Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024

Επίσημη εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο της Ερυθράς Θάλασσας -Τα 6 ερωτήματα για την «Ύδρα», τη γηραιότερη φρεγάτα στις «Ασπίδες»

 


Η φρεγάτα «Ύδρα» απέπλευσε το βράδυ της Δευτέρας (26/2/2024) για την Ερυθρά Θάλασσα

Με νωπές τις μνήμες από την αποτυχία της ελληνικής αποστολής στη Λιβύη, η ελληνική φρεγάτα «Ύδρα» απέπλευσε για την Ερυθρά Θάλασσα, σε μια εξέλιξη που επισημοποιεί την εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο. «Έχω πλήρη επίγνωση ότι η πατρίδα σας στέλνει σε ζώνη κινδύνου» δήλωσε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.
Η Ελλάδα πλέον καθίσταται κοντινός αλλά και νευραλγικός στόχος διαφόρων ισλαμιστικών οργανώσεων της Μέσης Ανατολής. Επίσης χάνει οριστικά και αμετάκλητα τη φιλία αραβικών κρατών που απολάμβανε για δεκαετίες, αφού με την απόφαση αυτή και μεσούσης της σφαγής στη Γάζα γίνεται εχθρός μίας σειράς χωρών της περιοχής.
Πέρα από όλα αυτά, όμως, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για το αξιόπλοο της ελληνικής φρεγάτας. Είναι χαρακτηριστικό πως πρόκειται γηραιότερο και τεχνολογικά υποδεέστερο από τα τέσσερα πλοία που συμμετέχουν στην Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ενστάσεις από μηχανικούς

Έμπειροι μηχανικοί είχαν εκφράσει ενστάσεις για τον απόπλου της «Ύδρας». Πρόκειται για ενστάσεις που σχετίζονται με εργασίες που κρίνονται αναγκαίες τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις μηχανές του πλοίου. Μάλιστα, το φως της δημοσιότητας έχουν δει πληροφορίες -που δεν έχουν διαψευστεί- περί παραιτήσεων μηχανικών που υπηρετούσαν στην εν λόγω φρεγάτα. Στο πλαίσιο αυτό, το εξειδικευμένο site militaire.gr θέτει τα εξής ερωτήματα:

  1. Παραιτήθηκε μηχανικός της φρεγάτας ΥΔΡΑ, γιατί δεν έγιναν δεκτές οι τεχνικές του εισηγήσεις για συγκεκριμένα ζητήματα που θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν πριν τον απόπλου της φρεγάτας;
  2. Παραιτήθηκε και δεύτερος μηχανικός που αποσπάστηκε από άλλο πλοίο για να τον αντικαταστήσει για τους ίδιους λόγους;
  3. Παραιτήθηκε και τρίτος μηχανικός που επίσης αποσπάστηκε, γιατί είχε ακριβώς την ίδια τεχνική εκτίμηση για τα όσα έπρεπε να γίνουν;
  4. Όσα ζήτησαν οι μηχανικοί, γιατί δεν μπορούσαν να γίνουν δεκτά από την ηγεσία; Ήταν θέμα κόστους ή χρόνου;
  5. Εάν επρόκειτο για θέμα χρόνου, τι και ποιος πιέζει την ελληνική πλευρά να βιαστεί και να βρεθεί πρώτη και καλύτερη στην Ερυθρά Θάλασσα, περιφρονώντας το ρίσκο που υπάρχει;
  6. Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό της φρεγάτας «Ύδρα» έναντι των απειλών που θα κληθεί να αντιμετωπίσει, είναι ικανοποιημένη η ηγεσία από τις λύσεις που έχουν επιλεγεί;

Την ίδια στιγμή, απόστρατοι ανώτατοι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίοι είναι υπέρ της αποστολής ελληνικού πολεμικού πλοίου στην περιοχή, δεν κρύβουν την ανησυχία και τον προβληματισμό τους, ειδικά μετά από την ενημέρωση που είχαν σχετικά με την περιοχή που θα πλεύσει η «Ύδρα».
Οι κίνδυνοι που θα κληθούν οι Έλληνες ναυτικοί, σε μια περιοχή που μόνο η Αίγυπτος αποτελεί φιλική προς την Ελλάδα χώρα, είναι δεδομένοι. Βαλλιστικοί πύραυλοι, μη επανδρωμένα drones και ασύμμετρες απειλές δεν στοχεύουν μόνο τα εμπορικά πλοία που επιχειρούν να περάσουν από την «καυτή» περιοχή αλλά και τα πολεμικά πλοία που βρίσκονται εκεί προκειμένου να τα προστατεύσουν.

www.bankingnews.gr


1 σχόλιο: