ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙς ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙς ΔΥΟ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΕς ΣΕ ΕΜΑΣ ΜΑΣΚΕς ..ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝΑ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ V ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΤΑΙΝΙΑ V FOR VENDETTA]
Η μάσκα του Αγαμέμνωνα είναι ένα εύρημα της ανασκαφής των Μυκηνών το 1876 από τον Ερρίκο Σλήμαν. Το εύρημα είναι μία χρυσή νεκρική μάσκα και βρέθηκε πάνω στο πρόσωπο ενός σώματος που βρέθηκε στον ταφικό θάλαμο Ε'. Ο Σλήμαν πίστευε ότι ανεκάλυψε το πτώμα του θρυλικού αρχαίου βασιλιά Αγαμέμνονα, από όπου η μάσκα πήρε το όνομά της. Σύγχρονες αρχαιολογικές μελέτες απέδειξαν ότι η μάσκα ανάγεται το 1500- 1550 π.χ., περίοδος πολύ προγενέστερη από την εποχή που ο Αγαμέμνωνας υποτίθεταi έζησε. Ωστόσο, το όνομα της μάσκας παρά την ανακάλυψη παρέμεινε, και σήμερα η μάσκα εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.
Περιγραφή
Η μάσκα είναι μία από τις 5 που ανακαλύφθηκαν στις Μυκήνες, τρεις στον τάφο Δ' και δύο στον τάφο Ε'. Εικάζεται ότι οι μάσκες από χρυσό ή προσωπίδες που κάλυπταν το πρόσωπο των νεκρών βασιλέων,χρησιμοποιούταν, για να προστατεύονται οι νεκροί από κακές επιρροές. Εκτός από τις μάσκες, τα άκρα δύο παιδιών που βρέθηκαν στον τάφο Γ' είναι καλυμμένα με χρυσό φύλλο. Οι τάφοι αυτοί είναι αναμφισβήτητα βασιλικοί αφού οι ποσότητες του χρυσού που χρησιμοποιήθηκαν και η εξαιρετικής τέχνης λάξευση δείχνουν ότι προοριζόταν για άτομα με ιδιαίτερα υψηλή κοινωνική θέση και πλούτο. Εκτός από τους ευγενείς βρέθηκαν και σώματα ανδρών που δεν ήταν καλυμμένα με μάσκες. Εικάζεται ότι ήταν στρατιώτες εξαιτίας των όπλων που βρέθηκαν να κρατούν.
Αυθεντικότητα
Ερρίκος ΣλήμανΣτα τέλη του 20ου αιώνα και στις απαρχές του 21ου αιώνα η αυθεντικότητα της μάσκας αμφισβητήθηκε επίσημα. Το περιοδικό Αρχαιολογία, φιλοξένησε μία σειρά άρθρων που κάλυψαν εκτενώς την αρχαιολογική διαμάχη . Την περίοδο της ανασκαφής στις Μυκήνες η Εθνική Αρχαιολογική Υπηρεσία ανέθεσε στον Παναγιώτη Σταματάκη την επίβλεψη των ανασκαφών του Σλήμαν φοβούμενη προβληματα αυθεντικότητας, σαν αυτά που ανέκυψαν μετά την ανασκαφή της Τροίας από τον Σλήμαν. Οι κατήγοροι του Σλήμαν επικεντρώνουν τα επιχειρήματά τους στη φήμη του Σλήμαν ότι συνήθιζε να εμπλουτίζει τις ανασκαφές του, με ευρήματα άλλων ανασκαφών και στην τεχνική κατασκευής της μάσκας που παραπέμπει σε πλαστογραφία. Οι υπερασπιστές του Σλήμαν επισημαίνουν ότι η ανασκαφή είχε κλειστεί το διήμερο 26-27 Νοεμβρίου λόγω της Κυριακάτικης αργίας και μιας βροχής που ενέκυψε. Οi τρεις πρώτες μάσκες ανεκαλύφθησαν την 28η του Νοεμβρίου ενώ η Μάσκα του Αγαμέμνωνα βρέθηκε την 30η υπό την παρουσία πολλών μαρτύρων, όπως αποκαλύπτει το ημερολόγιο του Σταματάκη. Επίσης, αναφέρουν ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μάσκας είναι παρόμοια με αυτά άλλων ευρημάτων της ανασκαφής όπως η χρυσή κεφαλή λιονταριού που βρέθηκε στον τάφο Δ' και καταλήγουν ότι οι κατήγοροι του Σλήμαν ωθούνται στις εικασίες τους, βασιζόμενοι σε προσωπικά κριτήρια]
====================
ΓΚΑΙ ΦΩΚΣ ΚΑΙ V FOR VENDETTA....
Remember - John Lennon
[..Όπως εμείς εδώ καίμε κάθε χρόνο εθιμικά τον Ιούδα, έτσι και οι Άγγλοι καίνε τον δικό τους προδότη, τον Γκάι Φοκς. Κάθε χρόνο στις 5 Νοεμβρίου γιορτάζεται η επέτειος της αποτυχημένης απόπειρας ανατίναξης του κοινοβουλίου, το 1605, από μια ομάδα καθολικών, με πρωτεργάτη τον Γκάι Φοκς, προκειμένου να σκοτώσουν τον βασιλιά Ιάκωβο Α΄. Οι τύψεις όμως ταλάνιζαν κάποια από τα μέλη της ομάδας, καθώς θα έβρισκαν το θάνατο και αθώοι υπέρμαχοι του καθολικισμού. Έτσι, εικάζεται ότι ένας εξ αυτών ειδοποίησε κρυφά έναν φίλο του λόρδο να μη μετάσχει στη συνεδρίαση της βουλής εκείνη την ημέρα. Η επιστολή κατέληξε στα χέρια του βασιλιά, ο οποίος έδωσε εντολή στο στρατό να χτενίσει το κοινοβούλιο. Οι στρατιώτες ανακάλυψαν τον Γκάι Φοκς στο υπόγειο να ετοιμάζει τα βαρέλια με το μπαρούτι. Τον συνέλαβαν και τον βασάνισαν μέχρι να κατονομάσει τους συντρόφους του, οι οποίοι μαζί με αυτόν εκτελέστηκαν προς παραδειγματισμό. Εκείνη τη νύχτα, οι Λονδρέζοι βγήκαν στους δρόμους, ανάβοντας πυρές και γιορτάζοντας το γεγονός. Από τότε μέχρι σήμερα η 5η Νοεμβρίου συνιστά μια από τις σημαντικότερες εθνικές επετείους της Αγγλίας, η οποία τιμάται με εκδηλώσεις και γιορτές υπέρ του θεσμού της δημοκρατίας. Εκτός από τα πυροτεχνήματα που φωτίζουν τον ουρανό του Λονδίνου, στήνονται ομοιώματα του Γκάι Φοκς, τα οποία γίνονται παρανάλωμα του πυρός κυρίως από τα μικρά παιδιά. Ο Τζον Λένον έγραψε ένα όμορφο τραγούδι που κυκλοφόρησε το 1970 στο άλμπουμ John Lennon: Plastic Ono Band. Παρεμπιπτόντως, η φυσιογνωμία του Γκάι Φοκς αποτυπώθηκε και στη μάσκα του πρωταγωνιστή της ταινίας V for Vendetta σε σενάριο των αδελφών Wachowski και σκηνοθεσία James McTeigue...ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟ ΠΗΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΦΩΝΟ]
ΚΑΙ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ..
Θυμήσου, θυμήσου
στις 5 του Νοέμβρη
της πυρίτιδας τη συνωμοσία.
Ξέρω μια αιτία, για την οποία
της πυρίτιδας δεν πρέπει ποτέ
να ξεχαστεί η προδοσία.
TO ΑΡΘΡΟ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΥΤΗ
[1999 και οι αδερφοί Γουακόφσκι σπάνε τα ταμεία σε όλο τον κόσμο με όχημα μια από τις πιο ριζοσπαστικές ιδέες του κινηματογράφου φαντασίας. Κάπως έτσι το «Μatrix» γίνεται ένα sci fi έπος και σημείο αναφοράς για τις επόμενες ταινίες φαντασίας. Οι δύο δαιμόνιοι αδερφοί ξαναχτυπούν σε μια εποχή που ο κινηματογραφικός κόσμος «διψάει» για νέους, πρωτότυπους ήρωες. To «V for Vendetta» είναι γεγονός και ο V ο πιο αντισυμβατικός ήρωας που θα μπει κατευθείαν στην καρδιά σας. Δυναμικός, αινιγματικός, τολμηρός, αλλά και τζέντλεμαν με μια πολύ… παράξενη αίσθηση του χιούμορ, ο V είναι για τους εχθρούς του τρομοκράτης (όπως το επιτάσσει και η επικαιρότητα άλλωστε), για τους φίλους του όμως ήρωας, ένας μαχητής της ελευθερίας. Ανοίξτε λοιπόν το πακέτο με τον εκρηκτικό μηχανισμό που ονομάζεται «V for Vendetta» χωρίς να ανησυχείτε, δε θα βλάψει κανέναν!
Η υπόθεση
Με τόπο δράσης το φουτουριστικό τοπίο μιας φασιστικής Βρετανίας, το V FOR VENDETTA αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής εργαζόμενης γυναίκας, με το όνομα Ίβι, την οποία σώζει σε μία δύσκολη στιγμή ένας μασκοφόρος άντρας, ο οποίος της συστήνεται μόνο με το κωδικό όνομα V.
Έντονα ιδιόρρυθμος, ο V έχει το χάρισμα του λόγου, είναι εκκεντρικός, διανοούμενος αλλά και στοργικός απέναντι στην Ίβι. Ένας άντρας αφοσιωμένος στην ιδέα του να ελευθερώσει τους συμπολίτες του από αυτούς που τους τρομοκρατούν για να τους αναγκάσουν να συμμορφωθούν με τους νόμους που έχει επιβάλει το κράτος. Ταυτόχρονα είναι πικρόχολος, μοναχικός και βίαιος, καθώς αναζητά την εκδίκηση, καθοδηγούμενος από μία προσωπική βεντέτα.
Στην προσπάθειά του να απαλλάξει το λαό της Αγγλίας από τη διαφθορά και την ωμότητα που έχει δηλητηριάσει όλα τα μέλη της κυβέρνησης, ο V αποδοκιμάζει την τυραννική φύση των δικτατόρων και καλεί τους συμπολίτες του να ενωθούν όλοι μαζί στις 5 του Νοέμβρη, την ημέρα μνήμης του Γκάι Φοκς.
Την αντίστοιχη μέρα του 1605 βρήκαν τον Γκάι Φοκς σε ένα τούνελ κάτω από το Κοινοβούλιο με 36 βαρέλια πυρίτιδας. Αυτός και οι άλλοι συνωμότες είχαν σχεδιάσει την προδοτική «Συνωμοσία της Πυρίτιδας» σαν απάντηση στην τυραννία που ασκούσε η κυβέρνηση του Ιάκωβου Ι’. Τον Φοκς και τους συνεργάτες του τους κρέμασαν και τους διαμέλισαν, και το σχέδιό τους να ρίξουν την κυβέρνηση δεν εκπληρώθηκε ποτέ.
Σε ανάμνηση αυτής της μέρας και αυτής της επανάστασης, ο V θέλει να είναι ο επόμενος που θα επιχειρήσει να ανατινάξει το Κοινοβούλιο.
Καθώς η Ίβι αποκαλύπτει την αλήθεια για το μυστηριώδες παρελθόν του V, ανακαλύπτει επίσης και την αλήθεια για τον εαυτό της - και αναδεικνύεται σε αναπάντεχο σύμμαχό του στην πραγματοποίηση του σχεδίου του να ξεκινήσει μια επανάσταση, φέρνοντας την ελευθερία ξανά σε μια κοινωνία βυθισμένη στη βία.
Σχετικά με την παραγωγή
Ο σκηνοθέτης Τζέιμς Μακ Τιγκ περιγράφει το V FOR VENDETTA πρώτ’ απ’ όλα σαν ένα πολιτικό θρίλερ, με έναν πολύ σκοτεινό ήρωα στο επίκεντρό του. «Από τη μια μεριά, ο V είναι αλτρουιστής, πιστεύοντας ότι μπορεί να φέρει μεγάλες κοινωνικές αλλαγές, από την άλλη όμως κουβαλάει μια δολοφονική βεντέτα απέναντι σε οποιονδήποτε του έκανε κακό στο παρελθόν».
Ενώ προετοιμαζόταν για το V FOR VENDETTA, ο Μακ Τιγκ επηρεάστηκε από μια σειρά ταινιών, με κυρίαρχη ανάμεσά τους το «The Battle of Algiers» (1965), μια αρκετά ρεαλιστική περιγραφή της αλγερινής επανάστασης, από το 1954 ως το 1962, ενάντια στους Γάλλους. Παρόμοια με το «A Clockwork Orange» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το «1984» του Τζορτζ Όργουελ, το «Fahrenheit 451» του Ρέι Μπράντμπουρι ή το «If..». του Λίντσεϊ Άντερσον, το V FOR VENDETTA προειδοποιεί για τους κινδύνους της διαφθοράς, του ελέγχου, της χειραγώγησης και της καταπίεσης, ενώ εξερευνά τους κινδύνους του εξτρεμισμού - είτε πρόκειται για μία κυβέρνηση που χρησιμοποιεί με λάθος τρόπο την εξουσία της είτε για έναν άνθρωπο που παίρνει το νόμο στα χέρια του.
«Το V FOR VENDETTA είναι ένα πολυεπίπεδο φιλμ», λέει ο παραγωγός Τζόελ Σίλβερ, του οποίου η μεγάλη και εντυπωσιακή καριέρα στον κινηματογράφο περιλαμβάνει την πρωτοποριακή τριλογία «Matrix» και ταινίες περιπέτειας όπως η σειρά των «Lethal Weapon», «Die Hard» και «Predator». «Μπορείς να την απολαύσεις σαν μία δυναμική ταινία περιπέτειας, αλλά το κοινό μπορεί να προχωρήσει στα περίπλοκα θέματα και τις ιδέες που εξερευνά. Η ταινία θέτει ένα σωρό ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, αλλά δε δίνει καμιά εύκολη απάντηση».
Η ταινία βασίζεται στο κόμικ με τον ίδιο τίτλο -V for Vendetta- που για πρώτη φορά εμφανίστηκε στο Warrior, ένα ανεξάρτητο μηνιαίο περιοδικό κόμικ που κυκλοφόρησε το 1981, και γρήγορα αγαπήθηκε από το αναγνωστικό κοινό. Το δημιούργησαν οι Άλαν Μουρ και Ντέιβιντ Λόιντ και δημοσιευόταν σε συνέχειες επί 26 επεισόδια πριν κλείσει το περιο-δικό, αφήνοντας τους φανς στο μέσο της πλοκής. Ύστερα από ένα κενό πέντε χρόνων, οι Μουρ και Λόιντ ολοκλήρωσαν το V for Vendetta το 1989, κάτω από το σήμα της DC, οπότε δημοσιεύτηκε ως ολοκληρωμένη εικονογραφημένη νουβέλα.
Οι αναγνωρισμένοι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες Άντι και Λάρι Γουακόφσκι, τα εμπνευσμένα μυαλά πίσω από την πρωτοπόρα τριλογία «Matrix», ήταν θαυμαστές της δουλειάς των Μουρ και Λόιντ και αρχικά έγραψαν μία σεναριακή προσαρμογή της εικονογραφημένης νουβέλας στα μέσα της δεκαετίας του ’90, πριν ξεκινήσουν το τιτάνιο καθήκον να κινηματογραφήσουν την τριλογία «Matrix». Κατά τη διάρκεια της τελικής επεξεργασίας της δεύτερης και τρίτης συνέχειας του «The Matrix», οι Γουακόφσκι ξανακοίταξαν το σενάριο του V FOR VENDETTA και το έδωσαν στο άτομο που είχαν ως πρώτο βοηθό σκηνοθέτη, τον Τζέιμς Μακ Τιγκ, με τον οποίο είχαν δουλέψει και στις τρεις ταινίες «Matrix». Ο Μακ Τιγκ εκείνη την εποχή σκηνοθετούσε διαφημιστικά και επιδίωκε να κάνει τη μεγάλη μετάβαση στις κινηματογραφικές ταινίες.
«Ήμασταν στην τεχνική επεξεργασία του Matrix Revolutions όταν ο Άντι και ο Λάρι μού έδωσαν για πρώτη φορά ένα αντίγραφο του V FOR VENDETTA», θυμάται ο Μακ Τιγκ. Ενθουσιάστηκε με τα θέματα που ανέπτυσσε η εικονογραφημένη νουβέλα και μοιράστηκε την άποψη των Γουακόφσκι για την απήχησή τους στο σημερινό πολιτικό τοπίο. «Νιώσαμε ότι η νουβέλα ήταν πολύ προφητική για το πώς είναι το πολιτικό κλίμα αυτή τη στιγμή. Πραγματικά δείχνει τι μπορεί να συμβεί όταν μια κοινωνία διοικείται από μία κυβέρνηση, εκεί που θα έπρεπε κανονικά η κυβέρνηση να λειτουργεί σαν φωνή της κοινωνίας και του λαού».
Εκείνη την εποχή, οι Γουακόφσκι είχαν φτάσει στο τέλος μιας 10χρονης οδύσσειας με τις ταινίες «Matrix» και δεν ήταν έτοιμοι να ξεκινήσουν και πάλι μια νέα σκηνοθεσία. Όπως εξηγεί ο Μακ Τιγκ, «δέκα χρόνια είναι πολύς χρόνος για να τα περάσεις με οτιδήποτε και η δημιουργία μιας ταινίας παίρνει πάρα πολλά από τον εαυτό σου. Νομίζω ότι ο Άντι και ο Λάρι ήθελαν να γίνει αμέσως, αλλά ήθελαν επίσης να ξεκουραστούν λίγο».
Έτσι οι Γουακόφσκι και ο παραγωγός Τζόελ Σίλβερ πρόσφεραν στον, από καιρό, γνώριμο βοηθό τους την ευκαιρία να σκηνοθετήσει το V FOR VENDETTA, με την υποστήριξη πολλών από τους πιο σημαντικούς συνεργάτες των Γουακόφσκι, όπως ο παραγωγός Γκραντ Χιλ, ο σκηνογράφος Όουεν Πάτερσον, ο υπεύθυνος οπτικών εφέ Νταν Γκλας και ο συντονιστής επικίνδυνων σκηνών Τσαντ Σταχέλσκι, ενώ τα δυο αδέρφια συμμετείχαν ως παραγωγοί και σεναριογράφοι.
Μιλώντας για το σενάριο, οι Γουακόφσκι επέστρεψαν στο αρχικό τους προσχέδιο και άρχισαν να κάνουν αναθεωρήσεις. Όπως θυμάται ο Μακ Τιγκ, «η αρχική τους εκδοχή ήταν μια καλή προσαρμογή, αλλά ήταν μία βήμα προς βήμα καταγραφή της εικονογραφημένης νουβέλας. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλό για την ταινία να τοποθετήσουμε την ιστορία λίγο πιο πέρα χρονικά, βάζοντας το κομμάτι του φλάσμπακ στη δεκαετία του ’90 και μεταφέροντας την εποχή του σήμερα στο μελλοντικό κόσμο, περίπου στο 2020».
Άλλες σημαντικές αλλαγές περιλάμβαναν τον εκσυγχρονισμό της κύριας πλοκής της ιστορίας, αλλάζοντας το παρελθόν της Ίβι και κάνοντάς τη λίγο μεγαλύτερη ηλικιακά απ’ ό,τι ήταν στην αρχική ιστορία. «Η εικονογραφημένη νουβέλα είναι αρκετά εκτεταμένη και έχει πάρα πολλούς χαρακτήρες», τονίζει ο Μακ Τιγκ. «Κάποιοι από αυτούς τους χαρακτήρες έπρεπε να συγχωνευτούν ή να απαλειφθούν, ενώ έπρεπε διαρκώς να είμαστε σίγουροι ότι παραμένουμε πιστοί στα θέματα και την ομοιομορφία της εικονογραφημένης νουβέλας».
Η διαδικασία της σεναριακής προσαρμογής έγινε ευκολότερη χάρις στον κινηματογραφικό τρόπο με τον οποίο οι Λόιντ και Μουρ δόμησαν την πρωτότυπη νουβέλα, όπου τα παραδοσιακά «συννεφάκια» αντικαταστάθηκαν με λεζάντες, ενώ τη θέση των ορθογώνιων τετραγώνων των σκίτσων πήραν τα εντυπωσιακά layouts. Ο Λόιντ πιστεύει ότι η σεναριακή προσαρμογή των Γουακόφσκι ήταν μία πολύ καλή απεικόνιση του πρωτότυπου. «Ποτέ μου δεν είχα πιο ξεκάθαρη αντίληψη του Vendetta ως κόμικ», θυμάται. «Σε οποιαδήποτε από τις δουλειές μου, η μοναδική προσδοκία και επιθυμία είναι να διατηρηθεί το πνεύμα, τα κυρίαρχα στοιχεία και το βασικό μήνυμα».
Οι δημιουργοί της ταινίας ήταν ανυποχώρητοι στο ότι το μυστήριο που καλύπτει τον V θα παραμείνει ανέπαφο. Στην ταινία, το καμένο και απωθητικό πρόσωπό του θα παρέμενε κρυμμένο πίσω από τη μάσκα που φέρει τη μορφή του Γκάι Φοκς, ενός άλλου θρυλικού σαμποτέρ, ο οποίος είχε φρικιαστικό τέλος, πριν από τετρακόσια ολόκληρα χρόνια…
Πίσω από τη μάσκα:
Οι πρωταγωνιστές
Στο V FOR VENTETTA, ο άνθρωπος πίσω από τη μάσκα με το μυστηριώδες χαμόγελο είναι ο πολυτάλαντος ηθοποιός ΧΙΟΥΓΚΟ ΓΟΥΙΒΙΝΓΚ, του οποίου η εντυπωσιακή καριέρα περιλαμβάνει πρωταγωνιστικούς ρόλους στην τριλογία του «Matrix» και στην τριλογία του «Lord of the Rings», καθώς και αξιομνημόνευτες εμφανίσεις στις ανεξάρτητες ταινίες «The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert» και «Proof». «Ο V θέλει να συνεχίσει αυτό που ο Γκάι Φοκς και οι συνωμότες της 5ης Νοεμβρίου δε στάθηκαν ικανοί να κάνουν», λέει ο ΓΟΥΙΒΙΝΓΚ. «Θέλει να ανατινάξει το Κοινο-βούλιο γιατί πιστεύει, όπως πίστευαν κι οι συνωμότες, ότι η κυβέρνηση έχει μετατραπεί σε ένα σύμβολο τυραννίας».
Ο V βλέπει τον εαυτό του ως προορισμένο να αποδιοργανώσει ένα σύστημα το οποίο θεωρεί βίαιο και άδικο. «Η βαθιά του επιθυμία να υπηρετήσει το γενικότερο καλό είναι αναπόσπαστα δεμένη με τη μανιώδη αναζήτησή του για προσωπική εκδίκηση», λέει ο Σίλβερ.
Παράλληλα με την επιδίωξή του να ελευθερώσει το λαό της Αγγλίας από τους φασίστες ηγέτες, ο V ακολουθεί και μια καθαρά προσωπική αποστολή να εκδικηθεί αυτούς που τον φυλάκισαν και τον βασάνισαν, και με αυτό τον τρόπο δημιούργησαν ένα τέρας. Με συστηματικό τρόπο εξοντώνει έναν προς έναν αυτούς τους εχθρούς του, αφήνοντας στη σκηνή του εγκλήματος ένα τριαντάφυλλο, ως χαρακτηριστικό του σημάδι.
«Είναι πολύ περίπλοκος και φιλόδοξος άντρας», λέει ο ΓΟΥΙΒΙΝΓΚ. «Τον φυλάκισαν και τον βασάνισαν, τον κακοποίησαν πνευματικά και σωματικά. Κι αυτό δημιούργησε έναν άγγελο εκδίκησης, αν μπορώ να το πω έτσι. Είναι ένας δολοφόνος, αλλά επίσης ένας πολύ μορφωμένος και καλλιεργημένος άνθρωπος, ο οποίος πιστεύει έντονα στην προσωπική ελευθερία».
Ο V χρησιμοποιεί τη μάσκα και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του Γκάι Φοκς τόσο ως πρακτικά όσο και ως συμβολικά στοιχεία στην ιστορία. Φοράει τη μάσκα για να σκεπάσει τα σημάδια στο πρόσωπό του και, αποκρύβοντας την ταυτότητά του, ο V γίνεται κάτι περισσότερο από απλώς ένας άντρας με επαναστατικές ιδέες - μετατρέπεται ο ίδιος σε ιδέα. Η μάσκα του V παρέχει επίσης μία ισχυρή αντίθεση στις «μάσκες» που μεταφορικά φορούν οι συμπολίτες του, οι οποίοι έχουν παραμερίσει τις προσωπικότητες και τα πιστεύω τους, με σκοπό να αφομοιωθούν από το σύστημα και να αποφύγουν τους διωγμούς από την κυβέρνηση.
«Στην ταινία, ο V περιγράφεται περισσότερο σαν μία ιδέα παρά σαν ένα αληθινό πρόσωπο», λέει η ΝΑΤΑΛΙ ΠΟΡΤΜΑΝ, η οποία συμπρωταγωνιστεί δίπλα στο ΓΟΥΙΒΙΝΓΚ ως Ίβι Χάμοντ, η νεαρή κοπέλα στην οποία ο V ξυπνά τον ακτιβισμό που κρύβει μέσα της. «Ένας από τους λόγους που είναι τόσο ανίκητος είναι γιατί μπορείς να σκοτώσεις έναν άνθρωπο, αλλά δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο με μια ιδέα. Έτσι ο V εκπροσωπεί την αλήθεια, την αντίσταση, την ατομικότητα. Όμως η εκδίκηση που επιδιώκει μολύνει επικίνδυνα τον πολιτικό του ιδεαλισμό».
Το να παίξει απέναντι σε έναν ηθοποιό ο οποίος φοράει μια μάσκα σε όλη τη διάρκεια της ταινίας ήταν πρόκληση, αλλά ο σκηνοθέτης Μακ Τιγκ δεν είχε ανησυχίες χάρις στην ικανότητα της ΠΟΡΤΜΑΝ να δεθεί συναισθηματικά με τον ήρωα παρά την πλήρη μεταμφίεσή του. «Ήξερα ότι είχε την ικανότητα να ξεπεράσει το εμπόδιο της μάσκας και να αφήσει να βγουν τα αληθινά της συναισθήματα».
Εξαιρετικά επιτυχημένη αν και νεαρή ακόμη ηθοποιός, η ΠΟΡΤΜΑΝ μπορεί ήδη να υπερηφανεύεται για την καριέρα της με ρόλους στα «Star Wars: Episode I, II και III», καθώς και ερμηνείες που πέτυχαν την αναγνώριση των κριτικών σε ταινίες όπως «Closer», «Garden State» και «Everyone Says I Love You». Έχοντας ήδη δουλέψει με την ΠΟΡΤΜΑΝ ως πρώτος βοηθός σκηνοθέτη στο «Star Wars: Episode II – Attack of the Clones», ο Μακ Τιγκ είχε γνωρίσει από πρώτο χέρι το απίστευτο ταλέντο και την αφοσίωσή της. «Είναι αφοσιωμένη επαγγελματίας και η προσωπικότητά της ακτινοβολεί», λέει επαινώντας την ο σκηνοθέτης. «Αλλά πάνω απ’ όλα είναι ατρόμητη και πανέξυπνη, στοιχεία τέλεια για το ρόλο».
«Η Ίβι εκπροσωπεί τους ανθρώπους που επιθυμεί να βοηθήσει ο V», λέει ο Σίλβερ. «Αλλά ενώ τίθεται στο πλευρό του V, στην εκστρατεία του να ελευθερώσει το λαό της Αγγλίας, δε συμφωνεί με την επιδίωξη της προσωπικής του εκδίκησης».
Η Ίβι έμεινε ορφανή σε νεαρή ηλικία, όταν σκότωσαν τους γονείς της επειδή τόλμη-σαν να μιλήσουν ενάντια στο καταπιεστικό καθεστώς που επέβαλε μια ασφυκτική πίεση σε ολόκληρη τη χώρα. Μπαίνοντας στον πολιτικό ακτιβισμό μετά το θάνατο του γιου τους από πολιτικά αίτια, κατά κάποιο τρόπο οι γονείς της Ίβι κληροδοτούν τα πολιτικά τους πιστεύω στην κόρη τους. «Είχε μια πολύ προσωπική εμπειρία με τον πολιτικό ακτιβισμό -αυτόν που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο των γονιών της και η ίδια να μείνει μόνη στη ζωή- γι’ αυτό προσπαθεί να ζήσει τη ζωή της νομότυπα προκειμένου να παραμείνει ασφαλής», λέει η ΠΟΡΤΜΑΝ. «Ζει μέσα στο φόβο της».ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΥΤΗΣ....
ΤΕΛΟΣ
Δυό μάσκες, οι οποίες με συντροφεύουν με τον τρόπο τους..
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο τις καλύτερες ταινίες που έχω δεί με τα όσα -δυσδιάκριτα κάποιες φορές- νοήματα..
οι Μυκήνες, είναι άλλο πεδίο έρευνας που με έχει απασχολήσει και θα δημοσιεύσω προσεχώς στην ομάδα Σείριος..
καλησπέρα :)
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΥΡΥΝΟΕ....ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩς ΣΗΜΑΔΕΨΕΙ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΤΑΙΝΙΑ...ΩΩ ΜΥΚΗΝΕς Ε;;;;ΑΝΤΕ ΒΙΑΣΟΥ..ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝ ΕΝΑΓΩΝΙΩς ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ...ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ..
ΑπάντησηΔιαγραφή