Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ;;ΑΝΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΛΘΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ...


Monkey business! Ή αλλιώς: Συνέλθετε…


Κάποιοι έχουν χάσει την ψυχραιμία τους και ανοηταίνουν…
Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ ποτέ μειωτικούς χαρακτηρισμούς για συνομιλητές μου.
Μπορώ να ειρωνευτώ. Σε ακραίες περιπτώσεις, μπορώ και να βρίσω.
Αλλά «υπάνθρωπο» ή «πίθηκο» - ή ο,τιδήποτε άλλο, με αληθινά ρατσιστικό υπονοούμενο - δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μου!
Ούτε και πρόκειται. Ούτε και χρειάζεται. Τέτοιοι χαρακτηρισμοί ζημιώνουν μόνον εκείνους που τους χρησιμοποιούν - όχι εκείνους κατά των οποίων στρέφοντα. Μέχρις εκεί, όμως…




Τώρα, σε όλες τις γλώσσες υπάρχουν εκφράσεις - άκομψες μεν, που όμως βρίσκονται σε ευρεία χρήση - και οι οποίες ΔΕΝ κυριολεκτούνται!
Δηλαδή ΔΕΝ εννοούνται κατά κυριολεξίαν από εκείνο που τις εκφέρει, ούτε από εκείνον που τις «εισπράττει».
Για να επικαλεστώ δύο παραδείγματα από την καθημερινή καθομιλουμένη.
Πολλές φορές μεταξύ φίλων ή οικείων, όταν λέγεται κάτι που προκαλεί μεγάλη έκπληξη, ακούγεται η φράση:
-- Τι μου λες, ρε μαλάκα, δεν το πιστεύω…
Ή το παρεμφερές:
-- Τι μου λες, ρε πούστη μου!
Πολύ συνηθισμένες οι φράσεις αυτές, πολύ «αντιαισθητικές» μπορεί να πει κάποιος – καθόλου κομψές, εν πάση περιπτώσει – αλλά λέγονται πολύ συχνά μεταξύ φίλων! Δεν υπονοούν απολύτως τίποτε, ούτε γι’ αυτόν που τις λέει ούτε γι’ αυτόν που τις ακούει. Για την ακρίβεια είναι δηλωτικές μεγάλης οικειότητας μεταξύ τους…




Εντάξει, δεν είναι από τις φράσεις που θα διδάξεις του παιδί σου, αλλά μέχρις εκεί. Μη γίνουμε τώρα και εντελώς πουριτανοί.
Και στις άλλες γλώσσες υπάρχουν αντίστοιχα. Σε όλες τις γλώσσες.
Για παράδειγμα η λέξη monkey στα αγγλικά.
Κατά κυριολεξία σημαίνει «μαϊμού» - και όχι «πίθηκος» (αυτό λέγεται ape). Στην τρέχουσα χρήση όμως, σημαίνει κάτι ψεύτικο ή σκόπιμα απατηλό.
Κάτι που παριστάνει άλλο απ’ αυτό που πράγματι είναι.
Και με αυτήν ακριβώς τη χρήση, έχει περάσει και στα Ελληνικά: Μιλάμε λοιπόν, και εμείς για «προϊόντα-μαϊμού» (όταν φέρουν μάρκα επώνυμου οίκου, ενώ δεν έχουν καμία σχέση), για «στοιχεία-μαϊμού»(όταν η δημιουργική λογιστική, εμφανίζει ισολογισμούς με ανύπαρκτα πλεονάσματα ή με άλλου είδους λαθροχειρίες) και γενικώς, η αμερικανική φράση monkey business έχει μεταφραστεί στα ελληνικά ως: μαϊμουδιά!
Σε αυτή τη μορφή τη χρησιμοποιούμε όλοι!
Είναι απολύτως μειωτική, φυσικά, αλλά και απολύτως «δόκιμη» (όταν δεν αποδίδεται άδικα, φυσικά).
Δεν έχει το παραμικρό… «ρατσιστικό υπονοούμενο».
Όταν λες σε κάποιον ότι «μαϊμουδίζει», δεν τον λες «υπάνθρωπο».
Του λες ότι μιμείται-παριστάνει κάποιον, διόλου πειστικά.
Κι όταν λες σε κάποιον ότι είναι «πρόσφυγας-μαϊμού», του λες ότι παριστάνει τον «πρόσφυγα», χωρίς να είναι πραγματικά.
Δεν τον λες «υπάνθρωπο» - τον λες, όμως, απατεώνα!
Κι έχεις κάθε δικαίωμα να τον πεις απατεώνα, αν όντως ΔΕΝ είναι πρόσφυγας, αλλά τον παριστάνει…
Όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι αστεία ή παιδιάστικα…
Δυστυχώς, ΔΕΝ είναι…   

Ένας λαθρομετανάστης δημοσίευσε ανάρτηση στα λεγόμενα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» όπου απευθυνόμενος σε όλους εμάς, που θα μπορούσαμε να έχουμε πρόβλημα με την υποκινούμενη και ανεξέλεγκτη είσοδο παράνομων μεταναστών, κι έγραψε τα εξής:
«Γεια σας φασίστες, είμαι καλά στη νέα μου χώρα, δεν μπορείτε να επιλέγετε εσείς τις κινήσεις μου. Θα συνεχίσω να αλλάζω το πρόσωπο της νέας μου πόλης. Η πόλη μας πρέπει να καθαρίσει από το φασισμό (Αθήνα)!»
Εδώ παύουν τα αστεία και μαζεύονται πολλά σοβαρά μαζί:
Πρώτον, ο κύριος αυτός (βλέπετε, ευγένεια; τον αποκαλώ «κύριο»!) Δεν είναι πρόσφυγας! Προέρχεται από το Ιράν, το οποίο ΔΕΝ είναι «εμπόλεμη ζώνη», ούτε θεωρείται failed state.
Δεύτερον, δεν δικαιούται άσυλο ούτε πήρε! Του έδωσαν «υπόσχεση» ότι θα του χορηγήσουν άσυλο. Αλλά απέρριψαν τον αδελφό του.  
Κι ύστερα αυτός κινητοποίησε τους άλλους κι ύστερα έμπλεξε γιατί έκανε κάποιες «λαθροχειρίες» (και με χρήματα). Και πάντως δεν έχει πάρει άσυλο…
Τρίτον, δεν είναι «χώρα» του η Ελλάδα ακόμα. Ούτε είναι «πόλη του» η Αθήνα! Θα ήταν «χώρα» του η Ελλάδα, αν, όχι απλώς έπαιρνε άσυλο, αλλά πολιτογραφούνταν κι όλα (μετά από αρκετά χρόνια). Κι εφ’ όσον βέβαια, δεν παραβίαζε το νόμο στο μεταξύ…
Αλλά αυτός, ως φαίνεται, έχει ήδη παραβιάσει το μισό Ποινικό Κώδικα!
Τέταρτον, ακόμα κι αν ήταν «πρόσφυγας» από εμπόλεμη χώρα, ή ακόμα κι αν δικαιούνταν γενικώς να ζητήσει πολιτικό άσυλο (ως «διωκόμενος» από τη χώρα του, το Ιράν), αυτό το δικαίωμα το είχε στην «πρώτη ασφαλή χώρα» όπου έφτασε, όταν έφυγε από την πατρίδα του. Αυτό προβλέπει η διεθνής νομοθεσία κι αυτό επιβεβαίωσε ρητά απόφαση του ΣτΕ στην Ελλάδα ήδη από το Μάϊο του 2015.
Επειδή πρώτη «ασφαλής χώρα» είναι η Τουρκία (από την οποία μετέπειτα ήλθε στην Ελλάδα), ο ίδιος δεν έχει καν το δικαίωμα να ζητήσει «πολιτικό άσυλο» εδώ. Από τη στιγμή που μπήκε παράνομα, είναι παράνομος μετανάστης - ή επί το επιεικέστερο «λαθρομετανάστης»…
(Και πάμε τώρα στα πιο σοβαρά):
Πέμπτον, έρχεται εδώ παράνομα, δεν παίρνει άσυλο και απευθυνόμενους γενικά στους Έλληνες τους ονομάζει «φασίστες»!
Μας λέει ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να ελέγχουμε τις κινήσεις του (παράνομου) στη χώρα μας! Κι ότι θα συνεχίσει να παλεύει για να «καθαρίσει τη χώρα» (μας) και την «πόλη» (μας) από τους φασίστες! Δηλαδή από μας;
Έκτον, η Διεθνής Σύμβαση του 1951 για τους «πρόσφυγες» προβλέπει ρητά ότι οι πρόσφυγες που φθάνουν σε μια χώρα έχουν υποχρέωση να σέβονται και να τηρούν «τους νόμους και τους κανόνες της χώρας υποδοχής τους»!
[Αρθρον 2 (Συμβάσεων της Γενεύης 1951). - Πάς πρόσφυξ υπέχει, έναντι της χώρας ένθα ευρίσκεται ,υποχρεώσεις απαιτούσας ιδίως όπως ούτος συμμορφούται προς τους νόμους και κανονισμούς της χώρας ταύτης, ως και προς τα δια διατήρησιν της δημοσίας τάξεως λαμβανόμενα μέτρα].
Όχι μόνο να σέβεται τους νόμους (πράγμα που θα μπορούσε να είχε στενή «νομικίστικη» ερμηνεία), αλλά και τους «κανόνες», δηλαδή τα ήθη και τους αξιακούς κώδικες των κοινωνιών που τους υποδέχονται. Και βεβαίως, τα μέτρα ασφαλείας της φιλοξενούσας χώρας...
Έβδομον, ο κύριος αυτός, δεν σέβεται τίποτε! Κατηγορεί ως «φασίστες» απροσδιόριστη μερίδα συμπολιτών μας! Μας λέει ότι δεν μπορεί η Πολιτεία μας να «ελέγχει» τις κινήσεις του.
Μας λέει ακόμα ότι θα συνεχίσει να «αλλάζει το πρόσωπο» της νέας του πόλης, της Αθήνας.
Ποιόν ρώτησε; Με ποιανού την άδεια, αλλάζει, ποιο «πρόσωπο»; Κι ότι, τελικά «θα διώξει τους φασίστες» από την Αθήνα! Δηλαδή ποιους;
Μέτρησε κανείς πόσους νόμους και κανόνες έχει παραβιάσει αυτός ο κύριος - ο οποίος βρίσκεται στην Αθήνα παράνομα, δηλαδή χωρίς χαρτιά;
Τι γίνεται παιδιά; Τόσο ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ γίναμε; (η λέξη «μπουρδέλο», άκομψη και κακόηχη κι αυτή, ΔΕΝ έχει… «ρατσιστικό περιεχόμενο», ασφαλώς, άρα μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε «άφοβα»! Χώρια που μπορεί να αδικούμε και τα μπουρδέλα, τα οποία, ως γνωστόν είναι πολύ «τακτοποιημένα μαγαζιά» - δεν είναι «μπάστε σκύλοι, αλέστε», όπως κατάντησαν τη χώρα …)



Όγδοο: ο χαρακτηρισμός «φασίστας» έχει γίνει πολύ του συρμού από διάφορους – δασκαλεμένους ή και αυθόρμητα. Να το προσέξουμε αυτό: τις προάλλες, ένα δημοσιογραφικό παπαγαλάκι του ΣΥΡΙΖΑ δημοσίευσε άρθρο, στους New York Times παρακαλώ, όπου εμφανιζόταν η νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη στην Ελλάδα ως… «ακροδεξιά».
Η εφημερίδα τα «μάζεψε» μετά (κατά κάποιο τρόπο) για την επιπολαιότητά της, αλλά η νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη μόνο «ακροδεξιά» ΔΕΝ μπορεί να χαρακτηριστεί! Έλεος πια…
Όταν διαβάζουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς στον ξένο τύπο (τον «σοβαρό», υποτίθεται – πολλών μάλλον σε αναρτήσεις του διαδικτύου) να έχουμε στο νου μας, ότι μπορεί να είναι και χοντροκομμένες ανακρίβειες.
Κι όποιος τις χρησιμοποιεί γενικά «επί δικαίων και αδίκων», μπορεί να καλλιεργεί και την «εχθροπάθεια» μεταξύ των πολιτών, δηλαδή να εμπίπτει ευθέως στον αντιρατσιστικό νόμο!
Μ’ άλλα λόγια, πέραν όλων των άλλων, ο κύριος αυτός χαρακτηρίζοντας «φασίστες» όσους διαφωνούν με τη λαθρομετανάστευση και απειλώντας να μας… «καθαρίσει» από τη χώρα μας, μπορεί να εμπίπτει ο ίδιος στον αντιρατσιστικό νόμο, γιατί προκαλεί την οργή των πολιτών και καλλιεργεί την εχθροπάθεια…
(Πάμε τώρα στα ακόμα πιο σοβαρά) Ένατο: τον να αποκαλεί κάποιος αυτόν τον κύριο «μαϊμού-πρόσφυγα», δηλαδή ψευτο-πρόσφυγα, δηλαδή «απατεώνα», είναι το λιγότερο – και πάντως μετά από τέτοια ανοικτή πρόκληση μέσα στο σπίτι μας, σίγουρα ΔΕΝ είναι το πρόβλημα εκεί…
Το πρόβλημα είναι ότι αυτός που προκάλεσε ΔΕΝ συνελήφθη και δεν απελάθηκε!
Αναρωτηθείτε: τι θα συνέβαινε αν έγραφε τέτοιες προκλήσεις δημόσια στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, στην Αυστρία ή στην Πολωνία;
Σας διαβεβαιώ ότι στις περισσότερες περιοχές των χωρών αυτών (γιατί η νομοθεσία τους εφαρμόζεται κι εκεί με διαφορετικούς βαθμούς αυστηρότητας) θα είχε ήδη συλληφθεί! (Δεν θα είχε απελαθεί, βέβαια, γιατί κατάγεται από το Ιράν. Πάντως δεν θα «καλοπερνούσε»…)
Κι εμείς εδώ, αντί να τον κυνηγήσουμε - στέλνοντας το μήνυμα σε όλους αυτούς τους κυρίους, τουλάχιστον να μην προκαλούν – σπεύσαμε να διαγράψουμε τον άνθρωπο που τον αποκάλεσε «μαϊμού-πρόσφυγα»…
Στείλαμε πολύ λάθος μήνυμα! Ξανά…
Αλλά πόσοι το καταλαβαίνουν αυτό;
Το πρόβλημα παραμένει: Τι θα κάνουμε με τους «μαϊμού-πρόσφυγες» και με τους «μαϊμού-ανθρωπιστές» των ΜΚΟ που μας τους κουβαλάνε;
Το να αντιδρούμε ενοχικά διαπομπεύοντας (έστω και με το συμβολικό τρόπο μιας… «κομματικής διαγραφής») ανθρώπους που αντιδρούν λεκτικά σε βάναυσες προκλήσεις, είναι σαν να δίνουμε εξετάσεις σε κάποιους αόρατους «ιεροεξεταστές» «Πολιτικής Ορθότητας»!
Κι αυτό είναι το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε.
Γιατί αυτό εκτρέφει το «αυγό του φιδιού»!
Όταν λέμε ουσιαστικά στους πολίτες μας, ότι πρέπει να ακούν αδιαμαρτύρητα τις δημόσιες προκλήσεις των παράνομων – που είναι και αυθάδεις – τότε τους σπρώχνουμε σε πολύ κακά μονοπάτια.
Συνέλθετε!

Θανάσης Κ.

ΥΓ. Θέλετε και το πιο γουστόζικο; Η αναρχική ιστοσελίδα Indymedia, αποκάλυψε το πρόσωπο του Ιρανού «πρωταγωνιστή» της ιστορίας μας με πολύ πιο μελανά χρώματα, απ’ αυτά που τον περιέγραψα πιο πάνω. Τον περιγράφουν ως ένα άτομο που εκμεταλλεύτηκε και κορόιδεψε τους συμπατριώτες του στη Μόρια της Λέσβου, εκμεταλλεύτηκε και κορόιδεψε εκπροσώπους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (που ήλθαν σε κάποια συναλλαγή μαζί του), τους κατέλαβε τα γραφεία, κι ύστερα τους έφαγε και λεφτά και την κοπάνησε! Εκμεταλλεύτηκε ΜΚΟ που τον φιλοξένησε στην Αθήνα κι ύστερα τις κατήγγειλε, ύστερα μπλέχτηκε με λαθρεμπόριο ναρκωτικών κι υπερασπίστηκε ένα βιαστή!!!
Εδώ το: «μαϊμού-πρόσφυγας» μοιάζει «απαλό σαν χάδι».
«Λέρα» θα ήταν πιο ακριβές…
Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη, βέβαια, στους ισχυρισμούς του Indymedia. Αυτοί κι αν παραβιάζουν τον αντιρατσιστικό νόμο στο σύνολό του!
Αλλά για σκεφτείτε!
Τελικά, οι μόνοι που μπορούν άφοβα να ξεχέσουν μια τέτοια λέρα είναι οι… αναρχικοί!
Πού καταντήσαμε!
Συνέλθετε…   orthografos.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου