του Ευριπίδη Λ. Ευρυβιάδη*
Από παιδί με συνέπαιρναν τα κατορθώματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όπως άλλοι, τα γνώρισα μέσα από τα μαθήματα της κλασικής ιστορίας. Οι αφηγήσεις για τον νεαρό Μακεδόνα που δάμασε τον Βουκεφάλα, διέσχισε ηπείρους και δεν ηττήθηκε ποτέ, συνεχίζουν να με γεμίζουν δέος.
Με τον χρόνο όμως, και μετά από 43 χρόνια υπηρεσίας στη διπλωματία, άρχισα να βλέπω τον Μέγα Αλέξανδρο με διαφορετικό βλέμμα. Όχι μόνο ως κατακτητή, αλλά και ως υπόδειγμα μελέτης για την τέχνη της διπλωματίας. Ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος απλώς μια στρατηγική ιδιοφυΐα; Ήταν σκληρός και επεκτατικός; Ήταν ιμπεριαλιστής πριν καν επινοηθεί ο όρος; Ή μήπως ήταν και ο πρωτοδιπλωμάτης;
Πρέπει, φυσικά, να κρίνουμε τον Μέγα Αλέξανδρο, στο πλαίσιο της εποχής του. Στην ουσία, η διπλωματία είναι η τέχνη της διαχείρισης σχέσεων ισχύος, πολιτισμικών δυναμικών, στρατηγικών αλληλεπιδράσεων, της διαμόρφωσης αντιλήψεων και της διαπραγμάτευσης της νομιμοποίησης ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους. Η ουσία της διπλωματίας παραμένει σταθερή στον χρόνο. Και σαν τέτοια, οι παραλληλισμοί με την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι αναπόφευκτοι.

Γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος μπορεί να θεωρηθεί ως ο πρώτος διπλωμάτης;
Τι ήταν αυτό το «πρώτο» στον Μέγα Αλέξανδρο; Γιατί να τον θεωρήσουμε ως τον πρώτο που άσκησε διπλωματία επί του πεδίου; Αν και ο όρος «διπλωματία» δεν υπήρχε στην εποχή του, η ουσία της όμως υπήρχε.
Σε αντίθεση με προγενέστερους ηγεμόνες που κυβερνούσαν κυρίως μέσω της παράδοσης ή της θεϊκής εντολής, ο Μέγας Αλέξανδρος επαναπροσδιόρισε τη νομιμότητα μέσα από στρατηγική, σύνθεση, διπλωματική ευελιξία, και συμβολισμό. Έτσι, σηματοδότησε μια θεμελιώδη μετατόπιση στον τρόπο άσκησης της αυτοκρατορικής εξουσίας.
Τα εργαλεία της πρώιμης διπλωματίας
Ο Μέγας Αλέξανδρος συνδύασε πολιτισμική προσαρμογή, στρατηγικές συμμαχίες και διαχείριση της εικόνας του με ένα ασύγκριτο τρόπο για την εποχή του. Εφάρμοσε με ενστικτώδη ή ίσως συνειδητό τρόπο τα βασικά εργαλεία της διπλωματίας: διαπραγμάτευση εξουσίας, οικοδόμηση νομιμοποίησης, έλεγχο αφηγήματος, συμβολικές κινήσεις, στρατηγικό όραμα και ηγεσία, και όλα αυτά αιώνες πριν αποκτήσουν θεσμική μορφή.
Αριστοτέλης και η τέχνη της ηγεσίας
Πολλά από αυτά που χαρακτήρισαν τη στρατηγική σκέψη του Μεγάλου Αλεξάνδρου διαμορφώθηκαν, πιθανότατα, από την παιδεία του. Δάσκαλός του υπήρξε ο Αριστοτέλης, ο οποίος τον δίδαξε ηθική, λογική, πολιτική, φυσική επιστήμη και —ίσως το σημαντικότερο— την αξία της κατανόησης του ανθρώπου.
Από τον Αριστοτέλη, ο Μέγας Αλέξανδρος φαίνεται να αποκόμισε τη θεμελιώδη αρχή ότι η ηγεσία απαιτεί γνώση των εθίμων, των αξιών και του τρόπου σκέψης των άλλων.
Όπως φέρεται να είπε ο ίδιος: «Τῷ μὲν πατρὶ τὸ ζῆν, τῷ δὲ διδασκάλῳ τὸ εὖ ζῆν ὀφείλω» — στη ζωή οφείλω τον πατέρα μου· στη σωστή ζωή τον δάσκαλό μου.

Ήπια ισχύς πριν την ώρα της
Στη σημερινή εποχή της ήπιας ισχύος (soft power), της στρατηγικής επικοινωνίας και της διαρκώς αμφισβητούμενης νομιμότητας, οι μέθοδοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου —συνειδητές ή ενστικτώδεις— αξίζουν να μελετηθούν σε βάθος. Ο αείμνηστος καθηγητής μου, Joseph Nye, δημιουργός του όρου «soft power», θα ενέκρινε, πιστεύω, αυτή την οπτική.
Ο ίδιος ο όρος «διπλωματία» προέρχεται από το ελληνικό δίπλωμα, το πτυσσόμενο έγγραφο που παρείχε προνόμια ή διαπιστεύσεις. Μπορεί η διπλωματία να μην υφίστατο τότε με τη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα, όμως οι πράξεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου συνάδουν με πολλές από τις βασικές αρχές της: σύναψη στρατηγικών συμμαχιών, ενσωμάτωση τοπικών ελίτ, προβολή συμβολικής ισχύος, νομιμοποίηση της εξουσίας του μέσα από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια και διαχείριση τόσο της πληροφορίας όσο και του αφηγήματος που τον περιέβαλλε.
Η δύναμη του συμβολισμού και των γάμων
Οι εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν συνιστούν μόνο μελέτη στρατιωτικής στρατηγικής, αλλά και πρώιμο πρότυπο ηγεσίας, διακυβέρνησης και ρεαλιστικής πολιτικής. Όπως σημείωσε ο Έλληνας Ρωμαίος πολίτης και ιστορικός Φλάβιος Αρριανός, Ο Μέγας Αλέξανδρος «διέπρεψε όχι μόνο στις κατακτήσεις, αλλά και στη διακυβέρνηση».
Μετά τη νίκη του επί του Δαρείου Γ΄ στα Γαυγάμηλα (331 π.Χ.) και τον θάνατο του αντιπάλου του, ο Αλέξανδρος υιοθέτησε περσική βασιλική ενδυμασία και αυλική τελετουργία. Πραγματοποίησε την «προσκύνηση» — πράξη υποταγής σύμφωνα με τα περσικά έθιμα — που σόκαρε τους Μακεδόνες αξιωματούχους αλλά έστελνε ισχυρό μήνυμα συνέχειας στους νέους υπηκόους του.
Παντρεύτηκε τη Ρωξάνη της Βακτριανής και αργότερα τη Στάτειρα και την Παρυσάτιδα, κόρες Περσών βασιλέων. Οι γάμοι αυτοί δεν υπαγορεύθηκαν από ρομαντισμό αλλά από γεωπολιτική σκοπιμότητα. Στα Σούσα (324 π.Χ.) οργάνωσε μαζικό γάμο 10.000 Μακεδόνων στρατιωτών με Περσίδες, μια θεαματική αλλά υπολογισμένη πράξη πολιτισμικής ενοποίησης κατακτητών και κατακτημένων.
Η χρήση του γάμου ως εργαλείου διπλωματίας θα επαναλαμβανόταν για αιώνες, από τις ευρωπαϊκές βασιλικές αυλές έως τα παλάτια της Οθωμανικής Πύλης.

Θρησκευτική διπλωματία και πολιτισμική σύνθεση
Ο Μέγας Αλέξανδρος κατανοούσε τα όρια της κατοχής δια της βίας. Διατήρησε πολλούς από τους σατράπες του Αχαιμενιδικού βασιλείου και επέτρεψε στις πόλεις να διατηρήσουν τα ήθη και τα έθιμά τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναγνώριζαν την εξουσία του και θα πλήρωναν φόρους.
Στην Αίγυπτο, επιδίωξε θεϊκή νομιμοποίηση. Επισκέφθηκε το μαντείο του ΆμμωναΔιός στη Σίβα, όπου ανακηρύχθηκε «υιός του θεού». Ίσως η πράξη αυτή να ενείχε στοιχεία προσωπικής φιλοδοξίας, ματαιοδοξίας ή ακόμη και μεγαλομανίας. Ταυτόχρονα όμως ήταν μια πράξη θρησκευτικής διπλωματίας, βαθιά εδραιωμένη στη λογική της εξουσίας.
Ίδρυσε πάνω από είκοσι πόλεις με το όνομα Αλεξάνδρεια, πολλές από τις οποίες εξελίχθηκαν σε διοικητικά, εμπορικά και πολιτιστικά κέντρα. Δεν επρόκειτο απλώς για στρατηγικά φυλάκια. Ήταν οχήματα μετάδοσης του ελληνιστικού πολιτισμού. Η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου αναδείχθηκε σε φάρο γνώσης, φιλοσοφίας και τεχνών, προανάκρουσμα μιας νέας, κοσμοπολίτικης εποχής.
Με σημερινούς όρους, θα λέγαμε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος εφάρμοσε πολιτιστική διπλωματία, προτού ακόμη διαμορφωθεί ο όρος.
Νομιμότητα, εξουσία και σεβασμός
Μετά τη μάχη του Υδάσπη (326 π.Χ.), ο Μέγας Αλέξανδρος νίκησε τον βασιλιά Πώρο. Όταν τον ρώτησαν πώς επιθυμεί να τον μεταχειριστούν, εκείνος τους απάντησε: «Ως βασιλέα». Ο Μέγας Αλέξανδρος τού επέστρεψε το βασίλειό του και κυβέρνησε διαμέσου αυτού.
Το περιστατικό, το οποίο καταγράφουν τόσο ο Αρριανός όσο και ο Ρωμαίος ιστορικός, Κούρτιος Ρούφος στο εμβληματικό του έργο «Ιστορίες του Μεγάλου Αλεξάνδρου» (Historiae Alexandri Magni), αναδεικνύει την κατανόηση του Αλεξάνδρου ότι η τοπική νομιμοποίηση υπερτερεί συχνά της άμεσης κατοχής. Ήταν μια μορφή έμμεσης διακυβέρνησης, έννοια που συναντούμε ακόμη μέχρι σήμερα σε μεταβατικά καθεστώτα και συμφωνίες ειρήνης.
Αποτυχίες στη διπλωματία και στη διακυβέρνηση
Η διπλωματία του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν ήταν χωρίς σφάλματα. Η απόπειρά του να ενσωματώσει Πέρσες στη διοίκηση του, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στους κόλπους του μακεδονικού στρατού. Η στάση στην Όπι (324 π.Χ.) αποκάλυψε βαθιές ρωγμές ταυτότητας, αφοσίωσης και πολιτισμικής σύνθεσης.
Το πιο τραγικό επεισόδιο ήταν η δολοφονία του Κλείτου, στενού φίλου και έμπιστου αξιωματικού, έπειτα από έναν οξύτατο καυγά. Δεν επρόκειτο μόνο για προσωπικό ολίσθημα, αλλά και για αποτυχία «εσωτερικής διπλωματίας», μια αδυναμία διαχείρισης συναισθημάτων, διαφορών και αντιθέσεων εντός του επιτελείου του.
Το μεγαλύτερο, ωστόσο, στρατηγικό του σφάλμα, ήταν η απουσία σχεδίου διαδοχής. Πέθανε χωρίς να ορίσει διάδοχο και η αυτοκρατορία μπήκε σε διαδικασία διάλυσης. Δεν ήταν απλώς στρατηγική παράλειψη. Ήταν αποτυχία ηγεσίας.

Κληρονομιά πέρα από την αυτοκρατορία
Κι όμως, η κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου επιβίωσε. Ο ελληνιστικός κόσμος —μια σύνθεση ελληνικών, αιγυπτιακών, περσικών και ασιατικών στοιχείων— διήρκεσε αιώνες. Οι μέθοδοι ένταξης, ο συμβολισμός και η διαπραγμάτευση της νομιμότητας δημιούργησαν νέα πολιτισμικά πρότυπα που επέζησαν πολύ μετά την κατάρρευση της αυτοκρατορίας του.
Σε μέρη της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας, όταν ο άνεμος της ερήμου φυσά με τρομακτικό θόρυβο ανάμεσα στα ερείπια, οι ντόπιοι ακόμη λένε : «Περνά με το άλογό του ο Ισκεντέρ» – το όνομα με το οποίο είναι γνωστός ο Μέγας Αλέξανδρος σε πολλές γλώσσες του Ισλαμικού κόσμου.
Δεξιοτέχνης της εικόνας και της αφήγησης
Ο Μέγας Αλέξανδρος αντιλαμβανόταν τη δύναμη της εικόνας. Παρήγγειλε επίσημα αφηγήματα, προέβαλε θεϊκή καταγωγή, και χάραξε τη μορφή του στα νομίσματα. Ήταν μια πρώιμη μορφή διπλωματίας της πληροφορίας και της προπαγάνδας ταυτόχρονα. Η εικόνα, τα αφηγήματα και η μνήμη αποτελούσαν το πολιτικό του οπλοστάσιο.
Ο Μέγας Αλέξανδρος δεν ήταν μόνο δάσκαλος του πολέμου. Ήταν και δάσκαλος της επικοινωνίας, της αφήγησης και της διαχείρισης των εντυπώσεων. Σχεδίαζε το αφήγημά του με την ίδια προσοχή που σχεδίαζε και τις εκστρατείες του.
Από τη διπλωματία του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη διαρκή της επικαιρότητα
Η ηγεσία του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν ήταν απλά τακτικής μορφής. Ήταν μεγαλοστρατηγική (grand strategy). Συνδύαζε τη βία με τη συμφιλίωση και τη φιλοδοξία με τη νομιμότητα των τοπικών κοινωνιών. Δεν ήταν δημοκράτης, αλλά κατανόησε ότι η βιώσιμη ισχύς δεν στηρίζεται μόνο στην κατάκτηση. Απαιτούσε συμφιλίωση και συναίνεση.
Στη σύγχρονη διπλωματία αντιμετωπίζουμε τα ίδια σχεδόν ζητήματα: τη διαχείριση διαφορών και της ισχύος, τη διαμόρφωση αντιλήψεων, τη διατήρηση νομιμότητας, τον έλεγχο της πληροφορίας και την ανάγκη για συνέχεια. Ο κόσμος του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν διαφορετικός στην όψη, αλλά όχι πάντα στην ουσία.
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ατελής, συχνά σκληρός και κυριευμένος από φιλοδοξία, αλλά υπήρξε και ρεαλιστής, ευέλικτος και διορατικός. Αν η διπλωματία είναι η διαχείριση σχέσεων μέσα από τις διαφορές και τα συμφέροντα, τότε την άσκησε στην πράξη – μια διπλωματία χωρίς σύνορα.
Η κρατική τέχνη και η στρατηγική διορατικότητα υπήρχαν στη διακυβέρνησή του, έστω και χωρίς θεσμική μορφή. Αυτό που μένει δεν είναι η βία, αλλά η ικανότητα να εναρμονίζεις τις διαφορές, να γεφυρώνεις τα χάσματα και να μετριάζεις τη φιλοδοξία με κατανόηση.
Ο Μέγας Αλέξανδρος γνώριζε ότι η κατάκτηση από μόνη της δεν δημιουργεί διαρκή κληρονομιά. Είναι η ανεκτικότητα, η προσαρμοστικότητα και η δημιουργική σύνθεση που αντέχουν στον χρόνο.
Στη διπλωματία, όπως και στην ιστορία, το μέτρο του μεγαλείου δεν είναι το τι κατακτάς, αλλά το τι συνθέτεις και το οποίο αντέχει στο χρόνο.
*Πρέσβης (επί τιμή), Ανώτερος Ερευνητής, Κυπριακό Κέντρο Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. https://www.anixneuseis.gr/
**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Δηλαδή Μιχάλη έχεις στο μυαλό σου ένα συγκεκριμένο μοτίβο αναφορικά με το άγαλμα που θα σε αναπαριστά;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι είναι βέβαιον ότι ο ανιδιοτελής αγώνας σου θα ανταμειφθεί ώστε να σε ενθυμουνται οι μελλοντικές γενιές.
-Κυριε πρόεδρε έχω κάποιο πρότυπο υπόψη μου,το οποίο μου το ενέπνευσαν οι ομοδοξοι αδελφοί μου,οι παρεξηγημένοι καλοί μας γείτονες.Εδω το έχω το αρχείο από την τελευταία μου επίσκεψη εκεί.
-Πολυ ενδιαφέρον φιλτατεΜιχαλη.Βεβαια μπορούμε να τροποποιήσουμε λίγο το σωρτσακι,σε πιο εφαρμοστή εκδοχή.
-Αχ,τέλεια,για αυτό σας πάω κύριε πρόεδρε.
https://youtu.be/X_UT0JuY03k?si=Lp6IvbkiRTd9WjrD
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Δεν είναι ναζιστικές επιρροές στα αγάλματα των Σκοπίων, είναι ρωσικές.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Κι αυτοί απ τον φουτουρισμό των ναζί επηρεάστηκαν.
Τεχνοτροπία της Γιουγκοσλαβίας του Τίτο έχουν οι Σκοπιανοί,οι Κράουτς επί 3 Ράιχ είχαν άλλη τεχνοτροπία μείγμα κλασικισμού και φουτουρισμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://youtu.be/a6SIc5ywT0o?si=ecG8ydF2BSlRUCk9
-Κύριε πρόεδρε ο δόλος ήταν αυταπόδεικτος παντού. Κρυβόντουσαν ποιοι είναι, κρυβόντουσαν ότι είναι μια διεθνής παραθρησκεία, εξαπατούσαν και λέγαν ψέματα σε όλα, παρουσίαζαν πολιτικούς σκοπούς που ήταν εν γνώσει τους απατηλοί, όχι μόνο γιατί δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις, αλλά ούτε καν η πρόθεση να τους πραγματώσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρησιμοποιούσαν έννοιες όπως Ελλάδα και πατρίδα για να δημιουργήσουν εσωτερικούς καταναγκασμούς.
Στο δημόσιο ρόλο. Δεν λέμε καν στους επί προσωπικού κακουργηματικούς προσηλυτισμούς με βλάβες που που εκεί ήταν πολύ μεγαλύτερα τα αίσχη τους.
Κι ο ακατανόμαστος ο πιο αυτοκτονικός, ο πιο σατανικός, ο πιο τραγικός, ο πιο κακουργηματικός απ όλους. Νόμιζα ψευτοεγγονή, σαταννούλα και δημητράκη για ψυχωτικούς...ήταν πταίσματα μπροστά σε ακατανόμαστο, εξερευνήτρια.
Ο ακατανόμαστος και η εξερευνήτρια δεν είχαν και κανένα ειρμό, τάζαν εξουσίες και κράτη και προετοίμαζαν με απάτες και ζημιές θρησκόληπτα προλεταριάτα στην παρανομία.
ΡΕΕΕ πονηρίδιδες, ψυχιατρική αλεπουδόπιττα για διανοητικά καθυστερημένους είχατε φάει;;;
ΖΩΝΗ ΦΩΤΟΝΙΩΝ
https://sendvid.com/73wpx0ru
https://postimg.cc/1gcpsPfT
(θα αλλάξει και το dna μας έλεγε η ανηψιά του αιωρούμενου δώρου και δώρα του βόλου και συνεργάτιδα του λοστρόμου. ΤΕΤΟΙΟΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑΧΩΒΑΔΕΣ. Όταν πάνε και σου κάνουν χοντρές ζημιές από παιδάκι όλο το μασονοδωδεκαθεϊστικό κύκλωμα, αλλιώς γελάς εννοείται).
"The core of the Photon Belt beliefs is that there is an immense belt of photons orbiting around the Pleiades. According to some New Age beliefs, Earth will pass through this belt of photons, resulting either in humanity's elevation to a higher plane of existence, the end of the world, or both. Authors Virginia Essene (born 1928) and Sheldon Nidle write that the Photon Belt represents a temporary window for spiritual transition during which time humans can reach a higher level of existence, which they term the "galactic" level.
German engineer and esotericist Paul Otto Hesse (died December 30, 1958) described his beliefs about the Photon Belt and its impact on humanity and planet Earth in his book Der Jüngste Tag (First Edition, 1950) (English:'The Last Day','Doomsday','Judgement Day'). This book was dictated to him by "the Word". Citing Mark 13:32, he says no one can know exactly when we will enter the photon belt.
Samael Aun Weor, who adopted the idea in the late 1970s, refers to the Photon Belt as "Alcyone's rings" (or "the rings of Alcyone"). Weor claims that "Alcyone is the principal sun of the Pleiades and in its orbit gravitate seven suns, our sun being the seventh which circles Alcyone." According to Weor, Alcyone has rings made of "radiation" caused by the "splitting of the electron." Weor refers to this "radiation" as "manasic" (from the Sanskrit term for the mind, manas), and indicates that "it in some way relates to [the distinction between] the inferior manas (lower mind or lower self) and the superior manas (higher mind or Higher Self)." Weor purports that "the electrons in Alcyone's rings release a type of unknown energy".
A number of predictions have been made as to the date of Earth's collision with the Photon Belt. So far, no observable effects attributable to the photon belt have been seen on those dates. Dates so far given have included 1992, 1997 and 2011.
https://alchetron.com/Photon-belt
Γεράσιμος με τους 144000 εκλεκτούς που θα τους πάρουν τα σκάφη των ελλάνιων, ΔΕΝ υπάρχει new age παπατζιλίκι, απάτη και δόγμα τα τελευταία 25 χρόνια που να μην το διάβασε απ το ίντερνετ απ το εξωτερικό και να μην το προσάρμοσε στα ελληνικά δεδομένα με "εθνεγερτικό τόνο" και παραθρησκευτικό αποκαλυπτισμό.
https://postimg.cc/2bGFFmYB
"Τεχνοτροπία της Γιουγκοσλαβίας του Τίτο έχουν οι Σκοπιανοί,οι Κράουτς επί 3 Ράιχ είχαν άλλη τεχνοτροπία μείγμα κλασικισμού και φουτουρισμου".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν η Γιουγκοσλαβία του Τίτο είχε δική της τεχνοτροπία. Πάντως το θέμα είναι ότι τα σκοπιανά αγάλματα είναι καρακιτσαριό, δεν έχουν καμιά σχέση με τους αναγεννησιακούς και νεοκλασικούς ρυθμούς που είδαμε τους τελευταίος αιώνες που ήταν αξιόλογοι.
Ποια "απόκρυφη ελληνική γνώση" είχαν όλοι αυτοί; Το 2012 που μας είχαν πρήξει λοστρόμος, κυρ γιάννης και γεράσιμος ελληνική γνώση ήταν; Όλα δόγματα και απάτες των new agers του εξωτερικού που τα προσάρμοζαν στην Ελλάδα και πήγαιναν κουβά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι παλιότερα να πάμε...από εκδόσεις Λειψίας τα πήρε τα ορφικά ο πασσάς. Σ αυτά που έλεγε η Μερτζ μια άσχετη δικηγόρος μασόνα βασίστηκε όλη η αληθινή προϊστορία.
Εντάξει, μπορεί κάποιος να έχει τις αντιλήψεις του, να κάνει την προπαγάνδα του, ονειρωξικά να τα παρουσιάσει και όλα αυτά εθνοσωτήρια, έστω και με απάτες...το ΒΑΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΝΟ ξεκινάει όταν μασονικές οργανώσεις που κρύβονται αρχιζουν να κάνουν κακουργηματικές ζημιές σε 20χρονους με δόγματα "εκλεκτότητας" και "δοκιμασιών".
-Δοκιμασίες σε εκλεκτούς με σκοπό εθνεγερσίες και εθνικά μεγαλεία ή κακουργηματικοί προσηλυτισμοί με βλάβες σε ευάλωττα θύματα με σκοπό υπόγες και παρανομία; Αποφάσισε επιτέλους.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Εγώ να αποφασίσω για τις δικές σας απάτες, τα συνειδητά ψέματα και τον σκοταδισμό σας και να κρύβεστε και όλα τα άλλα λαγουμιάσματα; Χαχαχα.
Είστε τόσο εξώφθαλμα ανερμάτιστοι που καταδικάζεστε όλοι συνοπτικά. Σιγά τώρα μην καθήσει και κανένας να προβληματιστεί βαθέως γιατί τα κάνατε.
Εγώ αν ήμουν δικαστής θα σας καταδίκαζα σαν επικίνδυνους φρενοβλαβείς, εσείς βέβαια θα νομίζατε ότι είστε αφυπνιστές εθνοσωτήρες που σας έφαγε το "κακό" σύστημα.
Καμία πρωτογενή γνώση το "εθνοσωτήριο" ρεύμα. Όλα αντιγραφές απ το εξωτερικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://pictures.abebooks.com/isbn/9781591796114-us-300.jpg