Τρίτη 17 Ιουλίου 2018

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧ.ΑΘΗΝΑ

"Γραφή ΑΣΕΒΕΙΑΣ" : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧ.ΑΘΗΝΑ

Ειναι παραπλανητική η αντίληψη οτι ο αρχαιοελληνικός Δωδεκαθεϊσμός επειδή δεν ηταν  Μονοθεϊστική θρησκεία εξ αποκαλύψεως και ως εκ τουτου δεν ειχε Ιερες Γραφές ,ηταν ΑΝΕΚΤΙΚΟΣ για τις άλλες θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Εν προκειμένω βοούν οι αρχαίες πηγές για τις Διώξεις που υπέστησαν γνωστές Προσωπικότητες της  αρχ. ελλ.Ιστορίας ακριβώς για τις θρησκευτικές τους απόψεις -
από τους Φυσικούς Φιλοσόφους (πχ Αναξαγόρας)
 ως τους Σοφιστές (πχ  Πρωταγόρας)
μέχρι τον Αλκιβιάδη ,την Ασπασία 
και φυσικά τον Σωκράτη.

Βέβαια πάντα πίσω απο ολες τις θρησκευτικές διώξεις της Ιστορίας κρύβονται ΠΟΛΙΤΙΚΑ κίνητρα και διαμάχες ΕΞΟΥΣΙΑΣ-πώς αλλιώς ?
Ετσι πχ στο Βυζάντιο ενώ δολοφονήθηκε η Υπατία ,δεν εδιώχθη ο Πρόκλος ή ο  Πάππος 
και στην αρχαία Αθήνα ενω εδιώχθη ο ΕΙΣΑΓΩΝ ΚΑΙΝΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ Σωκράτης δεν εδιώχθη ο φανερά "σοφιστικίζων" Θουκυδίδης 
(αυτός εξορίστηκε για άλλη αιτία -οχι για λόγους θρησκευτικούς ,δηλ. οχι με βάση την Γραφή Ασεβείας.)

Η περιφημη ΓΡΑΦΗ ΑΣΕΒΕΙΑΣ λοιπόν 
δηλ η Καταγγελία για τις θρησκευτικές αντιλήψεις καποιου (και κυρίως τις ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ του) ηταν ο κατεξοχήν νόμος της Αρχ.Αθήνας βάσει του οποιου ΕΔΙΩΧΘΗΣΑΝ ΠΛΕΙΣΤΟΙ γνωστοί πνευματικοί δημιουργοί- και οχι μόνο.

Η "ΑΣΕΒΕΙΑ" σήμαινε :

1)την Αθεΐα (ΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙΝ ΘΕΟΥΣ)
2)την εισαγωγή νέων -ξένων θεοτήτων (ΚΑΙΝΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ)
3)την προσβολή Τελετουργιών (ΑΔΙΚΕΙΝ ΤΩ ΘΕΩ)

Παρακάτω θα συνοψίσω τα 6 πιο κραυγαλέα παραδείγματα θρησκευτικών διώξεων στην Αρχ.Αθήνα 
παραλείποντας να αναφερθώ στα γνωστά απο τις σχολικές γνώσεις - 
πχ
για τον Σωκράτη,
τον ΑΝΔΟΚΙΔΗ 
ή τον ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ τον οποίο
κατήγγειλε ο Πυθόνικος το 415 πχ 
οτι διακωμώδησε τα Ελευσίνια Μυστηρια σε γλέντι στο σπίτι του:
"ΑΔΙΚΕΙΝ ΤΩ ΘΕΩ 
ΔΗΜΗΤΡΑΝ ΚΑΙ ΚΟΡΗΝ
ΑΠΟΜΙΜΟΥΜΕΝΟΣ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΚΑΙ ΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑ
ΤΟΙΣ ΑΥΤΟΥ ΕΤΑΙΡΟΙΣ
ΕΝ ΤΗ ΟΙΚΙΑ ΕΑΥΤΟΥ"
(Πλουταρχ.Αλκιβιάδης,22,3)
Θα αναφερθώ στις Διώξεις  6 σημαντικων ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ανδρών της Ιστορίας του Πνεύματος απο το θρησκευτικό Πολυθεϊστικό Κατεστημένο της Εποχής (ειδικώς ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ ΤΩΝ ΜΑΝΤΕΩΝ -αφου συνήθως 
Μαντεις βρίσκονταν πίσω απο τις Διωξεις )
ειτε μέσω της ΓΡΑΦΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ
ειτε (μετά το 433πχ)
μεσω του ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ  μάντη ΔΙΟΠΕΙΘΗ 
δια του οποιου :
"ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΣΘΑΙ 
ΤΟΥΣ ΤΑ ΘΕΙΑ ΜΗ ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ 
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΡΣΙΩΝ (=ουράνια φαινομενα)
ΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ "
(Πλουτ.Περικλης ,32)
[Μετ. Να 
καταγγέλονται οσοι δεν πιστεύουν στους θεούς και οσοι διδάσκουν ...Αστρονομία  ! ]
 Υπεστησαν λοιπόν θρησκευτικές διώξεις στην Αρχαία Αθήνα οι εξής :

1)ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ
Εδιώχθη επειδή ως ΦΥΣΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ δίδασκε οτι τα Ουράνια Σώματα δεν ειναι θεοί 
αλλά υλικά αντικείμενα :
"ΥΠΟ ΚΛΕΩΝΟΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΚΡΙΘΗΝΑΙ
ΔΙΟΤΙ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΜΥΔΡΟΝ(=λιθον)ΕΛΕΓΕ ΔΙΑΠΥΡΟΝ"
(Διογ.Λαερτ.2,12-13)
[Μετ.
Καταγγέλθηκε από τον Κλέωνα για Ασέβεια επειδή ελεγε οτι ο Ηλιος ειναι διάπυρος λίθος (δηλ. λάβα)]
Ο Περικλής φυγάδευσε απο την φυλακή τον Αναξαγόρα ο οποίος τελικά καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο :
"ΑΠΟΝΤΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΗΝΑΙ ΘΑΝΑΤΩ"(ο.π.)
2)ΑΙΣΧΥΛΟΣ
Ο πρώτος των Τραγικών εδιώχθη επειδή δηθεν αποκάλυψε τα Μυστήρια 
αλλά σώθηκε απο..λιθοβολισμό 
οταν ο αδελφός του Αμεινίας εδειξε στους δικαστές το κομμένο του χέρι στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και οι δικαστές για την προσφορά στην πατρίδας της οικογενείας του Αισχύλου 
τον αθώωσαν γλυτώνοντας τον 
απο τον λιθοβολισμό :

"ΑΙΣΧΥΛΟΣ Ο ΤΡΑΓΩΔΟΣ
ΕΚΡΙΝΕΤΟ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΕΠΙ ΤΙΝΙ ΔΡΑΜΑΤΙ.
ΕΤΟΙΜΩΝ  ΟΥΝ ΟΝΤΩΝ
ΑΘΗΝΑΙΩΝ
ΒΑΛΛΕΙΝ ΑΥΤΟΝ ΛΙΘΟΙΣ
ΑΜΕΙΝΙΑΣ Ο ΝΕΩΤΕΡΟΣ ΑΔΕΛΦΟΣ
ΔΙΑΚΑΛΥΨΑΜΕΝΟΣ ΙΜΑΤΙΩ
ΕΔΕΙΞΕ ΠΗΧΥΝ ΕΡΗΜΟΝ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΣ.
ΕΤΥΧΕ ΑΡΙΣΤΕΥΩΝ ΕΝ ΣΑΛΑΜΙΝΙ Ο ΑΜΕΙΝΙΑΣ ΑΠΟΒΕΒΛΗΚΩΣ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑ.
ΕΠΕΙ ΔΕ ΕΙΔΟΝ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΑΙ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ ΤΟ ΠΑΘΟΣ
ΥΠΕΜΝΗΣΘΗΣΑΝ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΥΤΟΥ
ΚΑΙ ΑΦΗΚΑΝ ΑΙΣΧΥΛΟΝ.."
(Αιλιανός,Ποικίλη Ιστορία, 5,19)
[Μετ.
Ο τραγωδός Αισχύλος δικάστηκε για Ασέβεια για κάποιο εργο του.
Κι ενω ηταν ετοιμοι οι Δικαστές να τον καταδικάσουν σε λιθοβολισμό ο
Αμεινίας ο νεώτερος αδελφός του εδειξε το κομμενο του χέρι που εκρυβε στο ρουχο του.Γιατι ειχε ανδραγαθήσει στην Σαλανιμα οπου ειχε χάσει το χέρι του.
Μολις τον ειδαν οι δικαστές θυμήθηκαν τα εργα του (για την ελευθερια της πατρίδος)
και αφησαν ελευθερο τον Αισχύλο..]

3)ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Ο Ευριπίδης φίλος και οπαδός των Σοφιστών και των φυσικών φιλοσόφων του αρχαιοελλ.Διαφωτισμού 
κατηγορήθηκε για Ασέβεια 
(επειδή σε ενα εργο του προέτρεπε σε επιορκία δηθεν..)
αλλά καταφερε να ..αντιστρέψει την κατηγορία λεγοντας οτι ο αντίδικος του θαπρεπε να στραφεί κατά οσων τον  βράβευσαν για την Τραγωδία του στα Διονύσια
"ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΠΡΟΣ ΥΓΙΑΙΝΟΝΤΑ
ΕΝ ΤΗ ΑΝΤΙΔΟΣΕΙ
ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑ ΩΣ ΑΣΕΒΗΣ
ΟΣ Γ'ΕΠΟΙΗΣΕ ΚΕΛΕΥΩΝ ΕΠΙΟΡΚΕΙΝ"
(Αριστ.Ρητορική,1416a)
[Μετ.
Ο Ευριπίδης αντεστρεψε την κατηγορία προς τον Υγιαίνοντα
ο οποιος τον ειχε καταγγείλει για Ασέβεια επειδή σε κάποιο εργο του δίδασκε δηθεν την Επιορκία στους θεούς]

4)ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ 
Ο πρωτοπόρος των Σοφιστών δίωχθηκε μονο και μόνο για την πρώτη πρόταση του χαμένου συγγράμματος του "ΑΛΗΘΕΙΑ ή ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΕΣ"
και τα εργα του ολα 
αφου μαζευτηκαν ενα-ενα 
ΚΑΗΚΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ :
"ΔΙΑ ΤΑΥΤΗΝ ΔΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗΝ
ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΕΞΕΒΛΗΘΗ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΥΤΟΥ
ΚΑΤΕΚΑΥΣΑΝ ΕΝ ΤΗ ΑΓΟΡΑ
ΥΠΟ ΚΗΡΥΚΙ ΑΝΑΛΕΞΑΜΕΝΟΙ 
ΠΑΡ ΕΚΑΣΤΟΥ ΤΩΝ ΚΕΚΤΗΜΕΝΩΝ"
(Διογ.Λαερτ.9,52)

[Μετ
Εξαιτίας της αρχής του συγγράμματος εξορίστηκε απο την Αθήνα 
και τα βιβλία του κατέκαψαν στην Αγορά 
αφου εστειλαν κήρυκα να μαζέψει ενα-ενα τα αντίτυπα.]
Η περίφημη αυτή πρώτη φράση  του συγγραμματος που κάηκε 
ηταν  βεβαίως το πασίγνωστο "ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ" …

5)ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ.
Η Θεωρία του Ηλιοκεντρισμού 
που πρωτοανέπτυξαν οι Πυθαγόρειοι 
("ΠΥΡ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ..ΟΠΕΡ ΕΣΤΙΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ"-DK 44a16)
ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με το Δωδεκάθεο επειδή 
αν η γη εκινειτο 
θα τάραζε "ΤΗΝ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΩΝ  ΘΕΩΝ ΗΡΕΜΙΑΝ".
Γι αυτό και ο Στωικός Κλεάνθης κυγήγησε τον Αρίσταρχο ως κινούντα "ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΥ ΕΣΤΙΑΝ "(=γη)
(Πλουταρχ.Περί του εμφαιν.προσώπου τω κύκλω της σελήνης,923 A)
Κι ετσι βέβαια δεν προκαλεί εκπληξη οτι ΧΑΘΗΚΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΥ οπως και των άλλων Ηλιοκεντριστών
[Πχ Σέλευκου του Σελεύκειου 
που απέδειξε ("ΑΠΟΦΑΙΝΟΜΕΝΟΝ")τον Ηλιοκεντρισμό και δεν τον παρουσίαζε απλώς ως Υπόθεση σαν τον Αρίσταρχο("ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟΝ") 
..βλ Πλουταρχ.Πλατων.Ζητημ.,Ζ,1006c]

οπως επίσης χάθηκαν ΟΛΑ
ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ 
 ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΚΑΙ ΣΟΦΙΣΤΩΝ

6)ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ .
Ο μεγάλος φιλοσοφος εδιώχθη με γραφή Ασεβείας το 323 πχ λίγο μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου ,στην Αθηνα, επειδή ειχε συντάξει εναν  θρησκευτικό υμνο  (Παιάνα)
για τον φίλο του ΕΡΜΙΑ Τύραννο
 του Ακαρνέως της Μ.Ασίας
(σταυρωθέντα  επι προδοσία
απο τους Πέρσες επειδη συμμάχησε κρυφά με τους Μακεδόνες)
 ενω ελεγαν οτι  του ειχε φτιάξει και βωμό τιμώντας τον ως θεό.
Ο Αριστοτέλης διέφυγε στην Χαλκίδα (οπου πέθανε το επόμενο ετος ,322 πΧ)
δικαιολογώντας την φυγή του με..χιούμορ οτι εσωσε τους Αθηναίους απο το να κάνουν ενα δευτερο εγκλημα κατά της Φιλοσοφίας -εννοώντας την καταδίκη του Σωκράτη βεβαιως..

"ΥΠΕΞΗΛΘΕΝ ΕΙΣ ΧΑΛΚΙΔΑ
ΕΥΡΥΜΕΔΟΝΤΟΣ ΑΥΤΟΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΦΑΝΤΟΥ
ΔΙΚΗΝ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΓΡΑΨΑΜΕΝΟΥ
Ή ΔΗΜΟΦΙΛΟΥ...
ΕΠΕΙΔΗΠΕΡ ΤΟΝ ΥΜΝΟΝ ΕΠΟΙΗΣΕΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ..ΕΡΜΙΑΝ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ ΑΝΔΡΙΑΝΤΟΣ ΤΟΙΟΥΤΟΥ..."
(Διογ.Λαερτ.5,5)

[Μετ.
Διέφυγε στην Χαλκίδα (ο Αριστοτέλης)οταν τον κατήγγειλε με Γραφή Ασεβείας ο Ιεροφάντης Ευρυμέδων ή ο Δημόφιλος..επειδη εγραψε τον Υμνο στον Ερμία αλλά και για το Επιγραμμα που εγραψε στον ανδριαντα εκείνου
στους Δελφούς..]
Ολα τα εν συνόψει αναφερόμενα 
δειχνουν την μεγάλη αντίδραση του Πολυθεϊστικού Κατεστημένου στην Εποχή 
του αρχαιοελληνικού Διαφωτισμού  (των Προσωκρατικών και των Σοφιστων 
-600-400 πχ περίπου) 
ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ,
κατά της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ και της ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ που 
"ΟΥ ΓΑΡ ΗΝΕΙΧΟΝΤΟ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΕΣΧΑΣ(=αστρονόμους) "(Πλουτ.Νικίας ,23)
επειδή εξοβέλιζαν τους θεούς απο την Φύση 
και απέδιδαν την θεία Πρόνοια 
σε ΑΙΤΙΑΣ ΑΛΟΓΟΥΣ (ο.π.) δηλ σε" ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΑ" ΑΙΤΙΑ …
Το ολο κλίμα της θρησκευτικής αντίδρασης στις Νέες Ιδέες παρουσιαζεται ανάγλυφα στις Αριστοφάνειες κωμωδίες και ειδικά στις ΝΕΦΕΛΕΣ οπου λοιδωρουνται οι νέες αντιλήψεις των Φυσικών φιλοσόφων λέγοντας οτι τωρα βασιλεύει ο..Δίνος
(προσωποίηση με στόχο την γελοιοποίηση της ΔΙΝΗΣ των ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ )και οχι ο Δίας..

"ΔΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ
ΤΟΝ ΔΙ' ΕΞΕΛΗΛΑΚΩΣ"(Νεφ.825 κ.εξ)
[Μετ. Ο Δίνος βασιλεύει αφου εξορισε τον Δία]
Πάντως πρεπει να πουμε οτι το συντηρητικό αυτο κλίμα ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ επειδή εθεωρείτο οτι αυτές οι νέες ιδέες θα στρέφονταν εναντίον του Δήμου
αφου μόνον πλούσιοι ειχαν την οικονομική άνεση να γίνουν μαθητές των Φυσικων Φιλοσόφων και κυρίως των ΣΟΦΙΣΤΩΝ..
Το οτι ηταν η Κοινή Γνώμη ενάντια στον Διαφωτισμό του 5ου αι πχ φαινεται άλλωστε και απο τις Δίκες Ασεβείας στο ΛΑΪΚΟ Δικαστήριο της Ηλιαίας οπου οι λαϊκοί δικαστές δηλ οι Αθηναίοι Πολίτες
ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΑΝ
 ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙ ΑΣΕΒΕΙΑ..
ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΘΩΩΘΗΚΑΝ (οπως πχ ο Αισχύλος και η Ασπασία...)
Σε κάθε περίπτωση ολη αυτη η διαμάχη 
που ξεκίνησε κατεξοχήν με το ψήφισμα του μάντη ΔΙΟΠΕΙΘΗ 
υπήρξε η Πρώτη Σύγκρουση στην Ιστορία μεταξύ Θρησκείας (εν προκειμένω Δωδεκαθεϊσμού -εκπροσωπούμενου απο την "συντεχνία" των ΜΑΝΤΕΩΝ) και της για πρωτη φορά τοτε εμφανιζόμενης ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 
(εν προκειμένω των Φυσικών Φιλοσόφων).

Η διαμάχη εκεινη ειχε ως συνεπεια τον υπιβιβασμό της Παρατηρησιακής Αστρονομιας υπέρ της θεωρίας  των πλατωνικών "δογμάτων" (=Η ΦΥΣΗ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΒΑΣΕΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΑΙΤΙΩΝ
ΑΛΛΆ ΒΑΣΕΙ ΘΕΪΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ)
στην Επιστημονική Ερευνα
οπως
 πχ η αντιληψη οτι
τα ΘΕΪΚΑ Ουράνια Σωματα
ως ΘΕΪΚΑ ("ορατοί θεοί" κατά Πλάτωνα -"Τίμαιος"40d)
μονον ΚΥΚΛΙΚΕΣ τροχιές πρεπει να εχουν …
[Επίσης ο πραγκωνισμός της Φυσικής Φιλοσοφίας των Προσωκρατικών ειχε ως αποτέλεσμα και τον παραγκωνισμό του ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ
(ο Εμπεδοκλης και άλλοι Προσωκρατικοί
οπως ο Αναξαγόρας -βλ DK 69-
 ειχαν κάνει ελεγχόμενα πειράματα -πχ με κλεψύδρα-αποκαλύτοντας την υλική φύση του Αερα και συγκρίνοντας την με τον μηχανισμό της λειτουργίας της αναπνοής :
"ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΛΛΕΙΠΟΝΤΟΣ ΕΣΕΡΧΕΤΑΙ ..ΥΔΩΡ" (Βλ DK 100 Εμπεδ .)
Μετ.:οταν εξέρχεται ο αερας εισερχεται το νερό]
Ετσι χρειαστηκε να περάσουν 2000 χρόνια ωσπου ο ΚΕΠΛΕΡ να κάνει την ΥΠΕΡΒΑΣΗ και να μιλήσει για τις  ΕΛΛΕΠΤΙΚΕΣ ΤΡΟΧΙΕΣ
που ΟΝΤΩΣ κάνουν τα ουράνια σώματα... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου