Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ[Μέρος Δ΄]

Τύπος της Υόρκης ή Αμερικανικός Τύπος: Το 1797, στο Rode Island, στις ΗΠΑ, ο Τόμας Σμιθ Γουέμπ (Thomas Smith Webb) οργάνωσε όλους τους επιγενόμενους Τεκτονικούς βαθμούς (δηλαδή όλους τους βαθμούς πέραν των τριών βαθμών του Συμβολικού Τεκτονισμού) που λειτουργούσαν στις βρετανικής καταγωγής αμερικανικές Στοές σε ένα ιδιαίτερο σύστημα το οποίο ονομάζεται «Τύπος της Υόρκης» (York Rite) ή «Αμερικανικός Τύπος».
Ο Τύπος της Υόρκης, πέραν των τριών συμβολικών βαθμών που αποδίδονται από μια Μεγάλη Στοά του Συμβολικού Τεκτονισμού, περιλαμβάνει τους εξής επιγενόμενους βαθμούς (οι τρεις πρώτοι βαθμοί του Τύπου της Υόρκης συμπίπτουν με τους τρεις βαθμούς τού Συμβολικού Τεκτονισμού): 4ος βαθμός: Διακεκριμένος Διδάσκαλος ή Διδάσκαλος του Σήματος, 5ος βαθμός: Πρώην Σεβάσμιος, 6ος βαθμός: Εξοχότατος Διδάσκαλος, 7ος βαθμός: Ιερή Βασιλική Αψίδα της Ιερουσαλήμ, 8ος βαθμός: Βασιλικός Διδάσκαλος, 9ος βαθμός: Εκλεκτός Διδάσκαλος, 10ος βαθμός: Υπερέξοχος Διδάσκαλος, 11ος βαθμός: Ιππότης του Ερυθρού Σταυρού, 12ος βαθμός: Ιππότης της Μάλτας, 13ος βαθμός: Ναΐτης Ιππότης.

Τα παλαιότερα σωζόμενα στοιχεία που πιστοποιούν τη δραστηριότητα Τεκτόνων Ναϊτών Ιπποτών στα Βρετανικά Νησιά βρίσκονται στην Ιρλανδία, ενώ στην Αγγλία τα παλαιότερα σχετικά στοιχεία βρίσκονται στο Πόρτσμουθ και χρονολογούνται στο 1777.

Ο Τύπος της Υόρκης έχει ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση και επιρροή στις ΗΠΑ και μάλιστα έχει σημαντική παρουσία στο ΝΑΤΟ, όπου υπάρχουν ειδικές Στοές και «Ιπποτικά Στρατόπεδα» αποκλειστικά για στελέχη του ΝΑΤΟ. Μετά τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου, η ανάπτυξη Περιστυλίων (Chapters) του Τύπου της Υόρκης έλαβε μεγάλη διάσταση στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Ευρώπη, για την άσκηση αμερικανο-ατλαντικής επιρροής σε μέλη των ελίτ αυτών των χωρών μέσω του Ελευθεροτεκτονισμού.

Στην Ελλάδα, η εγκαθίδρυση του Τύπου της Υόρκης έγινε το 1976, κατόπιν πρωτοβουλιών και ενεργειών αξιωματικών του ΝΑΤΟ και γενικά παραγόντων του αμερικανο-ατλαντικού κατεστημένου της Γερμανίας. Μέχρι τότε, στον ελληνικό Τεκτονισμό, υπήρχαν μόνο δύο Αρχές: η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος[6], η οποία διοικούσε τον Συμβολικό Τεκτονισμό, και το Ύπατο Συμβούλιο του 33ου βαθμού της Ελλάδος, το οποίο διοικούσε τον Σκωτικό Τύπο (βλ. Ευστάθιος Λιακόπουλος, Το Τεκτονικόν Τάγμα της Υόρκης, Εκδ. Imago, 1985). Ο ίδιος ο Ευστάθιος Λιακόπουλος, ανώτατο στέλεχος του Τεκτονικού Τύπου της Υόρκης στην Ελλάδα, αφηγείται τις καταβολές αυτής της κίνησης ως εξής: «Ο Στρατηγός Ηλιάδης, Τέκτονας κανονικός, υπηρετούσε εκείνη την εποχή στο στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Νάπολη και εκεί γνωρίστηκε με ορισμένους Αμερικανούς Τέκτονες...Σε συνάντηση που είχε ο Στρατηγός με τον αδ. Πανταλέοντα Φραγκεδάκη, ελληνικής καταγωγής απόστρατο Συνταγματάρχη της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης του Αμερικανικού Στρατού που κατοικούσε μόνιμα τότε στη Γερμανία...θεώρησαν καλό, για τη δημιουργία και στην Ελλάδα ενός μικρού Νοσοκομείου που θα εξυπηρετούσε τους αδελφούς και τα μέλη των οικογενειών των...Ο Αδελφός Λιακόπουλος γνωρίστηκε και εκτίμησε βαθιά τον Πανταλέοντα Φραγκεδάκη...Από τις μεταξύ τους συζητήσεις και τη συνεργασία τους γεννήθηκε η ιδέα της μεταφύτευσης και στην Ελλάδα του Τεκτονισμού της Υόρκης, που τόση επιτυχία είχε στην μεταπολεμική Γερμανία...Ο Σεβ. Αδ. Λιακόπουλος για το σκοπό αυτό συγκέντρωσε είκοσι έξι αξιόλογους Διδασκάλους, όλους κανονικά μυημένους και δραστήρια μέλη των Στοών της Μεγάλης Στοάς, οι οποίοι μυήθηκαν και πήραν το έτος 1976 αυτούς τους βαθμούς από μια ομάδα εξόχων Τελετουργών, οι οποίοι για το σκοπό αυτό ήλθαν από τη Γερμανία στην Αθήνα...ο αδ. Λιακόπουλος μέχρι το έτος 1982 διατήρησε τη δεύτερη θέση στην ιεραρχία του Μεγάλου Περιστυλίου και των υπολοίπων προσθέτων βαθμών και Τάξεων...πρώτος τη τάξει ορίστηκε για λόγους σκοπιμότητας ο αδ. Ευμένης Καλούδης[7], μόνιμος κάτοικος Γερμανίας...Το Τάγμα της Υόρκης εγκαταστάθηκε στο Μέγαρο της οδού Επταχάλκου 9, στο Θησείο...Το Τάγμα της Υόρκης γρήγορα εξαπλώθηκε και στην επαρχία και η ανάπτυξή του υπήρξε εντυπωσιακή» (βλ. Ευστάθιος Λιακόπουλος, Το Τεκτονικό Σχίσμα, Εκδ. Ιόνιος Φιλοσοφική Εταιρεία, 2009, σελ. 204-206).

Η Ιερατική Τεκτονική Τάξη: Ο Τεκτονικός Τύπος της Υόρκης και ειδικώς ο ανώτατος αυτού βαθμός, δηλαδή ο Ναΐτης Ιππότης τελειούνται σε ένα πολύ επιλεκτικό Τεκτονικό Τάγμα το οποίο ονομάζεται Ναΐτες Ιππότες Ιερείς της Βασιλικής Αψίδος (Holy Royal Arch Knight Templar Priests), το οποίο αποτελεί την ιερατική Τεκτονική τάξη! Το Τάγμα των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος αποτελείται από 33 βαθμούς και για να εισέλθει κάποιος σε αυτό πρέπει να έχει ήδη ανέλθει στον βαθμό του Ναΐτη Ιππότη. Εφόσον κάποιος Ναΐτης Ιππότης γίνει δεκτός στο Τάγμα των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος του απονέμονται κατ’ ευθείαν, δι’ ανακηρύξεως, 31 επιπλέον βαθμοί/τίτλοι και μυείται κανονικά και εκτενώς στον 32ο βαθμό αυτού του Τάγματος.

Οι συγκεντρώσεις των μελών αυτού του ελιτίστικου Τεκτονικού Τάγματος ονομάζονται Σκηνώματα/Ναοί (Tabernacles) και τα μέλη του αποκαλούνται Ιερείς Ιππότες (Knight Priests). Αυτοί οι Ιερείς Ιππότες φέρουν λευκό μανδύα και επί της κεφαλής επισκοπική μήτρα Δυτικού τύπου επί της οποίας, στην μπροστινή πλευρά, είναι κεντημένος μεγάλος ερυθρός Ναϊτικός Σταυρός και έχει ύψος οκτώ ίντσες. Ο προκαθήμενος ενός τέτοιου Ναού ονομάζεται Αρχιερέας (High Priest) και το αξίωμά του αποτελεί τον 33ο βαθμό  αυτού του Τάγματος. Η αντίστοιχη επισκοπική μήτρα για έναν Αρχιερέα Σκηνώματος Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος έχει ύψος δώδεκα ίντσες και φέρει Πατριαρχικό Σταυρό (Σταυρό με δύο οριζόντιους άξονες).

Τα Σκηνώματα/Ναοί αυτού του Τάγματος διαιρούνται οργανωτικά διεθνώς σε διάφορες δικαιοδοσίες και κάθε τέτοια δικαιοδοσία ονομάζεται Μέγα Κολέγιο και διοικείται από έναν Μέγα Αρχιερέα (Grand High Priest). Στην Αγγλία, το πρώτο Σκήνωμα του Τάγματος των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος ιδρύθηκε το 1895 (ονομαζόταν The Royal Kent) στο Newcastle-upon-Tyne. Το 1923, ιδρύθηκε το Μέγα Κολέγιο της Αγγλίας των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος και η εισδοχή σε αυτό προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, ότι ο υποψήφιος είναι Πρώην Σεβάσμιος Συμβολικής Στοάς (δηλαδή έχει διατελέσει πρόεδρος Στοάς του Συμβολικού Τεκτονισμού), Τέκτων της Βασιλικής Αψίδος και Ναΐτης Ιππότης αναγνωρισμένος από την Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας.

Ο 32ος βαθμός του Τάγματος των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος ονομάζεται Ναΐτης Ιππότης Ιερεύς της Βασιλικής Αψίδος και η τελετή μύησης σε αυτόν τον βαθμό περιλαμβάνει αναγνώσματα από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη (ιδίως από την Αποκάλυψη του Ευαγγελιστή Ιωάννη). Κατά την τελετή εισδοχής του σε αυτό το Τάγμα, ο υποψήφιος οδηγείται σε επτά στύλους, οι οποίοι τοποθετούνται σε μορφή τριγώνου, και σε καθέναν από αυτούς τους στύλους στέκεται ένας αξιωματικός. Κάθε ένας από αυτούς τους στύλους φέρει μια ‘ιερή λέξη’ που αναφέρεται στα χαρακτηριστικά του Αρνίου του Θεού, το οποίο άνοιξε τις Επτά Σφραγίδες, αποκαλύπτοντας τα Επτά Πνεύματα του Θεού, σύμφωνα με την Αποκάλυψη του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Οι επτά ‘ιερές λέξεις’ που αντιστοιχούν σε αυτούς τους επτά στύλους είναι οι εξής: Ισχύς (Power), Πλούτη (Riches), Σοφία (Wisdom), Δύναμη (Strength), Τιμή (Honour), Δόξα (Glory) και Ευλογίες (Blessings). Ο πρώτος από τους προαναφερθέντες επτά στύλους είναι λευκός και επ’ αυτού είναι τοποθετημένο ομοίωμα του προσώπου λιονταριού. Ο δεύτερος στύλος είναι μαύρος και επ’ αυτού είναι τοποθετημένα μια άγκυρα και ένα σύκο. Ο τρίτος στύλος είναι βυσσινής και επ’ αυτού είναι τοποθετημένα ένας ήλιος και μήλα. Ο τέταρτος στύλος είναι ερυθρός και  επ’ αυτού είναι τοποθετημένα ένα αστέρι, οίνος και γάλα. Ο πέμπτος στύλος είναι πορφυρός και επ’ αυτού είναι τοποθετημένα ομοίωμα καρδιάς και ύδωρ. Ο έκτος στύλος είναι κυανός και επ’ αυτού είναι τοποθετημένα ένα ιερατικό επιτραχήλιο και μια επισκοπική μήτρα. Ο έβδομος στύλος είναι πράσινος και επ’ αυτού είναι τοποθετημένα ένα βασιλικό στέμμα, ύδωρ και άρτος.

Το σύμβολο του Τάγματος των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος είναι ένα ισόπλευρο τρίγωνο επί του οποίου είναι χαραγμένα γράμματα που αντιστοιχούν στα μυστικά του Ναΐτη Ιππότη Ιερέα της Βασιλικής Αψίδος. Συγκεκριμένα, τα γράμματα εντός αυτού του ισοπλεύρου τριγώνου σημαίνουν «Βασιλεύς Βασιλέων» (King of Kings) και στο κέντρο «Κύριος Κυρίων» (Lord of Lords).


Σάββατο 20 Απριλίου 2013, εορτασμός του Ναού «The Holy Rood Tabernacle No. 135» των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος στο Εδιμβούργο, όπου παρευρέθησαν και εικονίζονται στην ανωτέρω φωτογραφία ο R. Ill. Kt. Pt. Ian Paterson Duff, Βοηθός Μέγας Αρχιερέας του Μεγάλου Κολεγίου της Αγγλίας των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος, και ο R. Em. Kt. Pt. James West of Stow, Grand Superintendent του Μεγάλου Κολεγίου της Αγγλίας των Ναϊτών Ιπποτών Ιερέων της Βασιλικής Αψίδος
(πηγή: http://knighttemplarpriests.com).

Στην Ελλάδα, πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ιερατικής Τάξης των Τεκτόνων Ναϊτών έχουν παίξει ο επιχειρηματίας Σπυρίδων Καμαλάκης, ο οποίος είναι ο Άρχων Μέγας Λογοθέτης του Ελληνορθοδόξου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και έχει τιμηθεί με τον Χρυσό Σταυρό χιλιετηρίδος του Αγίου Όρους από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως (βλ. ανωτέρω), και ο ιατρός Σάββας Βαφειάδης, ο οποίος διετέλεσε Μέγας Διδάσκαλος της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος κατά τη χρονική περίοδο 1995-2001. Στο πλαίσιο του Τεκτονικού Τύπου της Υόρκης, όπου κεντρικό ρόλο κατέχει η Τάξη της Βασιλικής Αψίδος της Ιερουσαλήμ, ο εκάστοτε Μέγας Διδάσκαλος της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος είναι και ο Μέγας Αρχιερέας (Grand High Priest) των υπό την δικαιοδοσία του Τεκτόνων της Βασιλικής Αψίδος, συμφώνως προς τα έθιμα και τους κανόνες του Τεκτονισμού των ΗΠΑ. Σχετικές πληροφορίες δίδονται στην κάτωθι επίσημη ιστοσελίδα του Γενικού Μεγάλου Περιστυλίου των Τεκτόνων της Βασιλικής Αψίδος (General Grand Chapter Royal Arch Masons):
http://www.ramint.org/

Ο Edmund D. Harrison, Γενικός Μέγας Αρχιερέας (General Grand High Priest) των ανά την υφήλιο Τεκτόνων της Βασιλικής Αψίδος του Αμερικανικού Τύπου (για την περίοδο 20011-2014), στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκουν και οι Τέκτονες της Βασιλικής Αψίδος της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος και των Μεγάλων Στοών διαφόρων άλλων χωρών των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης.

 ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου