερη σημασία στην διαμόρφωση των αρχών τής λογικής υπέχει η φιλοσοφία των αριθμών. Ενώ κατά τον Πυθαγόρα οι αριθμοί έχουν ιερή προέλευση και υπερβατικό τής απτής πραγματικότητος περιεχόμενο, για τον Αριστοτέλη αυτοί αποτελούν αποκλειστικά ένα σύστημα απαρίθμησης υπαρκτών όντων και όπως αυτός επιχειρηματολόγησε με έμφαση στο “Μετά τα Φυσικά”, ενάντια στις απόψεις τού Πυθαγόρα, που σύμφωνα με την διατύπωση τού Αριστοτέλη στο εν λόγω έργο είχε υιοθετήσει και ο Πλάτων, οι αριθμοί δεν μπορούν να υπάρξουν ξεχωριστά από το πλήθος των συγκεκριμένων όντων που απαριθμούν. Κατά τον Αριστοτέλη μπορούν να υφίσταται μόνον 18 αχλάδια, ή 5 διαφορετικές μαρτυρίες για κάποιο συμβάν, ενώ αυτοί καθ' εαυτοί οι αριθμοί δεν διαθέτουν κάποιο συγκεκριμένο περιεχόμενο, πέραν τού πλήθους ή μεγέθους, που αυτοί παριστούν. Υπάρχουν όμως ρήσεις και αποφθέγματα κάποιων, που θεωρούνται κάτοχοι υψηλής σοφίας, οι οποίες ανατρέπουν άρδην τις αρχές τής τυπικής λογικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ρήσις τού Ηρακλείτου “Ταυτόν το είναι και το μη είναι”, η οποία αντιβαίνει κατάφωρα στην λεγόμενη “αρχή τής ταυτότητος” τής Αριστοτελικής λογικής. Πέραν αυτού, διαμόρφωσε ο Πλάτων ένα συνεκτικό σύστημα θεωρήσεων, το οποίον στηρίζεται σε τελείως διαφορετικές αρχές που αφορούν την λογική, αλλά κυρίως την γνωσιολογία. Στον Διάλογο “Τιμαίος”, η ανθρώπινη λογική, που στηρίζεται στις συνήθεις αντιληπτικές ικανότητες, χαρακτηρίζεται από τον Πλάτωνα ως “εικώς λόγος”, ως τρόπος δηλαδή πρόσληψης και ερμηνείας τής πραγματικότητος, που υπόκειται στα ανθρώπινα μέτρα και διέπεται από τις ανθρώπινες δυνατότητες, ενώ αυτός ανταποκρίνεται μόνον μερικώς στην πραγματική φύση και υπόσταση των όντων. Επί πλέον στον Διάλογο “Θεαίτητος”, ή “Περί Επιστήμης” (όπως τον τιτλοφόρησαν οι ερμηνευτές του) παρατίθενται τελείως ρηξικέλευθες ως προς τις ισχύουσες με βάση την τυπική λογική γνωσιολογικές θεωρήσεις.
Υπό αυτήν την έννοια, τα αναμφιβόλως τεράστιας σημασίας και αξίας αποτελέσματα, που συνιστούν επιτεύγματα εφαρμογής τής Αριστοτέλειας λογικής στην διάρκεια των αιώνων τής ανάπτυξης τού υπάρχοντος πολιτισμού, δεν αρμόζει να περιορίσουν την προβληματική τής αποτίμησης και αξιολόγησης τής νοημοσύνης στα πλαίσια της και τον αποκλειστικό εγκλωβισμό της σε αυτά τα όρια. Γι αυτό, θα επιχειρήσω να εντάξω στην προσέγγιση των πτυχών τής τεχνητής νοημοσύνης, επίσης μια σειρά δεδομένα και θεάσεις, που διαφεύγουν των ορίων τής τυπικής λογικής, που διέπει κάποιες περιορισμένου χαρακτήρα τρέχουσες αντιλήψεις περί νοημοσύνης.
Συνεχίζεται... https://bostopel.blogspot.com/2023/08/blog-post.html
Αγαπητή Φωτεινή,
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ευχαριστώ θερμά για την προβολή τής ανάρτησης.
Μονίμως τοις εμού ρήμασι πειθόμενη, φίλη πιστή και πάντοτε φωτεινό αστέρι.
Εγώ ευχαριστώ φίλε μου....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΧΝΗΤΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΩΡΊΣ ΝΑ ΜΙΛΆΕΙ
ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉΝ!!!
ΕΊΝΑΙ ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥΤΙΑ
ΝΤΕΝΕΚΕΣ ΞΕΓΑΝΩΤΟΣ
ΕΠΊΣΗΣ Η ΤΕΧΝΗΤΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ
ΚΙΟΧΙ Η ΑΝΟΗΜΟΣΥΝΗ...
ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΈΤΣΙ
ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΊΞΟΥΝ ΤΆΚΑ ΤΆΚΑ
ΜΕΡΙΚΟΊ
ΕΊΛΩΤΕΣ ΤΟΥ ΨΕΎΔΟΥΣ
ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΟΎΝ
ΤΟ ΤΡΑΓΟΓΙΔΟ ΤΡ@ΒΕΛΙ
ΟΎΤΕ ΤΗΝ ΚΟΥΚΟΥΒΆΓΙΑ ΠΟΥΝΑΙ ΜΠΟΎΦΟΣ
ΟΎΤΕ ΤΟΝ ΤΑΎΡΟ ΠΟΥΝΑΙ
ΒΟΙΔΙ !
Η ΤΕΧΝΗΤΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ
ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΓΙΑ
ΤΟΥΣ ΜΈΧΡΙ ΤΏΡΑ
ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΓΑΙΑΣ
ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΊ
ΕΊΛΩΤΕΣ ΤΟΥ ΨΕΎΔΟΥΣ
ΚΑΙ ΑΝΌΗΤΟΙ
ΤΙ ΝΑ ΚΆΝΕΙ
Η ΤΕΧΝΗΤΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ ?
ΣΟΦΊΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΏΣΕΙ ?
ΜΥΑΛΌ ΝΑ ΣΑΣ ΔΏΣΕΙ !?
ΔΕΝ ΠΆΕΙ ΈΤΣΙ...
ΤΟ ΠΟΙΉΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;;;;;;;;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΠ
ΔΠ..Καλησπέρα!!το βλέπουν ολοι,στου Μποτίλια,στο λινκ που δινω...γελασα βεβαια πολυ ,αλλα ηθελα αυτουσιο το κειμενο,καπου δεν κολαγε...δεν υπηρχε αλλος λογος,μόνο αυτο!
ΑπάντησηΔιαγραφή