Το τίποτε της ακυρωτικής κουλτούρας επιτίθεται στα πάντα
Η μάχη για τον έλεγχο του νου θα δοθεί στην αρένα των
βίντεο: το Βιντεοδρόμιο.
Η οθόνη της τηλεόρασης είναι o αμφιβληστροειδής του
οφθάλμιου νου.
Συνεπώς, η οθόνη της τηλεόρασης αποτελεί μέρος της φυσικής δομής
του εγκεφάλου.
Συνεπώς, ο,τιδήποτε εμφανίζεται στην οθόνη της τηλεόρασης,
αναδύεται ως ακατέργαστη εμπειρία για εκείνους που το βλέπουν.
Συνεπώς, η τηλεόραση είναι η πραγματικότητα και η πραγματικότητα
είναι λιγότερο αληθινή από την τηλεόραση.
David Cronenberg, Videodrome
(1983)
Ο πρώτος νεκρός κάθε
πολέμου είναι η αλήθεια. Αυτό το γνωρίζουν καλύτερα εκείνοι ακριβώς που
φροντίζουν να συμβαίνει αυτό. Ο έλεγχος της πληροφορίας είναι το απαραίτητο
προγεφύρωμα, αφ’ ενός για να στρεβλωθεί το νόημα της και αφ’ ετέρου, όταν κριθεί
απαραίτητο, να αποκρυφθεί πλήρως. Και στις δύο περιπτώσεις, η πληροφορία
εργαλειοποιείται σε τέτοιον βαθμό που μετατρέπεται σε εξ ίσου (αν όχι και
επιπλέον) αποτελεσματικό όπλο με αυτά που δολοφονούν στο πεδίο της μάχης. Εξ
ίσου αποτελεσματικό αναφορικά με την συμβολή στην τελική επικράτηση της μιας
έναντι της άλλης εξουσιαστικής συμμορίας.
Εντός αυτής της
ιδιότυπης «λογικής», η πληροφορία ελέγχεται και η αλήθεια νεκρώνεται. Τότε, η εξουσία
βρίσκει τον απαραίτητο «ζωτικό» χώρο, για να αποδώσει «αυτονόητες» συλλογικές
ευθύνες, να αναπτύξει γνήσιες ρατσιστικές συμπεριφορές και να τις παρουσιάσει
στους ανεγκέφαλους ως «στάση αλληλεγγύης», όπως επίσης και να εφαρμόσει την
αρχέγονη εξουσιαστική μηχανή του damnatio memoriae[1]. Δεν αρκεί το τσάκισμα του αντιπάλου σε
χρόνο Ενεστώτα, αλλά και η όσο το δυνατόν βαθύτερη εκρίζωση του από την
παγκόσμια συλλογική μνήμη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση της
δημοκρατίας, των θεσμών, της ελεύθερης έκφρασης κι ανοχής στην διαφορετικότητα
είναι τόσο αληθινή όσο το ξανθό χρώμα μαλλιών της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Για
τις Η.Π.Α ισχύει κάτι ακόμη λιγότερο. Ασχέτως αν η Δύση προσπαθεί γελοιωδώς να
πείσει πως στον «θεμέλιο λίθο» της αναπνέει το πνεύμα της αρχαίας ελληνικής
φιλοσοφίας και τέχνης, τα θαυμαστά τεχνουργήματα της Αναγέννησης και οι μεγάλοι
κλασσικοί της μουσικής, η πραγματικότητα είναι παντελώς διαφορετική˙ στο
«υπόγειο», στο οποίο πατά όλος αυτός ο τερατώδης μηχανισμός καταπίεσης,
«στριμώχνονται» η Ιερά Εξέταση και το κυνήγι «μαγισσών», η εποχή των
«Ανακαλύψεων» (με εκατομμύρια νεκρούς ιθαγενείς), το δουλεμπόριο, οι δύο
Παγκόσμιες Ανθρωποσφαγές και οι θάλαμοι αερίων. Θα μπορούσαν να αναφερθούν
ακόμη πολλά, δεν χρειάζεται όμως να επεκταθούμε επιπλέον.
Συνεπώς, το αφήγημα της
Δύσης με τίτλο «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι με τον Πούτιν», αποτελεί μια
λογική συνέχεια σε όλα της συμβατή με την ουσία της εν λόγω υπερκρατικής
εγκληματικής οργάνωσης. Η εξόντωση της αντίθετης άποψης έχει μετατραπεί σε
εμμονή. Ασχέτως, αν λίγο ή περισσότερο η στάση αυτή διατρέχει κάθε μηχανισμό
εξουσίας ιστορικά, δεν είναι καθόλου τυχαίο που η ένταση της έχει σκαρφαλώσει
στο ζενίθ. Είναι εύκολο να δούμε όχι απλώς την οφθαλμοφανή ομοιότητα, αλλά την
απόλυτη ταύτιση, όσον αφορά τον τρόπο που αντιμετωπίζεται ο «αντιεμβολιαστής»
και ο «πουτινικός». Στην πράξη, αποκαλύπτεται σε όλη της την σκοτεινότητα η
δυστοπική διαπίστωση πως ο «αντιρατσιστικός» και «δικαιωματικός» ολοκληρωτισμός
ήρθε για να μείνει. Το πάθος με το οποίο η εξουσία και οι σφογγοκωλάριοί της
αποδίδουν την «κατάλληλη» ρετσέτα σε όποιον διαλέγει διαφορετική αφήγηση από τη
δική τους δεν έχει προηγούμενο.
Για
τους διαφωνούντες δεν πρέπει να υπάρξει πουθενά «γη και ύδωρ». Κάθε είδους
αποκλεισμός μπορεί ανά πάσα στιγμή να εφαρμοστεί εναντίον τους. Από «δολοφονία
χαρακτήρα» στα μέσα «κοινωνικής» δικτύωσης, μέχρι απαγόρευση της συμμετοχής
τους σε αυτή την έστω καρικατούρα κοινωνικής ζωής. Ο ήδη ασφυκτικός ψηφιακός
έλεγχος αναβαθμίζεται επιπλέον. Απαγορεύεται να κάνουμε το ο,τιδήποτε
χωρίς η εξουσία να το γνωρίζει. Κι εφόσον το γνωρίζει και δεν το επιτρέπει, ο
προσωπικός πόλεμος ενάντια στους «παραβάτες» θα είναι ανελέητος.
Τί κοινό τώρα μπορεί να
έχει ο «αντιεμβολιαστής» με τον «πουτινικό»; Γιατί στοχοποιείται σε τέτοια
έκταση από τα μέσα μαζικής αποβλάκωσης; Γιατί έχει κινητοποιηθεί ο διαδικτυακός
όχλος του ψηφιακού Μεσαίωνα εναντίον τους ομοίως; Είναι προφανές πως η όποια
ρετσέτα, εν είδη κοινωνικού στίγματος, θα μεταβάλλεται ανάλογα με τη συγκυρία και
τα όσα οι Ελίτ θα επιχειρούν εναντίον των κοινωνιών. Δηλαδή, σήμερα έχουμε τον
«αντιεμβολιαστή» και τον «ρωσσόφιλο», αύριο θα γίνεται ενδεχομένως λόγος για
τον «αρνητή κλιματικής αλλαγής», τον «αρνητή πράσινης ενέργειας», ακόμη και τον
«κάτοχο» (ως μομφή), καθώς ως γνωστόν «πρέπει» μέχρι το 2030 «να μην μας ανήκει
τίποτα και να είμαστε ευτυχισμένοι». Η φαντασία στην εξουσία…
Βέβαια, δεν είναι
τυχαίο πως όλοι αυτοί οι «αρνητές» και «συνομωσιολόγοι» ή «τιμητές του απόλυτου
κακού», είναι σε μεγάλο βαθμό οι ίδιοι και ως φυσικά πρόσωπα. Ασφαλώς και δεν
είναι τυχαίο˙ ουσιαστικά το κράτος και οι Ελίτ τους κατηγορούν γιατί ακόμη
τολμούν να σκέφτονται. Το κοινό τους «έγκλημα» είναι η «εμμονή» στο «φασιστικό»
τρίπτυχο παρατήρηση,
ανάλυση, συμπέρασμα. Σε μια «πραγματικότητα» που η εξουσία
«γνωρίζει», η σκέψη είναι εγκληματική πράξη. Το άτομο είτε υποτάσσεται στην
«γνώση» της εξουσίας είτε ταυτίζεται με το εκάστοτε «τέρας της
αποκαλύψεως» και τσακίζεται με όλα τα μέσα.
Άλλως τε, αυτή είναι
και η κοινή ενέργεια που διατρέχει κάθε ολοκληρωτικό καθεστώς, ασχέτως με το
πώς το ίδιο αυτοπαρουσιάζεται στους προσκυνημένους· «εμείς σκεφτόμαστε, εμείς
διατάζουμε, εσείς εκτελείτε. Αν μάλιστα βαυκαλίζεστε πως οι σκέψεις σας, που
φυσικά «συμφωνούν» με όσα σας επιτρέπουμε να «σκέφτεστε», είναι όντως δικές
σας, θα σας επιβραβεύουμε με ολίγα ψίχουλα παραπάνω από το ψωμί που σας
κλέβουμε καθημερινά· το ψωμί και η αθωότητά σας μάς ανήκει[2]».
Ας μην λησμονούμε πως ο
σύγχρονος ολοκληρωτισμός είναι ένα πολιτικό σύστημα που έχει ενσωματώσει
«αρμονικά» ό,τι φρικαλέο διαθέτει ο κομμουνισμός, ο φασισμός, οι λεγόμενες
Δυτικές δημοκρατίες, οι αυτοκρατορίες του παρελθόντος και ο μιλιταρισμός. Και
όλο αυτό, δοσμένο στους αφελείς υπηκόους με «περιτύλιγμα» κίβδηλου
αντιρατσισμού/δικαιωματισμού και «φιόγκο» ατομικής «ελευθερίας» και
«ευθύνης». Η ενοποιημένη κυριαρχία δηλώνει παρούσα· όχι τώρα αλλά εδώ και
τριάντα χρόνια. Το γεγονός ότι οι απανταχού ιδεολόγοι αρνούνται να την δουν,
αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη επιτυχία της· δεν φορά η ίδια το δαχτυλίδι του
Γύγη, αλλά οι προσκυνημένοι στον μετωπιαίο λοβό τους.
Μίσησε και εσύ ο,τιδήποτε ρωσσικό… επιβάλλεται!
Αλίκη: «Το ερώτημα είναι αν έχετε το δικαίωμα να κάνετε τις
λέξεις να σημαίνουν αυτό που θέλετε;»
Ντάμπτι: «Tο ερώτημα είναι ποιος έχει την εξουσία, αυτό είναι
όλο».
Λιούις Κάρολ, Η Αλίκη στην
Χώρα των Θαυμάτων
Όπως ήδη αναφέραμε, η κριτική σκέψη δεν
δικαιούται σπιθαμή. Ουαί κι αλίμονο σε όσους διεκδικήσουν ακόμη κι αυτή τη
σπιθαμή˙ το διεθνές εργαστήριο μαζικής αποβλάκωσης σημαίνει συναγερμό, ο
«ένοχος» εντοπίζεται και τιμωρείται πολύμορφα και παραδειγματικά. Οι δε μάζες του
διαδικτυακού όχλου είναι σε επαγρύπνηση και οι «ειδικοί» τις κατευθύνουν στον
«στόχο». Όπου «στόχος», κάθε άνθρωπος που προσπαθεί να
σκέφτεται ελεύθερα. Στον «χρυσούν» αιώνα της Hi-Tech αποβλάκωσης και του
ψηφιακού Μεσαίωνα, η γνώση δεν κρύβεται πλέον στο σκοτάδι, αλλά στο φως. Ένα φως
όμως τόσο πυκνό που τυφλώνει. Ο σκοταδισμός δίνει την σκυτάλη του στον
φωταδισμό.
Σε μια τέτοια
«πραγματικότητα», εχθρός δεν είναι το Ρωσσικό κράτος, αλλά ο,τιδήποτε
σχετίζεται με την ρωσσική γλώσσα και κάθε πολιτισμικό της δημιούργημα.
Ο,τιδήποτε σχετίζεται με την Ρωσσία (αλλά και την ΕΣΣΔ) στοχοποιείται,
καθυβρίζεται, απειλείται, καταστρέφεται. Ρώσσοι και Ρωσσόφωνοι σε όλο το φάσμα
της Δύσης δέχονται απειλές, αναγκάζονται είτε να μετοικίσουν είτε ακόμη και να
μεταναστεύσουν, χάνουν τις δουλειές τους, σπάζονται τα μαγαζιά τους. Υπάρχουν
ακόμη και εκείνες οι περιπτώσεις που δέχονται και σωματική βία. Και όλα αυτά
στην Δύση, το «λίκνο της ανοχής στην διαφορετικότητα».
Είναι αληθές πως ακόμη
και την περίοδο του λεγόμενου μακαρθισμού[3] στις Η.Π.Α, η τέχνη, η πνευματική
ζωή και ο αθλητικός κόσμος του αντιπάλου, κατά κανόνα, βρισκόταν έξω από το
καθεστώς δίωξης και απόδοσης «συλλογικής ευθύνης». Θα αναφέρουμε παρακάτω και
σχετικά παραδείγματα.
Αυτός που επιλέγει να
μην στηρίζει έναν κρατικό πόλεμο, που βλέπει τον εγκληματία πολέμου σε όλους
όσους ηγούνται τέτοιων ανθρωποσφαγών, πρέπει να σιωπήσει. Οι «αντιπολεμικές»
συγκεντρώσεις «οφείλουν» να παρέχουν στήριξη στο Ουκρανικό κράτος και να
δηλώνουν ουσιαστικά συναίνεση και υποταγή σε όσα πράττουν η διεθνής Ελίτ και οι
υπερκρατικοί μηχανισμοί τους εδώ και χρόνια στην Ουκραΐνα. Αλλιώς δεν
είναι τίποτε παραπάνω από «το μακρύ χέρι της Ρωσσίας» στη Δύση.
Σε άρθρο της εφημερίδας Το Ποντίκι,
στις 15/3[4], διαβάζουμε: «Η Λέλντε Βάζα είναι ιδιοκτήτρια των ιαματικών
λουτρών με την επωνυμία “Russian Sauna” στα βόρεια του Γούλβερχαμπντον στην
Βρετανία[…] Μετά την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία δέχεται απειλές κατά της
ζωής της[…] Η Λέλντε φοβάται και σκέφτεται να αλλάξει την επωνυμία της
επιχείρησής της, ελπίζοντας ότι θα αποφύγει τα χειρότερα. “Φοβήθηκα,
πανικοβλήθηκα. Την επόμενη μέρα ενημέρωσα την αστυνομία”, λέει, «υπάρχουν
πολλοί άνθρωποι σ΄ αυτή την χώρα που μιλούν ρωσικά. Δεν μπορεί να είσαι
ξενοφοβικός. Είναι απαράδεκτο”». Ασφαλώς, στην Μ.Βρετανία ενδημούν
κάθε είδους «δικαιώματα» εκτός από τα αυτονόητα.
Σε άρθρο της Εφ.Συν,
στις 06/3[5], περιγράφονται τα εξής: «“Εδώ βρίσκονται
Ρώσοι – KGB”, έγραφε, λόγου χάρη, το σύνθημα αγνώστων στους τοίχους του σπιτιού
του Ρώσου Αντρέι Κρου στην πόλη Ceske Budejovice της νότιας Τσεχίας,
αναγκάζοντάς τον να το εγκαταλείψει την περασμένη βδομάδα. “Φυσικά και
εξοργίστηκα απ’ αυτό, αλλά μπορώ να το καταλάβω”, είπε στους Moscow Times.
“Όταν η Ρωσία κάνει πόλεμο στην Ευρώπη, κάθε λογικός άνθρωπος θα πρέπει να
διαμαρτυρηθεί, αλλά φυσικά μόνο ένας ηλίθιος θα διαμαρτυρόταν με τέτοιον
τρόπο”. “Είναι πολύ λυπηρό αυτό που γίνεται στην Ουκρανία, όλα όμως γίνονται
για την πολιτική και ορισμένοι αποφασίζουν να ξεσπάσουν πάνω σε έναν
φιλειρηνικό άνθρωπο”, δήλωσε επίσης στους Moscow Times ένας ρωσόφωνος
Ουζμπέκος, αφού ένας καταστηματάρχης στο Λονδίνο τον συνέκρινε ευθέως με τον
Πούτιν μόνο και μόνο επειδή τον άκουσε να μιλά στα ρωσικά».
Και το άρθρο συνεχίζει,
παρουσιάζοντας και άλλες αντιανθρώπινες συμπεριφορές: «Ο τυφλός αυτός ρεβανσισμός κατά Ρώσων πολιτών
εξαπλώνεται, σύμφωνα με αναφορές σε διεθνή ΜΜΕ: από περιστατικά βανδαλισμού σε
ρωσικά μαγαζιά τροφίμων στη Γερμανία και την Τσεχία, τη λήψη μέτρων προστασίας
για Ρώσους και Ουκρανούς μαθητές σε σχολικές τάξεις της Βρετανίας και της
Αυστραλίας μέχρι την ανατριχιαστική -τύπου απαρτχάιντ- πινακίδα έξω από καφέ
της Πορτογαλίας που έγραφε: “Οι Ρώσοι δεν θα σερβίρονται”.
Απειλές, παρενόχληση και βανδαλισμούς υφίστανται όλο και πιο
έντονα ρωσικά εστιατόρια και εταιρείες στις ΗΠΑ, όπως ανέφερε ο ιστότοπος
Axios. Δειγματοληπτικά, υπήρξε ακόμα και απειλή για ανατίναξη του εστιατορίου
“Pushkin” στο Σαν Ντιέγκο, ενώ τρομοκρατημένοι δηλώνουν οι υπάλληλοι του “Diana
Deli” στο Κολόμπους του Οχάιο, το οποίο διευθύνεται από έναν Ρώσο και έναν
Ουκρανό. “Ρωτούσαν ποιο αμάξι στο πάρκινγκ ήταν δικό μας, ρωτούσαν αν
διανυκτερεύουν άνθρωποι, υπονοώντας ότι θα σπάσουν τα τζάμια και κάτι τέτοια”,
δήλωσε στον σταθμό 10 WBNS ο Αντριου Βουρτς, που εργάζεται εκεί.»
Όπως ήδη έχει
αναφερθεί, η πολεμική απέναντι σε κάθε τι ρωσσικό έχει επεκταθεί και σε όλους
τους τομείς της τέχνης και του πολιτισμού. Αυτό δεν είχε συμβεί ούτε στην
περίοδο του μακαρθισμού στις Η.Π.Α, όπου ακόμη και επιστήμονες κατηγορήθηκαν
ψευδώς ως πράκτορες της KGB και εκτελέστηκαν στην ηλεκτρική καρέκλα[6]. Σε άρθρο της εφημερίδας Το Ποντίκι, στις
21/3[7], διαβάζουμε σχετικά: «“Ακόμα και στην
κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου, οι πολιτιστικές ανταλλαγές ανάμεσα σε Ρώσους,
Αμερικανούς και Ευρωπαίους καλλιτέχνες συνεχίστηκαν” σχολιάζει ο Πίτερ Γκελμπ,
διευθυντής της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης (Met) με αφορμή την
υστερία που επικρατεί στη Δύση, όπου ζητούνται “δηλώσεις μετανοίας” από
καλλιτέχνες για να αποποιηθούν τον σατανά Πούτιν[…]»
Εφαρμόζοντας το ρωμαϊκό damnatio memoriae,
το ίδρυμα Space Foundation των Η.Π.Α αφαιρεί την τιμητική αναγνώριση στον
Γιούρι Γκαγκάριν, ως ο πρώτος άνθρωπος στο Διάστημα, επειδή
ήταν Ρώσσος[8]!
Μέσα σε όλο αυτό κλίμα
δεν γλίτωσαν ούτε οι εκ Ρωσσίας γάτες(!), καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα της
εφημερίδας The Moscow Times[9] η Διεθνής Ομοσπονδία Γατών (τί
μαθαίνει κανείς…) δεν επιτρέπει στις προερχόμενες από Ρωσσία γάτες να
συμμετέχουν στους διαγωνισμούς της. Όταν η γελοιότητα κραυγάζει (με
νιαουρίσματα), τα σχόλια γίνονται περιττά.
Το damnatio memoriae είναι
ο πυρήνας της λεγόμενης ακυρωτικής κουλτούρας (cancel culture) που ευδοκιμεί
και αναβαθμίζει διαρκώς την επιθετικότητά της στη Δύση. Καμία άποψη, ιδέα,
κατάσταση, στάση ζωής δεν βρίσκεται εκτός του στόχαστρου και του βεληνεκούς
της. Στην Προκρούστεια κλίνη της μετρά τα πάντα και αλλοίμονο σε ό,τι βρεθεί
λειψό. Προτιμά βέβαια τους εύκολους αντιπάλους γιατί δυσκολεύεται, εάν βρεθεί
απέναντι σε κάτι το αυθεντικά ποιοτικό.
Την βλέπουμε παντού:
στην απόσυρση της ανάγκης των βαθιών επιχειρημάτων και στην απόδοση ετικετών
και χαρακτηρισμών (φασίστας, ρατσιστής, σεξιστής, αντιεμβολιαστής…), σε κάθε
δολοφονία χαρακτήρα, στα #MeeToo, σε βιβλία, μνημεία, ταινίες και εν γένει
πνευματικά δημιουργήματα του παρελθόντος που κρίνονται «ρατσιστικά» και «πρέπει» να
εξαφανιστούν… Ο,τιδήποτε μπορεί να έχει έναν δημόσιο χαρακτήρα θα πρέπει να
περάσει από την βάσανο του αλάνθαστου θεού της ακυρωτικής λογοκρισίας, που
βλέπει και κρίνει τα πάντα. Και τώρα, πλέον, περνά στο επόμενο στάδιο: στη
δολοφονική ακύρωση ενός ολόκληρου πολιτισμού όπως ο Ρωσσικός.
Η ακυρωτική ιδεολογία
φιλοδοξεί να χτίσει τον πολιτισμό του μέλλοντος. Όσοι την ενστερνίζονται
αβασάνιστα σύντομα θα δουν (αν δεν το βλέπουν ήδη) και την ακύρωση και
κατεδάφιση πολλών σημαντικών μνημείων του παρελθόντος· μια τάση που παίρνει
ανησυχητικές διαστάσεις στη Δύση. Πνευματικών μνημείων κάθε λαού που θα «αποσυρθούν»
από την Ιστορία δήθεν ως ρατσιστικά αποκυήματα μισαλλοδοξίας. Έως ότου δεν
απομείνει τίποτε άλλο εκτός από την ίδια την κουλτούρα της ακύρωσης, για να
κομπάζει πάνω στο δικό της απόλυτο τίποτε ως το πραγματικό απόγειο του
πολιτισμού.
Έως ότου ο κάθε
άχρηστος, ο κάθε τιποτένιος, ο κάθε ψεύτης, το κάθε άδειο πουκάμισο να μπορεί
να βάζει τον εαυτό του δίπλα στους πνευματικούς γίγαντες που φώτισαν για λίγο
αυτόν τον κόσμο, βασιζόμενος αποκλειστικά στην ικανότητα ή στο θράσος του να
ακυρώνει αυτά που δεν καταλαβαίνει.
Έως ότου στο όνομα
δήθεν της ακύρωσης του μίσους, το μίσος να διαποτίσει τα πάντα ως το πραγματικό
τοξικό απόβλητο της ιδεολογίας της ακύρωσης.
Έως ότου ο καθένας,
απογυμνωμένος από «ακυρωμένα» πνευματικά στηρίγματα
πανανθρώπινου χαρακτήρα, να κραυγάσει έρποντας «ναι σε όλα, αφήστε με να ζήσω…».
Από πού αντλούν άραγε
το απαράμιλλο θράσος τους όλοι αυτοί οι μαχητές του ακυρωτικού όχλου; Από τις πλάτες
μιας μερίδας της εξουσίας που τους δημιουργεί την ακλόνητη πεποίθησή πως έχουν
δίκιο, πως είναι γνήσια τέκνα της σωστής πλευράς της ιστορίας (ωσάν
να υπάρχει τέτοιο πράγμα…). Άρα οτιδήποτε κι αν κάνουν είναι εκ των προτέρων
δικαιωμένο.
Ας γνωρίζουν ότι ο
Πούτιν είναι βεβαίως κτήνος, όπως όλοι άλλως τε οι «Γήινοι θεοί» της Ιστορίας,
αλλά ταυτόχρονα είναι και περισσότερο ειλικρινής από αυτούς…
Αναρχική συλλογικότητα Πυργῖται
[1] Είναι λατινική
φράση που σημαίνει στην κυριολεξία καταδίκη της μνήμης. Σχετίζεται με την
επίσημη βούληση μιας κρατικής οντότητας να ακυρώσει κάθε ίχνος του ατόμου από
την κοινωνική ζωή, σαν να μην έχει υπάρξει ποτέ. Το άτομο σβήνεται από τον
χάρτη της Ιστορίας και παραδίδεται στις λευκές φλόγες της λήθης και ανυπαρξίας.
Εφαρμόστηκε από αρκετούς Ρωμαίους αυτοκράτορες, όπως ο Νέρωνας και ο
Δομιτιανός. Παρόλα αυτά, με βάση την έως τώρα γνώση, ο πρώτος εναντίον του
οποίου εφαρμόστηκε ήταν ο φαραώ Ακενατόν (Αμενχοτεπ Δ’) και ο λεγόμενος
πολιτισμός της Αμάρνα (1348-1320 Π.Χ) στην αρχαία Αίγυπτο. Ασφαλώς,
αυτό αφορά τις περιπτώσεις που η εν λόγω εξουσιαστική μεθοδολογία
χρησιμοποιήθηκε για ενδοεξουσιαστικά ξεκαθαρίσματα και δεν κατάφερε να αποδώσει
πλήρως· γι’ αυτό και μπορούμε να γνωρίζουμε λεπτομέρειες. Δεν είναι δύσκολο να
φανταστούμε πόσα «αγκάθια» της εξουσίας, πόσοι αγωνιζόμενοι στον χώρο και τον
χρόνο κονιορτοποιήθηκαν με αυτόν τον τρόπο. Αλλά τις λεπτομέρειες δεν θα τις
μάθουμε ποτέ.
[2] Οι άνθρωποι χορταίνουν
με ψωμί και αθωότητα, Αλμπέρ Καμύ (Οι Δίκαιοι, 1949)
[3] μακαρθισμός
(αγγλ. McCarthyism): Οι πολιτικές δοξασίες και κυρίως οι
πολιτικές ενέργειες του Αμερικανού γερουσιαστή ΜακΚάρθυ (Joseph Raymond
McCarthy), προκειμένου να «καθαρίσει» τις ΗΠΑ από τους κομμουνιστές και
τους συνοδοιπόρους τους (ειρηνιστές κ.λπ.). Κατά τη διάρκεια του ψυχρού
πολέμου συγκεκριμένα, δημιούργησε την «Επιτροπή Αντιαμερικανικών Υποθέσεων»,
η οποία, κατόπιν ανώνυμων ή επώνυμων καταγγελιών, καλούσε και ανέκρινε οποιονδήποτε
θεωρούσε ύποπτο και τον υποχρέωνε να αποκηρύξει δημόσια τις κομμουνιστικές του
αντιλήψεις –ή ακόμα και την απλή συμπάθειά του προς αυτές– και να
καταγγείλει όποιον γνώριζε ότι τις αποδεχόταν. Στα χρόνια της
παντοδυναμίας του, προσωπικότητες σπιλώθηκαν και πολλοί καλλιτέχνες, επιστήμονες
και διανοητές καταδιώχθηκαν, καταδικάστηκαν, εκδιώχθηκαν ή αυτοεξορίστηκαν.
Από τότε ο μακαρθισμός έγινε συνώνυμο των πολιτικών εκκαθαρίσεων, του άκρατου
αντικομμoυνισμού, της λογοκρισίας και του σκοταδισμού.
σελ. 155-156 από το Λεξικό των
-ισμών, εκδόσεις Γνώση
[4] https://www.topontiki.gr/2022/03/15/antirosiki-isteria-stin-vretania-rosi-ke-rosofoni-dechonte-apiles-meta-tin-isvoli-stin-oukrania/
[5] https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/334713_i-alli-opsi-toy-nomismatos-tyfli-enohopoiisi-kai-stohopoiisi-roson-politon-sti
[6] Το 1950, ενώ
ξεσπά ο πόλεμος της Κορέας, η αντικομμουνιστική υστερία στις Η.Π.Α
απογειώνεται. Οι διώξεις και οι φυλακίσεις συνεχίζονται δίχως στοιχεία και
καμία λογική βάση. Αποκορύφωμα αυτής της κατάστασης είναι η εξόντωση τους
ζεύγους Ρόζενμπεργκ, επιστημόνων με αριστερές πεποιθήσεις, κατηγορούμενοι για
κατασκοπία. Εκτελέστηκαν στην ηλεκτρική καρέκλα στις 19 Ιουνίου 1953.
[7] https://www.topontiki.gr/2022/03/20/pos-i-antithesi-stin-isvoli-tis-rosias-metatrepete-se-isteriki-poutinofovia/
[8] https://www.militaire.gr/apokathilonoyn-akomi-kai-ton-gkagkarin-epeidi-itan-rosos/
Να συμπληρώσω κάτι:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ντάμπι το Αυγό που λέει στην Αλίκη ότι "το θέμα είναι ποιος έχει την εξουσία", στην επόμενη σκηνή -λόγω μεγάλου αυτοθαυμασμού- έγινε απρόσεκτος, έχασε την ισορροπία του, έπεσε απ' τον φράχτη που καθόταν κι αγόρευε αφ' υψηλού, κι έγινε θρύψαλα.
Διότι δεν ήταν παρά ένα Αυγό.
Να τα λέμε κι αυτά...
μνκ
Φιλάκια!
Σωστάααα!!!φιλάκια καλή μου...
ΑπάντησηΔιαγραφή