διαβάζοντας αλλιώς
..οι «μπαρμπάδες» το χάσανε, τελείως ;;
β’ μέρος
..φύσα αγέρι,
φύσα αγέρι του βουνού !!
Παλαιός
συνέχεια από το α’ μέρος
.
..τύμβος ταφής Αχιλλέως
Ένα άλλο τρελό, είναι αυτό με την ταφή (τον τύμβο) του Αχιλλέως.
Η μοναδική αναφορά, που βρίσκουμε να κάνει ο Όμηρος, βρίσκεται στο λογρίδιο του Αγαμέμνονος, πρός τον Αχιλλέα – Οδύσσεια Ω’ 35-98 – όλο το απόσπασμα.
.
Οδύσσεια Ω’ 80-84
ἀμφ ̓ αὐτοῖσι δ ̓ ἔπειτα μέγαν καὶ ἀμύμονα τύμβον 80
χεύαμεν Ἀργείων ἱερὸς στρατὸς αἰχμητάων
ἀκτῇ ἔπι προὐχούσῃ, ἐπὶ πλατεῖ Ἑλλησπόντῳ,
ὥς κεν τηλεφανὴς ἐκ ποντόφιν ἀνδράσιν εἴη
τοῖς οἳ νῦν γεγάασι καὶ οἳ μετόπισθεν ἔσονται.
και για όσους δυσκολεύονται :
Γύρω σας έπειτα αψεγάδιαστο μεγάλο τύμβο φτιάξαμε,
ο ιερός στρατός τών Αργείων πολεμιστών,
πάνω σέ ψηλή απόκρημνη ακτή, στόν πλατύν Ελλήσποντο,
από μακριά στο πέλαγος ξεκάθαρα νά φαίνεται απ ̓ τούς άνδρες,
τούς τωρινούς ταξιδευτές, κι όσους ερθούν μετά.
.
Ωη μάναμ’ ..πλατύς Ελλήσποντος ;; ..ρε τρελάθηκε ο «μπάρμπας» ;; ..για αυτός ξέρει τι λέει, και αυτοί που συνεχίζουν, αν και σε μεγάλη ηλικία, να τον παίζουν είμαστε εμείς ;;
Τώρα, πότε και πως στον διάολο έγινε και πλάτεψε αυτή η «σούδα» –ο Ελλήσποντος- τι να σας ‘πώ, δεν ξέρω εγώ από λάστιχα και ξεχειλώματα ..γι’ αυτό και σας λέω : δεν πάει καλά ο «μπάρμπας» !! ..όμως μήπως εμείς είμαστε που δεν στέκουμε στα καλά μας ;; ..είπαμε σε Ματριξόκοσμο ζούμε, όλα μπορεί να συμβαίνουν !!;; ..χα χά !!
Αλλά, και να φαίνεται, λέει ο τάφος, από το πέλαγος μακριά ..μα απέναντι κανένα ανοιχτό πέλαγος δεν υπάρχει (στην δική μας Γεωδιαμόρφωση βεβαίως-βεβαίως) παρά μόνο η χερσόνησος της Καλλίπολης και τα νησιά Ίμβρος, Λήμνος, Τένεδος ..χά χά !!
Όσο για ‘κείνα τα βλακώδη, περί Σιγείου/Αχιλλείου και Λευκής νήσου/Φιδονησίου, που ο κάθε «βαρεμένος» ονειρευόταν, έγραφε κι έλεγε, ας τ’ αφήσουμε καλύτερα, γιατί από καμμία άποψη δεν στέκουν, εκτός αν είμαστε ήδη στο τρελάδικο, κι ότι θέλουμε λέμε, καθώς γράφτηκαν από νεώτερους συγγραφείς, που τους το είπε κρυφά στ’ αυτί, η γκόμενα του κουμπάρου του μπατζανάκη ..αλλά εμείς «είμαστε πουλάκια κι αηδονάκια» δεν δίνουμε προσοχή, σημασία και βαρύτητα σ’ αυτά που μας λένε όσοι τα ζήσανε – τουλάχιστον οι δύο, Ορφέας και Ησίοδος, είναι ξεκάθαρο ..για τον Όμηρο παίζεται λίγο, αν και κάπου αφήνει να διαφανεί ότι είναι αυτήκοος μάρτυς -αν όχι μετέχων στην εκστρατεία-, από λεχθέντα κάποιων που τα ζήσανε, και όχι διαδόσεις μετά από χιλιάδες χρόνια.
Αλλά ακόμη κι αν δεχτούμε, ότι κάποιοι, κάποια στιγμή, (ίσως και όπως γράφουν μερικοί κατοπινοί βεβαίως, ότι τα βούτηξε η Θέτιδα από την πυρά κιόλας, και τα πήγε στο Φιδονήσι) μα τι στον διάολο, για να τιμήσουν τον μεγαλύτερο πολεμιστή, και να τον έχουν πρόταγμα και σύμβολο, θα πήγαιναν τα οστά του να τα χώσουν σ’ ένα ξερονήσι, στου διαόλου την μάνα ;; ..αλλά και η μάνα του, θα πέταγε τα οστά του γιού της ..στην ασημαντότητα ;; ..ρε πάτε καλά ;;
..όμως, αυτά τα Ζά δεν σκέφτηκαν το εξής απλό, εάν υπήρχε περίπτωση μεταφοράς των οστών, την εποχή των Τρωϊκών γεγονότων, θα ήταν μόνο από τον γιό του Αχιλλέα, τον Νεοπτόλεμο, να τα πάει πίσω στην πατρίδα τους !!
..μα και ‘κείνος ο «μπάρμπας» ρε γαμώτο, «δεν ήξερε ..δεν ρώταγε ;; τους «ειδικούς» να του ‘πούνε», τι πήγε κι έγραψε από κεφαλιού του ;; ..χα χά !!
..ο «μπάρμπας» τίποτε τέτοιο, για μεταφορά οστών, δεν γράφει, μόνο για τις νίκες του (του Νεοπτόλεμου) επί των Κόλχων μιλάει !! ..τι δεν υπάρχουν Κόλχοι ;; ..χα χά !! ..όταν λέω ότι κάποιοι «ειδικοί» είναι για τα μπάζα ξέρω τι λέω !! ..ποιά είχαν πρωτεύουσα μανάριαμ’ οι Κόλχοι ;; ..για πάμε να δούμε τι λέει ο «μπάρμπας» ..
.
Οδύσσεια Λ’ 520-521
ἥρω’ Εὐρύπυλον· πολλοὶ δ’ ἀμφ’ αὐτὸν ἑταῖροι 520
Κήτειοι κτείνοντο γυναίων εἵνεκα δώρων.
.
Τι τους έκαναν ρε τ’ ανθρωπάκια και τα κτείνανε ;; ..καλά τώρα ..και αυτοί οι Κήτειοι ..φαίνεται ότι τα ‘θελε ο κώλος τους – ποιάν είπαμε (καλά δεν το είπαμε ..πειράζει να το πούμε τώρα ή ν’ ανατρέξετε εσείς να το βρείτε) είχαν πρωτεύουσα ;; ..μα την Κητηίδα !! ..ούη ούη, δηλαδής οι Κήτειοι είναι Κόλχοι ;; ..σώπα ρε !! ..χα χά !! ..άαα τα πουλάκιαμ’ νάτα νάτα !! ..έεε κι αφού γυρεύοντας πηγαίνανε ..καλά έκανε ο Νεοπτόλεμος και τους πήρε για να τους κάνει δώρο …(καλά, και ‘σύ ρε «μπάρμπα» για δεν μας λες σε ποιούς τους δώρισε ;;)
.
.
..μεταξύ Ίμβρου και Σάμου
Λέξη μην ‘πείτε, εγώ σας το ‘πα · ο «μπάρμπας» δεν στέκει καλά ..χα χά !!
.
Ιλιάδα 24. 77-81
ὣς ἔφατ᾽, ὦρτο δὲ Ἶρις ἀελλόπος ἀγγελέουσα,
μεσσηγὺς δὲ Σάμου τε καὶ Ἴμβρου παιπαλοέσσης
ἔνθορε μείλανι πόντῳ: ἐπεστονάχησε δὲ λίμνη.
ἣ δὲ μολυβδαίνῃ ἰκέλη ἐς βυσσὸν ὄρουσεν,
ἥ τε κατ᾽ ἀγραύλοιο βοὸς κέρας ἐμβεβαυῖα
.
Μεταξύ Σάμου και Ίμβρου ;; ..τι διαόλο γίνεται ;; ..τ’ ανάμεσα τα ‘χασε ;; ..στραβός είναι ;; ..πίνει μόνος του κάτι «καλό» ο «μπάρμπας» και δεν δίνει και σε μας ;; ..χα χά !!
.
.
..τα πάνω-κάτω της Χίου
Φεύγοντας από την Τροία ….
.
Οδύσσεια Γ’ στίχοι 159 -172.
ἐς Τένεδον δ’ ἐλθόντες ἐρέξαμεν ἱρὰ θεοῖσιν,
οἴκαδε ἱέμενοι· Ζεὺς δ’ οὔ πω μήδετο νόστον, 160
σχέτλιος, ὅς ῥ’ ἔριν ὦρσε κακὴν ἔπι δεύτερον αὖτις.
οἱ μὲν ἀποστρέψαντες ἔβαν νέας ἀμφιελίσσας
ἀμφ’ Ὀδυσῆα ἄνακτα δαΐφρονα ποικιλομήτην,
αὖτις ἐπ’ Ἀτρεΐδῃ Ἀγαμέμνονι ἦρα φέροντες·
αὐτὰρ ἐγὼ σὺν νηυσὶν ἀολλέσιν, αἵ μοι ἔποντο, 165
φεῦγον, ἐπεὶ γίνωσκον, ὃ δὴ κακὰ μήδετο δαίμων.
φεῦγε δὲ Τυδέος υἱὸς ἀρήϊος, ὦρσε δ’ ἑταίρους.
ὀψὲ δὲ δὴ μετὰ νῶϊ κίε ξανθὸς Μενέλαος,
ἐν Λέσβῳ δ’ ἔκιχεν δολιχὸν πλόον ὁρμαίνοντας,
ἢ καθύπερθε Χίοιο νεοίμεθα παιπαλοέσσης, 170
νήσου ἔπι Ψυρίης, αὐτὴν ἐπ’ ἀριστέρ’ ἔχοντες,
ἦ ὑπένερθε Χίοιο παρ’ ἠνεμόεντα Μίμαντα.
.
Το όρος Μίμαντας (στην δικήν μας σημερινή γεωδιαμόρφωση) είναι απέναντι από την Χίο, στην Ερυθραία της Ιωνίας.
Τώρα πως γίνεται και όλοι να βρίσκονται (;) σε παράκρουση και ν’ αναρωτιούνται, για το πως θα περάσουν από την Χίο ..να πάνε δηλαδή από πάνω ή από κάτω ..ενώ κατεβαίνουν από την Τένεδο, άντε και βρέστε το !!
Ρε κάτι πάει στραβά κι ανάποδα σας λέω !!
.
.
..πορεία Μενελάου
Και αφού τον έθαψε, και τον τίμησε, ο Μενέλαος, λέει, τον καραβοτιμονιέρη του, τον πλακώσανε μετά οι θεούληδες στις κλωτσιές, και τον πετάξανε κατά Κρήτη μεριά.
.
Οδύσσεια Γ’ 286-296
ἀλλ’ ὅτε δὴ καὶ κεῖνος ἰὼν ἐπὶ οἴνοπα πόντον 286
ἐν νηυσὶ γλαφυρῇσι Μαλειάων ὄρος αἰπὺ
ἷξε θέων, τότε δὴ στυγερὴν ὁδὸν εὐρύοπα Ζεὺς
ἐφράσατο, λιγέων δ’ ἀνέμων ἐπ’ ἀϋτμένα χεῦε
κύματά τε τροφόεντα πελώρια, ἶσα ὄρεσσιν. 290
ἔνθα διατμήξας τὰς μὲν Κρήτῃ ἐπέλασσεν,
ἧχι Κύδωνες ἔναιον Ἰαρδάνου ἀμφὶ ῥέεθρα.
ἔστι δέ τις λισσὴ αἰπεῖά τε εἰς ἅλα πέτρη
ἐσχατιῇ Γόρτυνος ἐν ἠεροειδέϊ πόντῳ·
ἔνθα νότος μέγα κῦμα ποτὶ σκαιὸν ῥίον ὠθεῖ, 295
Τώρα πως χώνεται η Φαιστός μεταξύ του ακρωτηρίου Μαλέας, της Γόρτυνος και του Ιάρδανου ..είπαμε εγώ δεν ξέρω ..άντε ντέ βρείτε και τίποτε εσείς !!
Αλλά εντάξει, επειδή είμαι καλό πιδί ..και σας λυπάμαι, θα βάλω ένα χέρι, για να μην παιδεύεστε.
.
.
..Φαιστός
Φαιστός. Ένας ακόμη Ομηρικός γρίφος !!
Ας πάρουμε ένα χάρτη και ας δούμε την Φαιστό σήμερα.
Η Φαιστός είναι κτισμένη πάνω σ’ έναν χαμηλό λόφο, στα δυτικά του αρχαίου ποταμού Ληθαίου, σημερινού Γεροπόταμου, κοιτάζοντας αφ’ υψηλού την κοιλάδα της Κάτω Μεσαράς, περιτριγυριζόμενη από τα βουνά Ψηλορείτης, Αστερούσια, Λασιθιώτικα, και Νότια εκτείνεται το Λιβυκό πέλαγος.
Η Θάλασσα βρίσκεται 5 χιλ. Δυτικά της, ενώ στα Νότια απέχει περίπου 13 χιλ. άρα κανένα Νότιο κύμα δεν την απειλεί, καθώς λόγω αποστάσεως είναι πλήρως προστατευμένη από τις όποιες θαλασσοταραχές. Για να την προσεγγίσει δε κάποιος θαλασσίως είναι φύσει αδύνατον, παρά μόνον εάν υποθέσουμε ότι είχε ένα επίνειο και μέσω αυτού ερχόταν σ’ επαφή ..όμως ο «μπάρμπας» λέει ότι την προστάτευε ένα κοτρώνι, που ήταν μπροστά της ..και φύλαγε τα μπόσικα ..χα χά !!
.
Οδύσσεια Γ’ 295-296
ἔνθα Νότος μέγα κῦμα ποτὶ σκαιὸν ῥίον ὠθεῖ,
ἐς Φαιστόν, μικρὸς δὲ λίθος μέγα κῦμ᾽ ἀποέργει.
.
.
..Ιάρδανος – Γόρτυνα και κατεύθυνση προσέγγισης
Σε απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων ΒΔ βρίσκεται ο Πλατανιάς Χανίων, ο Πλατανιάς είναι χτισμένος στις εκβολές του ποταμού/ρέματος Πλατανιά ή Κερίτη, που λένε ότι στα Ομηρικά χρόνια λεγόταν Ιάρδανος.
Όπως βλέπετε όμως από τον χάρτη, είναι αδύνατον για κάποιον ερχόμενον από Β-ΒΔ να στουκάρει και στα δύο μέρη ταυτόχρονα (Ιάρδανο και Φαιστό-Γόρτυνα), καθώς βρίσκονται σε σχεδόν διαμετρικές θέσεις.
Θα μου πείτε τι νόημα έχουν όλα αυτά.
Έχουν ..μόλις διαβάσετε το παρακάτω κείμενο.
.
Οδύσσεια Γ’ 292-296
ἧχι Κύδωνες ἔναιον Ἰαρδάνου ἀμφὶ ῥέεθρα.
ἔστι δέ τις λισσὴ αἰπεῖά τε εἰς ἅλα πέτρη
ἐσχατιῇ Γόρτυνος ἐν ἠεροειδέι πόντῳ:
ἔνθα Νότος μέγα κῦμα ποτὶ σκαιὸν ῥίον ὠθεῖ,
ἐς Φαιστόν, μικρὸς δὲ λίθος μέγα κῦμ᾽ ἀποέργει.
.
Από την περιγραφή, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι ο Ιάρδανος, η Γόρτυνα και η Φαιστός πρέπει να βρίσκονται πολύ ή αρκετά κοντά, στα πλαίσια της διαδρομής του Μενέλαου, από το όρος των Μαλειάων (Μαλέας ;;) ..αλλά δυστυχώς ατυχήσαμε !!
Ποιοί τώρα δεν στέκουν στα καλά τους ;; ο Όμηρος που περιγράφει κάτι το οποίο δεν υφίσταται στον Ελληνικό χώρο, ή τα διάφορα «ειδικά» ζωντόβολα που τα βλέπουν όλα εντάξει ;;
.
.
..νήσος Φάρος
Αυτό ας το πάρουμε αλλιώς ..
Αλήθεια ξέρετε τι διάολο σημαίνει η λέξη «Φάρος» ;;
Για πάμε να δούμε, συνδυαστικά, από τα εν λόγω κείμενα !!
.
Ιλιάς Β’ 42-43
ἕζετο δ᾽ ὀρθωθείς, μαλακὸν δ᾽ ἔνδυνε χιτῶνα 42
καλὸν νηγάτεον, περὶ δὲ μέγα βάλλετο φᾶρος
.
Ιλιάς Ω’ 578-580
ἐϋξέστου δ’ ἀπ’ ἀπήνης
ᾕρεον Ἑκτορέης κεφαλῆς ἀπερείσι’ ἄποινα.
κὰδ δ’ ἔλιπον δύο φάρε’ ἐΰννητόν τε χιτῶνα, 580
ὄφρα νέκυν πυκάσας δοίη οἶκον δὲ φέρεσθαι.
.
Ιλιάς Ω’ 587-590
τὸν δ’ ἐπεὶ οὖν δμῳαὶ λοῦσαν καὶ χρῖσαν ἐλαίῳ,
ἀμφὶ δέ μιν φᾶρος καλὸν βάλον ἠδὲ χιτῶνα,
αὐτὸς τόν γ’ Ἀχιλεὺς λεχέων ἐπέθηκεν ἀείρας,
σὺν δ’ ἕταροι ἤειραν ἐϋξέστην ἐπ’ ἀπήνην. 590
.
Οδύσσεια Ε’ 228-232
ἦμος δ’ ἠριγένεια φάνη ῥοδοδάκτυλος Ἠώς,
αὐτίχ’ ὁ μὲν χλαῖνάν τε χιτῶνά τε ἕννυτ’ Ὀδυσσεύς,
αὐτὴ δ’ ἀργύφεον φᾶρος μέγα ἕννυτο νύμφη, 230
λεπτὸν καὶ χαρίεν, περὶ δὲ ζώνην βάλετ’ ἰξυῖ
καλὴν χρυσείην, κεφαλῇ δ’ ἐφύπερθε καλύπτρην.
.
Οδύσσεια Ε’ 256-261
φράξε δέ μιν ῥίπεσσι διαμπερὲς οἰσυΐνῃσι, 256
κύματος εἶλαρ ἔμεν· πολλὴν δ’ ἐπεχεύατο ὕλην.
τόφρα δὲ φάρε’ ἔνεικε Καλυψώ, δῖα θεάων,
ἱστία ποιήσασθαι· ὁ δ’ εὖ τεχνήσατο καὶ τά.
ἐν δ’ ὑπέρας τε κάλους τε πόδας τ’ ἐνέδησεν ἐν αὐτῇ, 260
μοχλοῖσιν δ’ ἄρα τήν γε κατείρυσεν εἰς ἅλα δῖαν.
.
Ησίοδος –Έργα και Ημέραι – 197-201
καὶ τότε δὴ πρὸς Ὄλυμπον ἀπὸ χθονὸς εὐρυοδείης
λευκοῖσιν φάρεσσι καλυψαμένω χρόα καλὸν
ἀθανάτων μετὰ φῦλον ἴτον προλιπόντ᾽ ἀνθρώπους
Αἰδὼς καὶ Νέμεσις· τὰ δὲ λείψεται ἄλγεα λυγρὰ
θνητοῖς ἀνθρώποισι, κακοῦ δ᾽ οὐκ ἔσσεται ἀλκή.
.
Ώπα ..ώπα ..μα τι διάολο σχέση έχει το «κάλυμμα» το «πέπλο», όπως μας λένε σ’ όλα τα παραπάνω αποσπάσματα, με αυτό που εμείς σήμερα ονομάζουμε φάρο ;; ..εδώ δένει απολύτως το : από την μπόλιν ερχόμουνα και στην κορφή κανέλα ..σήκωσα τα μπατζάκια μου να μην βραχεί η ομπρέλα !! ..άντε έλα και λαλήσαμε !!
Απ’ ότι καταλαβαίνετε (αλήθεια ρε καταλαβαίνετε ;;) τι έχουν κάνει τα μουνόπανα ;; ..την φουκαριάρα την Γλώσσα δεν την έχουνε απλώς γαμήσει, αλλά κυριολεκτικά ξεσκίσει !! ..γι’ αυτό και δεν βρίσκουμε άκρη, και έχουμε ρήματα να σημαίνουν Λέγω ή και Ξαπλώνω (σας τα ‘πα στην προηγούμενη ανάρτηση) ..
Τα παραπάνω, είναι μερικές μόνο (από τις 25 περίπου) αναφορές, για την λέξη «φάρος» που εν τάχει βρήκα, σε Όμηρο και Ησίοδο, και συμπεριέλαβα, απλά για να γίνει απολύτως κατανοητή και ξεκάθαρη, από τα συμφραζόμενα, η έννοια της λέξεως «φάρος».
Τι λέτε ..μπορείτε τώρα να καταλάβετε και το πως και το γιατί το νησί είχε ονομαστεί «φάρος» ..κάτι που του έμεινε (;) στην συνέχεια ;;
Οδύσσεια Δ’ 351-359
Αἰγύπτῳ μ’ ἔτι δεῦρο θεοὶ μεμαῶτα νέεσθαι
ἔσχον, ἐπεὶ οὔ σφιν ἔρεξα τεληέσσας ἑκατόμβας·
οἱ δ’ αἰεὶ βούλοντο θεοὶ μεμνῆσθαι ἐφετμέων.
νῆσος ἔπειτά τις ἔστι πολυκλύστῳ ἐνὶ πόντῳ
Αἰγύπτου προπάροιθε, Φάρον δέ ἑ κικλήσκουσι, 355
τόσσον ἄνευθ’, ὅσσον τε πανημερίη γλαφυρὴ νηῦς
ἤνυσεν, ᾗ λιγὺς οὖρος ἐπιπνείῃσιν ὄπισθεν.
ἐν δὲ λιμὴν εὔορμος, ὅθεν τ’ ἀπὸ νῆας ἐΐσας
ἐς πόντον βάλλουσιν, ἀφυσσάμενοι μέλαν ὕδωρ.
Η Αίγυπτος αραιοκατοικημένη, και με πενιχρή παραγωγή, τόσο που ο Μενέλαος και οι δικοί του σχεδόν ψωφήσανε απ’ την πείνα ..όσο για Πυραμίδες σιγά μην και δεν βλέπανε τέτοια κατασκευάσματα, αν υπήρχαν βεβαίως-βεβαίως ..αλλά και δεν είχαμε και μας τελειώσανε που λένε ..άντε βρείτε που, πότε και ποιοί τις σιάξανε !!
.
.
..Αίγυπτος ποταμός
Για την ώρα, ας μην κολλήσουμε στο όνομα ..ποταμός Αίγυπτος ή Νείλος ..κάποιοι λένε ότι είχε διαδοχικά 4-5 ονόματα, μέχρι να καταλήξει στο Νείλος ..
Στο επόμενο απόσπασμα, βλέπουμε τις Συμβουλές του Πρωτέα, στον Μενέλαο, για το πως θα ξεκολλήσει από το νησάκι Φάρος, και θα πάει σπίτι του, στην Λακεδαίμονα ..ανεβαίνοντας (;) τον ποταμό Αίγυπτο !! ..καλά ρε ‘σείς ο Νείλος/Αίγυπτος πηγάζει ή περνάει κάπου εκεί κοντά από Λακωνία μεριά ;;
.
Οδύσσεια Δ’ 475-483
οὐ γάρ τοι πρὶν μοῖρα φίλους τ’ ἰδέειν καὶ ἱκέσθαι 475
οἶκον ἐϋκτίμενον καὶ σὴν ἐς πατρίδα γαῖαν,
πρίν γ’ ὅτ’ ἂν Αἰγύπτοιο, διιπετέος ποταμοῖο,
αὖτις ὕδωρ ἔλθῃς ῥέξῃς θ’ ἱερὰς ἑκατόμβας
ἀθανάτοισι θεοῖσι, τοὶ οὐρανὸν εὐρὺν ἔχουσι·
καὶ τότε τοι δώσουσιν ὁδὸν θεοί, ἣν σὺ μενοινᾷς. 480
ὣς ἔφατ’, αὐτὰρ ἐμοί γε κατεκλάσθη φίλον ἦτορ,
οὕνεκά μ’ αὖτις ἄνωγεν ἐπ’ ἠεροειδέα πόντον
Αἴγυπτόνδ’ ἰέναι, δολιχὴν ὁδὸν ἀργαλέην τε.
Ρε παιδιά τι γίνεται εδώ ;; ..δεν του ‘πανε του ποταμακίου, ότι ο Μενέλαος θέλει να πάει σπίτι του, και όχι τσάρκα στα βάθη της Αφρικής ;; ..εκτός από τον «μπάρμπα» μας βγήκε ντίπ χαζός και ‘κείνος ο Πρωτέας ;; ..χα χά !!
.
.
..κητώεσσα Λακεδαίμων
.
Ιλιάς Β’ 581
Οἳ δ’ εἶχον κοίλην Λακεδαίμονα κητώεσσαν, 581
.
Οδύσσεια Δ’ -1
Οἱ δ’ ἷξον κοίλην Λακεδαίμονα κητώεσσαν 1
.
Όη μάναμ’, εμείς εδώ είχαμε δίπλα μας το κητοβασίλειο, και τα ζωντόβολα τρέχαν στις πολικές περιοχές, να βρούνε και να καμακώσουν φάλαινες, και να πάρουν το λίπος τους !! ..αλλά για σταθείτε ουρέ ζουλάπια ..πως κι έχει γίνει και τα Γελαδερά δεν έχουν ‘δεί φάλαινες, στον Λακωνικό κόλπο, αλλά ούτε και στην Μεσόγειο ;;
Αν όμως εσείς έχετε διαφορετική άποψη, διοργανώστε μιά καμακοεκδρομή πρός άγραν Φαλαινών στον Λακωνικό κόλπο, και φωνάξτε μας και ‘μας, να βάλουμε ένα χέρι ..χα χά !!
Ρε εγώ σας το ‘πα ..ο «μπάρμπας» δεν πάει καλά !! ..χα χά !!
.
.
..Αθήνα και ..
ΑΘΗΝΑ ..μα ποιά Αθήνα ;;
Πλάτωνος Κριτίας ή Ατλαντικός, ηθικός – 110d-e
καὶ δὴ καὶ τὸ περὶ τῆς χώρας ἡμῶν πιθανὸν καὶ ἀληθὲς ἐλέγετο, πρῶτον μὲν τοὺς ὅρους αὐτὴν ἐν τῷ τότ’ ἔχειν ἀφωρισμένους πρὸς τὸν Ἰσθμὸν καὶ τὸ κατὰ τὴν ἄλλην ἤπειρον μέχρι τοῦ
[110e] Κιθαιρῶνος καὶ Πάρνηθος τῶν ἄκρων, καταβαίνειν δὲ τοὺς ὅρους ἐν δεξιᾷ τὴν Ὠροπίαν ἔχοντας, ἐν ἀριστερᾷ δὲ πρὸς θαλάττης ἀφορίζοντας τὸν Ἀσωπόν:
καὶ δὴ καὶ τὸ περὶ τῆς χώρας ἡμῶν πιθανὸν καὶ ἀληθὲς ἐλέγετο, πρῶτον μὲν τοὺς ὅρους αὐτὴν ἐν τῷ τότ’ ἔχειν ἀφωρισμένους πρὸς τὸν Ἰσθμὸν καὶ τὸ κατὰ τὴν ἄλλην ἤπειρον μέχρι τοῦ
[110e] Κιθαιρῶνος καὶ Πάρνηθος τῶν ἄκρων, καταβαίνειν δὲ τοὺς ὅρους ἐν δεξιᾷ τὴν Ὠροπίαν ἔχοντας, ἐν ἀριστερᾷ δὲ πρὸς θαλάττης ἀφορίζοντας τὸν Ἀσωπόν
Τι λέει εδώ ρε παιδιά ;;
Ή δεν πάει καλά ο Πλάτωνας ή για κάποια άλλη Αττική μιλάει !!
Διότι που την είδε την άλλη «ήπειρο» εκεί μετά τον Ισθμό ;;
Αλλά επίσης Ισθμός και Κιθαιρώνας είναι στην ίδια μεριά, και βέβαια δεν αποτελούν με την Πάρνηθα φυσικό όριο της Αττικής, καθώς η Πάρνηθα όντας στο κέντρο της Αττικής, ουδέποτε ήταν το απώτατο όριο της Αθήνας.
Το τραγικό όμως είναι ότι κατεβαίνοντας λέει (πρός τα κάτω !!;;) βλέπεις δεξιά την Ωρωπία (αλλά όχι τον Ωρωπό) και αριστερά τον Ασωπό πρός την θάλασσα, αλλά παναθεμά τα, αυτά τα δύο, Ασωπός και Ωρωπία, είναι πάνω από την Πάρνηθα !! Τι διάολο γίνεται ;; ..αυτοί οι «μπουνταλάδες» δεν ήξεραν τον τόπον που έμεναν ;;
.
.
..Ασία και ..Μικρά Ασία
Πλάτων – Τίμαιος 24b
«οἷς ἡμεῖς πρῶτοι τῶν περὶ τὴν Ἀσίαν ὡπλίσμεθα”.
.
[24d] οἷς ἡμεῖς πρῶτοι τῶν περὶ τὴν Ἀσίαν ὡπλίσμεθα, ……
[24d] πολλὰ μὲν οὖν ὑμῶν καὶ μεγάλα ἔργα τῆς πόλεως τῇδε γεγραμμένα θαυμάζεται, πάντων μὴν
[24e] ἓν ὑπερέχει μεγέθει καὶ ἀρετῇ: λέγει γὰρ τὰ γεγραμμένα ὅσην ἡ πόλις ὑμῶν ἔπαυσέν ποτε δύναμιν ὕβρει πορευομένην ἅμα ἐπὶ πᾶσαν Εὐρώπην καὶ Ἀσίαν, ἔξωθεν ὁρμηθεῖσαν ἐκ τοῦ Ἀτλαντικοῦ πελάγους.
.
Βρίσκουμε το κομμάτι του Τιμαίου, όπου ο Αιγύπτιος ιερέας, διαβάζοντας μέσα από τα κείμενά του, λέει στον Σόλωνα : «οἷς ἡμεῖς πρῶτοι τῶν περὶ τὴν Ἀσίαν ὡπλίσμεθα» ..μα τι λέει ;; ..θεωρεί τον εαυτόν του Ασιάτη και όχι Αιγύπτιο ή Λίβυο, όπως ονομαζόταν τότε η Βόρεια Αφρική ;; ..παλάβωσε ο πολυμαθέστατος γερο-ιερέας και αγνοεί ότι δεν μπορεί να είναι Ασιάτης, για μήπως τα αρχαία κείμενα που κατέχουν λένε μιάν άλλη ιστορία ;; ..όπου οι πρόγονοί του αναφέρονται ως Ασιάτες ;;
Πως γίνεται όμως και ο γερο-ιερέας αναφέρεται σε κάτι που ακόμη δεν υπάρχει, αφού είναι αδύνατο να θεωρεί ως Ασία, αυτό που εννοούμε και εμείς σήμερα, καθώς την εποχή εκείνη, δεν υπάρχει επίσημα σαν τέτοιος όρος-ονομασία ;; Την εποχή του Σόλωνα οι περιοχές που σήμερα ονομάζουμε Ασία και Μικρά Ασία δεν ονομάζονται έτσι.
Ο πρώτος που καθιέρωσε τον όρο-ονομασία Ασία, για την συγκεκριμένη ήπειρο ήταν ο Ρωμαίος Γάϊος Πλίνιος, εκεί τον 1ον αιώνα της νύν εποχής.
Την δε ονομασία Μικρά Ασία, την συναντάμε γύρω στο 400 νυν εποχής, κάτι το οποίο σημαίνει ότι για να υπάρχει «Μικρή» πρέπει να υπάρχει και η προηγούμενη η «Μεγάλη», και στον τόπο που έδωσαν το όνομα «Μικρή» σημαίνει ότι αυτοί ήταν μέτοικοι – άσχετα το πότε συναντάμε το συγκεκριμένο όνομα, κάποια στιγμή στο παρελθόν (πότε ;;) υπήρξαν άνθρωποι που κατέφθασαν από την «μεγάλη» Ασία και εγκατεστάθηκαν εκεί !!
Πότε λοιπόν οι Αιγύπτιοι είχαν σχέση με την κάποια «Ασία» ;; ..μα απλά σε εποχές Τρωϊκού !!
Κάτι ακόμα παράξενο είναι ότι, ο γερο-ιερέας ονομάζει όλους τους Έλληνες ως Αθηναίους, και επιπλέον ανέφερε ότι η παλαιά Ελλάδα είχε υποστεί στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα πολλές καταστροφές, τα μεγάλα χρονικά διαστήματα που μεσολάβησαν (χρονικά διαστήματα που γραφόμενα Μανέθωνος, και αναφορές Ηροδότου για τα διατηρούμενα ξόανα των ιερέων επιβεβαιώνουν), και γι αυτό οι της Σολώνειας εποχής δεν γνώριζαν και δεν θυμόντουσαν τι είχε συμβεί.
Η αβεβαιότητα ξεχειλίζει μέσα απ’ αυτά που λέει, ο γερο-ιερέας, έτσι που όση προσπάθεια και να καταβάλει ώστε να τα φέρει στα ίσια τους, αυτά συνεχίζουν να μοιάζουν ακατανόητα, πράγμα το οποίο και συνετέλεσε στο να θεωρηθούν παραμύθι, και να μην τους δοθεί η πρέπουσα προσοχή και σημασία.
Ενώ ο ίδιος ο γερο-ιερέας, ταυτίζει-λογίζει γεωγραφικά τον χώρο που ζεί, την Αίγυπτο, ως μέρος της Λιβύης, εντούτοις θεωρεί τον εαυτόν του Ασιάτη, οπότε λογικό συμπέρασμα είναι ότι τα αναφερόμενα στα κείμενα που διαβάζει αφορούν άλλον τόπο, και όχι την γνωστή σε μας (και στον Σόλωνα) Αίγυπτο !!
.
.
..Μετεγκατάσταση & Ονόματα Τόπων
Είναι γνωστό ότι στα πλαίσια ομηρολατρείας, τόποι και πόλεις, πολύ πρίν από την κλασσική εποχή, άρχισαν να παίρνουν ομηρικά ονόματα.
Άσχετα αν σήμερα κανείς δεν μπορεί να ταυτίσει οποιονδήποτε τόπο ή περιοχή επειδή τυχαίνει να έχει όνομα που αναφέρεται στα Όμηρικά, Ορφικά και Ησιόδεια κείμενα.
Δεν πάνε να λένε και να περιγράφουν οι συγγραφείς, βουνά, ποτάμια, λίμνες, θάλασσες, λιμάνια, όλα αυτά πάνε περίπατο, και μόνο στοιχείο θεωρείται από τους «ειδικούς» το όνομα : αφού έτσι το λένε έτσι είναι !! ..λέτε κι όλα αυτά τα στοιχεία, και πάνω απ’ όλα τα βουνά, παίρνουν των ομματιών τους, μετακομίζουν και ξενιτεύονται ..σύμφωνα με τους «ειδικούς» όμως όλ’ αυτά είναι αποδεκτά !!
Η Τροία, η Ιωλκός, οι Μυκήνες, η Αθήνα κλπ. κλπ. είναι εκεί, αφού έτσι τα λένε, αφού έτσι ονομάζονται !! …γιούπι ..ότι θέλω δηλώνω ..και αν βρω και κάνα δυό να με στηρίξουν ..θεωρώντας ότι στους τρελούς δεν πρέπει να λένε όχι ..ποιός με πιάνει μετά !!
Αυτοί οι ηλίθιοι οι «ειδικοί» όμως, δεν μπήκαν στον κόπο να σκεφτούν (με τι διάολο βέβαια να το κάνουν ;;) ότι οι άνθρωποι (και όχι οι τόποι) όταν μεταναστεύουν, ιδίως όταν φεύγουν αποδιωγμένοι, λόγω πολέμου, καταστροφής κλπ. κλπ. εκτός από τα υπάρχοντά τους, μεταφέρουν μαζί τους τις παραδόσεις και τον πολιτισμό τους ..και συνήθως στον τόπο που εγκαθίστανται δίνουν την ονομασία του προηγούμενου τόπου, του τόπου που έμεναν πρίν να φύγουν, ως επαφή (συναισθηματικά και νοητικά) με την πατρίδα που άφησαν πίσω τους.
Σήμερα στην Αθήνα έχουμε την (νέα) Σμύρνη, Φιλαδέλφεια, Ηράκλειο, Χαλκιδώνα, κλπ. κλπ. παρομοίως στην Θεσσαλονίκη το (νέο) Κορδελιό ..που βεβαίως τίποτα κοινό δεν έχουν με την παλιά μικρασιατική Σμύρνη, Κορδελιό κλπ. κλπ. εκτός από το ότι στέγασαν τους μετοικίσαντες από τους πρώην τόπους.
Τα προσωνύμια (νέο/α) μετά από λίγο καιρό ξεχνιούνται και μένει μόνη της η ονομασία. Άντε τώρα μετά από πολλά χρόνια και καιρούς, και μάλιστα αν εν τω μεταξύ έχουν υπάρξει μεγάλες μεταβολές και ανακατατάξεις, να μπορεί κάποιος να ‘πεί για τι πρόκειται, ιδιαίτερα μάλιστα αν βρεθούν στοιχεία, όπου θα αναγράφεται πετσοκομμένο το όνομα του τόπου, σε κάποιο κατάστιχο, ταφόπλακα, βιβλίο …
Πολύ δε περισσότερο ποιά σχέση μπορούν να έχουν οι διάφορες Αθήνες, Σπάρτες, Φιλαδέλφειες κλπ. κλπ. ανά την οικουμένη, με την εν Ελλάδι Αθήνα, Σπάρτη κλπ. κλπ. ;;
Πάρτε μιά μικρή γεύση :
Athens => Αλαμπάμα, Μέϊν, Μίτσιγκαν, Τένεσι, Τέξας, Τζώρτζια, Οχάϊο,
Sparta => Γουινσκόνσιν, Ιλλινόϊς, Μιζούρι, Μινεζότα, Μίτσιγκαν, Νιού Τζέρσεϋ, Τένεσι, …Κομσομόλσκαγια, Κρασνογιάρσκ
Philadelphia => Μισσισίπι, Πενσυλβάνια,
.
.
..Άσκρη
Ασχέτως του αν οι συγγραφείς των «Θεογονία», «Έργα και Ημέρες» είναι δύο διαφορετικά πρόσωπα, κάτι το οποίο δεν θα το εξετάσουμε εδώ, πάμε να δούμε τι μας λέει ο «βόσκαρος» που έπαιζε με τις νεραϊδούλες.
.
Ησίοδος – Έργα & Ημέρες, 635-640
ὅς ποτε καὶ τεῖδ᾽ ἦλθε, πολὺν διὰ πόντον ἀνύσσας, 635
Κύμην Αἰολίδα προλιπών, ἐν νηὶ μελαίνῃ·
οὐκ ἄφενος φεύγων οὐδὲ πλοῦτόν τε καὶ ὄλβον,
ἀλλὰ κακὴν πενίην, τὴν Ζεὺς ἄνδρεσσι δίδωσιν·
νάσσατο δ᾽ ἄγχ᾽ Ἑλικῶνος ὀιζυρῇ ἐνὶ κώμῃ,
Ἄσκρῃ, χεῖμα κακῇ, θέρει ἀργαλέῃ, οὐδέ ποτ᾽ ἐσθλῇ. 640
.
Μας λέει ότι, ο πατέρας του έφυγε από την Κύμη της Αιολίδας, ένεκα φτώχιας, άφησε δηλαδή την (κατ’ εμάς) πλούσια περιοχή της Αιολίδος στην Μικρά Ασία (σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή των «ειδικών»), και αφού πέρασε βαθιές θάλασσες και βουνά και λαγκαδιές, και καθώς το ‘χε πάρει ανάποδα, δεν κατέβηκε παραθαλάσσια στον Κορινθιακό, αλλά πήγε και κατσικώθηκε στην Άσκρη, εκεί στους πρόποδες του Ελικώνα, ούτε να το ‘χε ‘δεί στο ‘νειρό του και να το ‘ψαχνε !! φαίνεται να το τράβαγε ο οργανισμός του, αφού διάλεξε τόπο με βαρυχειμωνιές (χεῖμα κακῇ), υγρά και ανυπόφορα καλοκαίρια (θέρει ἀργαλέῃ) και γενικά δύσκολες συνθήκες (οὐδέ ποτ᾽ ἐσθλῇ.) – αλλά για μιά στιγμή, αυτά δεν έχουν καμμία σχέση με την εν λόγω περιοχή, αλλά είναι δείγματα άλλης περιοχής και κλίματος !! ..που στον διάολο λοιπόν πάνε το πράγμα οι «ειδικοί»;; ..έχουν κουκούτσι μυαλό στο κεφάλι τους ;; ..πως και διάολο συνδέουν αυτά που λέει ο Ησίοδος με τον γνωστό Ελλαδικό χώρο ;;
Το συγκεκριμένο σέρνει πολλά τρελά και παράλογα, όπου κατά την παράδοση οι απόγονοι του Αιόλου, γιού του Έλληνα (δείτε Οιήες), που βασίλευαν στην Θεσσαλία, ποτέ δεν ονόμασαν τον τόπον τους Αιολίδα, αλλά ούτε και ξέρουμε να φύγανε και να πήγαν κατά μεριά Μικρά Ασία.
Το τρελό είναι ότι ο πατέρας του Ησίοδου δεν πήγε προς την υποτιθέμενη γη/κοιτίδα των προγόνων του, αλλά αφού πέρασε μιά μικρή θάλασσα και όχι μια βαθιά-έναν πόντο, και ούτε αναφέρει επίσης να πέρασε βουνά και λαγκάδια (Εύβοια, ούτε σταμάτησε στην Αττικοβοιωτία, δεν μπήκε στον Παγασητικό κόλπο – καθώς φαίνεται όλα αυτά τα μέρη λείπανε, μάλλον είχαν πάει ταξίδι να ξεσκάσουν !!), αλλά προχώρησε προς τον Κορινθιακό ..ούτε να τον είχαν καπιστρώσει και να τον σέρνανε !! .. ..πως διάολο γίνεται και οι «ειδικοί» συνδέουν αυτά που λέει ο Ησίοδος με τον γνωστό Ελλαδικό χώρο ;; ..τόσο μα τόσο ανεγκέφαλοι ή υπάκουοι σκύφτουλες πιά ;;
.
.
..Ιωλκός
Η Ιωλκός, αλλά και όλη η Ελλάδα, ήταν αλλού !! ..αυτό βέβαια δεν το λέω εγώ, αλλά η γεωγραφία, μιάς και τα γεωγραφικά δεδομένα δεν ταιριάζουν στον Ελληνικό χώρο !! ..όσες παραχωρήσεις και να κάνουμε ..και ας πάρουμε την Ιωλκό.
Εκεί, τόσο στα Αργοναυτικά του Ορφέα όσο και στον Όμηρο που ταυτίζεται μαζί του γεωγραφικά, μαθαίνουμε ότι κοντά στην Ιωλκό υπάρχει μία λίμνη που σε αυτήν καταλήγει ένα ποτάμι, αλλά και κάποιο άλλο ποτάμι παράλληλο με αυτό, που έχουν το ίδιο στόμιο στην εν λόγω λίμνη, και ακόμη μιά πιο μεγάλη λίμνη, η Μελίβοια. Εκεί δίπλα υπάρχει επίσης και η δυσχειμέρια Δωδώνη, με τους ποταμούς Πηνειό και τον Τιταρησσό, αλλά και ο Άμυρος ποταμός που λέει και ο Ησίοδος !!
Μπορεί τώρα κάποιος να μας ‘πεί, εάν αυτά τα γεωγραφικά στοιχεία, υπάρχουν στην εν Ελλάδι σημερινή Ιωλκό ;;
Πάμε όμως να δούμε πως και τι λένε οι «μπαρμπάδες» :
.
Ιλιάς Β’ 711-718
Οἳ δὲ Φερὰς ἐνέμοντο παραὶ Βοιβηΐδα λίμνην
Βοίβην καὶ Γλαφύρας καὶ ἐϋκτιμένην Ἰαωλκόν,
τῶν ἦρχ’ Ἀδμήτοιο φίλος πάϊς ἕνδεκα νηῶν
Εὔμηλος, τὸν ὑπ’ Ἀδμήτῳ τέκε δῖα γυναικῶν
Ἄλκηστις Πελίαο θυγατρῶν εἶδος ἀρίστη. 715
Οἳ δ’ ἄρα Μηθώνην καὶ Θαυμακίην ἐνέμοντο
καὶ Μελίβοιαν ἔχον καὶ Ὀλιζῶνα τρηχεῖαν,
τῶν δὲ Φιλοκτήτης ἦρχεν τόξων ἐῢ εἰδὼς
ἑπτὰ νεῶν·
.
..στην περιοχή της Ιωλκού έχουμε μία λίμνη, την Βοιβηίδα, αλλά στο αμέσως επόμενο κομμάτι, με τον Φιλοκτήτη, γείτονα του Εύμυλου, αναφέρει και μιά ακόμη λίμνη την Μελίβοιαν.
.
Ιλιάς Β’ 748-754
Γουνεὺς δ’ ἐκ Κύφου ἦγε δύω καὶ εἴκοσι νῆας·
τῷ δ’ Ἐνιῆνες ἕποντο μενεπτόλεμοί τε Περαιβοὶ
οἳ περὶ Δωδώνην δυσχείμερον οἰκί’ ἔθεντο, 750
οἵ τ’ ἀμφ’ ἱμερτὸν Τιταρησσὸν ἔργα νέμοντο
ὅς ῥ’ ἐς Πηνειὸν προΐει καλλίρροον ὕδωρ,
οὐδ’ ὅ γε Πηνειῷ συμμίσγεται ἀργυροδίνῃ,
ἀλλά τέ μιν καθύπερθεν ἐπιρρέει ἠΰτ’ ἔλαιον·
.
Βλέπουμε επίσης και την ύπαρξη δύο ποταμών, του Τιταρησσού και του Πηνειού.
.
Ησίοδος Ηοίες 59
Pap. Oxy. 2490 (= 2483 fr. 3), ed. Lobel:
Ἢ οἵη Διδύμους ἱεροὺς ναίουσα κορωνίς
Δωτίῳ ἐν πεδίῳ πολυβότρυος ἄντ᾽ Ἀμύροιο
νίψατο Βοιβιάδος λίμνης πόδα παρθένος ἀδμής
.
Ο Ησίοδος μας λέει ότι η λίμνη Βοιβιάδα είναι κοντά στον Άμυρο ποταμό, το ποτάμι εκείνο που ρέει δίπλα στην Ιωλκό, στο δε απόσπασμα 58(134) μας λέει ότι η Δωδώνη, είναι στην άκρη μιας περιοχής που ονομάζεται «Ἐλλοπίη, και χρηστήριον εἶναι, τίμιον ἀνθρώποις».
Σχόλιο στις Τραχινίες του Σοφοκλή
1174 – καί Ἐλλοπίαν την Δωδώνην νομίζουσιν εἶναι. την γάρ χώραν οὒτως Ἡσίοδος ὀνομάζει, ἐν Ἠοίαις λέγων οὓτως ·ἕστι τις Ἐλλοπίη, πολυλήϊος ἠδ´ εὐλείμων,
ἀφνειή μήλοισι καί εἱλιπόδεσσι βόεσσιν.
ἐν δ᾽ ἄνδρες ναίουσι πολύῤῥηνες, πολυβοῦται,
πολλοὶ, ἀπειρέσιοι, φῦλα θνητῶν ἀνθρώπων.
ἐνθάδε Δωδώνη τις ἐπ᾽ ἐσχάτιῇ πεπόλισται.
τὴν δέ Ζεὺς εφίλησε, καὶ ὃν χρηστήριον εἶναι,
τίμιον ἀνθρώποις, ναῖον δ᾽ ἐν πυθμένι φηγοῦ.
ἔνθεν ἐπιχθόνιοι μαντεύματα πάντα φέρονται.
ὅς δὴ κεῖθι μολὼν, θεὸν ἄμβροτον ἐξερεείνῃ,
δῶρα φέρον ἔλθῃσι σὺν οἰωνοῖς ἀγαθοῖσιν.
.
Ο Ορφέας όμως αποκαλύπτει περισσότερα :
Αργοναυτικά Ορφέως 163-167
Ἀστερίων δ’ ἐπέρησε πάις κλεινοῖο Κομήτου,
Πειρεσίην ὃς ἔναιεν ἐπ’ Ἀπιδανοῖο ῥεέθροις
Πηνειὸς μίσγων ξυνὸν ῥόον εἰς ἅλα πέμπει. 165
Εὐρυδάμας δ’ ἐπέρησε λιπὼν Βοιβηίδα λίμνην,
ἀγχόθι Πηνειοῖο καὶ εὐπελαγέος Μελιβοίης.
.
Το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, κοντά στην Ιωλκό υπάρχουν εκτός από τον ποταμό Άμυρο, δύο λίμνες, όπου η μία (Μελίβοια) είναι λιμνοθάλασσα, αλλά επίσης και δύο ποτάμια, ο Τιταρησσός και ο Πηνειός μ΄ έναν παραπόταμο τον Απιδανό, που κατά πάσαν πιθανότητα χύνεται στην Μελίβοια.
Ας γυρίσουμε όμως στην Ιωλκό.
Αυτή πρέπει αναγκαστικά να έχει ένα ποτάμι, τον Άναυρο, με την παχιά άμμο γύρω του, όπου εκεί μέσα ναυπήγησαν οι Αργοναύτες το καράβι τους.
Ποτάμι βέβαια στην περιοχή του Βόλου, ούτε υπάρχει, ούτε υπήρξε ποτέ, παρά τις όποιες προσπάθειες και τις γεωλογικές έρευνες που έγιναν, και που βεβαίως απέβησαν άκαρπες.
Επίσης, στην γύρω περιοχή, πρέπει να υπάρχουν δύο μεγάλες λιμνοθάλασσες, η μία εξ αυτών, η Μελίβοια, που την νέμονται διάφοροι λαοί, «ευπέλαγη» μας λέει ο Ορφέας, που βεβαίως σημαίνει ότι δεν είναι σούδα, αλλά με μεγάλη έκταση ώστε διάφοροι λαοί να χωρούνε περιμετρικά της.
Όμως, λίμνες εδώ, λίμνες εκεί ..πουθενά οι λίμνες !! ..πήραν κι αυτές των ομματιών τους ..όχι που θ’ άφηναν τους αργοναύτες να σουλατσάρουν, και αυτές να βράζουν στα Ιωλκαίζικα ζουμιά ..χα χά !!
Αλλά υπάρχει κάτι ακόμη πιό ωραίο :
Σε μία από τις δύο λιμνοθάλασσες χύνονται δύο ποτάμια, ο Πηνειός και ο Τιταρησσός, που «ταξιδεύουν» δίπλα-δίπλα, χωρίς να ενώνονται, για πολλά χιλιόμετρα !! ..ρε τι τα κάνατε τα ποταμάκια ;; ..παλιοκαθάρματα Βολιώτες ;; ..τα ρουφήξατε ρέεεεεε ;;
Κατά τα λοιπά, όλα τα Ζά, είναι απολύτως σίγουροι, ότι οι Αργοναύτες ξεκίνησαν από την Ιωλκό του Βόλου !! ..είπανε, αφού έτσι την λένε δεν μπορεί ..έτσι είναι !! ..χα χά !!
Αν αμφιβάλετε πάρτε ένα λεπτομερή χάρτη της περιοχής και στρωθείτε στο ψάξιμο !! ..και που ξέρετε ..μπορεί να γίνει το θάμα ..και να είστε εσείς που θα βρείτε όλα αυτά που αναφέρουν οι «μπαρμπάδες», ότι υπάρχουν την εποχή των Αργοναυτών ..να τα βρείτε στην σημερινή περιοχή Βόλου-Ιωλκού !!
.
.
Αυτά και διάφορα άλλα «παλαβά», διαβάζουν τα «ειδικά» ζωντόβολα, και δεν μπορούν να βρούνε άκρη, παλεύοντας να ταιριάξουν την Γεωγραφία των «μπαρμπάδων», μ’ αυτήν που νομίζουν σήμερα ..αλλά δεν τους κόφτει να σκεφτούν, με τι να το κάνουνε όμως ;; ..είπαμε κάποιοι κοιμόντουσαν και δεν πρόκαμαν να πάρουν μυαλό τότε που το μοιράζανε !!
Δηλαδή οι «μπαρμπάδες» μιλάνε γι’ άλλη Γή, γι’ άλλα μέρη ;; ..και η τότε Ελλάδα δεν είναι η σημερινή Γελαδοχώρα ;; ..ά πα πά !!
Και πότε ήταν αυτά ;;
..καλά ρε βαλτοί είστε ;; ..θέλετε να πάθουν ταράκουλο τα «ειδικά ζωντόβολα» και να μην μπορέσουν να στηρίξουν ψηφισματικά τους πολιτικούς τους προϊστάμενους ;;
..άντεστε από ‘κεί, εμείς είμαστε καλά παιδιά και θα το πάμε λάου-λάου, έτσι ώστε ν’ έχουμε και τον χρόνο να τους καβουρντίσουμε με την ησυχία μας !! ..χα χά !!
.
.
Υγ.-1 Τα της Τροίας, θα τα ‘πούμε ξεχωριστά, σε μιά κατοπινή ανάρτηση, έτσι για να πρεσάρουμε τους «ειδικούς»
.
Υγ.-2 Πέραν των παραπάνω, έχουμε ακόμα μερικά, ώστε να τελειώσουμε με το θέμα, «αναφερόμενα απώτατης εποχής κειμένων», οπότε ασχέτως των παρεμβαλλομένων εκλογοπανηγυρίων, εμείς εδώ θα είμαστε να τα ‘πούμε.
.
Υγ.-3 Αν χάσετε κάποιο μέρος, μην μου ανησυχείτε, στο τέλος θα συμπεριλάβω όλους τους συνδέσμους, αναφορικά με όσα θα γραφούν στην εν λόγω σειρά άρθρων – έτσι για να ‘χετε να δείχνετε στα «βλαστάρια», τι μαλακίες σας μαθαίνανε και πόσο Ζά είσαστε.
.
ΥΓ.-4 Όπως όλα τα κείμενα μου, έτσι και αυτά, στην εδώ σειρά, είναι πλήρως ελεύθερο – δώστε το λοιπόν στα «ειδικά ζωντόβολα» αφ’ ενός να σταματήσουν τις μαλακίες που πασάρουν στα Ζά, και αφ’ ετέρου να έχουν κάτι να πουλήσουν ..αν και το βλέπω αμφίβολο με όλα αυτά που θα παρουσιαστούν στην εν λόγω σειρά ….
Ούτε έναν,ούτε δύο αλλά.. 134 στίχους της Ιλιάδας χρησιμοποίησε ο Ομηρος για να περιγράψει τις σκαλισμένες από χέρι "θεού" απεικονίσεις της ασπίδας του βασιλιά των Μυρμιδόνων.Αφορούν άραγε μονάχα τις αγροτοποιμενικές ασχολίες,τα ήθη,τα έθιμα και τις διενέξεις των "απλοικών" ανθρώπων εκείνης της μακρινής εποχής ή υπάρχει κάποιο μήνυμα που διαφεύγει της προσοχής των ειδικών?Κύκλοι μέσα σε κύκλους...μέσα σε κύκλους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό δευτερο βεβαίως...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://enaasteri.blogspot.com/2010/08/blog-post_25.html
https://enaasteri.blogspot.com/2010/08/blog-post_2200.html
Ευχαριστώ.
Διαγραφή