Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

ΕΓΩ ΠΕΤΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ!!!






"Σαν αντικρίσω το άσπρα άλογα του Αιγαίου, χάνεται η σκέψις  μου στον Ουρανό του Θείου, του Ωραίου και  του Αληθινού! Δεν είμαι ημίθεος, δεν είμαι άτρωτος, δεν είμαι καν ήρωας!

Έχω τους φόβους μου, έχω τις αναστολές μου, έχω τις ανασφάλειές μου!

Μπορεί να μην είμαι σε θέση να ζητήσω από την έρμη Πατρίδα κάτι το καλύτερο για μένα, για τα παιδιά μου, μπορεί να μην είμαι καν ικανός για αυτά που παίρνω !

Όλες  αυτές  οι σκέψεις που περνάνε από το μυαλό μου, σφίγγουν τον λαιμό και ξεραίνουν το στόμα μου!

Καημένη Πατρίδα, έχεις όλους τους άχρηστους στην πλάτη σου έχεις και μένα… Μπορεί να ήξερα πόσο επικίνδυνο και ανούσιο, ίσως και άχρηστο για πολλούς εκεί κάτω, να είναι αυτό που κάνω!

Ίσως και να έχουν δίκιο, βλέπεις εγώ δεν κατεβάζω διακόπτες, εγώ δεν οδηγώ λεωφορείο με 50 ψυχές, εγώ δε βγάζω φωτοτυπίες στα βουλευτικά έδρανα ένα χειμωνιάτικο βράδυ του Γενάρη στη ζεστασιά της Βουλής!
Εγώ κάθομαι, σκέπτομαι, μελετάω   και περιμένω τον Τούρκο…

Μπορεί και εγώ να μην έχω να πληρώσω τα κοινόχρηστα αλλά εσάς δε σας ενδιαφέρει, μπορεί να μην έχω να πληρώσω το χαράτσι στο Πατρικό του χωριού μου, αλλά εσάς δεν σας ενδιαφέρει… Ούτε και πρέπει!
Εγώ όμως πρέπει να αδειάσω το μυαλό μου να κλειδώσω το υποσυνείδητο, να μην σκεφτώ ότι με περιμένουν και εμένα στο σπίτι μου, όπως τόσους και τόσους άλλους που δε γύρισαν Ποτέ πίσω από μια ακόμη καθημερινή αποστολή… Ίσως και κάποιοι να πουν ότι τα ήθελε και να έπαθε!Εγώ όμως δεν πετάω για αυτούς, πετάω για τον Πατέρα μου που καμαρώνει στην άκρη στο χωράφι όταν περνούν τα μαχητικά μας, πετάω για το παιδί στη Φλώρινα που περπατάει στο χιόνι να πάει στο σχολειό του, πετάω για τον Παπά μας  που κάνει χιλιόμετρα να κάνει Ανάσταση με τους τσοπαναραίους  στο ύψωμα της Παναγιάς!

Πετάω για το ψαρά που βγήκε 4 το πρωί με την ψαρόβαρκα να φέρει το μεροκάματο στη φαμελιά του, πετάω για το δασκαλάκο που πληρώνει από την τσέπη του τις φωτοτυπίες στα Άγραφα της Καρδίτσας…

Για αυτούς πετάω… Για να μπορούν να κάνουν αυτό που χρόνια κάνουν και να κρατάνε την Πατρίδα ζωντανή!

Ούτε αυτοί, ούτε εγώ θα ζητήσω υπερωρίες γιορτές και Κυριακές, γιατί εγώ πετάω για την Πατρίδα μου! Πετάω για τους δικούς μου ανθρώπους, αυτούς που γλεντάν με την ψυχή τους, ζούν για μια στιγμή και όταν πεθαίνουν  ξεπροβοδίζουν τους δικούς τους ανθρώπους με τραγούδια και εύχονται καλήν αντάμωση!

*Ένας από τους πολλούς που είναι τόσο λίγοι!
Ίσως κάποιο  πρωί  όταν κοιτάξεις ψηλά θα με δεις γιατί… Εκεί που Ισιώνει ο Αετός… Οι Γλάροι δεν πετάνε!"


ΑΘΑΝΑΤΟΙ!!!!!



Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

ΤΟ ABC ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΑΞΙΩΝ: ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ, ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ, ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ!-ΜΕΡΟΣ Β΄



ΜΕΡΟΣ Β΄

Τό πρώτο μέρος εδώ http://enaasteri.blogspot.com/2023/01/abcd.html

Παρουσιάζουμε το τρίτο μέρος ενός νέου έργου του ρωσικού τηλεοπτικού καναλιού Tsargrad, «The ABC of Traditional Values», μια σειρά ομιλιών από τρεις Ρώσους στοχαστές: τον Konstantin Malofeev, τον Alexander Dugin και τον Protopriest Andrei Tkachev. Η σημερινή ομιλία εξετάζει μια από τις σημαντικότερες πνευματικές και ηθικές αξίες από τη λίστα των «Βασικών Αρχών Κρατικής Πολιτικής» που εγκρίθηκε με το Προεδρικό Διάταγμα 809. Μιλάμε για πατριωτισμό, ιθαγένεια, υπηρεσία στην Πατρίδα και ευθύνη για το πεπρωμένο της.

Konstantin Malofeev: Στο επόμενο μέρος του 'ABC των παραδοσιακών αξιών' θα μιλήσουμε για το γράμμα 'P' - τον πατριωτισμό. Μία από τις παραδοσιακές αξίες αναφέρεται στο διάταγμα του Προέδρου της Ρωσίας ως «πατριωτισμός, υπηκοότητα, υπηρεσία στην Πατρίδα και ευθύνη για το πεπρωμένο της».
Alexander Dugin: Ο πατριωτισμός είναι αγάπη για την Πατρίδα και η Πατρίδα είναι κάτι για το οποίο ένας άνθρωπος μπορεί να θυσιάσει τη ζωή του. Αυτός είναι ο πιο σημαντικός ορισμός. Οι Ρωμαίοι είχαν παρόμοια έκφραση: Dulce et decorum est pro patria mori («Είναι γλυκό και ένδοξο να πεθαίνεις για την πατρίδα»). Γλυκό και ένδοξο, και μόνο να πεθάνει. Σημαίνει ότι υπάρχει κάτι συνειδητά μεγαλύτερο από την αξία της ανθρώπινης ζωής. Αυτή είναι η Πατρίδα. Αυτή είναι η Πατρίδα μας.
Όταν συνδέουμε τον πατριωτισμό με την ετοιμότητα να υπερασπιστούμε τη χώρα μας, το κράτος μας, το λαό μας, τη γη μας μπροστά σε έναν πιθανό κίνδυνο, κάνουμε αμέσως το σωστό. Αυτή είναι η υψηλότερη τιμή. Γιατί μόνο αυτό για το οποίο είσαι αληθινά ικανός να δώσεις τη ζωή σου έχει αληθινή αξία, για αυτό που αποτελεί τα θεμέλια, τις θεμελιώδεις αρχές της πατρίδας. Κατά συνέπεια, κάθε εμπαιγμός του κράτους, οποιαδήποτε παραβίαση των δικαιωμάτων ενός πολίτη που είναι μέρος του κράτους, του έθνους, αποτελεί επίθεση στην αξία της ίδιας μας της ζωής. Ακόμη περισσότερο από τη δική μας ζωή. Είναι βλασφημία και πρέπει να τιμωρηθεί με τη μέγιστη αυστηρότητα.
Εξ ου και η ιερότητα της αγάπης για την Πατρίδα. Αν εκτιμούμε τη ζωή μας, και κάνουμε πάντα, πόσο μάλλον πρέπει να είναι η Πατρίδα, αν δίνουμε τη ζωή μας γι' αυτήν, και όταν εφαρμόζουμε αυτό το κριτήριο σε όσους κοροϊδεύουν την Πατρίδα μας, τη φτύνουν, επιτρέπουν στον εαυτό τους να το κοροϊδεύουν, σημαίνει ότι μειώνουν την αξία της δικής μας ζωής. Πώς πρέπει να αντιδράσουμε; Για παράδειγμα, είμαστε έτοιμοι να πάμε στο μέτωπο και να υπερασπιστούμε τη χώρα μας σε μια κρίσιμη και δύσκολη κατάσταση; Και μπορούμε ήρεμα να δεχτούμε ότι στην τέχνη ή στην καθημερινότητα, ή στην πολιτική, η πατρίδα μας ταπεινώνεται;
Ο πατριωτισμός είναι μια πολύ δυνατή, βαθιά αρχή, που είτε υπάρχει, και μετά αλλάζει πραγματικά όλη τη δομή, όλη την κλίμακα των αντιδράσεών μας, συμπεριλαμβανομένων των εγχώριων, είτε δεν υπάρχει. Αν σήμερα ο πατριωτισμός, η αγάπη για την πατρίδα, η ευθύνη για την πατρίδα και τον λαό διακηρύσσονται ως παραδοσιακές αξίες, που προστατεύονται από το νόμο, είναι απαραίτητο να αναδιοργανώσουμε την κοινωνία μας με πατριωτική έννοια.
Ο πατριωτισμός γίνεται, υπό μια ορισμένη έννοια, ιδεολογία και η εξουσία παίρνει αυτόν τον χαρακτήρα, αυτό το ιερό περιεχόμενο, το οποίο πρέπει να υπερασπίζεται όχι μόνο στον πόλεμο, αλλά και στην ειρηνική ζωή. Να το υπερασπιστούμε από αυτούς που εισβάλλουν στις αξίες του, που επιδιώκουν να μειώσουν τη σημασία του. Γιατί αν δίνουμε τη ζωή μας για την πατρίδα, σημαίνει ότι η πατρίδα αρχίζει πραγματικά να μετράει. Πραγματικά αξίζει όσο είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε για αυτό. Εξαρτάται από την ειλικρίνεια, το βάθος και τη θυσία με την οποία το υπηρετούμε.
Konstantin Malofeev: Ο αρχηγός του κράτους Vladimir Vladimirovich Putin είπε κάποτε: η εθνική μας ιδέα είναι ο πατριωτισμός. Εκείνη την εποχή, αυτή η φράση ακουγόταν μάλλον μπανάλ. Αυτό ακούστηκε σε όσους δεν κατάλαβαν τον ορισμό του πατριωτισμού που προτείνουμε στο κοινό, αλλά το κράτος είναι μόνο μια νομική φαντασία. Τι είναι το κράτος; Δεν υπάρχει, δεν αγγίζεται.
Σε μια κοινωνία καταναλωτών, σε μια κοινωνία εγωιστών, αυτό δεν είναι απαραίτητο και προς αυτό μας ωθεί η σημερινή δυτική ατζέντα, τη σύγχρονη ανθρωπότητα. Θα πρέπει όλοι να γίνουμε πολίτες της Google, του Facebook, της Apple. Γιατί ποιος νοιάζεται σε ποια πολιτεία ζεις; Αυτό που έχει σημασία είναι τι συμβαίνει στο smartphone σας, αυτό που έχει σημασία είναι το avatar σας. Μπορείτε να είστε μέρος αυτού του παγκόσμιου διαδικτυακού κόσμου χωρίς να είστε μέλος ενός κράτους.
Αυτό φαίνεται να συνέβη μόλις πρόσφατα, μόλις τον 21ο αιώνα. Τόσο για την «παρωχημένη» κατάσταση και το «όμορφο νέο» μετα-σύμπαν του μέλλοντος. Ωστόσο, αυτή η διαμάχη μεταξύ κράτους και μη κράτους, τα μετα-σύμπαντα, είναι τριών, αν όχι τρεισήμισι χιλιάδων ετών. Το κράτος δημιουργήθηκε ως νομική φαντασία, ως ένωση ανθρώπων για να προστατεύει ο ένας τον άλλον, να υπηρετεί ένα ιδανικό, να έχει έναν Θεό, έναν Βασιλιά. Με αυτόν τον τρόπο, σαν μια μεγάλη οικογένεια, σαν μια μεγάλη φυλή, οι άνθρωποι ενώθηκαν στο κράτος.
Πολύ γρήγορα όμως, λίγους αιώνες αργότερα, εμφανίστηκε μια άλλη νομική φαντασία: τα νομικά πρόσωπα. Ακούγεται τετριμμένο, έτσι δεν είναι; Αλλά τα νομικά πρόσωπα είναι αυτά που στηρίζουν την Google, τις διεθνικές εταιρείες, τις τράπεζες, τις μετα-πόλεις. Τα νομικά πρόσωπα δεν συνενώνονται για τις οικογενειακές αξίες, ούτε για την προστασία ή για ένα κοινό μέλλον, αλλά για το κέρδος.
Ο πατριωτισμός λοιπόν είναι πίστη στο κράτος και όχι ως νομική φαντασία. Πιστεύουμε στο κράτος όσο νιώθουμε μέρος του. Ζει μέσα μας και όσο μένει είναι ζωντανό, κι αν δεν είμαστε πατριώτες, αν ξεφεύγουμε με τις γλώσσες μας κρεμασμένες γιατί η Πατρίδα μας κάλεσε να κάνουμε το καθήκον μας, τότε σε αυτή την κατάσταση δεν είμαστε μέρος του το κράτος μας, είμαστε μέρος κάτι άλλου.
Ωστόσο, ασχολούμαστε με τον κοινωνικό μας λογαριασμό ή κάποιο άλλο «υπέροχο» πράγμα. Δεμένο με το κέρδος, με το να βγάλεις χρήματα. Μιλήσαμε νωρίτερα για το πώς η Παράδοση διαφέρει από τη Νεωτερικότητα, από τη Νεωτερικότητα. Η παράδοση είναι αιώνια, ενώ η νεωτερικότητα είναι μια στιγμή μετάβασης. Στην περίπτωση αυτή, το κράτος και το μη κράτος είναι πολύ διαφορετικοί τύποι ανθρώπινης ύπαρξης.
Υπάρχει ο άνθρωπος που υπάρχει για χάρη μιας ιερής, ιερής πολιτείας, ώστε γενιές των απογόνων του να είναι σαν αυτόν, γιατί έχουμε έναν πολιτισμό και ένα κράτος. Και υπάρχει ο άνθρωπος που ζει για τον εαυτό του, εδώ και τώρα, για τη δική του άνεση και εγωισμό. Αυτό είναι που διακρίνει έναν πατριώτη από έναν μη πατριώτη.
Alexander Dugin: Αυτοί οι δύο τύποι ανθρώπων για τους οποίους μιλάτε ονομάζονται «ήρωες» και «έμποροι» στην κοινωνιολογία. Οι ήρωες είναι άνθρωποι πατριώτες, ενώ οι έμποροι άνθρωποι του ανοιχτού, κοσμοπολίτικου κόσμου. Και στην περίπτωσή μας, στις εγκεκριμένες Αρχές Κρατικής Πολιτικής, είναι ο τύπος του ήρωα, του πατριώτη που αναγνωρίζεται ως κανονιστικός, υποδειγματικός και προστατεύεται από το νόμο και αυτό είναι μια πολύ σημαντική διάταξη.
Πρωτοπρεσβύτερος Andrei Tkachev: Ένας από τους πιο εκπληκτικούς χαρακτήρες στη νέα μυθολογία και τις κινηματογραφικές εικόνες των τελευταίων δεκαετιών είναι η Danila Bagrov
Έμαθα ότι έχω
μεγάλη οικογένεια.
Και μονοπάτι, και δάσος,
Στο χωράφι κάθε αυτί.
Το ποτάμι, ο γαλάζιος ουρανός.
Αυτή είναι η οικογένειά μου.
Αυτή είναι η πατρίδα μου,
και αγαπώ όλους στον κόσμο!
Αυτή η αφέλεια ενός ανθρώπου που φαίνεται να έχει κατέβει από τον ουρανό αντιστοιχεί στα συναισθήματα όλου σχεδόν του ρωσικού λαού. Γι' αυτό αγαπήθηκε από όλους. Είναι αυτός ο μικρός πατριωτισμός που μεταφορικά τρέχει κάτω από το δέρμα μας μαζί με το αίμα μας. Αυτό, παρεμπιπτόντως, γινόταν ήδη από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης. Υπάρχει ένα όμορφο τραγούδι:
Από πού αρχίζει η Πατρίδα;
Με μια εικόνα στο βιβλίο ABC.
Με καλούς και πιστούς συντρόφους
που μένουν στην διπλανή αυλή.
Ή ίσως αρχίζει
με αυτό το τραγούδι που μας τραγουδούσε η μητέρα μας.
Ότι σε όλες τις δοκιμασίες μας
κανείς δεν μπορεί να μας το πάρει.
Αυτό πρέπει να διατηρήσουμε και να καλλιεργήσουμε. Δεν ξέρω, ίσως χρειάζεται ένας νέος Balabanov για να ζήσει η Danila Bagrov (ο Θεός να ευλογεί και τον σκηνοθέτη της ταινίας και τον Sergei Bodrov, που έπαιζε τον πρωταγωνιστή), αλλά υπάρχει και ένας διορατικός, έξυπνος και συνειδητοποιημένος πατριωτισμός. Πράγμα που προϋποθέτει γνώση της δικής του ιστορίας, των σκοτεινών και φωτεινών σελίδων της, των κορυφαίων και των χαμηλών της. Όλο αυτό το ημιτονοειδές κύμα πρέπει να περάσει από την καρδιά. Έτσι, όπως γράφει ο Πίμεν στον «Μπορίς Γκοντούνοφ» του Πούσκιν, «για αμαρτίες, για σκοτεινές πράξεις ο Σωτήρας προσεύχεται ταπεινά».
Να ξεκαθαρίσω.
Δύο συναισθήματα υπέροχα κοντά μας -.
Σε αυτά η καρδιά βρίσκει τροφή:
Αγάπη για τις στάχτες ενός ντόπιου,
Αγάπη για το φέρετρο ενός πατέρα.
Οι ίδιοι οι Ρωμαίοι έλεγαν ότι πολέμησαν για εστίες και βωμούς. Η εστία είναι η οικογένεια, ο βωμός είναι ο ιερός τόπος των ανθρώπων. Έχοντας μέσα του αυτή τη φυσική αγάπη για τη ζεστασιά της μητέρας, για «κάθε στάχυ», έχοντας την αίσθηση ότι «όλα αυτά είναι δικά μου», θα πρέπει να προσθέσει μια συνειδητή αγάπη για την Πατρίδα, τη συμπόνια για αυτήν. Όχι απλώς για να το καμαρώνουμε ή να το θαυμάζουμε, αλλά να το συμπονούμε στις μεγάλες ιστορικές δοκιμασίες του.
Είναι αδύνατο να μην το σκεφτώ
και δεν μπορώ να μην το θυμάμαι.
Αυτή είναι η γη μας και η δική σας,
Αυτή είναι η βιογραφία μας.
Όπως συμβαίνει, το θέμα του πατριωτισμού πρέπει να εξεταστεί μόνο σε στίχους. Είναι ένα πολύ υψηλό θέμα. Είναι πολύ ποιητικό και η ρωσική ιστορία και λογοτεχνία απλώς μας αναγκάζουν να μιλήσουμε γι' αυτό με στίχους. Θα ήθελα λοιπόν να προσθέσω σε όλα όσα ειπώθηκαν παραπάνω, ότι είναι απαραίτητο να καλλιεργηθεί και να προστατευτεί αυτή η ζωτική υποκείμενη πατριωτική φλέβα σε έναν άνθρωπο, όπου ξαπλώνετε στο έδαφος και το φιλάτε, όπως έκανε ο Ντοστογιέφσκι.
Πρέπει να αφήσεις όλη την τραγική ιστορία της πατρίδας σου να κυλάει μέσα σου, ώστε να γίνει μέρος σου. Γιατί ένας στρατιώτης δεν πεθαίνει μόνο για το Κρασνογιάρσκ ή το Ροστόφ-ον-Ντον. Παλεύει για όλα αυτά που ήταν και όλα αυτά που θα είναι. Είναι ένα πολύ διαρκές πράγμα που διαμορφώνει τόσο το άτομο όσο και ολόκληρες γενιές.
Alexander Dugin: Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο πατριωτισμός μπορεί και πρέπει να είναι επιστημονικός. Ναι, ο πατριωτισμός είναι πράγματι ένα συναίσθημα για το οποίο μιλήσατε εσείς, πάτερ Αντρέι. Ότι είναι σίγουρα εγγενές σε όλους εμάς, τους Ρώσους. Ίσως φαίνεται ότι μιλάμε για πράγματα που όλοι γνωρίζουμε βαθιά, μέχρι τις ρίζες μας, αλλά το πατριωτικό αίσθημα δεν είναι το παν. Υπάρχει επίσης γνώση, γνώση του περίπλοκου πεπρωμένου του ρωσικού λαού, της διαλεκτικής της ρωσικής ιστορίας, στην οποία υπάρχουν σκαμπανεβάσματα, υπάρχει αναταραχή και προδοσία, αλλά και πίστη και ηρωισμός, εγκλήματα και θαύματα.
Και όλα αυτά πρέπει να είναι κατανοητά από τον κόσμο. Ο πατριωτισμός πρέπει να γαλουχηθεί, δεν προκύπτει από μόνος του, πρέπει να καλλιεργηθεί. Αυτό σημαίνει ότι η παιδεία, ο πολιτισμός ακόμα και η καθημερινότητα θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρο πατριωτικό διάνυσμα. Πρέπει να θυμόμαστε τα στάδια της ιστορίας μας, να οικοδομήσουμε και να κατανοήσουμε τη σχέση μεταξύ των καιρών. Το μέλλον χτίζεται πάνω στο παρελθόν, ενώ το παρόν είναι μια γέφυρα. Και ο πατριωτισμός είναι πολύ σημαντικός για το παρόν μας.
Όταν είμαστε μέρος της μοίρας, μέρος της ιστορίας του λαού μας, του κράτους μας, έχουμε μια εντελώς διαφορετική στάση από αυτή που έχουμε σήμερα. Γιατί κάνοντας κάτι σήμερα, συνεχίζουμε αυτό που έχει γίνει πριν. Δημιουργούμε και βάζουμε τις βάσεις για αυτό που θα γίνει αργότερα. Διαφορετικά, αν σπάσει αυτή η πατριωτική παράδοση, ο πατριωτικός δεσμός των αιώνων, δεν θα έχουμε κράτος. Το κράτος πρέπει να αποκατασταθεί, αν θέλετε, να ξαναρχίσει σε κάθε στάδιο, σε κάθε νέα στροφή.
Konstantin Malofeev: Η Ρωσία θα τελειώσει εάν δεν υπάρξει πατριωτική παιδεία και τελειώσει η μεγάλη μας αποστολή. Ο πατριωτισμός είναι το κύριο συναίσθημα σε μια Αυτοκρατορία, σε ένα κράτος αυτοκρατορικού τύπου. Γιατί η Αυτοκρατορία είναι μια ιεραρχία. Και μόνο στην Αυτοκρατορία κινείται προς μία κατεύθυνση η βούληση όλων των ανθρώπων που υπηρετούν το Κράτος. Αυτή είναι η έννοια της ιεραρχίας.
Στη δημοκρατία κατευθύνονται προς διαφορετικές κατευθύνσεις, ο καθένας προς τον εαυτό του. Και έτσι το κράτος δεν πάει πουθενά, μένει ακίνητο. Διασκεδάζει, ή γαλουχεί, ή κατά κάποιο τρόπο εξευγενίζει ορισμένους ανθρώπους μέσα του. Έτσι το κύριο συναίσθημα της Αυτοκρατορίας είναι η αίσθηση του πατριωτισμού. Γιατί πρέπει να καταλάβεις ότι το Κράτος είναι από πάνω σου, μεγαλύτερο από σένα, και ένας άνθρωπος πρέπει να μορφώνεται έτσι.
Είναι υψηλή μόρφωση, είναι υψηλό ιδανικό. Μεγαλώστε προσπαθώντας να είστε ζεστοί και τρεφμένοι, να είστε εύκολοι. Οποιοδήποτε ζώο μπορεί να αντιμετωπίσει αυτό το καθήκον, αλλά να εκπαιδεύσει αυτό που είναι πάνω από αυτό που είναι θρεπτικό, πάνω από αυτό που είναι μόνο απαραίτητο για μένα - ότι υπάρχει ένα κοινό καλό, και ότι είμαι για τους άλλους, για τους φίλους μου, ότι υπηρετώ και τα δύο ο τσάρος και η πατρίδα - αυτά τα υψηλά ιδανικά είναι δυνατά μόνο αν έχω εκπαιδευτεί στον πατριωτισμό.
Αν δεν καλλιεργηθεί ο πατριωτισμός, θα έχουμε μια κοινωνία των Χαναναίων, μια κοινωνία των εμπόρων. Αυτή είναι μια κοινωνία στην οποία οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν γιατί πρέπει να συμβιβαστούν έστω και λίγο για χάρη των άλλων. Γιατί; Έχω το δικό μου καλό και το φροντίζω και ο πατριωτισμός είναι σίγουρα το τελευταίο μου αγαθό.
Είναι άνθρωποι σαν αυτούς που έχουν επινοήσει την ιδέα ότι το κράτος και η χώρα είναι διαφορετικά πράγματα. Σαν να λέμε, αγαπώ τη χώρα και δεν αγαπώ το κράτος και δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Υπάρχει ένα απλό κριτήριο: θα πεθάνεις γι' αυτό ή όχι; Αυτό είναι όλο. Η επιλογή να είσαι μεγάλος πατριώτης ή όχι δοκιμάζεται με τον ίδιο απλό τρόπο: είσαι έτοιμος να πεθάνεις ή όχι; Οχι? Δεν είσαι καθόλου πατριώτης. Δεν είσαι λίγο πατριώτης, δεν είσαι καθόλου πατριώτης και αν είσαι έτοιμος είσαι πατριώτης. Αυτό είναι ένα τόσο απλό κριτήριο για τη μεγαλύτερη παραδοσιακή αξία της αγαπημένης μας Πατρίδας.
----------

Θα μιλήσουμε τώρα για το γράμμα "I" - ιστορική μνήμη και συνέχεια γενεών. Τι θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό από αυτή την παραδοσιακή αξία αν θέλουμε να πετύχουμε όλες τις άλλες; Άλλωστε, αν χάσουμε την ιστορική μνήμη και γίνουμε Ιβάν που δεν θυμούνται συγγένεια, τότε, γενικά, δεν θα έχει σημασία τι σχεδιάζαμε πριν. 

Αν τα παιδιά μας δεν κρατήσουν την ιστορική μνήμη μετά από εμάς, αν δεν διατηρήσουμε την ιστορική μνήμη μετά τους προγόνους μας, τότε απλά δεν θα μπορέσουμε να μεταφέρουμε όλες τις άλλες αξίες. Η συνέχεια των γενεών έγκειται στο γεγονός ότι ακούμε τους γονείς μας με τον ίδιο τρόπο που άκουγαν τους δικούς τους . Και τα παιδιά μας οφείλουν την υπακοή σε εμάς γιατί ακούγαμε τους γονείς μας. Και αυτό το νήμα σας επιτρέπει να μεταδώσετε την παράδοση. 

Γενικά  , οι παραδοσιακές αξίες ζουν μέσα στην ιστορική μνήμη.  Χωρίς ιστορική μνήμη δεν υπάρχει παράδοση, και χωρίς παράδοση δεν υπάρχει ανάγκη για ιστορική μνήμη. Αυτή είναι μια βασική, σημαντική και απαραίτητη έννοια στον σύγχρονο πολιτισμό. Γιατί έχει μια κουλτούρα ακύρωσης όπου μας λένε ότι όλα όσα ήρθαν μπροστά μας δεν έχουν κανένα νόημα, κανένα νόημα. Όλα πρέπει να ακυρωθούν, γιατί τώρα ζούμε σε έναν νέο κόσμο. Και σύντομα θα γίνουμε γενικά ένα είδος υπερανθρωπιστικών cyborgs ή ένα συγκεκριμένο σύνολο κωδικών σε έναν διακομιστή cloud.

Η έλλειψη μετάδοσης μνήμης είναι βασικό στοιχείο του σύγχρονου πολιτισμού.  Ακυρώνουν κάθε ταυτότητα - καταστρέφουν κάθε υπαινιγμό ότι τα παιδιά της Ευρώπης και της Αμερικής έχουν εθνικότητα, οικογενειακές παραδόσεις, ακόμη και φύλο. Όλα για  να τα μετατρέψουν σε άτομα . Άτομα ενός όμορφου νέου κόσμου σελιλόιντ όπου θα καταναλώνουν και θα κάνουν μόνο ό,τι τους λέει η τεχνητή νοημοσύνη. Και πίσω από την τεχνητή νοημοσύνη, φυσικά, θα υπάρχουν κουκλοπαίκτες που επιβάλλουν τις αφηγήσεις που χρειάζονται. Και μόνο η ιστορική μνήμη μας προστατεύει από αυτό.

Αρχιερέας Andrei Tkachev:  Θυμάμαι ένα επεισόδιο από το διάσημο μυθιστόρημα του Gabriel Garcia Marquez, Εκατό χρόνια μοναξιάς, όπου οι άνθρωποι αρρώστησαν από κάποια περίεργη ασθένεια και άρχισαν να ξεχνούν τα πάντα. Πρώτα - ποια είναι τα ονόματά τους, μετά - ποια είναι τα ονόματα των παιδιών τους, μετά - τα ονόματα των αντικειμένων. Στη συνέχεια, για να σώσουν τουλάχιστον κάτι, άρχισαν να γράφουν τα ονόματα των αντικειμένων σε φλιτζάνια, κούπες και αγελάδες. Σταδιακά όμως άρχισαν να ξεχνούν ακόμη και τα γράμματα και βρέθηκαν ένα βήμα πριν εξαφανιστούν. 

Τότε όμως κάποιος έξυπνος σκέφτηκε να κρεμάσει μια μικρή ταμπέλα σε έναν στύλο στο κέντρο του χωριού: «Υπάρχει Θεός». Και αυτοί οι τρελοί, που είχαν ξεχάσει τα πάντα, ενώ διάβαζαν αυτό το tablet, άρχισαν σταδιακά να θυμούνται τα ονόματα των παιδιών τους, τα ονόματα των εαυτών τους, τα ονόματα των οικιακών ειδών. Νομίζω ότι αυτή είναι μια πολύ όμορφη και ακριβής μεταφορά. 

Η λήθη των πάντων και των πάντων προέρχεται από τη λήθη του Θεού.  Και μόνο τότε ο άνθρωπος ξεχνά τις προηγούμενες γενιές. Δεν θυμάται πια τον παππού ή τον πατέρα του. Άλλωστε, έχουμε ήδη αρχίσει να εξαφανιζόμαστε από το πατρώνυμο των εγγράφων. Και αν, για παράδειγμα, θυμάστε τα κλασικά αραβικά ή ισπανικά ονόματα; Για παράδειγμα, ο Πικάσο είχε περίπου 20 ονόματα, ο Ομάρ Καγιάμ είχε περίπου 15. Ανέφεραν ότι ήταν ο γιος αυτού, ο γιος αυτού, ο γιος αυτού. Δεν το έχουμε. 

Ο σύγχρονος πολιτισμός ξεπλένει κάθε μνήμη,  όπως το ασβέστιο ξεπλένεται από τα οστά. Και δεν γνωρίζουν όλοι, περπατώντας, για παράδειγμα, κατά μήκος της οδού Chaliapin ή Vasnetsov, από τους οποίους ονομάζονται αυτοί οι δρόμοι. Μπορεί να γνωρίζει το όνομα - να το πω έτσι, για ρεπορτάζ, αλλά να μην ξέρει τι κρύβεται πίσω από αυτό το όνομα. «Είναι τεμπέληδες και περίεργοι», είπε κάποτε ο Πούσκιν. Και τώρα προστέθηκε και η  συνειδητή  απομάκρυνση της μνήμης από ένα άτομο. 

Γιατί η απόκτηση μνήμης γεννά ευχαρίστηση, εξηγεί το μέλλον και οδηγεί στην αυτοκατανόηση. Οπότε ναι, φυσικά, υπάρχει Θεός. Και πρέπει να θυμόμαστε όλους όσους ήρθαν πριν από εμάς. Όπως είπε και ο Ντμίτρι Λιχάτσεφ, «Η Γη δεν είναι απλώς ένα κομμάτι σκόνης στο διάστημα, είναι ένα τεράστιο ιπτάμενο μουσείο». Στο οποίο γράφτηκαν πολλοί πίνακες, βιβλία, μουσική, στα οποία υπάρχουν πολλά νεκροταφεία. Παρεμπιπτόντως,  ο πολιτισμός της ταφής είναι το σιτάρι από το οποίο αναπτύσσεται η ιδιαιτερότητα του εθνικού πολιτισμού . Δεν ήταν λοιπόν χωρίς λόγο που ο Πούσκιν μίλησε για «αγάπη για τα πατρικά φέρετρα».

Πρέπει να διατηρήσουμε τη μνήμη των προγόνων μας όσο το δυνατόν περισσότερο , να θυμόμαστε το όνομα του πατέρα του παππού μου, το όνομα του παππού του παππού μου. Αυτή είναι η αγάπη για μια μικρή Πατρίδα, αυτό που κάνει έναν άνθρωπο Svyatogor-bogatyr. Αυτό είναι που το κάνει  δρυς και όχι βρύα . Τα βρύα μπορούν να αφαιρεθούν με ένα νύχι και δεν θα αναπτυχθούν ξανά. Και  ένα πανίσχυρο δέντρο που έχει ριζώσει, αυτή είναι η ιστορική μνήμη . Έτσι θέλουμε να βλέπουμε τους ανθρώπους μας.

Alexander Dugin:  Τώρα μας διδάσκουν συχνά την ιστορία ως ένα σύνολο γεγονότων. Στην πραγματικότητα, η  ιστορία είναι μια συλλογή νοημάτων . Σαν γράμμα. Έχοντας λάβει μια επιστολή, πρέπει να διαβαστεί - όχι απλώς να αποθηκευτεί, αλλά να ανοίξει, να κατανοηθεί, να κατανοηθεί. Και να γίνει μια γραμμή ή ένα γράμμα αυτού του γράμματος, διανύοντας συνεχώς τους αιώνες.

Για τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης είναι απαραίτητη η ιστορική κατανόηση. Θα θυμηθούμε κάτι μόνο όταν καταλάβουμε  το νόημα  αυτού που συνέβη. Εάν αντιπροσωπεύουμε τη ρωσική ιστορία ως μια πνευματική, πολιτιστική φόρμουλα, τότε είναι εύκολο να μεταδοθεί, να μεταδοθεί και να διατηρηθεί η ιστορική μνήμη και να προστεθούν νέα κεφάλαια σε αυτήν. Και  αν το νόημα εξαφανιστεί, η ιστορία γίνεται απλώς ένα σύνολο γεγονότων που δεν μας λένε τίποτα. 

Επίσης, κατά τη γνώμη μου, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο των παραδοσιακών αξιών που περιλαμβάνονται στις Βασικές αρχές της Πολιτικής του Κράτους είναι η  ταυτότητα . Μπορούμε να πούμε «ιστορική μνήμη», αλλά, στην πραγματικότητα, αυτή είναι η ταυτότητα ως αξία, η ταυτότητα ως διατήρηση. Αυτό που μεταφέρει η παράδοση είναι κάτι το πιο ουσιαστικό, αμετάβλητο . Όχι κάποιες επίσημες πτυχές και τάσεις που απλώς αλλάζουν, αλλά  ο πυρήνας.  Και αυτός ο πυρήνας είναι  που μας κάνει και. Κάνει τους Ρώσους Ρώσους, το κράτος μας το κράτος μας, τον λαό μας λαό μας, την Εκκλησία μας την Εκκλησία μας, και όχι κάποιου άλλου. 

Στα λατινικά, η ταυτότητα (identitas) είναι ταυτότητα. Και είναι πολύ σημαντικό ότι η  ταυτότητα που μεταδίδεται και διατηρείται είναι πλέον αξία για εμάς,  ενώ στη Δύση  ολόκληρη η ιδεολογία, όλη η κουλτούρα του φιλελευθερισμού στοχεύει στην εξάλειψη της ταυτότητας.  Η ίδια «κουλτούρα ακύρωσης» που ανέφερες εσύ, Κωνσταντίν Βαλέριεβιτς και την οποία ο Πρόεδρός μας, ειρωνικά, ονόμασε «ακύρωση του πολιτισμού» γενικά, είναι η καταστροφή,  η κατάργηση της ταυτότητας . Σβήσιμο της ιστορικής μνήμης για να καταστραφεί η συνέχεια των γενεών. 

Στη μεταμοντέρνα φιλοσοφία, στη φιλελεύθερη ιδεολογία, η ίδια η ιδέα ότι ένας λαός, μια κοινωνία, κάποιο φαινόμενο έχει ταυτότητα υπόκειται σε σκληρή κριτική. Δηλαδή, αυτοί που πρεσβεύουν τη διατήρηση της ταυτότητας είναι, λες, «κακοί». Τα οποία πρέπει είτε να επανεκπαιδευτούν είτε να καταστραφούν. Έτσι, πηγαίνουμε πραγματικά στο μέτωπο για να υπερασπιστούμε την ταυτότητά μας. 

Στην ίδια Δύση ή Ανατολή, όπου, όπως κι εμείς, εκτιμούν τη συνέχεια των γενεών, εκτιμούν την παράδοσή τους, το αμετάβλητο, τον πυρήνα τους, θα πουν: αν οι Ρώσοι υπερασπίζονται την ταυτότητά τους, είναι σπουδαίοι. Και άλλοι θα πουν: ω, υπερασπίζεσαι την ταυτότητα; Λοιπόν, τότε θα λάβετε από εμάς. Η πίστη μας στην ίδια την αρχή της ταυτότητας χωρίζει την ανθρωπότητα σε δύο στρατόπεδα . Η διεκδίκηση της ιστορικής μνήμης και της συνέχειας των γενεών ως κρατική αξία αποτελεί πρόκληση για τη σύγχρονη μεταμοντέρνα, φιλελεύθερη, παγκοσμιοποιητική κουλτούρα. 

Κ.Μ.:  Αλλά αυτό σημαίνει ότι στον πολιτισμό μας, στην εκπαίδευσή μας, στα ομοσπονδιακά μας μέσα ενημέρωσης, σε ελεγχόμενες κοινωνικές πλατφόρμες που βρίσκονται στο έδαφος της Ρωσίας, στο Διαδίκτυο δεν πρέπει να υπάρχει  τίποτα που να έρχεται σε αντίθεση με την πολιτική της ταυτότητάς μας, την ιστορική μνήμη και τη συνέχειά μας.  Δεν πρέπει να επιτρέψουμε σε ομάδες προπαγάνδας που μας καλούν να ξεχάσουμε τον πολιτισμό μας. 

Αυτό δεν πρέπει, γιατί είναι μια διακοπή στη μνήμη των γενεών. Και αν μεταφέρουμε εδώ ό,τι είναι πια της μόδας στη Δύση, δεν μιλάω για σοδομισμό (η προπαγάνδα του οποίου, ευχαριστώ, Κύριε, απαγορεύεται πλέον), αλλά για οποιαδήποτε άλλα νεότευκτα στυλ, τάσεις που έχουν κάθε νέος. τρία χρόνια, αντικρούουμε την ιστορική μας μνήμη. Αυτό σημαίνει ότι η κρατική πολιτική δεν έχει το δικαίωμα να περιλαμβάνει τέτοια φαινόμενα σε οποιεσδήποτε εκδηλώσεις, σε οποιεσδήποτε εκθέσεις, σε οτιδήποτε συνδέεται με κάποιο τρόπο με το κράτος. 

Δεν πρόκειται για ιδιωτικό κατάστημα, αλλά για κρατική πολιτική. Στα κρατικά νηπιαγωγεία, σχολεία, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, στα τηλεοπτικά κανάλια και στα θέατρα, δεν μπορεί να υπάρχει τίποτα που να έρχεται σε αντίθεση με τον παραδοσιακό πολιτισμικό μας κώδικα, τη συνέχεια των γενεών και την ιστορική μας μνήμη.

A.T.:  Συμφωνώ, είναι κρίμα να είσαι τουρίστας στη χώρα σου. Αυτή η σκέψη με απασχολεί πολλά χρόνια. Πιστεύω ότι αν έρθω σε οποιαδήποτε πόλη της χώρας μας, για παράδειγμα, στο Voronezh ή στο Αρχάγγελσκ, δεν θα πρέπει να προσλάβω έναν οδηγό που θα μου μιλήσει για αυτήν την πόλη και θα με οδηγήσει σε αυτήν. Η λειτουργία του ξεναγού πρέπει να ασκείται από οποιονδήποτε κάτοικο αυτής της πόλης. Χάρη σε λίγο πατριωτισμό, επειδή αγαπάς τη γη στην οποία ζεις και γνωρίζεις την ιστορία της, θα πρέπει να μπορείς να εκθέτεις όλα όσα γνωρίζεις για την πόλη σου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πρέπει να με κάνεις να ερωτευτώ την πόλη σου, ή το χωριό σου, το κέντρο της περιφέρειάς σου, τα βουνά σου, τα χωράφια σου. 

Αντίθετα, ένα άτομο ζει στη δική του γη ως τουρίστας. Η καρδιά του αγαπά κάτι άλλο, το Θιβέτ υπό όρους ή το Λος Άντζελες. Είναι εδώ μόνο στη μορφή, αλλά στην ψυχή είναι κανείς δεν ξέρει πού. Κοσμοπολίτικο ρωσόφωνο, σε αντίθεση με τον ρώσικο πατριωτισμό, αυτή είναι μάλλον η αρρώστια που μας ενστάλαξαν σαν ευλογιά στους Ινδιάνους. Αυτή είναι μια τεχνητά εμβολιασμένη ασθένεια - για να εξοντώσει ένα άτομο. Η εξόντωση των ανθρώπων δεν γίνεται με βόμβες, αλλά με αλλαγή συνείδησης.

Κ.Μ.:  Η μνήμη μας κοροϊδεύεται για πολλούς αιώνες στη σειρά. Ήταν ο Μέγας Πέτρος που το ξεκίνησε. Μετά ήταν το 1917, τότε - η μετονομασία των δρόμων. Και τώρα περπατάμε στους δρόμους που φέρουν τα ονόματα των μπολσεβίκων επαναστατών και όχι τα ονόματα που τους έδωσαν οι ιδρυτές της πόλης. Αν ο ιδρυτής της πόλης ονόμασε την οδό Κοζάκων, ή Ποκρόφσκαγια, ή Τροΐτσκαγια, τότε γιατί οι άνθρωποι που έζησαν αργότερα σκέφτηκαν ότι μπορούσαν να την μετονομάσουν προς τιμή του επαναστάτη Μπάουμαν; 

Συμφωνώ με τον πατέρα Αντρέι ότι οι πόλεις και η τοπική ιστορία είναι πολύ σημαντικές. Γιατί ακριβώς σε αυτό έγκειται η αγάπη για τα πατρικά φέρετρα και για τις γηγενείς στάχτες. Τότε καταλαβαίνεις την ιστορία σου στην πόλη σου μόνο από τα ονόματα, από τις αρχιτεκτονικές δομές. Και για να γίνει αυτό είναι πολύ απλό: λίγα μόνο μαθήματα στο δημοτικό σχολείο, και θα παραμείνει για μια ζωή. Τότε θα αγαπήσετε την Πατρίδα σας, θα γνωρίσετε την ιστορία της πόλης σας, θα μπορείτε να μιλήσετε για αυτήν. 

Δεν είναι περίεργο που έχουμε τώρα πολλούς ανθρώπους που θέλουν να αναπτύξουν τη σύγχρονη τέχνη με τη μορφή κάποιου είδους νταμπλ, παραστάσεις, πολλά ακατανόητα άτομα σελιλόιντ - και όλα προέρχονται από μικροπεριοχές σοβιετικών πάνελ. Ένα άτομο που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Peterhof δεν θα μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, αφού από μικρός παρατηρεί κάτι εντελώς διαφορετικό γύρω του. Αυτή όμως είναι απλή, ανθρώπινη, καθημερινή, αλλά πολύ σημαντική γνώση.

A.D.:  Εκτός από τα απαγορευτικά μέτρα, είναι απαραίτητα και τα καταφατικά μέτρα . Να επιβεβαιώσουμε την ταυτότητά μας, να καλλιεργήσουμε τη συνέχεια των γενεών. Όταν καταργούμε το κακό, πρέπει απαραίτητα να επιβεβαιώνουμε το καλό . Και αυτό είναι επίσης μια πρόκληση για εμάς. Αν έχουμε πάρει τη θέση της προστασίας της ταυτότητας, πρέπει να την ενισχύσουμε,  να την παρουσιάσουμε . Και αυτό σημαίνει μια μεγάλης κλίμακας ιστορική παραγγελία για τους δασκάλους του πολιτισμού μας, τους δημιουργούς μας. Είναι απαραίτητο όχι μόνο να αποκλείσουμε αρνητικά φαινόμενα, αλλά και να δημιουργήσουμε αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό. Και αυτό είναι ένα τεράστιο δημιουργικό έργο για όλους μας, για ολόκληρη την κοινωνία μας.

Κ.Μ.:  Ήταν το γράμμα «Ι» – ιστορική μνήμη και συνέχεια γενεών. Είναι ταυτότητα.

katehon.com: 


Μετάφραση Lorenzo Maria Pacini
katehon-com

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ EAEU ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΗΠΑ!!

 



Γιούρι Ματβιένκο

«Θα ερθει μια μέρα

και η ιερή Τροία θα χαθεί…”.

Όμηρος, Η Ιλιάδα

 

Ένας από τους λόγους για τον μετασχηματισμό των διεθνών σχέσεων που λαμβάνει χώρα μπροστά στα μάτια μας και, ως εκ τούτου, οι μορφές και οι μέθοδοι διακρατικής αντιπαράθεσης είναι η μετάβαση σε ένα πολυπολικό μοντέλο της παγκόσμιας τάξης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες, στην επιθυμία τους να διατηρήσουν το μονοπώλιο της πολιτικής ηγεσίας, ακολουθούν μια εξωτερική πολιτική με στόχο την απότομη επίδειξη των σχέσεών τους με τη Ρωσία, την Κίνα και μια σειρά από άλλες χώρες του ευρασιατικού που είναι μέλη. συνεργάζονται τους στο πλαίσιο της ευρασιατικής ενωσης

Υπό αυτές τις συνθήκες, το έργο της κατανόησης των πηγών και των τύπων απειλών κατά της εθνικής ασφάλειας για τις χώρες της ευρασιατικής ηπείρου που προέρχονται από τη Συλλογική Δύση υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Πολιτειών είναι σημαντικό για να μπορέσει να σταματήσει, να εξουδετερώσει πιθανές αρνητικές και διαμορφώνουν τη δική τους αποτελεσματική εξωτερική πιτι.

Γενικά, το μοντέλο μιας πολυπολικής παγκόσμιας  τάξης (MPM) μπορεί να αναπαρασταθεί από μια γεωμετρική δομή με τη μορφή πολλών δομών που τέμνονται στο μήκος της εξωτερικής περιμέτρου, καθεμία από τις οποίες είναι ένας ένθετος δακτύλιος. Στο κέντρο βρίσκεται το λεγόμενο «κέντρο εξουσίας». Περιβάλλεται από τον πρώτο δακτύλιο - δορυφορικές χώρες (στενοί σύμμαχοι του κέντρου). Οι δορυφόροι περιβάλλονται από έναν δακτύλιο «δυνάμεων ασφαλείας», οι οποίοι, με τη σειρά τους, περιβάλλονται από έναν εξωτερικό δακτύλιο - τη λεγόμενη «περιφερική ζώνη», στην οποία ο κύριος γεωπολιτικός αγώνας των κέντρων εξουσίας για το ρόλο και τη θέση τους στον ορίζοντα. κόσμος γίνεται [1].

Ταυτόχρονα, το μοντέλο ενός πολυπολικού κόσμου προϋποθέτει και επιτρέπει την ταυτόχρονη παρουσία πολλών κέντρων εξουσίας διαφορετικής φύσης (στρατιωτική, οικονομική δύναμη, δημογραφική μάζα, πνευματική δύναμη, κέντρο διατήρησης παραδοσιακών αξιών κ.λπ. ), που δεν συνδυάζουν όλες τις «εξουσίες», αλλά είναι «δωρητές κυριαρχίας» για τις ουδέτερες εξουσίες και την περιφερειακή ζώνη, που μοιράζονται τις αξίες και τους στόχους αυτών των κέντρων εξουσίας.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του MPM είναι:

- Έκθεση των συμμαχικών κενών θέσεων για τις εξουσίες της "αυτοκρατορικής" ζώνης.

- ανταγωνισμός για το μέγεθος της σφαίρας επιρροής αντί του ελεύθερου ανταγωνισμού των ανοιχτών εθνικών οικονομιών.

Ένα χαρακτηριστικό του πολυπολικού κόσμου είναι σε αυτόν μπορεί να είναι είτε αποιστής είτε αποισμένος. Με βάση αυτό, το καθήκον του «κέντρου εξουσίας» ως μητρόπολης είναι να διασφαλίσει την άμυνα και την ασφάλεια των δορυφόρων και των δυνάμεων προστασίας, καθώς και τον κύριο αγώνα για μια περιφερειακή ζώνη για τη στρατολόγηση της λεγόμενης «γεωπολιτικής μάζας». [2].

Η λογική ενός πολυπολικού κόσμου προϋποθέτει στο μέλλον την αναπόφευκτη αντικατάσταση της «ήπιας» και «έξυπνης» δύναμης των καιρων του διπολικού κόσμου με «σκληρή» δύναμη, καθώς και την επιστροφή στην άμεση στρατιωτική επέμβαση κατά τη διάρκεια της διακρατικής αντιπαράθεσης, η οποία παρατηρείται ήδη. σήμερα.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση της φονικότητας συμβατικών όπλων και την παρουσία πυρηνικών όπλων σε πολλές χώρες, πρέπει να σημειωθεί ότι στην παρούσα φάση στον αγώνα των κέντρων εξουσίας για την επίτευξη των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, δεν υπάρχει τάση να αυξηθεί το μερίδιο των μεθόδων «μη βίας» στην αρχική φάση της αντιπαράθεσης και της εφαρμογής των λεγόμενων «μη στιωτικών» απειλών αρκετά. Στην περίπτωση αυτή, «μη στρατιωτικός» σημαίνει απειλές για την ασφάλεια του κράτους που, εάν εφαρμοστούν, δεν μπορούν να προκαλέσουν πραγματική ζωή στα εθνικά του συμφέροντα με μη στρατιωτικά μέσα (χωρίς τη χρήση όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού, καθώς και ένοπλοι δυνάμεων και ένοπλοι σχηματισμοί, συμπεριλαμβανομένων ειδικών και ακανονιστών).

Στην πιο γενική μορφή, στο σύνολο των μη στρατιωτικών μεθόδων και μέσων διακρατικής αντιπαράθεσης, μπορεί κανείς να διακρίνει τα τεχνικά και γνωστικά στοιχεία (Εικόνα 1).

Η αύξηση των μη στρατιωτικών μορφών και μεθόδων για την επίλυση διαφόρων ειδών διεθνών συγκρούσεων οφείλεται στην εξέλιξη των παραγόντων της διεθνούς πολιτικής, η οποία έχει ως εξής [3]:

  • για τον "κλασικό πόλεμο"είναι η επιβολή της θέλησης του ατόμου στον εχθρό με στρατιπτικα.
  •  για πληροφοριακό-ψυχολογικό πόλεμο , αυτή είναι μια αλλαγή στην εικόνα του εχθρού για τον κόσμο προς μια δεδομένη κατεύθυνση επηρεάζοντας τη συνείδηση​​του πληθυσμού της χώρας-στόχου.
  • για συνειδησιακό πόλεμο(από το λατινικό conscientia- συνείδηση) - αυτή είναι η αντικατάσταση της συνείδησης μεταξύ του πληθυσμού της χώρας στόχου με μια νέα.
  •  για τον προληπτικό πόλεμο , είναι «πολιτιστική διαγραφή του εχθρού». Η έννοια της προκοπής (από το λατινικό emo - αγοράζω εκ των προτέρων) δεν είναι στην πρόληψη (ως πρόληψη) και όχι στην αφηρημένη προσμονή, αλλά στην κυριολεκτική έννοια στη σύλληψη ή υποταγή μιας χώρας στόχου με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, που ακολουθείται. με την καταστροφή του πολιτισμικού του κώδικα [4]. Οι κύριες διατάξεις του προληπτικού πολέμου σκιαγραφήθηκαν στην επιχειακή αντίληψη των τράτων των η έναν περί mean. 2020-2040”, που δημοσιεύτηκε το 2014.Αναφέρει συγκεκριμένα ότι «η στρατηγική της προληπτικής δράσης είναι η χρήση μη δυναμικών μορφών ως μέσο καταστροφής πιθανών γεωπολιτικών και οικονομικών ανταγωνιστών προτού αποκτήσει επαρκή ισχύ για να εμποδίσουν την κυριαρχία των ΗΠΑ στον κόσμο».

?

συμπεριφορισμός  (αγγλική συμπεριφορά - συμπεριφορά) - μια συστηματική προσέγγιση στη μελέτη της συμπεριφοράς ανθρώπων και ζώων: όλη η συμπεριφορά αποτελείται από αντανακλαστικά, αντιδράσεις σε ορισμένα ερεθίσματα στο περιβάλλον, καθώς και τις συνέπειες της ατομικής ιστορίας, όπως ενίσχυση και τιμωρία, μαζί με την παρούσα κατάσταση κινήτρων του ατόμου και τα κίνητρα ελέγχου·

- συμπεριφορικά οικονομικά   - η κατεύθυνση της οικονομικής έρευνας για τη μελέτη της επίδρασης των κοινωνικών, γνωστικών και συναισθηματικών παραγόντων στην οικονομική συμπεριφορά, τη λήψη οικονομικών από άτομα και ιδρύματα και τις συνέπειες αυτής της επιρροής στις μεταβλητές της αγοράς (τιμές, κέρδη, κατανομή πόρων) . Οι συμπεριφορικοί οικονομολόγοι ενδιαφέρονται για τις διαδικασίες συλλογικής επιλογής (ή μη), οι οποίες περιέχουν επίσης στοιχεία γνωστικών λαθών και επιλογή εγωισμού στη λήψη αποφάσεων από οικονομικούς παράγοντες. Daniel Kahneman, νικητής του Νόμπελ Οικονομικών το 2002.

Τεχνολογία _ Αυτοί που δημιούργησαν μια νέα εργαλειοθήκη για τις επιχειρήσεις, για την πολιτική (για παράδειγμα, μικροστόχευση σε μια προεκλογική εκστρατεία), για στρατιωτικές υποθέσεις (η έννοια του «δικτυοκεντρικού πολέμου»).

μελέτες επικοινωνίας - χρήση διαφόρων μοντέλων επικοινωνιών για την επίτευξη του στόχου - αλλαγή της συμπεριφοράς των αντικειμένων επιρροής (αποδέκτες). Web.2.0 κ.λπ.

Τεχνολογία Οργανώσεων

  1. Δημιουργία καναλιού επικοινωνίας

Για αυτό, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα μοντέλο δύοσταδίων ένα μοντέλο θυρωρού φίλτρο πληροφοριών), ένα μοντέλο δομής ειδήσεων (παρουσίαση πληροφοριών μέσα από το πρίσμα μιας δεδομένης ιδεολογίας), ένα μοντέλο μιας διαδραστικής κοινωνίας (αντικατάσταση ενός γραμμικού μοντέλου επικοινωνίας με ένα συγκλίνον με έναν δεδομένο κύκλο ανθρώπων), ένα μοντέλο της γνωστικής ασυμφωνίας (δημιουργώντας ψυχολογική δυσφορία). ). ), ένα μοντέλο πλαισίωσης[5].

2. Εισαγωγή περιεχομένου του επιθυμητού περιεχομένου

Διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας (ιστορική διαχείριση), αλλαγή ηρώων, επανεκτίμηση αξιών, νέα πρότυπα συμπεριφοράς (παραδείγματα «αναγκαίας» συμπεριφοράς).

3. Πληροφοριακός αποκλεισμός εναλλακτικών πηγών

«Μόλυνση του αέρα», «μιλώντας το θέμα», απενεργοποίηση απαράδεκτων μέσων, μπλοκάρισμα «λάθος» ιστοτόπων, απαγόρευση εισαγωγής και πώληση έντυπου υλικού με εναλλακτικό περιεχόμενο κ.λπ.

4. Χειραγώγηση της ιδιωτικής και δημόσιας γνώμης

Διαστρεβλωμένη αναπαράσταση γεγονότων, συνοδευόμενη από τον απαραίτητο σχολιασμό.

5. Σπρώξιμο ("naj", από το αγγλικό nudge ) σε παράνομες και καταστροφικές ενέργειες

“Τεχνολογίες κλειδώματος”: μπορείτε να πιέσετε τη σωστή απόκτηση της πίστης στη θέση για στο και sum και sum και ληι λιαι sum και ληι λιαι sum και ληι λP

6. Συμπεριφορικές παρεμβάσεις

Ενθάρρυνση αρνητικής συμπεριφοράς, απλοποίηση καταστάσεων, χρήση αντικοινωνικών κανόνων συμπεριφοράς, παρουσίαση γεγονότων με το σωστό φως, επαναλαμβανόμενη επανάληψη (υπενθύμιση), επιβολή απόψεων, ενημέρωση των ανθρώπων για τις συνέπειες των προηγούμενων επιλογών τους.

Όσο για τη χώρα μας, μια από τις τεχνολογίες «μη δυναμικής» επιρροής στη Ρωσία που χρησιμοποιείται ευρέως από τη Δύση είναι οι λεγόμενοι «πόλεμοι μνήμης» που διεξάγονται στο πλαίσιο της ιστορικής πολιτικής [6].

Στην πορεία προληπτικών ενεργειών για την «πολιτιστική διαγραφή» του σοβιετικού παρελθόντος στον μετασοβιετικό χώρο, στο πλαίσιο μιας επιθετικής «πολιτικής μνήμης», διακρίνονται δύο βασικά στάδια:

Στάδιο 1. δημιουργία “σημείων πόνου” στη χώρα -στόχο στορικό παρελθόν της, ιδιαίτερα κατά την τηices της εσσσxts.

Για να γίνει αυτό, η χώρα παραβιάζει και στη συνέχεια αλλάζει τα συνήθη μοντέλα επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας ευρέως τις τεχνολογίες της «μετα-αλήθειας» και της «ιστορικής διαχείρισης», δημιουργώντας μια κοινωνική διάσπαση στην κοινωνία (Δυτικοί/Σλαβόφιλοι, Λευκοί/Κόκκινοι, δήμιοι το NKVD / θύματα της καταστολής και τα Γκούλαγκ, μαχητές κατά του φασισμού / υποστηρικτές των Ναζί, υποστηρικτές της «αυτοκρατορίας» / υποστηρικτές της αυτονομίας κ.λπ.).

Ο Σκοπός αυτού του σταδίου είναι το χάος της κοινωνίας, υπονομεύοντας την εμπιστοσύνη στη σημερινή κυβέρνηση, δημιουργώντας κλίμα αναταραχής και βεβαιότητας για το μέλλον στη χώρα, διαλύοντας τις δυνάμεις της.

Στάδιο 2. μεταφορά της συνείδησης του λαού στην επιθυμητή κατάσταση.

Σκοπός αυτού του σταδίου είναι η εισαγωγή μιας νέας εικόνας του κόσμου, η αποκήρυξη του ιστορικού παρελθόντος και, ως εκ τούτου, η επανυποταγή της χώρας-στόχου στο κέντρο της εξουσίας της.

Παράδειγμα επιτυχούς εφαρμογής προληπτικών ενεργειών από τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι η «μαϊδανοποίηση» της Ουκρανίας μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ και η «αποκομμουνοποίηση» και η «αποκομμουνοποίηση» της χώρας που ακολούθησε το πραξικόπημα του 2014 υπό το σύνθημα «Ουκρανία – tse Europe». Ως μέρος της αλλαγής τεχνολογίας του «πολιτιστικού κώδικα», ο ουκρανικός λαός, ο νικητής του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου, στο πλαίσιο της διαγραφής «πολιτιστικής», μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στην κατηγορία ενός λαού που συμμετείχε στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, και μετά τον πληθυσμό της. χώρας χωρίστηκε σε λαό-θύμα και λαό-ένοχο. Η αλλαγή των ηρώων έγινε τεχνητά - ήταν συνεργοί των Γερμανών φασιστών και συνεργάτες όλωτεν Ταυτόχρονα, διατυπώθηκαν πολλές αξιώσεις κατά της Ρωσίας ως νόμου διαδόχου ηη.

Εκτός από την Ουκρανία, οι προληπτικές ενέργειες πραγματοποιούνται σε κάποιο βαθμό από τη Συλλογική Δύση, με επικεφαλής τις Ηνωμένες Πολιτείες, σε όλη την Ευρασία. Αλλά οι ηπα βλέπουν τον μεγαλύτερο κίνο σε μια αναζωπυρωμένη ρωσία και μια οικομικά ισχυρή κίνα.

Τα τελευταία γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στη Δύση σε σχέση με την ειδική στρατιωτική επιχείρηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 για την αποστρατικοποίηση και την αποστρατεία της Ουκρανίας έδειξαν ότι ο κύριος στόχος των Ηνωμένων Πολιτειών δεν είναι η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στη Μόσχα, αλλά Μάλλον η «πολιτιστική διαγραφή» της Ρωσίας ως κυρίαρχου κράτους και η άρνηση των πολυεθνικών ανθρώπων της χώρας μας να επιλέξουν τον δικό τους δρόμο. Στην πραγματικότητα, στη σημερινή Ρωσία, η Συλλογική Δύση βλέπει τη σύγχρονη Τροία, την οποία όλη αυτή η συμμαχία θέλει να εξαφανίσει από το πρόσωπο του σύγχρονου πολιτικού χάρτη του κόσμου.

Τι θα έπρεπε να κάνει η Ρωσία και άλλες χώρες της Ευρασίας που είναι ενωμένη στην Ευρασιατική Οικονομική Ένωση, καθώς και η Μεγάλη Ευρασία στο σύνολό της, υπό αυτές τις συνθήκες;

Το πρώτο και πιο σημαντικό πράγμα είναι να συνειδητοποιήσουμε βαθιά ότι η Μεγάλη Ευρασία είναι ένα μεγάλο περίπλοκο σύστημα, δηλαδή, δεν είναι μόνο και όχι τόσο ένα σύνολο αντικειμένων με ένα σύνολο συνδέσεων μεταξύ τους, αλλά ένα ενιαίο σύνολο που έχει στοιχεία που δεν είναι εγγενή στα συστατικά στοιχεία του που λαμβάνονται από τα καθένα χωριστά. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η Μεγάλη Ευρασία είναι η γενέτειρα πολλών πολιτισμών, ξεκινώντας από την αρχαιότητα, οι οποίοι έχουν συνεισφέρει τεράστια στην ανάπτυξη της ανθρωπότητας στο σύνολό της.

Και ο κύριος στόχος των κρατών της Μεγάλης Ευρασίας είναι, αφενός, η διατήρηση των μοντέλων «τους» του κόσμου και του «πολιτιστικού τους κώδικα» μεταξύ του πληθυσμού και, αφετέρου, η διαμόρφωση σε αυτή τη βάση ενός συγκεκριμένου γενικού μοντέλου του κόσμου και οικοδόμηση. .

Για να διατηρήσεις το πρότυπο του κόσμου, τον πολιτισμικό σου κώδικα και την κρατική σου, υπάρχει ένα απλό μέσο, ​​​​για το οποίο μίλησε ο Αριστοτέλης: «Το πιο σημαντικό από όλα... μέσα που συμβάλλουν στη διατήρηση του κρατικού συστήματος , που όλοι πλέον παραμελούν. είναι η εκπαίδευση στο πνεύμα του αντίστοιχου κρατικού συστήματος».

Και για να διαμορφωθεί μοντέλο του κόσμου για τη μεγάλη ευρασία, είναι απαραίτητο να ειλασικά κασικοντά mean.

Εργασία αριθμός 1 - να σχηματίσετε μια εικόνα ενός κοινού μέλλοντος.

Εργασία νούμερο 2 - να επηρεάσει συμμάχους στο δρόμο προς ένα κοινό μέλλον.

Κατανοώντας τις έννοιες και τις αξίες των λαών της Ευρασίας, είναι απαραίτητο να διαμορφώσουμε μια συγκεκριμένη στρατηγική πρόβλεψη, και στην πραγματικότητα - ένα έργο για το μέλλον της Μεγάλης Ευρασίας ως ένα σύνθετο σύστημα - την εικόνα ενός «επιθυμητού αύριο».

Τα ηπειρωτικά εθνικά συμφέροντα θα προκύψουν αμέσως από αυτό το έργο. Και από τη στιγμή που θα αρθρωθούν αυτά τα συμφέροντα, θα εμφανιστούν μειλές για τα εθνικά συμφέροντα.

Τα εθνικά συμφέροντα μπορούν φυσικά να μεταφραστούν σεθνική στηγική στη σ σημαίνει συνέχεια σεθνική πολιτική. Σε αυτό το στάδιο θα εμφανιστούν απειλές για τη διαμορφωμένη εθνική πολιτική, για την ανακούφιση των κατάλληλων για την ανάπτυξη προγράμματος δράσης.

Όσον αφορά την επιλογή των συμμάχων, οι στόχοι μιας τέτοιας επιλογής είναι:

  • αποδυναμώσει το εχθρικό στρατόπεδο, αποσύροντας από αυτό τις ώως που δεν ήταν ικανοί με την πολιτική τουριαρίαριαρίαρίαριαρίαριαρίαριαρίαριαρίαριαρίαριαρίαριαρίαριαρίαρα.
  • να ζητήσουν την υποστήριξη άλλων χωρών, διευρύνοντας τον κύκλο των υποστηρικτών τ.
  • Διατηρήστε το δυνατόν περισσότερο τις δικές σας δυνατότητες, μοιράζοντις με τους σας.
  • να ε Answersed by theuδετερώσει χώρες που θα μπορούσαν να αντιταχθούν στη Ρωσία, αλλά δεσμευμένες από, δεν θα το τάξουν.

Μια ποιοτική λύση αυτών των δύο καθηκόντων θα επιτρέψει στη Μεγάλη Ευρασία να πάρει τη θέση που της αρμόζει στην παγκόσμια οικονομία και να αντισταθεί επιτυχώς στις Ηνωμένες Πολιτείες στις προσπάθειές τους να καταστρέψουν τον πολυπολικό κόσμο και να ανακτήσουν την ηγεμονία τους.

Κατάλογος πηγών που χρησιμοποιήθηκαν

1. Μπορίσοφ Μπόρις Πολυκαταραμένος κόσμος. Άρθρο στη διεύθυνση https://nnils.livejournal.com/695579.html . 28 Απριλίου 2022

2. Dugin AG Ηπειρωτικός πόλεμος. Ο σύγχρονος κόσμος στο γεωπολιτικό σύστημα συντεταγμένων. - Μ.: Ακαδημαϊκή εργασία, 2015. - 359 σελ.

3. Kovalev VI, Matvienko Yu.A. Ο "συμπεριφορικός" πόλεμος ως μία από τις πολλές υποσχόμενες μη στρατιωτικές απειλές για την ασφάλεια της Ρωσίας // Άρθρο στο περιοδικό της Ακαδημίας Στρατιωτικών Επιστημών "Πόλεμοι της Πληροφορίας" Αρ. 4 (40) για το 2016. Σελ. 20-25

4. Ponkin IV Μη κλασικοί πόλεμοι: μονογραφία. - M.: INFRA-M, 2019. - 87 σελ.

5. Lilleker Darren J. Πολιτική επικοινωνία. Βασικές έννοιες / Per. από τα Αγγλικά. ΣΙ. Ostnek. - Η.: Εκδοτικός Οίκος «Ανθρωπιστικό Κέντρο», 2021. - 304 σελ.

6. Matvienko Yu.A. Οι «Πόλεμοι της Μνήμης» ως εργαλείο ψυχικής αντιπαράθεσης της Δύσης με τη Ρωσία // Άρθρο στο περιοδικό της Ακαδημίας Στρατιωτικών Επιστημών «Πόλεμοι της Πληροφορίας» Αρ. 3 (59) για το 2021. σελ. 60-6

geopolitika-ru