Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024

Κυβερνητικής φαρσοκωμωδίας συνέχεια στα ελληνοτουρκικά!!

 


Ενώ ο Αδωνις Γεργιάδης, με τα (κατά φαντασίαν) F-35 του, ισοπέδωνε κυριολεκτικά την Τουρκία, με τους «μεμέτηδες» να κρύβονται στα λαγούμια τους από τους ελληνικούς πυραύλους ακριβείας (που δεν θα δώσουν οι ΗΠΑ), στο «μέτωπο της Κάσου», αι ημέτεραι δυνάμεις έκαναν μια μικρή «τακτική» υποχώρηση. Οι έρευνες για πόντιση καλωδίου από σκάφος των «μακαρονάδων» τελείωσε νωρίτερα από το προβλεπόμενο, κι’ έτσι Ελληνες, Τούρκοι και Ιταλοί αποσύρθηκαν ησύχως για να συνεχίσουν τις καλοκαιρινές διακοπές.

Μπορεί να φαίνεται σενάριο της … πλάκας, αλλά αυτή είναι η εικόνα που αναδύει η κυβέρνηση αυτές τις ημέρες. Φαρσκοκωμωδία, με λεκτικούς παλικαρισμούς και εικονικούς βομβαρδισμούς, αλλά και με διπλωματικές πιρουέτες κατευνασμού για να σωθούν τα προσχήματα του ελληνοτουρκικού «διαλόγου». Εξωτερική πολιτική, για εσωτερική κατανάλωση, ασυντόνιστη, δίχως τακτικούς και στρατηγικούς στόχους, για γέλια και για κλάματα.

Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που ο κάθε λογής Αδωνις «βομβαρδίζει» -φανταστικά- την Τουρκία, η Αθήνα σφυρίζει οπισθοχώρηση στα … αποδυτήρια, έναντι τουρκικών προκλήσεων μάλιστα εντός περιοχών ελληνικής κυριαρχίας.

Πάλι η «τουρκική» μειονότητα στη Θράκη

Στο μεταξύ, ο Ταγίπ Ερντογάν, μιλώντας στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματός του, AKP, συνέχισε την επιθετική ρητορική που άρχισε με ιδιαίτερη ένταση στην επέτειο του Αττίλα, στα κατεχόμενα, μιλώντας για «ομογενείς» στη Θράκη.

Επισήμανε, μάλιστα, πως «με τον αναπτυσσόμενο διάλογο με την Ελλάδα, επωφελούμαστε και όσον αφορά στην προστασία του δίκαιου και των δικαιωμάτων της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης. Στις συναντήσεις μας με τις ελληνικές αρχές, τα προβλήματα των ομογενών μας στη Δυτική Θράκη βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας μας. Παρακολουθούμε όλα τα βήματα που γίνονται από την Ελλάδα και σε περίπτωση που χρειαστεί, κάνουμε τις απαραίτητες παρεμβάσεις. Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε την τουρκική μειονότητα στη Δυτική Θράκη».

Για πολλοστή φορά, εμμέσως πλην σαφώς, ο Τούρκος πρόεδρος δημοσιοποιεί θέματα των κλειστών επαφών του με την ελληνική πλευρά, δηλαδή με τον Ελληνα πρωθυπουργό, λέγοντας αυτή τη φορά ότι έχει θέσει και «ζήτημα Θράκης». Από τη μεριά της, η Αθήνα, είτε σιωπά, είτε απαντά «χλιαρά», μέσω «διπλωματικων πηγών», επαναλαμβάνοντας τις τυπικές, πάγιες, ελληνικές θέσεις για τα ζητήματα.

Με την «άδεια» της Τουρκίας

Το «επεισόδιο» με τα τουρκικά πολεμικά πλοία να προσεγγίζουν το ιταλικό σκάφος, «Levoli Relume», το οποίο έρευνες μεταξύ Κάσου – Καρπάθου, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Είχαν προηγηθεί ελληνική NAVTEX (ναυτική οδηγία) για τις έρευνές του, και τουρκική αντιNAVTEX, με την οποία η Αγκυρα αμφισβητούσε, για πολλοστή φορά, την ελληνική κυριαρχία επί της περιοχής.

Ακόμα χειρότερα. Το ιταλικό σκάφος, ναι μεν θα έπλεε βάσει της ελληνικής NAVTEX, αλλά ο καπετάνιος του, το πιθανότερο κατόπιν συνεννόησης με τη Ρώμη, όπως γίνεται συνήθως, για να έχει «ήσυχο» το κεφάλι του, είχε ζητήσει και την άδεια της Τουρκίας (!).

Το σημείο του επεισοδίου, με την παρουσία τουρκικών πολεμικών πλοίων, στην Α. Μεσόγειο, μεταξύ Κάσου – Καρπάθου

Ουσιαστικά, η Ιταλία, ζητώντας την άδεια -και- της Τουρκίας, εάν δεν αποδέχεται τις τουρκικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας, εμμέσως πλην σαφώς προσποιείται την ανήξερη και τις υποθάλπει. Κάτι που, επίσης, αποβαίνει υπέρ της Τουρκίας.

Να σημειωθεί ότι ιταλικά σκάφη, όπως και άλλων χωρών, επανειλημμένως στο παρελθόν, όταν ναυλώθηκαν για λογαριασμό της ελληνικής πλευράς ή άλλων φορέων, όπως ευρωπαϊκών, ακολουθούσαν την ίδια ή αντίστοιχη πρακτική, με λίγες εξαιρέσεις. Ζητούσαν, δηλαδή, και την έγκριση της Τουρκίας, παρ΄ ότι η πορεία τους ήταν εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων (ΕΧΥ) και της ελληνικής δικαιοδοσίας.

Στο παρελθόν, η Αθήνα είχε προβεί σε διαβήματα διαμαρτυρίας, μεταξύ άλλων, στη Ρώμη για αυτές τις πρακτικές. Κάτι που, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δεν έκανε αυτή τη φορά. Είναι εντυπωσιακό, αλλά όταν πρόσφατα υψηλόβαθμος αξιωματούχος της κυβέρνησης σε θέματα εξωτερικής πολιτικής, σε off the record ενημέρωση δημοσιογράφων, ερωτήθη γιατί η Αθήνα δεν προέβη σε διάβημα προς τη Ρώμη (η οποία, παρεμπιπτόντως, διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με την Αγκυρα), απόρησε έκπληκτος, δηλώνοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται (!).

«Ηρωϊκή» οπισθοχώρηση

Βάσει και της NAVTEX (718/24) του σταθμού Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, οι έρευνες του «Levoli Relume» θα ολοκληρώνονταν την Τετάρτη, 24 – 7 – 2024, στις 9 το βράδυ. Από την προηγουμένη (23 – 7), όμως, φέρεται να είχε διακόψει τις εργασίες του και να επέστρεφε στην Κρήτη.

Τι είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, αλλά και ο ΑΔΜΗΕ; Οτι το σκάφος ολοκλήρωσε τις εργασίες του τα ξημερώματα (4.00) της Τετάρτης. Δεν ήταν, λοιπόν, κατά τους αίολους ισχυρισμούς τους, η «παρενόχληση» των τουρκικών πολεμικών πλοίων, λέγουν στον Ελληνα πολίτη που ξηλώνεται για να πληρώσει τα φαραωνικά εξοπλιστικά προγράμματα, αλλά ότι ολοκλήρωσε τη δουλειά του. Πολύ θα θέλαμε να το πιστέψουμε, αλλά δυσκολευόμαστε.

Σε ανακοίνωσή του, ο ΑΔΜΗΕ, σε ρόλο υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, «φορέας υλοποίησης του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανακοινώνει ότι το πλοίο «Ievoli Relume» της ιταλικής εταιρείας NextGeo, που διενεργεί για λογαριασμό της γαλλικής εταιρείας Nexans, έρευνες βυθού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου, ολοκλήρωσε τις εργασίες στα διεθνή ύδατα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό».

Κοντολογίς, η τουρκική πλευρά, εκτός από τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα που αμφισβητεί, προβαίνει σε «κόντρα» και με την ΕΕ, η οποία συμμετέχει στο έργο. Αραγε, στις Βρυξέλλες το έλαβαν το μήνυμα, ή ακόμα μοιράζουν τις καρέκλες της Κομισιόν;

Από το απόγευμα της Δευτέρας (22/07) στην περιοχή, η οποία βρίσκεται πολύ λίγο εκτός ΕΧΥ, μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, άρχιζαν να φτάνουν πλοία του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού. Συνολικά, ανήλθαν στα πέντε. Αρχικά, από ελληνικής πλευράς, εκεί υπήρχε μόνο ένα περιπολικό του Λιμενικού, στη συνέχεια επί τόπου έπλευσε η κανονιοφόρος, «Αήττητος», ενώ μετά τη συγκέντρωση τουρκικών μέσων (υπήρξαν και πτήσεις drones), εστάλη και η φρεγάτα, «Νικηφόρος Φωκάς».

Από την θαλάσσια περιοχή, απών, δυστυχώς, ήταν ο Αδωνις με τα F-35 του (!). Χωρίς την … υποστήριξή του, αι ημέτεραι δυνάμεις αναγκάστηκαν σε οπισθοχώρηση. Τελικώς, μετά την ενεργοποίηση του «κόκκινου τηλεφώνου», όπως διέρρεαν ελληνικές κυβερνητικές πηγές, οι διπλωματικές πιρουέτες οδήγησαν την κατάσταση σε «αποκλιμάκωση», και το ιταλικό πλοίο αποχώρησε νωρίτερα του προβλεπομένου για το Ηράκλειο Κρήτης.

Αμφισβητούν τα 12 ναυτικά μίλια

Η κίνηση της Τουρκίας να στείλει στη συγκεκριμένη περιοχή πολεμικά πλοία της δεν είναι τυχαία. Ακομα κι’ αν δεν υπήρξε κάποια σοβαρή εμπλοκή με τις ελληνικές δυνάμεις, όπως προηγούμενα χρόνια, τόσο η απειλητική παρουσία τους στην περιοχή, όσο και η έκδοση αντι-NAVTEX, έγινε για να αμφισβητήσει την ελληνική κυριαρχία και να «μαρκάρει» την περιοχή ως -δήθεν- δική της.

Να σημειωθεί πως το ιταλικό ερευνητικό σκάφος έκανε έρευνες εντός των ΕΧΥ, εκτός ενός σημείου το οποίο βρίσκεται περίπου μισό μίλι έξω από τα ΕΧΥ, σε διεθνή ύδατα, σε περιοχή μάλιστα που ανήκει στην ελληνική ΑΟΖ, βάσει της οριοθέτησης που συμφώνησαν Ελλάδα και Αίγυπος.

Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι η περιοχή των ερευνών ήταν εντός των 12 ναυτικών μιλίων των ελληνικών χωρικών υδάτων. Εκταση που έχει το δικαίωμα η Ελλάδα, βάσει του Διεθνούς Δικαίου, να επεκτείνει ανά πάσα στιγμή τα χωρικά ύδατά της, αλλά δεν το κάνει.

Η οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας – Αιγύπτου (με κόκκινο)

Ακρως σοβαρό είναι ότι το περιστατικό δεν έγινε εντός του Αιγαίου, αλλά στην Ανατολική Μεσόγειο. Εκεί, δηλαδή, όπου η Ελλάδα ουδόλως δεσμεύεται από παρελθούσες συμφωνίες Σημίτη, τύπου Μαδρίτης, για μη μονομερείς ενέργειες, όπως εντός του Αιγαίου.

Κοντολογίς, παρ’ ότι η τουρκική πλευρά, προβαίνει συνεχώς σε μονομερείς ενέργειες σε βάρος της Ελλάδας, ακόμα και το Αιγαίο, τώρα, όπως έχει ξανακάνει στο παρελθόν, αμφισβητεί το δικαίωμα της χώρας μας για 12 ν.μ. και στην Α. Μεσόγειο, και εγείρει απαιτήσεις ωσάν να επρόκειτο για τουρκική ή «αμφισβητούμενη» περιοχή.

Το παραμύθι της «Γαλάζιας πατρίδας»

Η Αγκυρα, επίσης, επικαλούμενη το ψευδεπίγραφο μνημόνιο οριοθέτησης της ΑΟΖ Τουρκίας – Λιβύης, μια ζώνη εκτός κάθε γεωγραφικής λογικής που «διασχίζει» ελληνικές θαλάσσιες περιοχές, εγείρει αξιώσεις περί δήθεν τουρκικής υφαλοκρηπίδας.

Το «μνημόνιο» οριοθέτησης ΑΟΖ Τουρκίας με την «κυβέρνηση» της Τρίπολης, στη Λιβύη (με κόκκινο)

Παραπέμπει, δε, σε επιστολή της στην επιστολή της στον ΟΗΕ, το 2020, με την οποία μονομερώς και αυθαίρετα χάρασσε την ΑΟΖ της, στο πλαίσιο του σχεδίου της «Γαλάζιας πατρίδας» και του Τουρκολυβικού Μνημονίου.

https://neostrategy.g

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου