EL — Η Saker Italia παίρνει συνεντεύξη από τον Larry Romanoff: «ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ, ΜΜΕ ΚΑΙ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΕΝ ΔΡΑΣΗ»
• Ελβία Πολίτη (ΕΚ) — Ένα πολύ επίκαιρο και επείγον θέμα, η προπαγάνδα είναι ένα φαινόμενο που όλοι κατανοούν αλλά είναι δύσκολο να κωδικοποιηθεί. Larry, μπορείς να μας εξηγήσεις τι είναι η προπαγάνδα και ποιος είναι ο σκοπός της;
LARRY ROMANOFF (LR) — Ένας απλός ορισμός της προπαγάνδας είναι ότι είναι η διάδοση πληροφοριών που χρησιμοποιείται για να επηρεάσει την κοινή γνώμη ώστε να υιοθετήσει μια συγκεκριμένη άποψη ή να προωθήσει μια συγκεκριμένη πολιτική υπόθεση. Είναι γενικά μια μέθοδος ελέγχου του πληθυσμού από όσους έχουν πολιτική ή οικονομική εξουσία. Η προπαγάνδα συνδέεται σχεδόν πάντα με πληροφορίες μεροληπτικής ή παραπλανητικής φύσης, που αποτελούνται από ένα μείγμα γεγονότων, μισές αλήθειες και ξεκάθαρα ψέματα. Η προπαγάνδα δεν είναι μόνο ψυχολογική χειραγώγηση αλλά στην πραγματικότητα «ψυχιατρική» χειραγώγηση, με στόχο να επηρεάσει τα συναισθήματα των ανθρώπων και μέσω αυτού να ελέγξει τη σκέψη και τη συμπεριφορά τους. Χρησιμοποιεί τη συμπεριφορική θεωρία που εξάγεται κυρίως από τις διδασκαλίες του Sigmund Freud και, στη χειρότερη μορφή της, είναι πάντα ύπουλα χειραγωγική,χρησιμοποιώντας τους βαθύτερους φόβους ή λαχτάρες των ανθρώπων για να δημιουργήσει αποδοχή μιας συγκεκριμένης άποψης , να φορτιστεί συναισθηματικά με αυτήν την άποψη και να οδηγήσει σε κάποιου είδους δράση.
Οι δύο κύριες χρήσεις της προπαγάνδας ήταν να φουντώνει το κοινό ενός έθνους για να υποστηρίξει έναν πόλεμο και να σχεδιάσει και να προωθήσει κοινωνικές αλλαγές.
Η προπαγάνδα αποφεύγει τα γεγονότα επειδή έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί συναισθηματικές αντιδράσεις για την υποστήριξη κάποιου σκοπού και έτσι αποθαρρύνει ενεργά την ορθολογική εξέταση της διαδικασίας. Προπαγανδιστικές προσφορές σε υπαινιγμούς. Σχεδόν σε κάθε προπαγανδιστική εκστρατεία, εάν τα γεγονότα, η πραγματική υποκείμενη θέση, δηλώνονταν ανοιχτά, θα απορρίπτονταν ευθέως και θα υπόκεινταν μόνο σε γελοιοποίηση.
Μια σημαντική πτυχή της προπαγάνδας είναι το επίμονο συναισθηματικό κράτημα που μας ασκεί. Επειδή αυτή η επινοημένη ψυχολογική διαδικασία επηρεάζει τους βαθύτερους φόβους και τις επιθυμίες μας, είμαστε απίστευτα απρόθυμοι να την αφήσουμε να φύγει αφού πιάσει. Μόλις υιοθετήσουμε τις προϋποθέσεις που περιέχονται σε μια εκστρατεία προπαγάνδας, αντιστεκόμαστε σθεναρά σε κάθε πίεση για να αντιστρέψουμε τη θέση μας. Η ψυχολογική διαδικασία είναι τόσο ισχυρή που ακόμα και όταν παρουσιάζονται αδιάψευστα στοιχεία για το αντίθετο, θα εξακολουθούμε να αμφιβάλλουμε και να διστάζουμε και να πιστεύουμε ότι μπορεί να υπάρχει κάποια άλλη εξήγηση. Απλώς αρνούμαστε να δεχτούμε ότι πιστέψαμε στα ψέματα.
• EP — Βλέπουμε συχνά στα άρθρα σας μια στενή σχέση μεταξύ «ψυχικών» και «in vivo» τεστ. Μπορεί να πιστεύουμε ότι η πανδημία του Covid ανήκει επίσης σε αυτή την κατηγορία και ίσως δεν είναι η πρώτη περίπτωση. Ένα ενδιαφέρον σημείο είναι η σύνδεση μεταξύ της μαζικής χειραγώγησης (ψυχολογικό επίπεδο) και μιας πραγματικής, απτής δράσης, όπως η εξάπλωση ενός ιού και τα εμβόλια. Αυτό είναι κάτι που επηρεάζει, όχι μόνο το γνωστικό επίπεδο, αλλά και το φυσικό επίπεδο…
LR — Ναι, η περισσότερη προπαγάνδα έχει σκοπό να παράγει μια συναισθηματική απάντηση που ακολουθείται από συγκεκριμένη δράση. Αυτή ήταν η πρόθεση της «εκστρατείας οργής» του Σίτι του Λονδίνου κατά της Γερμανίας πριν από τον Α' και τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο . χρησιμοποιώντας αυτό που ονομάζουμε «πορνό θηριωδίας» για να φουντώσει τα συναισθήματα των Βρετανών, μετά των Ευρωπαίων και των Αμερικανών, όχι μόνο για να μισήσουν τους Γερμανούς αλλά και να θυμώσουν αρκετά ώστε να θέλουν πόλεμο. Το COVID ήταν το ίδιο, όπως και το ZIKA: η προπαγάνδα πολλών ποικιλιών είχε σκοπό να προκαλέσει αρκετά συναισθήματα ώστε να καθοδηγήσει το κοινό να γίνει πρόθυμο να εμβολιαστεί στην περίπτωση του COVID και να αναγκάσει τις λατινικές κυβερνήσεις να ανακαλέσουν τις απαγορεύσεις για δωρεάν αμβλώσεις στην περίπτωση του ΖΗΚΑ.
Ωστόσο, λειτουργεί και αντίστροφα. Τόσο ο Bernays όσο και ο Huntington [1] υποστήριξαν ότι για να λειτουργήσει σωστά η δημοκρατία απαιτούσε μεγάλο βαθμό «απάθειας και μη ανάμειξης» από τον λαό, οπότε σε αυτή την περίπτωση η προπαγάνδα σχεδιάστηκε για να ενθαρρύνει την αδιαφορία και την έλλειψη συμμετοχής δημοκρατική διαδικασία». Τα συναισθήματα του κοινού ήταν (και εξακολουθούν να είναι) προσανατολισμένα εξ ολοκλήρου στη συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία αλλά στη συνέχεια να επιστρέψουν στην επιθυμητή μη ανάμειξη στην πραγματική διακυβέρνηση της χώρας και στη συμπεριφορά και τις ενέργειες των εκλεγμένων αντιπροσώπων.
• EP — Μπορούμε να σκεφτούμε ότι η υπερβολική χρήση τεχνικών προπαγάνδας μπορεί να τους κάνει να ξεπεράσουν τα όριά τους; Σκέφτομαι πότε, για παράδειγμα, όταν οι εκστρατείες ενημέρωσης ξεπερνούν τα όρια της πραγματικότητας, παρά τις προφανείς οικονομικές / πολιτικές / στρατιωτικές αποτυχίες. Υπάρχει τότε μια στιγμή που η προπαγάνδα περνά από την πραγματικότητα στη φαντασία;
LR — Η προπαγάνδα είναι πάντα μια στροφή από το γεγονός στη φαντασία. Βασίζεται σε ψεύτικες ή μισές αλήθειες, που μας τροφοδοτούν με παραπληροφόρηση σε ψυχολογικό πλαίσιο για να μας οδηγήσουν όχι μόνο σε εσφαλμένα συμπεράσματα, αλλά να φουντώνουν τα συναισθήματά μας για το γεγονός ή την περίσταση και να μας προκαλούν να υποστηρίξουμε ακατάλληλες ενέργειες.
Ένα προφανές παράδειγμα σήμερα είναι η προπαγάνδα ότι η Κίνα «στρατιωτικοποιεί τις θάλασσες της Νότιας Κίνας». Η Κίνα ανακάλυψε αυτά τα νησιά (πολύ κοντά στην πατρίδα τους) πριν από χιλιάδες χρόνια, και πάντα αναγνωριζόταν από τον κόσμο ότι ανήκαν στην Κίνα. Όμως, προς το συμφέρον της έναρξης ενός πολέμου, οι καλικάντζαροι στο Σίτι του Λονδίνου, χρησιμοποιώντας τους Αμερικανούς ως εργαλεία, ενθάρρυναν άλλα ασιατικά έθνη να διεκδικήσουν και να καταλάβουν ξαφνικά το πιο στρατηγικό από αυτά τα νησιά και να τα στρατιωτικοποιήσουν προετοιμάζοντας τις ΗΠΑ να εγκαταστήσουν πυρηνικά όπλα πάνω τους. Οι Κινέζοι, φυσικά, μη τυφλοί σε αυτό που συνέβαινε, άρχισαν αμέσως την κατασκευή σε κάποια από τα εναπομείναντα νησιά για να έχουν κάποια άμυνα απέναντι σε αυτό που ήταν ξεκάθαρα μια σοβαρή στρατιωτική πρόκληση. Αλλά τα μέσα ενημέρωσης, που ανήκουν στους προπαγανδιστές, δεν μας δίνουν καμία από τις κρίσιμες λεπτομέρειες ή το υπόβαθρο. Μας λένε απλώς ότι η Κίνα δημιουργεί στρατιωτικές εγκαταστάσεις στις Θάλασσες της Νότιας Κίνας (αλήθεια), απειλώντας προφανώς όλους τους γείτονές της χωρίς πρόκληση (ψευδή). Η ιστορία αφηγείται με έναν τρόπο για να πυροδοτήσει μια συναισθηματική αντίδραση και μια σκληρή κρίση και να μας οδηγήσει να υποστηρίξουμε επιθετικές ενέργειες εναντίον της Κίνας.Οι ιστορίες για τη Ρωσία, το Ιράκ, το Ιράν, τη Λιβύη, τη Συρία, τη Βενεζουέλα είναι ακριβώς οι ίδιες, βασισμένες σε ψέματα και μισές αλήθειες με τρόπο που κυριολεκτικά μας αναγκάζει σε μια συναισθηματική απάντηση για την υποστήριξη των ενεργειών που έχουν ήδη σχεδιάσει οι προπαγανδιστές.
• EP — Πολύ συχνά, όταν μιλάμε για γεγονότα, αλήθεια και ψέματα, σκεφτόμαστε τις λεγόμενες θεωρίες συνωμοσίας. Ποια είναι η λεπτή γραμμή μεταξύ αλήθειας/ανάλυσης και θεωρίας συνωμοσίας;
LR — Μπορεί να μην υπάρχει τέτοια γραμμή. Στον πραγματικό κόσμο, σχεδόν όλα τα δημόσια σχόλια είναι είτε κριτικά είτε ερωτηματικά και θα χαρακτηρίζονταν ως «ανάλυση σε αναζήτηση της αλήθειας». Ο πραγματικός αριθμός των ανθρώπων που φαντάζονται συνωμοσίες εκεί που δεν υπάρχουν, θα ήταν αφανώς μικρός και θα μπορούσε να αγνοηθεί, ενώ οι ευφάνταστες εκδοχές τους είναι συνήθως προφανείς και ανόητες. Οι υποψίες για ψέματα ή κακοτεχνίες από τις κυβερνήσεις και τις αρχές μας είναι απολύτως έγκυρες όταν μας στερούν όλα τα απαραίτητα γεγονότα – κάτι που συνήθως κάνουν.
Ο όρος « θεωρία συνωμοσίας » έχει μετατραπεί σε ένα υποτιμητικό επίθετο που είναι εκπληκτικά επιζήμιο για τη φήμη εκείνων στους οποίους εφαρμόζεται η ετικέτα, υποδηλώνοντας ψυχική αστάθεια και διάφορες ψυχολογικές παραμορφώσεις που κάνουν τα άτομα να επινοούν μια εκδοχή γεγονότων που είναι καθαρά φανταστική. Ο όρος σήμερα χρησιμοποιείται από τις αρχές και τα μέσα ενημέρωσης για να δυσφημίσουν όποιον απορρίπτει την επίσημη εξήγηση ενός γεγονότος, απορρίπτοντας ουσιαστικά ένα τέτοιο άτομο ως παιδικά παράφρονα με ιδέες που αξίζουν μόνο χλεύη. Αυτό είναι τόσο αλήθεια που ακόμη και γιατροί, επιστήμονες, μηχανικοί υψηλής ειδίκευσης που αμφισβητούν οποιοδήποτε μέρος μιας επίσημης ιστορίας απορρίπτονται με αυτόν τον τρόπο.Η χρήση αυτού του επιθέτου είναι από μόνη της μια μοχθηρή μορφή προπαγάνδας που αποσκοπεί να βλάψει ή ακόμα και να καταστρέψει τη φήμη ενός ατόμου, τόσο πολύ που η απειλή της επισήμανσης εμποδίζει πολλά ευσυνείδητα άτομα να μιλήσουν.
Αλλά στην πραγματικότητα, η απόρριψη «επίσημων» εξηγήσεων ή αφηγήσεων δικαιολογείται από το προφανές γεγονός ότι οι κυβερνήσεις, οι αρχές και τα μέσα ενημέρωσης σήμερα φαίνεται να λένε όλο και περισσότερο ψέματα σχεδόν για τα πάντα, ή τουλάχιστον παρέχουν μόνο μισές αλήθειες και προσπαθούν να παραπλανήσουν. Η ίδια η ύπαρξη αυτών των θεωριών συνωμοσίας και η συνοδευτική απόρριψη της επίσημης αφήγησης είναι άμεσο αποτέλεσμα μιας βαθιάς έλλειψης εμπιστοσύνης στις κυβερνήσεις, τις αρχές, τους εταιρικούς και θρησκευτικούς ηγέτες και τα μέσα ενημέρωσης. Οι κοινωνίες έχουν γίνει ολοένα και πιο κυνικές και δικαιολογημένα. Πολλές από αυτές τις υποψίες του παρελθόντος («θεωρίες συνωμοσίας») «αποδείχθηκαν τελικά ότι ήταν αληθινές, αν και συνήθως μόνο αφού περάσουν πολλές δεκαετίες και όλοι οι συμμετέχοντες πέθαναν.
Στην πράξη, όποιος αμφισβητεί μια προπαγανδιστική εκστρατεία αποκαλύπτοντας τις κρίσιμες κρυφές λεπτομέρειες ενός γεγονότος, χλευάζεται ομόφωνα από τις κυβερνήσεις και τα μέσα ενημέρωσης ως διαταραγμένος «θεωρητικός συνωμοσίας» . Και το ευρύ κοινό, που δεν έχει άμεση πρόσβαση στην αλήθεια και στη λεπτομέρεια, θα τείνει επίσης να απορρίπτει αυτά τα άτομα και η αλήθεια τις περισσότερες φορές παραμένει κρυμμένη.
• EP — Εάν εφαρμόσουμε ένα ιστορικό και χρονικό κριτήριο στην προπαγάνδα, μπορούμε να αναλύσουμε την εξέλιξή της από το παρελθόν στο σήμερα. Ποιο είναι το παρόν στάδιο της;
LR — Η προπαγάνδα πιθανότατα ξεκίνησε λίγο πολύ αθώα με τις κυβερνήσεις που θέλουν να ενθαρρύνουν τον πατριωτισμό και την πίστη και να αποφύγουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια δημοσιεύοντας μηνύματα με στιλ «Δείτε πόσο καλά τα πάμε» ή «Δείτε πόσο καλοί είμαστε». Αυτό εξακολουθεί να γίνεται σήμερα από όλες τις κυβερνήσεις, αν και η πρόθεση γενικά θάβεται σε διάφορα ειδησεογραφικά γεγονότα και άρθρα γνώμης στα μέσα ενημέρωσης. Ωστόσο, καθώς η γνώση των θεμελιωδών αρχών της ανθρώπινης ψυχολογικής χειραγώγησης αυξανόταν, οι χρήσεις της προπαγάνδας αυξήθηκαν με την κατανόηση των τεχνικών και γενικά στράφηκαν σε πιο κακόβουλους σκοπούς. Πάντα μας διδάσκονταν στη Δύση ότι η παλιά ΕΣΣΔ ήταν το χειρότερο παράδειγμα στην ιστορία τέτοιων δυσάρεστων πρακτικών, αλλά, στην πραγματικότητα εύκολα αποδείξιμα, ήταν οι δυτικές χώρες που τελειοποίησαν την πρακτική και την χρησιμοποίησαν στα άκρα.
Μία από τις πρώτες και πιο εκτεταμένες χρήσεις της προπαγάνδας που σχετίζεται με τη δημιουργία και τη διάδοση της έννοιας της δημοκρατίας είναι η κορυφή όλων των μορφών διακυβέρνησης, τόσο πολύ που η θεωρία της εκλογικής δημοκρατίας έχει μετατραπεί σε θρησκεία τόσο ιερή που είναι πλέον από τη φύση του αναμφισβήτητο. Ωστόσο, η ίδια η δημιουργία αυτής της μορφής διακυβέρνησης επινοήθηκε από τους Ευρωπαίους Εβραίους ως ένας τρόπος για την απομάκρυνση των παντοδύναμων μοναρχών και τη διαίρεση των εθνών με σκοπό τον κατακερματισμό της πολιτικής εξουσίας. Αυτό έγινε κυρίως με σκοπό να τεθεί τέρμα στις συχνές απελάσεις τους από τα περισσότερα έθνη, καθώς και για την παροχή του πλαισίου για τον έλεγχο αυτής της εξουσίας από τα παρασκήνια. Το κάλυψα αυτό σε ένα Κεφάλαιο ενός ηλεκτρονικού βιβλίου για τη Δημοκρατία, στο οποίο μπορείτε να προσπελάσετε εδώ. [2]
Μετά από αυτή τη μεγάλη επιτυχία, η προπαγάνδα χρησιμοποιήθηκε για πολλές δεκαετίες κυρίως για τη διεξαγωγή εκστρατειών μίσους εναντίον κάποιου μη ευνοημένου έθνους, για τη συγκέντρωση του λαού για την υποστήριξη ενός πολέμου. Έχοντας αποδείξει την αποτελεσματικότητα των αρχών της προπαγάνδας, με άλλα λόγια την αποτελεσματικότητα της μαζικής χειραγώγησης του «κοινού μυαλού», η θεωρία και η πράξη αυτού που σήμερα ονομάζουμε προπαγάνδα επεκτάθηκε σχεδόν σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής. Έγινε ένα εξέχον χαρακτηριστικό της εκπαίδευσης, των επιχειρήσεων, της διαφήμισης και αναγνωρίστηκε ευρέως ως το κύριο εργαλείο για την πραγματοποίηση επιθυμητών κοινωνικών αλλαγών. Δυστυχώς, είναι πλέον ολοένα και πιο εμφανές ότι αυτές οι κοινωνικές αλλαγές είναι «επιθυμητές» μόνο από εκείνους που θέλουν να τις εφαρμόσουν, το ανενημέρωτο κοινό είναι πραγματικά το «σαστισμένο κοπάδι» που χειραγωγείται και παρασύρεται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση επιλέγουν οι κύριοι της προπαγάνδας.
Τα διαφημιστικά γραφεία σήμερα χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια τακτική για να μας κάνουν να αγοράσουμε, είτε είναι εξωφρενικά ακριβές τσάντες Louis Vuitton είτε πάνες μιας χρήσης. Ένα παράδειγμα από τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ προϊόντων είναι αυτό της Proctor and Gamble ( P&G) στην αποφασιστικότητά τους να εμπορεύονται πάνες μιας χρήσης στην Κίνα. Η P&G ήταν ο πρώτος εταιρικός πελάτης της Bernays στις αρχές του 1900 και έχει κατακτήσει την τέχνη της χειραγώγησης προπαγάνδας σε εξαιρετικό βαθμό. Το πρόβλημα ήταν ότι οι Κινέζες μητέρες προτιμούσαν υφασμάτινες πάνες και αντιστέκονταν σθεναρά στα πλαστικά υποκατάστατα μιας χρήσης. Η P&G προσέλαβε ομάδες ψυχολόγων και ψυχιάτρων για να ξεπεράσει αυτή την απροθυμία. Το έκαναν ανακαλύπτοντας ότι οι βαθύτεροι φόβοι μιας μητέρας ήταν για τη μελλοντική επιτυχία του παιδιού της και στη συνέχεια επινόησαν ένα σχέδιο όπου απέδειξαν με «μελέτες» ότι ένα παιδί που φορούσε πάνες μιας χρήσης θα κοιμόταν περισσότερο και πιο άνετο από ό,τι με υφασμάτινες πάνες. που οδηγεί σε υψηλότερη νοημοσύνη και μεγαλύτερη επιτυχία. Αυτό είναι προφανώς γελοίο και, αν ειπωθεί ανοιχτά, θα αντιμετωπιζόταν μόνο με χλευασμό.
Αλλά οι έξυπνοι χειρισμοί της προπαγάνδας δεν δηλώνουν ανοιχτά τις εγκαταστάσεις. Η διαφήμιση απλώς ξυπνά τους φόβους σε βαθύ συναισθηματικό επίπεδο και παρέχει υπαινιγμούς και υπαινιγμούς ως προς τη λύση, αφήνοντας τις μητέρες να συνδέσουν τις κουκκίδες και να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι οι πάνες μιας χρήσης της P&G είναι το κλειδί για την επιτυχία του παιδιού της. Λειτουργούσε υπέροχα. η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια μεγάλη κοινωνική αλλαγή στην κινεζική κοινωνία χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές προπαγάνδας που έχουν χρησιμοποιηθεί για την έναρξη πολέμων.
• EP — Εξετάζοντας εσωτερικά πώς είναι δομημένη η προπαγάνδα, καταλαβαίνουμε ότι είναι ένας πολύπλοκος συνδυασμός πολλών επιστημών, τεχνικών και επιπέδων ενεργειών/εργαλείων. Εφόσον κανείς δεν πρόκειται να βάλει την ετικέτα «προπαγάνδα» σε μια διαφήμιση ή εκπομπή ειδήσεων, πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε μια προπαγανδιστική εκστρατεία; Ποια είναι τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα εργαλεία σήμερα;
LR — Ετοίμασα δύο σειρές άρθρων για την Προπαγάνδα, η πρώτη περιγράφει την ανακάλυψη και τις χρήσεις στις οποίες χρησιμοποιήθηκε η προπαγάνδα, το Bernays and Propaganda [3] και το δεύτερο για την Propaganda και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. [4] Αυτά είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο για τους ενδιαφερόμενους αναγνώστες, επομένως δεν θα σταθώ σε αυτά εδώ.
Δεν είναι δύσκολο να αναγνωρίσουμε πότε μας ασκείται μια προγραμματισμένη προπαγανδιστική εκστρατεία. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες απαιτούν μια κυριολεκτική πλημμύρα κάλυψης στα μέσα μαζικής ενημέρωσης – που είναι το πρωταρχικό εργαλείο για να επηρεαστεί η κοινή γνώμη. Με τον ιό COVID, για παράδειγμα, καμία ασθένεια πουθενά, ούτε καν μια πανδημία, απαιτεί να κατακλύζεται το κοινό 24 ώρες το 24ωρο, 7 ώρες το 24ωρο, με ειδήσεις για την ημέρα της κρίσης από όλα τα μέσα ενημέρωσης. Μια προπαγανδιστική εκστρατεία από την άλλη πλευρά, το απαιτεί. Κάθε φορά που βλέπουμε κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης που εμφανίζεται αδικαιολόγητα συχνή, ξέρουμε ότι υπόκεινται σε εκστρατεία προπαγάνδας.
Αλλά ίσως δεν είναι τόσο σημαντικό να κατανοήσουμε τους μηχανισμούς και τις τεχνικές της προπαγάνδας όσο να γνωρίζουμε τους τομείς όπου η έντονη προγραμματισμένη προπαγάνδα χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν και χρησιμοποιείται σήμερα.
Η προπαγάνδα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται κυρίως για την έναρξη πολέμων και για την πραγματοποίηση κοινωνικών αλλαγών, καμία από τις οποίες το παγκόσμιο κοινό δεν θα ήθελε αν τους δινόταν μια σαφής επιλογή. Για να επιτευχθεί αυτό, το μήνυμα πρέπει να επαναληφθεί εκατοντάδες φορές έως ότου όλο το κοινό του κόσμου μολυνθεί από το μήνυμα. Δεν υπάρχουν άλλες «ειδήσεις» ή «γεγονότα» σε αυτήν την κατηγορία. Έτσι, μια «πλημμύρα» αρνητικής έκθεσης στα μέσα ενημέρωσης εναντίον οποιασδήποτε φυλής ή έθνους είναι τόσο απαραίτητη όσο η προετοιμασία πολέμου που εξ ορισμού είναι μια ενορχηστρωμένη προπαγανδιστική εκστρατεία που έχει σχεδιαστεί για να φουντώνει τα συναισθήματά μας εναντίον αυτής της φυλής ή του έθνους.
Σκεφτείτε την περίπτωση της Kamila Valieva , της 15χρονης Ρωσίδας αθλήτριας του καλλιτεχνικού πατινάζ που προφανώς απέτυχε σε χημικό τεστ. Σε κάθε Ολυμπιακό, υπάρχουν ίσως 50 άτομα που αποτυγχάνουν σε ένα τεστ για τον ένα ή τον άλλο λόγο. Αυτά σχεδόν δεν αναφέρονται καν στα μέσα ενημέρωσης, αλλά το τεστ της Καμίλα (και μόνο το τεστ της Καμίλα) ήταν καθημερινό χαρακτηριστικό σε όλα τα μέσα ενημέρωσης του κόσμου για μήνες. Δεν υπήρξε ποτέ καμία απόδειξη ότι αυτό το μικρό αστέρι απέτυχε σε μια δοκιμασία, αλλά το γεγονός δημιουργήθηκε ως μια φαύλος εκστρατεία για να δυσφημήσει τη Ρωσία, καταστρέφοντας τη λαμπρή καριέρα ενός παιδιού στη διαδικασία. Το κάλυψα σε ένα εκτενές άρθρο, αν ενδιαφέρονται οι αναγνώστες. [5] Ωστόσο, δεν ήταν ένα γεγονός. Πολλοί Αμερικανοί, Ευρωπαίοι, Ασιάτες, απέτυχαν επίσης σε τεστ ναρκωτικών στους ίδιους Ολυμπιακούς Αγώνες. Γιατί δεν αναφέρθηκαν;Γιατί οι καλικάντζαροι στο Σίτι του Λονδίνου είδαν την ευκαιρία για μια θεαματική προπαγανδιστική νίκη επί της Ρωσίας. Κανένας άλλος λόγος.
Ανέφερα παραπάνω τα νησιά στις Θάλασσες της Νότιας Κίνας και υπήρξαν πολλά άλλα τέτοια γεγονότα μέσων ενημέρωσης που αφορούσαν τη Ρωσία, την Κίνα, το Ιράκ, το Ιράν και άλλες χώρες. Έχουμε διαβάσει για τις κινεζικές εταιρείες Huawei, Tik-Tok και πολλές άλλες, αδιάκοπα στις ειδήσεις. Όλα αυτά είχαν τον ίδιο σκοπό: να πυροδοτήσουν συναισθήματα, να προκαλέσουν σκληρές κρίσεις εναντίον ενός έθνους και να προετοιμάσουν συναισθηματικά τους πληθυσμούς να υποστηρίξουν έναν πόλεμο που θέλουν οι προπαγανδιστές. Και, όπως και με τον COVID, όταν τα μέσα μας κατακλύζονται 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα από αυτά τα θέματα, ξέρουμε ότι υπόκεινται σε πολεμική προπαγάνδα, ένα μίσος τη φορά.
Οποιαδήποτε συχνή κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης που περιλαμβάνει οποιοδήποτε είδος κοινωνικής αλλαγής είναι σχεδόν βέβαιο αναγνωριστικό μιας προπαγανδιστικής εκστρατείας. Οι κοινωνικές αλλαγές, από τη φύση και τον ορισμό, είναι εξελίξεις που συμβαίνουν φυσικά και αυθόρμητα χωρίς μηχανική, και συμβαίνουν τόσο αργά που σπάνια ή ποτέ προσελκύουν περισσότερο από περιστασιακή προσοχή. Αλλά αναλογιστείτε σήμερα τις επιθέσεις των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τα οφέλη των γενετικά τροποποιημένων τροφίμων, της κλιματικής αλλαγής, της αναγέννησης φύλου και της σεξουαλικοποίησης των παιδιών, του ξαφνικού μπαράζ της κάλυψης των ΜΜΕ για LGBTQ+ «σεξουαλικές προτιμήσεις», της πρόσφατης πλημμύρας επαίνους από τα μέσα ενημέρωσης για το ίδιο -οι σεξουαλικοί γάμοι, της συνεχούς ώθησης για (πολύ) αλλοδαπή μετανάστευση, ειδικά στην Ευρώπη.Όλα αυτά είναι τεράστιες κοινωνικές αλλαγές, καμία δεν συμβαίνει φυσικά ή αυθόρμητα, και όλα υπόκεινται στην απαραίτητη «πλημμύρα» κάλυψης από τα μέσα ενημέρωσης, στην επανάληψη του μηνύματος εκατοντάδες φορές, συμπεριλαμβανομένων των ψυχολογικών εργαλείων για την ενεργοποίηση των απαιτούμενων συναισθηματικών αντιδράσεων και των κατάλληλων δράση (ή τουλάχιστον μη δράση και συμμόρφωση).
• ΕΚ — Διευρύνοντας την άποψη, μπορούμε να μιλήσουμε για «γεωπολιτική» προπαγάνδα; Στα κείμενά σας, έχετε επικεντρωθεί στην προπαγάνδα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία είναι πιθανώς η «καλύτερη στην κατηγορία». Ενώ οι ΗΠΑ ασκούσαν προπαγάνδα, τι συνέβαινε στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο; Υπάρχουν άλλες χώρες που ακολούθησαν την ίδια εμπειρία;
LR — Ναι, φυσικά. Σήμερα, όλες οι εξωτερικές υποθέσεις είναι προπαγανδιστικές περιπέτειες. Έχουμε τις «εκστρατείες μίσους» εναντίον της Ρωσίας, της Κίνας, του Ιράν και της Βενεζουέλας. Μας έχουν προπαγανδίσει να δεχόμαστε και να πιστεύουμε ότι οι λεγόμενες «κυρώσεις» , οι οποίες είναι εξωφρενικά αντίθετες με κάθε νόμο και ηθική, αποτελούν πλέον μέρος του υψηλού ηθικού εδάφους και ότι οι κατασχέσεις του συναλλάγματος και του χρυσού των κυβερνήσεων Η Ρωσία και η Βενεζουέλα δικαιώνονται με νόμο και ηθική.Έχουμε επίσης κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων και περιουσιακών στοιχείων μεμονωμένων Ρώσων, που και πάλι υποτίθεται ότι δικαιολογούνται από κάποιο εγγενές κακό στο ότι είναι Ρώσοι. Και για άλλη μια φορά, εάν οι υποκείμενες προϋποθέσεις δηλώνονταν ανοιχτά, θα απορρίπτονταν ευθέως ως παράνομη και εγκληματική, εντελώς παράνομη συμπεριφορά. Αλλά οι προϋποθέσεις δεν δηλώνονται ανοιχτά και δεν μας δίνονται κανένα στοιχείο, δεν αφήνεται να συνδέσουμε μόνοι μας τις κουκκίδες και να συμπεράνουμε ότι όλοι οι Ρώσοι το «αξίζουν».
Δεν είναι δυνατόν να διαχωριστούν οι ΗΠΑ και η Ευρώπη όσον αφορά την προπαγάνδα, καθώς όλα πηγάζουν από μια μόνο πηγή στο City του Λονδίνου και όλα τα ΜΜΕ του κόσμου, ειδικά στις δυτικές χώρες, ανήκουν στην ίδια μικρή ομάδα ανθρώπων. που απλώς ακολουθούν τις οδηγίες. Οι ΗΠΑ εμφανίζονται πιο εξέχουσες επειδή είναι η μεγαλύτερη οικονομία με μακράν το μεγαλύτερο στρατό και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, και επειδή οι ΗΠΑ διαπρέπουν στην προβολή τους ως η μεγαλύτερη χώρα και ο αστυνομικός στον κόσμο. Αλλά ό,τι έχει συνέπεια που συμβαίνει στις ΗΠΑ και την Ευρώπη συντονίζεται, όλα διαβάζονται από το ίδιο σενάριο.Χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα είναι ως επί το πλείστον άσχετες με όλα αυτά. Οποιαδήποτε «προπαγάνδα» που χρησιμοποιούν προορίζεται μόνο για το εγχώριο κοινό και δύσκολα χαρακτηρίζεται ως προπαγάνδα επειδή δέχονται σοβαρές επιθέσεις και απλώς υπερασπίζονται τον εαυτό τους. Είναι εξ ολοκλήρου η Δύση, οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, που διεξάγουν παγκόσμιες εκστρατείες προπαγάνδας.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της προπαγάνδας σήμερα είναι ο σχεδόν απόλυτος έλεγχος της πληροφορίας που υπάρχει στη Δύση. Μια ομάδα ομοϊδεατών που τηρούν την ίδια ατζέντα μπορεί να προπαγανδίσει το μεγαλύτερο μέρος του δυτικού πληθυσμού χωρίς κανείς να γνωρίζει ότι συμβαίνει κάτι ασυνήθιστο. Τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης σε όλες τις δυτικές χώρες, που ανήκουν σχεδόν εξ ολοκλήρου σε Εβραίους ή ελέγχονται, θα απηχούν αυτά τα συναισθήματα, αυτή η παραπληροφόρηση φτάνει σε ένα πολύ ευρύ δυτικό κοινό.Και η Google, ως αυγό από την ίδια φωλιά, θα δημιουργήσει έναν αλγόριθμο που θα επιλέγει μόνο αυτά τα άρθρα και τα έγγραφα, ενώ θα αποκρύπτει όλες τις αντίθετες πληροφορίες στις αναζητήσεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι όποιος θέλει να ερευνήσει αυτό το θέμα θα λάβει μόνο την προπαγάνδα. Για να βοηθήσουν σε αυτό, τα δυτικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter θα διαγράψουν, θα καταστείλουν ή θα απαγορεύσουν εντελώς την αλήθεια των γεγονότων ως «παραπληροφόρηση». Και κανείς δεν θα καταλάβει ότι αυτό συμβαίνει.
Το ίδιο ισχύει για όλες τις σημαντικές τρέχουσες υποθέσεις. Γίνεται σήμερα με τη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής του αγωγού Nordstream. Έγινε με τον ίδιο τρόπο με όλα τα γεγονότα για τον COVID, ενώ θάβονταν οι επιβλαβείς επιπτώσεις των ενέσεων ακίδας mRNA που προωθούνται ως «εμβόλια» . Γίνεται σήμερα σε πολλούς άλλους τομείς, ίσως ο πιο αξιοσημείωτος είναι η ξαφνική ώθηση για LGBTQ+ και η έμφαση στην επιλογή φύλου ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, και ένα άλλο τρομακτικό θέμα είναι η σιωπηλή υιοθέτηση από όλα τα δυτικά έθνη της υποβοηθούμενης αυτοκτονίας. Σε αυτά τα ζητήματα, οι γονείς απομακρύνονται από τον βρόχο πληροφοριών, με τα σχολεία και τους δασκάλους να έχουν ξαφνικά το νόμιμο δικαίωμα να ενθαρρύνουν αλλαγές φύλου στα παιδιά χωρίς να ειδοποιήσουν τους γονείς και τα παιδιά ηλικίας έως 10 ετών να έχουν πλέον το νόμιμο δικαίωμα να ζητήσουν ως υποβοηθούμενη αυτοκτονία με τους γονείς που απαγορεύεται να παρέμβουν.
Το ίδιο γίνεται για να προετοιμαστούν οι δυτικοί πληθυσμοί για τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο, με τις αδιάκοπες εκστρατείες μίσους που διεξάγονται κατά της Ρωσίας, της Κίνας και του Ιράν, ενώ ολόκληρα τα δυτικά μέσα ενημέρωσης πλημμυρίζουν από εσκεμμένα κατασκευασμένες ψευδείς και απεχθής «ειδήσεις» για αυτές τις χώρες. Έγινε ακριβώς και ακριβώς με τον ίδιο τρόπο για να προετοιμαστούν οι άνθρωποι για τους δύο πρώτους Παγκόσμιους Πολέμους. Το πρότυπο που ακολουθείται είναι πανομοιότυπο και σχεδόν σίγουρα θα δώσει ξανά το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μια άλλη κατηγορία είναι το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ( WEF ), με το προωθούμενο μάντρα του «δεν θα έχεις τίποτα και θα είσαι ευτυχισμένος». Όλα αυτά και πολλά άλλα είναι εκστρατείες λαθραίας προπαγάνδας που ισχύουν σήμερα, που επινοήθηκαν από μια μικρή ομάδα ανθρώπων στο Σίτι του Λονδίνου και διαδόθηκαν σε όλο τον κόσμο από τη δύναμη των μέσων ενημέρωσης.
Η προπαγάνδα έχει γίνει ένα είδος μορφής τέχνης, η οποία έχει τελειοποιηθεί με ακρίβεια από τη μακροχρόνια πρακτική και εμπειρία από τους δράστες της, και χρησιμοποιείται για να δημιουργήσει τεράστιες κοινωνικές αλλαγές καθώς και στρατιωτικές συγκρούσεις. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να αναγνωρίσουμε ότι κανένα από αυτά τα ζητήματα δεν είναι «τυχαίο» με οποιαδήποτε έννοια, ούτε αντιπροσωπεύουν φυσική κοινωνική ανάπτυξη ή εξέλιξη. Αντίθετα, όλα έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά και εκτελούνται εξίσου προσεκτικά.
Τα προβλήματα του κόσμου με την προπαγάνδα σήμερα δεν είναι τόσο απλά όσο μας λένε ψέματα οι κυβερνήσεις μας. Στο παρελθόν, η προπαγάνδα υποστηριζόταν κυρίως από αυτό που ονομάζαμε «ηθική πειθαρχία», χρησιμοποιώντας υψηλές αρχές ως ψυχολογική χειραγώγηση για να πιέσει το κοινό να αποδεχθεί τις αρχές που προτείνονται. Η κατάσταση έχει αλλάξει. Η ενισχυμένη χρήση της προπαγάνδας σήμερα συνδέεται με μια τρομακτική αύξηση μιας ξεκάθαρα φασιστικής νοοτροπίας «αστυνομικού κράτους» στις δυτικές κυβερνήσεις, με τη δύναμή τους να χρησιμοποιείται ως «επιβολή» της προπαγάνδας που επιβάλλεται στους δικούς τους πληθυσμούς.Οι ευρωπαϊκές χώρες είχαν πολλές τέτοιες εμπειρίες, ιδίως από την εκπληκτική αστυνομική βία κατά των πολιτών. Πολλές εκστρατείες προπαγάνδας που ισχύουν σήμερα υπόκεινται σε ένα ανησυχητικό μέτρο αυτής της επιβολής. Με την πρωτοβουλία LGTBQ+, οι γονείς απειλούνται με νομικές ενέργειες εάν αντισταθούν στις προσπάθειες της κυβέρνησης να «ξαναγεννήσει» τα παιδιά τους.
Στις εκστρατείες εμβολιασμού κατά του COVID, οι άνθρωποι απειλήθηκαν με απώλεια εργασίας, απόσυρση κοινωνικών υπηρεσιών, ακόμη και δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών τους, ως πίεση επιβολής. Οι γιατροί ανακλήθηκαν οι ιατρικές τους άδειες επειδή τόλμησαν να αμφισβητήσουν την επίσημη αφήγηση για τον COVID. Στον Καναδά, κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης κατά του εμβολιασμού από μια ομάδα φορτηγατζήδων, η κυβέρνηση θέσπισε νόμο που επιτρέπει στην αστυνομία να κατασχέσει και να πουλήσει τα φορτηγά (αξίας 200.000 $ το καθένα) για να «βοηθήσει να πληρώσει το κόστος» της διαμαρτυρίας. Όλοι οι διαδηλωτές που μπορούσαν να εντοπιστούν, είχαν παγώσει τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς να έχουν πρόσβαση σε μετρητά ή πίστωση. Τα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν από το ευρύ κοινό για να βοηθήσουν στη στήριξη των διαδηλωτών, κατασχέθηκαν από την κυβέρνηση.
Όλα αυτά υποστηρίζουν την προπαγάνδα, για να κάνουν την αντίσταση πολύ οδυνηρή για να την αντέξουμε. Οι κυβερνήσεις έχουν προσαρμόσει δραματικά τις τακτικές τους, δεν εμφανίζονται πλέον να ενδιαφέρονται για τη δημόσια αποδοχή ή την πίστη στην προπαγάνδα, αλλά για την επιβολή της συμμόρφωσης με την επιθυμητή συμπεριφορά, καταφεύγοντας όλο και περισσότερο στη βία για να εξασφαλίσουν αυτή τη συμμόρφωση, και ολοένα και περισσότερο ανοιχτά και χωρίς δισταγμό.
Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν πάντα αναπόσπαστο μέρος κάθε προπαγανδιστικής εκστρατείας, απόδειξη από μόνη της ότι οι ιδιοκτήτες των μέσων ενημέρωσης ενεργούν σε συνεννόηση με τους προπαγανδιστές, κάτι που είναι εξ ορισμού «συνωμοσία». Οι τακτικές των μέσων ενημέρωσης έχουν επίσης προσαρμοστεί, με ό,τι φαίνεται να είναι αυξημένη δύναμη στην προθυμία τους να καταδικάσουν οποιαδήποτε δημόσια διάψευση των προπαγανδιστικών αρχών ή επιθυμητών ενεργειών. Ο συνδυασμός κυβερνητικών διαταγμάτων, δρακόντειων νόμων, αστυνομικής και άλλης βίας, και η έντονη πίεση των μέσων ενημέρωσης, δημιουργούν μια ουσιαστικά παντοδύναμη δύναμη και η αντίσταση φαίνεται μάταιη.
• EP — Λοιπόν, έχοντας ξεκάθαρο πώς και πού κινείται η προπαγάνδα, μπορείτε να μας δώσετε τις συμβουλές σας για να «επιβιώσουμε» από την ίδια την προπαγάνδα και τις σημαντικές αλλαγές στη ζωή μας που πρεσβεύει;
LR — Πρώτον, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οποιοδήποτε θέμα ειδήσεων, ακόμη και μια σοβαρή καταστροφή όπως η κατάρρευση του αντιδραστήρα της Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, εμφανίζεται στις ειδήσεις για λίγες μόνο ημέρες πριν δώσει τη θέση του σε άλλα πιο τρέχοντα γεγονότα. Κάθε φορά που ένα θέμα εμφανίζεται στα ΜΜΕ συχνά και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό είναι εκ πρώτης όψεως απόδειξη μιας προπαγανδιστικής εκστρατείας εναντίον μας. Καταλάβετε αυτό.
Στη συνέχεια, αναρωτηθείτε αν συμφωνείτε με αυτό που προτείνει η προπαγάνδα ή με την κατεύθυνση προς την οποία σας ωθεί. Πιστεύετε πραγματικά ότι είναι απαραίτητο να γίνονται δημόσιες παρελάσεις (που περιλαμβάνει και τον Πρωθυπουργό σας) για να «γιορτάζουν» την αιμομιξία, τον σοδομισμό, την κτηνωδία, το σεξ με μικρά παιδιά, ως κοινωνικές «προτιμήσεις»; Η χώρα σας έχει παρελάσεις για να «γιορτάσει» την ετεροφυλοφιλική δραστηριότητα; Συμφωνείτε ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να επαναφέρουν το φύλο στα παιδιά χωρίς να το γνωρίζουν οι γονείς τους; Πιστεύετε πραγματικά ότι τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα είναι ασφαλή; Αλήθεια, έχετε λόγο να μισείτε τόσο πολύ τους Ρώσους και τους Κινέζους που θέλετε να τους σκοτώσετε όλους; Θέλετε πραγματικά τη χώρα σας να είναι γεμάτη με ξένους που δεν μοιράζονται τον πολιτισμό, τις πεποιθήσεις σας ή τις αξίες σας; Θέλετε πραγματικά να μην έχετε τίποτα και να είστε ευτυχισμένοι;
Ενημερώστε την κυβέρνησή σας και τα μέσα ενημέρωσης ότι αναγνωρίζετε τι κάνουν και ότι αρνείστε να δεχτείτε την καθοδήγησή τους. Οι διαδηλώσεις στους δρόμους μπορούν να καταπνιγούν με αστυνομική βία, αλλά κανείς δεν μπορεί να καταπνίξει ένα τεράστιο κοινό που αρνείται να υποβληθεί σε πλύση εγκεφάλου.
*
Η γραφή του κ. Romanoff έχει μεταφραστεί σε 32 γλώσσες και τα άρθρα του έχουν αναρτηθεί σε περισσότερες από 150 ξενόγλωσσες ειδησεογραφικές και πολιτικές ιστοσελίδες σε περισσότερες από 30 χώρες, καθώς και σε περισσότερες από 100 αγγλόφωνες πλατφόρμες. Ο Larry Romanoff είναι συνταξιούχος σύμβουλος διαχείρισης και επιχειρηματίας. Κατείχε ανώτατες διευθυντικές θέσεις σε διεθνείς εταιρείες συμβούλων και κατείχε διεθνή επιχείρηση εισαγωγών-εξαγωγών. Υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Fudan της Σαγκάης, παρουσιάζοντας περιπτωσιολογικές μελέτες σε διεθνείς υποθέσεις σε ανώτερες τάξεις EMBA. Ο κ. Romanoff ζει στη Σαγκάη και αυτή τη στιγμή γράφει μια σειρά από δέκα βιβλία που σχετίζονται γενικά με την Κίνα και τη Δύση. Είναι ένας από τους συγγραφείς που συμβάλλουν στη νέα ανθολογία της Cynthia McKinney «When China Sneezes». (Κεφ. 2 — Αντιμετώπιση δαιμόνων).
Το πλήρες αρχείο του μπορείτε να το δείτε στο
ΣΥΜΠΛΉΡΩΜΑ ΣΤΟ ΚΑΛΌ ΆΡΘΡΟ ΣΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήBlack Knight fb
ΨΆΞΤΕ ΛΊΓΟ ΜΕ
ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΙΣΚΟ...
ΧΑΖΆΡΩΝ Κ@ΣΤ@Μ@ΥΝΙΤΗ
ΚΛΠ ΛΑΜΟΓΙΑ !
ΚΑΙ ! ΑΝΟΜΑΛΙΑ
ΚΑΙ ! ΤΟΥ ΨΕΎΔΟΥΣ !
ΠΕΡΟΎΚΕΣ ΒΙΝΎΛΙΟ ΚΟΛΛΗΤΌ ΚΑΙ ΜΙΚΡΌ...
ΤΣΟΥ ! ΤΣΟΥ !
Η ΕΙΝ ΕΥΝΟΎΧΟΙ Η
ΔΕΝ ΕΙΝ
ΕΤΣΑ ! ΠΆΕΙ.
ΑΠΌΛΥΤΗ ΞΕΦΤΊΛΑ
ΚΑΙ ΤΡΈΛΑ ΨΈΜΑΤΑ
ΌΠΩΣ ΌΛΟΙ ΟΙ ΧΑΖΑΡΟΚΡΟΝΙΟΙ ΚΑΜΠΑΛΟΙ ΣΑΤΑΝΙΛΕΣ.
ΗΜΙΒΛΑΚΕΣ.
😃
ΚΑΛΌ ΤΑΝΕΚΔΟΤΟ ?
ΣΤΟ YouTube
ΑπάντησηΔιαγραφήChannel:ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΥΡΊΔΗΣ👀
"ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΈΡ"...
ΑΛΉΘΕΙΑ ! ΙΣΤΟΡΙΚΌ.
(ΜΕ ΤΊΤΛΟ
ΧΑΖΆΡΟΙ)👀
ΑΞΊΖΕΙ.
ΜΉΠΩΣ ΚΆΠΟΙΟΙ
ΚΑΤΑΛΆΒΟΥΝ
ΑΝ ! ΜΠΟΡΟΎΝ
ΑΝ ! ΘΈΛΟΥΝ 👀
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈΝΤΑΞΗ ΟΚ ΤΑ ΕΊΠΑΜΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΣΉΜΕΡΑ
ΟΙ ΗΛΊΘΙΟΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΆΖΟΥΝ ΤΈΤΟΙΟΥ ΕΊΔΟΥΣ ΣΧΌΛΙΑ
blog's
ΟΠΌΤΕ ΜΕΤΑΞΎ ΗΜΏΝ...
ΌΛΟΙ ΛΈΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΝΑΙΌΤΗΤΑ ΤΟΥ
ΑΡΧΑΊΟΥ ΈΛΛΗΝΑ
ΚΑΛΆ ΡΕ ΚΟΥΡΆΓΙΟ
ΓΙΑ ΤΣΙ ΝΕΟΥΣ ΔΕΝ...!?
ΠΟΛΛΟΊ ΈΚΑΝΑΝ ΤΟΥΣ ΦΩΝΑΚΛΑΔΕΣ ΚΑΙ
ΠΉΓΑΝ ΜΕ ΦΊΜΩΤΡΟ ΓΙΑ ΜΕΡΟΚΆΜΑΤΟ ΚΑΙ
ΚΟΝΤΆΡΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ
ΜΟΥΟΥΟΥ...Α!ΠΑ
ΑΥΤΆ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΑΛΉΘΕΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΥΣ ΈΣΒΗΣΕ !
Η ΕΥΓΕΝΊΑ
ΟΙ ΑΞΊΕΣ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΌΣ
Η ΑΝΘΡΩΠΙΆ !
Η ΑΠΌΛΥΤΗ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΉ ΑΓΆΠΗ.
ΣΒΉΝΟΥΝ !
ΓΙΑ ΝΑ ΓΊΝΕΙ
Η ΣΠΊΘΑ
ΜΈΣΑ ΣΑΣ ΠΥΡΚΑΓΙΆ !
ΗΘΙΚΌΝ ΑΚΜΑΙΟΤΑΤΟΝ 🇬🇷