Τρίτη 30 Απριλίου 2024

ΜΟΝΑΧΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΑΝΑΛΕΚΤΑ [Μηδενιστική Απραξία -καί μιά ταινία]

Μηδενιστική Απραξία : Είναι το ξεκούραστο βόλεμα στην λατρεία της ήττας.
Σας παρακαλώ ξαναδιαβάστε το προσεκτικά : Το ξεκούραστο βόλεμα στην λατρεία της ήττας.
Υποτίθεται ότι υπάρχει και δημιουργική απραξία, αλλά είναι κατάμαυρη παγίδα. Γιατί νομίζω ότι το θέμα έχει ως εξής :
Ο κάθε άνθρωπος έχει έναν Ανώτερο Σκοπό στην ζωή του ο οποίος υπηρετεί το Θείο Σχέδιο και με τον οποίο υπηρετεί το Θείο Σχέδιο. Το εξαιρετικά ενδιαφέρον σε αυτό το Παιχνίδι είναι ότι για τον κάθε άνθρωπο πραγματική ευτυχία μπορεί να υπάρξει ΜΟΝΟΝ όταν υπηρετεί το Θείο Σχέδιο !!! Για αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για κάθε άνθρωπο να γνωρίζει ποιος είναι αυτός ο Ανώτερος Σκοπός του. Μπορεί να είναι κάτι Μεγαλειώδες ή κάτι Ταπεινό, δεν έχει σημασία γιατί όλοι οι Σκοποί είναι το ίδιο Ιεροί.
Και σε αυτό το σημείο τινάζονται στον αέρα όλοι οι δημιουργικοί οραματισμοί και όλες οι τεχνικές υλοποίησης στόχων. Εχω εκπαιδευτεί σχεδόν σε όλες. Δεν θέλω να σχολιάσω την κατάντια των παλιών εκπαιδευτών μου, ήταν φίλοι μου πριν χωρίσουν οι δρόμοι μας και όταν τους χτύπησε η Αντίδραση στην Δράση λυπήθηκα πολύ. Εμένα με είχε χτυπήσει νωρίτερα. Γιατί έδινα ρεσιτάλ βλακείας παριστάνοντας τον μαθητευόμενο μάγο και αφήνοντας άθικτο τον υποσυνείδητο βόθρο μου : Δηλαδή τα υποσυνείδητα αρνητικά / περιοριστικά προγράμματα μου και τις
αρνητικές οντότητες που μου έχουν κατσικωθεί με όλες αυτές τις αηδίες που έχω κάνει 30 + χρόνια στην Αναζήτηση.
Ετσι έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η καλύτερη και η πιο ασφαλής μακροπρόθεσμα μεθοδολογία υλοποίησης στόχων είναι το :
Γεννηθήτω το θέλημα σου Θεέ μου + Προσευχή + Αγάπη + Αφεμα στην Ροή και στις Συγχρονικότητες αλλά πάντα με Σκέψη - Διάκριση - Σύνεση και φυσικά πάντα στην φωτεινή πλευρά του Δρόμου.
Οποτε είχα την εξυπνάδα και την σοφία να Παίξω έτσι, το τελικό αποτέλεσμα ήταν απόλυτα επιτυχημένο. Στο επίπεδο συνειδητότητας που βρίσκομαι τώρα λειτουργώ με 5 % Θεό και με 95 % υποσυνείδητο βόθρο, αλλά και πάλι αυτό το 5 % μου σώζει την ζωή μεταφορικά και κυριολεκτικά, π.χ μέ έσωσε από το δαιμονικό 95% και με έφερε στο Κελλί του Γέροντα Νίκωνα. Και για να μην παρεξηγηθώ : Αυτή η εξυπνάδα και η σοφία δεν ήταν δικές μου έτσι ? Στην ζωή του κάθε ανθρώπου το όποιο Καλό υπάρχει προέρχεται από το εντός του Θείον, από τον Χριστό που βρίσκεται μέσα του και κάθε τι κακό είναι δημιούργημα αυτού του ανθρώπου.
***Οταν ζούμε σύμφωνα με τον Σκοπό τής Ζωής μας και οι δραστηριότητες μας ( είτε ερασιτεχνικές είτε επαγγελματικές ) τον υπηρετούν, το Σύμπαν συνωμοτεί για την ευτυχία μας και μας τα δίνει όλα στο πιάτο !
Ο Σκοπός μπορεί να είναι κάτι μέγιστο, πχ με τα βιβλία σου να επηρεάσεις εκατομμύρια ανθρώπους βελτιώνοντας την ζωή τους ή κάτι ελάχιστο π.χ να γίνεις κηπουρός.
Σε κάθε περίπτωση ο Ανώτερος Σκοπός μας κατά 50 % είναι για το Καλό του εαυτού μας και κατά 50 % για το Καλό των άλλων.
Αν είναι μόνο για το καλό των άλλων τότε είναι καραμπινάτη θυματοποίηση και διαστρέβλωση της έννοιας της αγάπης.
Είναι κάτι πού δεν κρίνουμε γιατί δεν γνωρίζουμε όλες τις νομοτέλειες και ποιες είναι οι ανάγκες τής κάθε Ψυχής.
Για αυτό ΟΛΟΙ οι Σκοποί είναι το ίδιο Ιεροί !
Η άσκηση είναι άκρως απόρρητη - " για τα μάτια σου μόνο "- ώστε να είσαι απολύτως ειλικρινής με τον εαυτό σου, να μην αυτοπαραμυθιάζεσαι, να μην αυτολογοκρίνεσαι και να μην κρύβεσαι πίσω από το δάκτυλο σου.
Αν γράψεις κάτι απίθανο και μη ρεαλιστικό κανένα πρόβλημα, δες πως μπορείς να το προσαρμόσεις στην πραγματικότητα και να το κάνεις ρεαλιστικό.
Το θέμα στην άσκηση είναι να βάλεις στην μπάντα τις περιοριστικές / αρνητικές σου πεποιθήσεις.
Αραξε στην αγαπημένη σου γωνιά με θετική διάθεση και ανεβασμένη την ενέργεια σου, για μισή ώρα τουλάχιστον, χωρίς περισπάσεις και με κλειστά όλα τα ενοχλητικά κουδούνια.
Ακόμα καλύτερα αν χρησιμοποιήσεις κάποια μέθοδο χαλάρωσης.
Απάντησε ΓΡΑΠΤΩΣ σε μερικές ερωτήσεις :
Ποιος είμαι ?
( ΕΓΩ, όχι τί μού έχουν περάσει οι άλλοι, γονείς, δάσκαλοι, κολλητοί & κολλητές, γκόμενες, κλπ )
Ποιος επιλέγω να είμαι ?
Τί θέλω ?
( ΕΓΩ, όχι τί μού έχουν περάσει οι προαναφερθέντες άλλοι !)
Τι επιλέγω να θέλω ?
Ποια είναι τα Ονειρά ΜΟΥ ?
( Τα δικά ΜΟΥ - ΟΧΙ των άλλων !)
Τί μού δίνει χαρά ?
( πού όταν το κάνω ξεχνώ τον χρόνο συνεπαρμένος !)
Τι με κάνει να χαμογελώ ?
Οταν ήμουν στην εφηβεία μου και άφηνα αχαλίνωτη την φαντασία μου, τι ονειροφανταζόμουν ?
( ιππότες & δράκους, να γίνω αστροναύτης κλπ !)
Αν είχα 1.000.000 ευρώ στην τράπεζα και 10.000 ευρώ μηνιαίο εισόδημα ( χωρίς να είμαι αναγκασμένος να δουλεύω ) ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΑ ? Τι θα έκανα με τον εαυτό μου για τον εαυτό μου ?
Αν πέθαινα σέ ένα χρόνο από σήμερα, ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΑ ?
Αν δεν υπήρχαν τα χρήματα - αν είχαν καταργηθεί, τι θα έκανα κέφι να κάνω ?
Αν μπορούσα να έχω τα πάντα, τι θα ήθελα ?
Αν ήταν αδύνατο να αποτύχω, αν δεν είχα καμία δικαιολογία, τι θα έκανα ?
Αν είχα ένα μαγικό ραβδί εξαφάνισης προβλημάτων και εξαφάνιζα όλα μου τα προβλήματα, τι θα άλλαζε στην ζωή μου ?
Αν έβρισκα ένα μαγικό λυχνάρι και το Τζίνι του μου έλυνε όλα μου τα προβλήματα και αφού γυρίσω δεκάδες φορές τον πλανήτη και βαρεθώ τα ταξίδια, τι θα κάνω για να δώσω χαρά στον εαυτό μου ?
Τι ΔΕΝ επιτρέπω στον εαυτό μου να απολαύσει ?
Διαισθητικά, ποιος πιστεύω ότι είναι ο Ανώτερος Σκοπός της Ζωής μου και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να υπηρετήσω το Θείο Σχέδιο ?
Αν απαντήσεις "δεν ξέρω" απλώς κοροϊδεύεις τον εαυτό σου. Φοβάσαι γιατί θα πρέπει να πάψεις να κρύβεσαι πίσω από το δάκτυλο σου και να αναγνωρίσεις / αποδεχτείς ότι δεν τον έχεις και ότι πρέπει να ξεβολευτείς για να τον υλοποιήσεις ή να βρεις δικαιολογίες ώστε να συνεχίσεις να αδρανείς ασχολούμενος με ασημαντότητες.
Λοιπόν :
Τι πραγματικά θέλω ?
Ποια είναι η Ουσία του ?
Από κάτω - πιο βαθιά : Μήπως θέλω κάτι άλλο ?
Μήπως θέλω να κρύψω κάποια υποσυνείδητη αρνητική πεποίθηση ή κόμπλεξ ?
Μήπως η Ουσία του είναι μία εσωτερική ανάγκη ? Ενα συναίσθημα ? Η αγάπη - αποδοχή ή η έλλειψη της ?
Τι θα νιώθω όταν το αποκτήσω ?
Αν το αποκτήσω, τι θα σήμαινε για μένα ? Για ποιο λόγο ?
Σίγουρα θα είμαι ευτυχισμένος με αυτό ?
Τι θέλω να πετύχω ?
Ποιες είναι οι πραγματικές μου ανάγκες ?
Τι είναι σημαντικό για μένα ?
Τι πραγματικά θέλω να αλλάξω ?
Μήπως τελικά η Ουσία είναι κάποιο συναίσθημα που θέλω να βιώνω, π.χ της ασφάλειας / προστασίας οπότε είναι καλύτερα να επικεντρωθώ σε αυτό ?
Είμαι ευτυχισμένος ?
Αν δεν είμαι, γιατί δεν είμαι ευτυχισμένος ?
***
Σερφάροντας στο φβ προσπαθούσα να θυμηθώ ποιά μοναχή είχε πει να αγκαλιάζουμε τα δένδρα και έπεσα σε γραπτό της :
Απόσπασμα απ’ την ομιλία “η Γερόντισσα Γαβριηλία και η Ασκητική της Αγάπης Εκδόσεις Πορφύρα :
“Ὅλοι μέ ἄγχος!
Τί τρέχει ἐδῶ; Κάτι τί… Χάθηκε ἡ ἔννοια τῆς Χαρᾶς. Εἶναι πολύ σοβαρό!
Ἐκεῖ στήν Ἰνδία, περιμένουν τόν Χριστό καί μ’ αὐτήν τήν ἀναμονή περιμένουν χαρούμενα.
Ἐμεῖς Τόν «ἔχουμε» καί δέν Τόν ἀντικατοπτρίζουμε. Εἴμεθα πολύ ἔνοχοι. Φοβερά ἔνοχοι. «Οὔτε ποῦ πᾶς, οὔτε τί κάνεις, οὔτε πῶς ζεῖς, οὔτε ἄν βοηθεῖς τούς ἄλλους…
Ἕνα ἔχει σημασία. Τό Ποιόν καί τό Ποσόν τῆς Ἀγάπης πού δίνεις παντοῦ. Παντοῦ. Χωρίς διακρίσεις».
«Ἄν ἦταν Παρών καί Ὁρατός ὁ Κύριος, τί θά ἔκανες; Θά ἔκανες αὐτό; Ἄν ἦταν Παρών, θά ἔκανες τό ἄλλο;
Κι αὐτό, σέ φυλάει ἀπό κάθε ἁμαρτία».
«Ἀπό τήν Ἀγάπη καί πέρα, θά ὁδηγηθεῖς ἀπό τό θέλημα τοῦ Θεοῦ πῶς νά μιλήσεις».
«Ἀφοῦ εἶμαι ὑποτακτική στό θέλημα τοῦ Θεοῦ, δέν μπορῶ νά πάθω… ἄγχος». «Εἶμαι τῆς ἑνδεκάτης ὥρας… ἀλλά ὁ Κύριος εἶπε νά δουλέψουν κι ἐκεῖνοι πού ἔρχονται τήν τελευταία ὥρα».
«Ἅμα γίνουμε ἐμεῖς ὁ καθρέφτης ὅπου βλέπει ὁ ἄλλος τό πρόσωπό του, κι αὐτός ὁ καθρέφτης εἶναι χαρούμενος, δέν μπορεῖ παρά νά δεῖ κι ἐκεῖνος κάτι».
«Τρία πράγματα χρειαζόμαστε. Πρῶτον Πίστη, δεύτερον Πίστη, τρίτον Πίστη».

Μεγάλη Εβδομάδα !
Φέτος προτείνω να ψαχτείτε λίγο περισσότερο, λίγο βαθύτερα, λίγο υψηλότερα. Βεβαίως-βεβαίως πρέπει να κινηθεί η φτυσμένη αγορά και να πληρωθούν λογαριασμοί, αλλά πέρα από την μαγειρίτσα, τα κόκκινα και τα σοκολατένια αυγά, την σφαγή των αμνών και γενικά πέρα από το όλο πασχαλιάτικο νταβαντούρι, υπάρχει κάτι περισσότερο ?
Ποιο είναι το νόημα της Ανάστασης του Χριστού για μας ?
Λέμε ότι ο Χριστός βρίσκεται μέσα μας. Θα αναστηθεί κάποτε ? Και ο θάνατος βρίσκεται μέσα μας, τι θα γίνει με δαύτον, θα νικηθεί κάποτε ?
Νομίζω ότι ο εντός μας θάνατος είναι το κάθε τι που μας αποσυνδέει, που μας διαχωρίζει από το εντός μας Θείον, τον μέσα μας Χριστό.
Η Ανάσταση του Χριστού συμβολίζει την δυνατότητα του κάθε ανθρώπου για Θέωση ? Αυτό που λέμε στο Αγιον Ορος : Κάθαρση - Φώτιση - Θέωση ?
Και τι κάνουμε για αυτό ? Για την Θέωση μας ?
Ενοχλητικές ερωτήσεις, μπορεί και επώδυνες, οπότε γιατί να τα σκαλίζουμε ?? Ας απολαύσουμε το πασχαλιάτικο νταβαντούρι. Και για να γίνει νόστιμο το κοκορέτσι το ξέρετε το μυστικό ?
Μην καθαρίζετε υπερβολικά τα έντερα.

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΑ ΕΠΑΝΩ..Η θέα από το καμπαναριό. Καθώς ανέβαινα την στριφογυριστή σκαλίτσα για να τραβήξω την φωτογραφία τράκαρα με μια κατερχόμενη νυχτερίδα ενοχλημένη γιατί της χάλασα την
μεσημεριάτικη σιέστα. Κάτω στην θάλασσα οι εκβολές του Μπούραντα, ίσως διακρίνετε μια πεζογέφυρα. Ο ποταμοχείμαρρος Μπούραντας είναι το σύνορο μας με τους Ρώσους, δηλαδή με το
Μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονα που μας το έκλεψαν οι τσάροι αφού πρώτα έδωσαν γερό μπαξίσι σε χρυσό στον τότε σουλτάνο. Πέρα στον ορίζοντα διακρίνεται η Σιθωνία, το βράδυ βλέπουμε τα φώτα της Σάρτης και όταν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή πιο αριστερά βλέπουμε τις Βόρειες Σποράδες.
***
Κριτική σινεμά + κουτσομπολιό / αργολολογία / ιστορική συνωμοσιολογία / ιστορίες made in Japan :
Ταινία του 2014: "Monuments Men"
To ΦΒ μου θύμισε ένα κείμενο που έγραψα πριν έναν χρόνο με αφορμή μια κινηματογραφική ταινία. Με την ευκαιρία την ξαναείδα και σας προτείνω να την δείτε δωρεάν και με ελληνικούς υπότιτλους αλλά να ξέρετε ότι το VOODY θα σας βγάζει για μερικά λεπτά της ώρας σελίδες με τσόντες, στοιχήματα και καζίνα που απλώς θα διαγράφετε συνεχώς :
Μια καλογυρισμένη ταινία που βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, με γνωστούς ηθοποιούς, ανάμεσα τους ο Ελληνοκύπριος Δημήτρης Λεωνίδας που παίζει τον ρόλο του στρατιώτη οδηγού. Πρόκειται για ένα θέμα θαμμένο από τους ξεπουλημένους ιστορικούς που πλασάρουν την άποψη των Σαυρών και αρχικά δημιούργησε περιέργεια το ότι το Χόλυγουντ που ανήκει στις Σαύρες το έβγαλε από το χρονοντούλαπο.
Μια χαμένη ευκαιρία για να φτιαχτεί μια σπουδαία και σημαντική ταινία για το σπουδαιότερο και σημαντικότερο θέμα του Μεγάλου Πολέμου : Τον Πολιτισμό, την καταστροφή του και το μανιπουλάρισμα του - την χειραγώγηση του ώστε να πλασαριστεί ένας καινούργιος κατάμαυρος και δαιμονικός πολιτισμός που να ρίχνει τους χωρίς Παιδεία ανθρώπους στο κατάμαυρο μονοπάτι.
Το << χαμένη ευκαιρία >> πάει στην μειωμένη ιστορική αξιοπιστία του σεναρίου.
Το << σπουδαιότερο και σημαντικότερο θέμα >> πάει στην απόλυτη αδιαφορία για τους αμέτρητους νεκρούς και τους αμέτρητους σακάτηδες. Ολος αυτός ο απόλυτος πόνος και ο απόλυτος φόβος ήταν απλώς νόστιμη ενεργειακή τροφή για τις αρνητικές / μαύρες οντότητες του αστρικού πεδίου που είναι τα πραγματικά αφεντικά της ανθρωπότητας.
Ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες του Β.Π.Πολέμου ? Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί μετά τον πόλεμο οι ηττημένοι είχαν καταπληκτική οικονομική ανάπτυξη, ενώ οι νικητές με εξαίρεση τις ΗΠΑ είχαν οικονομικά προβλήματα και έχασαν τις αποικίες τους ?
Ομως ο ΒΠΠ δεν ήταν μόνο μπιγκ μπίζνες των συνεταίρων αμερικανών, γερμανών και γιαπωνέζων καπιταλιστών.
Πάνω από όλα ήταν ο πιο ΔΑΙΜΟΝΙΚΟΣ κατάμαυρος μαγικός πόλεμος στην ιστορία των ανθρώπινων πολέμων. Και βεβαίως για τις δαιμονικές οντότητες του Αστρικού Πεδίου τα φωτισμένα και φωτεινά και ενεργειακώς θετικά πολιτιστικά αγαθά είναι ότι το κόκκινο πανί για τους ταύρους στο υαλοπωλείο.
Το στόρυ :
Με εντολή του προέδρου Ρούσβελτ 350 Ανδρες ( στην ταινία αναφέρονται εφτά ) και ανάμεσα τους μερικές υπέροχες γυναίκες όπως η Rose Valland ( 4η φωτογραφία, στην ταινία η Κέιτ Μπλάνσετ ) έσωσαν ένα μέρος του ανθρώπινου Λευκού - Φωτεινού Πολιτισμού. Υπήρχε και μια σοβιετική στρατιωτική μονάδα που μάζευε έργα τέχνης όμως όχι για να τα σώσει για το καλό της ανθρωπότητας αλλά σαν πολεμική αποζημίωση και η δράση της είναι ακόμα επτασφράγιστο μυστικό.
Ενα ακόμα σημερινό μυστικό είναι ότι το κυνήγι των κλεμμένων από τους ναζί έργων τέχνης δεν σταμάτησε ποτέ και συνεχίζεται χαρακτηρισμένο Ακρως Απόρρητο.
Καλή διασκέδαση ! 🙂
Φωτογραφίες κάτω :
1η : Ενα μέρος από τον λεηλατημένο χρυσό.
2η : Ο Τζορτζ Κλούνεϊ παιζει στην ταινία τον George Stout
3η : Ο Ματ Ντέιμον τον James Rorimer
5η : Οταν δεν μπορείς να καταστρέψεις τον πολιτισμό με φανερό πόλεμο τότε το κάνεις χρησιμοποιώντας τους χρήσιμους ηλίθιους με την φασιστική νοοτροπία π.χ που πλασάρουν την κατάμαυρη woke κουλτούρα.
Υ.Γ : Η μονάδα MFAA / < Monuments-Fine Arts-Archives > έδρασε και στην Ιαπωνία αλλά με τρόπο που προκάλεσε έντονο προβληματισμό. Τότε ήταν η πρώτη φορά που πολλοί ψυλλιάστηκαν ότι υπήρχαν < υπόγειες > σχέσεις μεταξύ αμερικάνικης και γιαπωνέζικης ηγεσίας και οι περίεργες σχέσεις του μεγαλολαμόγιου στρατάρχη ΜακΑρθουρ με τον αυτοκράτορα Χιροχίτο και τους πρώην σαμουράι και νυν μεγιστάνες του γιαπωνέζικου πλούτου έριχναν λάδι στην φωτιά.
Οι Γιαπωνέζοι έκαναν τρομερά εγκλήματα πολέμου σε βάρος των γειτόνων τους και τρομερή λεηλασία των θησαυρών τους κρατικών και ιδιωτικών. Π.χ ο Τομογιούκι Γιαμασίτα ένας καταπληκτικός στρατηγός αλλά τρισάθλιο δαιμονικό ανθρώπινο κτήνος και εγκληματίας πολέμου που εκτελέστηκε το 1946, είχε κρύψει σε πολλά σημεία των Φιλιππίνων πολλά από τα κλεμμένα. Ο περιβόητος << θησαυρός του Γιαμασίτα >> ακόμα και σήμερα είναι το απόλυτο όνειρο πολλών θησαυροκυνηγών.
Ομως σύμφωνα με μια θεωρία συνωμοσίας το μεγαλύτερο μέρος του θησαυρού το έκλεψε με την σειρά του ο O.S.S ( Office of Strategic Services - αμερικάνικη υπηρεσία πληροφοριών του ΒΠΠ ) και τον χρησιμοποίησε για να δημιουργήσει την CIA και για να χρηματοδοτήσει τις < μαύρες επιχειρήσεις > της παγκοσμίως. Ενα μέρος του χρυσού μεταφέρθηκε και ξανακρύφτηκε στην Ιαπωνία σε αστικές περιοχές της.
( Κάτι παρόμοιο έγινε και με τις χρυσές λίρες που είχαν δοθεί στους Ελληνες αντάρτες και το γνωρίζουν ελάχιστοι συμπατριώτες θησαυροκυνηγοί : Οι περισσότερες αποκρύψεις ξεθάφτηκαν από τα βουνίσια χώματα και ξαναθάφτηκαν σε χώματα ανθόκηπων και λαχανόκηπων σε κατοικημένες περιοχές.)
Αυτογνωσιακό τσιτάτο :
Bad times have a scientific value. These are occasions a good learner would not miss.
Ralph Waldo Emerson
Οι κακές στιγμές έχουν επιστημονική αξία : Είναι ευκαιρίες που ένας καλός μαθητής δεν θα χάσει.
Ραλφ Γουόλντο Εμερσον
Και μερικά τσιτάτα που περίσεψαν από τις ταινίες του Χάρυ Πότερ :
"Δεν έχει σημασία τι γεννιέται κάποιος, αλλά τι γίνεται όταν μεγαλώσει".
"Έχουμε όλοι μέσα μας τόσο το φως όσο και το σκοτάδι. Αυτό που έχει σημασία είναι τι επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε. Αυτό είναι που καθορίζει ποιοι πραγματικά είμαστε".
“Αν θέλεις να μάθεις τι είδους άνθρωπος είναι κάποιος, ρίξε μια καλή ματιά στο πώς συμπεριφέρεται στους κατώτερούς τους, και όχι στους ίσους του”.
“Μη λυπάσαι τους νεκρούς. Λυπήσου τους ζωντανούς, και κυρίως εκείνους που ζουν χωρίς αγάπη”.
“Είναι το άγνωστο που φοβόμαστε όταν κοιτάζουμε τον θάνατο και το σκοτάδι, τίποτα περισσότερο”.
Φίλες και Φίλοι να βιώσετε μια Ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα ! 🙂

Όλες οι αντιδράσει

Τι συμβολίζει η Μεγάλη Τρίτη - Ποια ήταν η Κασσιανή!!

 


 Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού, ενώ η ονομασία «Μεγάλη» προέρχεται από τη σημασία των γεγονότων που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας και θεωρούνται σημαντικά για τη χριστιανική θρησκεία.

Η Μεγάλη Τρίτη είναι μια σημαντική ημέρα στο προσκυνηματικό ημερολόγιο των χριστιανών, που συμβολίζει την αναμονή και την προετοιμασία για την Ανάσταση του Χριστού.


Στον Όρθρο διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) η καταδίκη των Φαρισαίων. Στην Ακολουθία συνεχίζεται η ανάγνωση από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου γίνεται λόγος για το Τέλος. Γι’ αυτό μιλούν και οι δύο παραβολές της ημέρας.

Η πρώτη είναι η παραβολή των δέκα παρθένων. «Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβησαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο. Η άλλη παραβολή είναι των ταλάντων που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.

Η δεύτερη παραβολή που διαβάζεται τη Μεγάλη Τρίτη αναφέρεται στην αποκάλυψη του Χριστού για το Τέλος. Σύμφωνα με αυτήν την παραβολή, ο Υιός του Ανθρώπου θα έρθει στη Γη και θα καθίσει στον θρόνο του δόξας του. Όλοι οι άνθρωποι θα συγκεντρωθούν μπροστά του και θα χωριστούν σε δύο ομάδες: οι δίκαιοι και οι αδικοπραγούντες. Οι δίκαιοι θα μπουν στη ζωή αιώνια, ενώ οι αδικοπραγούντες θα πάνε στην αιώνια κόλαση.

Και οι δύο παραβολές έχουν σαν κεντρικό θέμα την προετοιμασία για το Τέλος και τη σημασία της πρόνοιας και της σοφίας στη ζωή του ανθρώπου. Αυτές οι παραβολές μας υπενθυμίζουν να είμαστε προετοιμασμένοι για την ημέρα που θα συναντήσουμε τον Χριστό, να έχουμε πάντα λάδι στα λυχνάρια μας και να ζούμε με σοφία και δικαιοσύνη, περιμένοντας την επιστροφή του Κυρίου.

Tο τροπάριο της Kασσιανής



Από τον βυζαντινό χρονογράφο Συμεών Μάγιστρο (990 μ.Χ) μαθαίνουμε ότι η Ευφροσύνη, μητέρα του αυτοκράτορα Θεόφιλου και κόρη του Κωνσταντίνου του ΣΤ’, στην προσπάθειά της να παντρέψει το γιο της, το έτος 830 μ.Χ, διοργάνωσε στην μεγαλόπρεπη αίθουσα Τρικλίνιο των ανακτόρων της Κωνσταντινούπολης, μεγάλη σύναξη από τις πιο όμορφες κοπέλες της Αυτοκρατορίας.

Η προσέλευση υπήρξε μεγάλη από «καλλίστας παρθένους». Κι όταν παρατάχθηκαν στη σειρά, καθισμένες πάνω σε πολυτελή ανάκλιντρα, ο αυτοκράτορας Θεόφιλος περιήλθε μπροστά τους να διαλέξει την μέλλουσα σύζυγό του και αυτοκράτειρα, δίνοντας σε όποια διάλεγε ένα χρυσό μήλο.

Η ομορφότερη ήταν η Κασσιανή, που η ομορφιά της θάμπωσε το νεαρό Θεόφιλο και σ’ αυτήν επρόκειτο να δώση το μήλο, σύμβολο της προτίμησής του. Θέλοντας όμως να διαπιστώση αν και η εξυπνάδα της ήταν ανάλογη με την ομορφιά της, της είπε: «Ως άρα δια γυναικός ερρύη τα φαύλα» («Από τη γυναίκα ξεκινούν τα κακά πράγματα»), υπονοώντας την Εύα. Η Κασσιανή όμως δεν ξαφνιάστηκε και θέλοντας να δείξη και την εξυπνάδα της απάντησε: «Αλλά και δια γυναικός πηγάζει τα κρείττονα» («Και από τη γυναίκα πηγάζουν τα καλύτερα, τα ευγενέστερα»), υπονοώντας την Παναγία, που έφερε στον κόσμο το μεγαλύτερο αγαθό.


Αυτή όμως η πράγματι έξυπνη απάντηση χαρακτηρίσθηκε από τον Θεόφιλο ότι περιείχε και κάποια προπέτεια και επιπολαιότητα, οπότε έδωσε το μήλο στην επίσης ωραία, αλλά και σεμνή Θεοδώρα.

Η Κασσιανή απογοητεύθηκε από την αποτυχία της και πήρε την απόφαση να αποτραβηχτεί από τον κόσμο και να μονάσει. Έκτισε με δικά της χρήματα ένα μοναστήρι, που πήρε αργότερα το όνομά της, ντύθηκε το μοναχικό σχήμα και αφιερώθηκε στη λατρεία του Χριστού και στην ποίηση, συνδυάζοντας έτσι τη βαθειά ευσέβεια και την κλίση της στα γράμματα. Λέγεται μάλιστα ότι μετά την αποτυχία της είπε: «Επειδή δεν έγινα βασίλισσα του προσκαίρου τούτου κόσμου, θα γίνω υπήκοος της αιωνίας Βασιλείας του Χριστού».

Εκεί στο μοναστήρι εκδηλώθηκε και το έμφυτο καλλιτεχνικό της ταλέντο και το βαθύ θρησκευτικό της συναίσθημα συνθέτοντας εκκλησιαστικούς ύμνους, τροπάρια, Ιδιόμελα. Εκεί στην ήσυχη και υποβλητική ατμόσφαιρα του μοναστηριού συνέθεσε και το περίφημο Ιδιόμελο «Τροπάριο της Κασσιανής» από το όνομά της, που αργότερα η Ορθόδοξη Εκκλησία το καθιέρωσε ως Δοξαστικό των Αποστίχων του Όρθρου της Μεγάλης Τετάρτης.

Φαίνεται καθαρά ότι η Κασσιανή εμπνεύστηκε το Ιδιόμελο αυτό τροπάριο από τα λόγια των Ευαγγελιστών, που δεν αναφέρονται στη Μαρία τη Μαγδαληνή, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά στην ανώνυμη αμαρτωλή γυναίκα, τη μοιχαλίδα, που ο Χριστός έσωσε από βέβαιο λιθοβολισμό του έξαλλου πλήθους των Φαρισαίων για το ηθικό της παράπτωμα, με εκείνα τα λόγια Του: «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω επ’ αυτήν». Και όταν αργότερα ο Ιησούς βρέθηκε στο σπίτι του Σίμωνα του Φαρισαίου του λεπρού, η αμαρτωλή εκείνη γυναίκα αισθάνεται την ανάγκη να πάει να εκφράσει την ευγνωμοσύνη και αφοσίωσή της στον Σωτήρα Χριστό. Αγοράζει αρώματα, ντύνεται ταπεινά και σεμνά και ταπεινωμένη και συντετριμμένη, με δάκρυα στα μάτια, έρχεται και πλένει τα πόδια του Ιησού και τα σκουπίζει με τα ξέπλεκα μαλλιά της. Τα δάκρυά της εκείνα ήταν δάκρυα ελέους και συντριβής και κλαίει με πάθος να την ευσπλαχνιστεί ο Θεός της αγάπης και της συγχώρεσης.....https://www.neakriti.gr/

*****

Η ΦΡΙΚΤΗ ΚΡΙΣΗ
Νά μήν μένουμε στήν πρώτη Παρουσία μόνο, ἀλλά νά περιμένουμε καί τή δεύτερη. Καί ἄν εἴπαμε στήν πρώτη «εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος στό Ὄνομα τοῦ Κυρίου» (Ματθ. 21, 9), τότε πού ἔγινε ἡ θριαμβευτική Του εἴσοδος στά Ἱεροσόλυμα, καί στή δεύτερη θά Τοῦ ποῦμε λατρευτικά: «Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος στό Ὄνομα τοῦ Κυρίου», ὅπως ὁ Ἴδιος μᾶς τό ἔχει ἀποκαλύψει (Ματθ. 23, 39).
Ἔρχεται ὁ Σωτήρας, ὄχι γιά νά δικαστεῖ πάλι, ἀλλά γιά νά δικάσει αὐτούς πού Τόν δίκασαν. Αὐτός, πού στήν πρώτη Του παρουσία σιωποῦσε ὅταν Τόν ἔκριναν, λέει προφητικά καί ἀποκαλυπτικά στούς παράνομους Ἰουδαίους, πού τόν καιρό τῆς Σταύρωσης ἔπραξαν ἐκεῖνα τά τολμηρά: «Αὐτά ἔκανες λαέ μου, καί σιώπησα» (Ψαλμ. 49, 21). Στήν πρώτη Παρουσία ἦρθε γιά νά οἰκονομήσει τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί δίδασκε μέ λόγια πειστικά. Στή δεύτερη ὅμως οἱ ἄνθρωποι, ἔστω καί ἄν δέν θέλουν, θά ἀναγκαστοῦν νά παραδεχτοῦν ὅτι Αὐτός εἶναι «ὁ Μόνος Βασιλεύς τῶν βασιλευόντων καί Κύριος τῶν κυριευόντων».
Θά ἔρθει λοιπόν ὁ Κύριός μας, Ἰησοῦς Χριστός, ἀπό τόν οὐρανό. Θά ἔρθει μέ δόξα, ὅταν πρόκειται νά γίνει ἡ συντέλεια τοῦ κόσμου τούτου, στίς ἔσχατες ἡμέρες. Διότι θά γίνει ἡ συντέλεια τοῦ κόσμου τούτου καί ὁ κτιστός κόσμος πάλι θά ἀνακαινιστεῖ. «Ἐπειδή δηλαδή ἁπλώθηκε στή γῆ διαφθορά, κλοπή, μοιχεία καί κάθε εἶδος ἁμαρτίας ξεχύθηκε σ᾽ ὁλόκληρη τήν οἰκουμένη καί ὁ κόσμος πνίγηκε στίς αἱματοχυσίες καί αἱμομιξίες» (πρβλ. Ὡσ. 4, 2), γιά νά μή μείνει τό θαυμάσιο καί ἀπέραντο τοῦτο κατοικητήριο τοῦ ἀνθρώπινου γένους κατάμεστο ἀπό ἀνομία, θά παρέλθει αὐτός ὁ κόσμος, γιά νά ἀναφανεῖ ὁ τελειότερος.
Πραγματικά, μᾶς προκαλεῖ τό φόβο ἡ Κρίση τοῦ Θεοῦ καί μᾶς τρομάζουν ὅσα μᾶς πληροφοροῦν γιά τό πῶς θά γίνει. Ἐνῶ προβάλλεται σάν σκοπός τῆς ζωῆς μας ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν, ἔχει ἑτοιμαστεῖ καί ἡ αἰώνια φωτιά τῆς κολάσεως. Καί θά πεῖ εὔλογα κάποιος: «Πῶς θά ἀποφύγουμε τή φωτιά τῆς κολάσεως. Καί πῶς θά μποῦμε στή Βασιλεία;». «Πείνασα», λέει, «καί μοῦ δώσατε νά φάω» (Ματθ. 25, 35). Μάθετε λοιπόν τόν τρόπο. Δέν χρειάζεται ἐδῶ νά κάνεις ἀλληγορία, ἀλλά νά κάνεις πράξη τά λεγόμενα. «Πείνασα καί μοῦ δώσατε νά φάω, δίψασα καί μοῦ δώσατε νά πιῶ, ξένος εἴμουνα καί μέ φιλοξενήσατε, γυμνός καί μέ ντύσατε, ἀρρώστησα καί μέ ἐπισκεφθήκατε, στή φυλακή ἤμουνα καί ἤρθατε νά μέ δεῖτε» (Ματθ. 25, 35-36). Αὐτά ἄν πράξεις, θά εἶσαι μαζί Του στή Βασιλεία, βασιλιάς. Ἄν ὅμως δέν τά πράξεις, θά κατακριθεῖς.
Ἄρχισε λοιπόν ἀπό τώρα νά τά κάνεις πράξη καί ἔχε ζωντανή καί σταθερή πίστη. Πρόσεξε νά μήν κλειστεῖς ἔξω, ὅπως οἱ μωρές παρθένες, ἀναβάλλοντας νά ἀγοράσεις λάδι. Μή θαρρευτεῖς ἐπειδή ἔχεις ἁπλῶς τή λαμπάδα, ἀλλά νά τήν ἔχεις νά καίει. «Ἄς λάμπει τό φῶς τῶν καλῶν σου ἔργων μπροστά στούς ἀνθρώπους» (πρβλ. Ματθ. 5, 16) καί νά μή βλασφημεῖται ἐξαιτίας σου ὁ Χριστός. Φόρεσε ἔνδυμα ἀφθαρσίας, διαπρέποντας στά καλά καί θεάρεστα ἔργα. Καί ὅποια ὑπόθεση «κατ᾽ οἰκονομίαν», σοῦ ἐμπιστευτεῖ ὁ Θεός, διοίκησέ την εὐάρεστα καί καρποφόρα. Χρήματα σοῦ ἐμπιστεύτηκε; Κάνε καλή καί χρηστή διαχείρηση. Λόγο διδασκαλίας σοῦ ἐμπιστεύτηκε; Μεταχειρίσου τό χάρισμα γιά τή δόξα τοῦ Θεοῦ καί τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Μπορεῖς νά φέρνεις καί ἄλλους νά ἀκοῦν τό λόγο, τό κήρυγμα τῆς πίστεως; Κάνε το μέ ζῆλο.
Ὑπάρχουν τόσες πολλές μορφές ζωῆς καί δράσεως, μέσα στίς ὁποῖες ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἀναδειχθεῖ πιστός καί καλός οἰκονόμος τῶν χαρισμάτων τοῦ Θεοῦ. Προσέξτε μόνο νά μή βρεθεῖ κανείς νά σφάλλει καί ἀπορριφθεῖ, ὥστε νά συναντήσουμε μέ παρρησία τόν αἰώνιο Βασιλέα Χριστό, πού βασιλεύει στούς αἰῶνες. Διότι θά βασιλέψει στούς αἰῶνες. Αὐτός πού θά κρίνει ζῶντες καί νεκρούς, Αὐτός ὁ Ὁποῖος πέθανε γιά χάρη τῶν ζώντων καί τῶν νεκρῶν, καθώς καί ὁ Παῦλος τό λέει: «Γι᾽ αὐτό ὁ Χριστός πέθανε καί ἔζησε, γιά νά γίνει Κύριος καί Βασιλέας ζώντων καί νεκρῶν» (Ρωμ. 14, 9).
ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

ΟΤΑΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗ!!!!

 


Μέρες που είναι, ας φύγουμε για λίγο από την επικαιρότητα.
Κι ας κάνουμε μια "βουτιά" στην Ιστορία.
Που είναι ίσως "απόμακρη" χρονικά.
Αλλά καταφέρνει ξαφνικά να γίνει τόσο ΕΠΙΚΑΙΡΗ...
* Η Μεσόγειος υπήρξε, στους Ιστορικούς χρόνους τουλάχιστον, το επίκεντρο των διεθνών γεωπολιτικών ανταγωνισμών.
Ακόμα και την εποχή των μεγάλων Ανακαλύψεων (16ος-17ος Αιώνες), όταν οι ευρωπαϊκοί στόλοι είχαν στρέψει την προσοχή τους μακριά από την Μεσόγειο, στην κατάκτηση των μεγάλων ωκεανών και των «άγνωστων ηπείρων» - και πάλι η Μεσόγειος παρέμενε στο επίκεντρο των διεθνών γεωπολιτικών ανταγωνισμών.
Ιστορικοί σταθμοί στη Μεσόγειο είναι συνοπτικά οι εξής:
-- Στις αρχές του Πέμπτου π.Χ. Αιώνα, η προσπάθεια των Καρχηδονίων να κατακτήσουν και να αποικίσουν τη Σικελία!
Όπως μας εξιστορεί ο Ηρόδοτος, όταν ο Ξέρξης, βασιλιάς των Περσών, ετοιμαζόταν να εκστρατεύσει κατά των Ελλήνων, παρακίνησε τους Καρχηδονίους να εισβάλλουν ταυτόχρονα στη Σικελία, για να αποτρέψει τη συστράτευση των εκεί Ελλήνων με τους ομοεθνείς τους της κυρίως Ελλάδας, στην απόκρουση της Περσικής εισβολής.
Οι Καρχηδόνιοι έστειλαν τότε τον στρατηγό τους Αμίλκα στη Σικελία, επικεφαλής τεράστιου εκστρατευτικού σώματος. Το οποίο αντιμετωπίστηκε στην Σικελική πόλη Ίμερα από τις ενωμένες δυνάμεις των Συρακουσίων υπό τον Γέλωνα και των Ακραγαντίνων υπό τον Θήρωνα. Η μάχη της Ιμέρας, όπου οι «υπέρτερες» δυνάμεων των Καρχηδονίων συνετρίβησαν από τους Έλληνες, έγινε το φθινόπωρο του 480 π.Χ. - την ίδια μέρα με την επίσης νικηφόρα ναυμαχία των Ελλήνων στη Σαλαμίνα, κατά του Περσικού στόλου.
-- Στα μέσα και τα στα τέλη του 3ου π.Χ. Αιώνα, στους δύο Καρχηδονιακούς Πολέμους, όταν οι Ρωμαίοι κατάφεραν να νικήσουν και να αφαιρέσουν από την Καρχηδόνα τον έλεγχο των θαλασσίων δρόμων στην Δυτική Μεσόγειο. Πριν κινηθούν ανατολικότερα, οι Ρωμαίοι φρόντισαν να εκμηδενίσουν την μεγάλη ναυτική δύναμη των Μεσογείου, την Καρχηδόνα - την οποία κατέστρεψαν οριστικά και ολοκληρωτικά μισόν αιώνα αργότερα, το 146 π.Χ. την ίδια χρονιά που κατέστρεψαν την Κόρινθο και επέβαλαν την οριστική κατάκτηση του Ελλαδικού χώρου...
Για δεύτερη φορά δύο σημαντικές χρονολογίες για τον έλεγχο της Μεσογείου συμπίπτουν με εξ ίσου σημαντικές εξελίξεις στον Ελλαδικό χώρο: Μετά τη μάχη της Ιμέρας που συμπίπτει με την ναυμαχία της Σαλαμίνας, το 480 π.Χ, σηματοδοτώντας τη νίκη των Ελλήνων στην κυρίως Ελλάδα και στη "Μεγάλη Ελλάδα" της Σικελίας. Κι ύστερα η Καταστροφή της Καρχηδόνας "συμπίπτει" με την Καταστροφή της Κορίνθου (146 π.Χ.) σηματοδοτώντας την πλήρη επικράτηση της Ρώμης στη Μεσόγειο.
-- Για πολλούς αιώνες στη συνέχεια η κυριαρχία της Ρώμης και αργότερα της Ελληνορωμαϊκής Ανατολικής Αυτοκρατορίας δεν επιτρέπει καμία αμφισβήτηση κυριαρχίας στη Μεσόγειο από "εξωτερικούς" παράγοντες. Με εξαίρεση τους "εσωτερικούς" ανταγωνισμούς μεταξύ Δυτικού και Ανατολικού Ρωμαϊκού κόσμου, με επίκεντρο κυρίως την Κρήτη και τη Σικελία.
Η πρώτη αληθινή αμφισβήτηση θαλάσσιας κυριαρχίας εμφανίζεται με την επέκταση του Ισλάμ στην «κοίλη Συρία», τη Βόρειο Αφρική, και την Ιβηρική, όταν στις θάλασσες εμφανίζονται Σαρακηνοί που επιδράμουν στα νότια ευρωπαϊκά παράλια παντού.
Γύρω στο 800 μ.Χ εμφανίζονται οι πρώτες σοβαρές αντιπαραθέσεις με επίκεντρο την Κρήτη και τη Σικελία. Στην πρώτη εγκαθίσταται Εμιράτο από Μοζάραβες της Ιβηρικής (824-828 μ.Χ.) που έφυγαν κυνηγημένοι από την Ανδαλουσία. Και στη δεύτερη εμφανίζονται σταδιακά Νορμανδικά βασίλεια (που εκμεταλλεύτηκαν τις διαμάχες Λομβαρδών και Βυζαντινών). Οι δυνάμεις αυτές θα συγκρουστούν με τις εγχώριες ναυτικές δυνάμεις του Βυζαντίου και της Βενετίας, παλαιάς βυζαντινής "επαρχίας" που αποσκίρτησε τον 8ο Αιώνα διαφωνώντας με την εικονομαχική πολιτική των Ισαύρων Αυτοκρατόρων.
-- Τελικά το Βυζάντιο θα καταφέρει να ανακαταλάβει την Κρήτη το 961 μ.Χ, ενώ αργότερα, τον 12ο Αιώνα, επί Κομνηνών Αυτοκρατόρων, θα παραδώσει τη ναυτική κυριαρχία της Ανατολικής Μεσογείου στην Βενετία (και στη Γένοβα).
-- Το Ισλάμ, υπό την αιγίδα των Οθωμανών πλέον (και όχι των Αράβων) θα καταλάβει τη Μικρά Ασία και θα ολοκληρώσει την κατάληψη του Βυζαντίου με την Άλωση της Πόλης στα μέσα του 15ου Αιώνα (1453 μ.Χ.). Η επέκτασή του είναι χερσαία προς τα Βαλκάνια. Τον επόμενο αιώνα, υπό τον Σουλτάνο Σουλεϊμάν τον "Μεγαλοπρεπή", η Οθωμανική Αυτοκρατορία θα φτάσει μέχρι την Βιέννη, χωρίς να μπορέσει να την καταλάβει (1529 μ. Χ.) - αλλά θα επεκταθεί και προς τη Θάλασσα: Στη Ρόδο αρχικά, το 1522 την οποία θα καταλάβουν οι Οθωμανοί εκτοπίζοντας το δυτικό Τάγμα των (Οπιτάλιων) Ιωαννιτών Ιπποτών, και στη Μάλτα στη συνέχεια, το 1565, όπου, αυτή τη φορά οι Οθωμανοί θα ηττηθούν από το τους Ιωαννίτες.
Στη Μάλτα διακόπηκε οριστικά η Οθωμανική θαλάσσια επέκταση στη Μεσόγειο.
-- Λίγο αργότερα το 1571, συμβαίνουν σχεδόν ταυτόχρονα δύο "σημαδιακά" γεγονότα για την κυριαρχία στη Μεσόγειο: Οι δυτικοί συντρίβουν τον Οθωμανικό στόλο στη Ναύπακτο (Ναυμαχία του Lepanto), ενώ την ίδια χρονιά οι Οθωμανοί κατακτούν και την Κύπρο. Για μιαν ακόμα φορά μείζονα γεγονότα που αφορούν τον έλεγχο της Ανατολικής Μεσογείου συμπίπτουν χρονικά και διεξάγονται στον μείζονα Ελλαδικό χώρο...
Στα τέλη του 16ου Αιώνα υπάρχει για πρώτη φορά από τους Καρχηδονιακούς Πολέμους πλήρης διχοτόμηση στον έλεγχο της Μεσογείου. Οι Οθωμανοί κυριαρχούν στο Ανατολικό τμήμα και οι Χριστιανοί στο Δυτικό.
-- Το 1798 ο Ναπολέων Βοναπάρτης επιχειρεί το μεγαλύτερο στρατηγικό "τόλμημα" της εποχής: Εκστρατεύει στην Αίγυπτο, η οποία βρισκόταν υπό Οθωμανική επικυριαρχία τότε, αλλά με πλήρη αυτονομία, υπό τους Μαμελούκους. Ο Ναπολέων καταφέρνει να ξεπεράσει τον αποκλεισμό του βρετανικού στόλου και φτάνει τελικά στην Αίγυπτο. Κερδίζει όλες τις μάχες στο έδαφος, φτάνει μέχρι τη Συρία όπου νικά τους Οθωμανούς, αλλά χάνει την πιο κρίσιμη ναυμαχία (στο Νείλο) και τελικά καταφέρνει να απεγκλωβίσει τις δυνάμεις του, και να τις μεταφέρει πίσω στη Γαλλία. Η αποτυχημένη του εκστρατεία στην Αίγυπτο, προβάλλεται ως "επιτυχία" μέσα στη Γαλλία και τον αναδεικνύει Αυτοκράτορα.
Ο Ναπολέων δοξάστηκε κατά τη Γαλλική εκστρατεία στην Ιταλία, ΔΕΝ ντροπιάστηκε κατά την εκστρατεία στην Αίγυπτο, δοξάστηκε και πάλι νικώντας τους ενωμένους εχθρούς του (Ρώσους, Πρώσους Βρετανούς και Αυστριακούς), ύστερα κατέκτησε την Ισπανία, όπου όμως "σκάλωσε", και πριν ξεμπλέξει στην Ιβηρική επεχείρησε την εκστρατεία στη Ρωσία όπου απέτυχε οριστικά.
Το Βατερλό του υπήρξε στο Βέλγιο (1815), η ήττα του ξεκίνησε από τη Ρωσία, αλλά οι μεγάλες αποτυχίες τους ξεκίνησαν από το νότο, προς τη Μεσόγειο: στην Ιβηρική και νωρίτερα στην Αίγυπτο.
-- Τον 19ο Αιώνα πραγματική "θαλασσοκράτειρα δύναμη" αναδεικνύεται πια η Μεγάλη Βρετανία. Η οποία επεκτείνεται ως την Ινδία, τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, και την Ωκεανία, αλλά το κρίσιμο σταυροδρόμι εξακολουθεί να είναι η Μεσόγειος.
Ενώ οι αποικιακές βλέψεις των μεγάλων δυνάμεων επεκτείνονται πια σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου, κι ενώ οι μεταξύ τους ανταγωνισμοί εκτυλίσσονται σε όλους τους ωκεανούς και σε όλες τις ηπείρους, ο έλεγχος της Μεσογείου παραμένει στο επίκεντρο. Γιατί χωρίς τη Μεσόγειο, η "προβολή" της ναυτικής ισχύος είναι αδιανόητη για οποιονδήποτε, οπουδήποτε...
Έτσι το 1878 η Βρετανία παίρνει την Κύπρο από τους Οθωμανούς!
-- Η Ιταλία που μόλις έχει ενωθεί το 1865-70, εκφράζει κι αυτή αυτοκρατορικές φιλοδοξίες κι επιχειρεί επέκταση στην απέναντι ακτή της Μεσογείου, στην Λιβύη…
Ο Ιταλοτουρκικός Πόλεμος (1911-1912) εκτυλίσσεται σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο και τελειώνει με τον ήττα της Τουρκίας, η οποία εκτός από τη Λιβύη χάνει πια και τα Δωδεκάνησα (των οποίων η οριστική προσάρτηση στην Ιταλία υπογράφεται το 1923 με τη Συνθήκη της Λωζάννης)!
Η ήττα της Τουρκίας στον Ιταλοτουρκικό Πόλεμο παίζει καθοριστικό ρόλο στην έκρηξη και στην τελικά έκβαση του πρώτου Βαλκανικού Πολέμου. Ο οποίες ξεκινά λίγα 24ωρα ΠΡΙΝ την Τουρκική συνθηκολόγηση με τους Ιταλούς.
Οι οθωμανικές δυνάμεις ήταν πια εξαντλημένες από την ήττα τους. Και απομακρυσμένες από τα Βαλκάνια, όπου η νέα ήττα τους είναι πολύ πιο σύντομη απ' ό,τι ανέμεναν όλοι τότε.
-- Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος διεξάγεται στην Κεντρική Ευρώπη, στα εδάφη της Βόρειας Γαλλίας και του Βελγίου, καθώς και στα εδάφη της Πολωνίας και της Ρωσίας. Αλλά φτάνει σε αδιέξοδο. Στην τελευταία φάση του η Ρωσία έχει συνθηκολογήσει με τους Γερμανούς, αλλά η Αμερική έχει μπει στον πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ.
Τότε ανοίγει το "νότιο μέτωπο" από την πλευρά της Ελλάδας. Κάτι που έτρεμαν οι Κεντρικές δυνάμεις ως τότε, αλλά δίσταζαν οι Σύμμαχοι της Αντάντ. Στο νότιο μέτωπο οι δυνάμεις της Αντάντ επιτυγχάνουν γρήγορη νίκη, η οποίο οδηγεί σε συνθηκολόγηση πρώτα της Τουρκίας, αμέσως μετά της Βουλγαρία και σε λίγες μέρες της Αυστρίας.
Μετά την κατάρρευση όλου του συνασπισμού των "Κεντρικών Δυνάμεων" η Γερμανία ζητά κι αυτή ανακωχή.
Αμέσως μετά την ανακωχή, η Γερμανία καταρρέει εσωτερικά, ο Κάϊζερ αναγκάζεται να παραιτηθεί και υπό το βάρος της εσωτερικής της κατάρρευσης η Γερμανία αναγκάζεται να συνθηκολογήσει, ενώ δικά της στρατεύματα βρίσκονταν ακόμα στο έδαφος της Γαλλίας και του Βελγίου (Οκτώβριος-Νοέμβριος 1918).
Το άνοιγμα του νότιου μετώπου υπήρξε τελικά καθοριστικό για την κατάρρευση των Κεντρικών Δυνάμεων.
Και μπόρεσε να ανοίξει, γιατί η Αντάντ έλεγχε τη Μεσόγειο στέλνοντας δυνάμεις στη Βόρειο Ελλάδα να πλήξουν τους εχθρούς τους από "κάτω"...
Ο έλεγχος της Μεσογείου, για μιαν ακόμα φορά αποδεικνυόταν καθοριστικής σημασίας, ακόμα και για πολέμους που γίνονταν μακριά από τη Μεσόγειο...
-- Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος κρίνεται σε όλα τα μέτωπα, παντού στον κόσμο. Αλλά η πρώτη μεγάλα ανάσχεση της επέκτασης Γερμανών και Ιταλών είναι στο Ελ Αλαμέϊν της Αιγύπτου (τέλη Οκτωβρίου 1942), 100 χιλιόμετρα από την Αλεξάνδρεια!
Τις ίδιες μέρες γίνεται η αεροναυτική σύγκρουση Αμερικανών-Ιαπώνων στο Σάντα Κρούζ και χερσαία στο Γκουαρντακανάλ, όπου για πρώτη φορά οι Αμερικανοί νικούν αποφασιστικά τους Ιάπωνες στον Ειρηνικό.
Και λίγο αργότερα αρχές Φεβρουαρίου του 1943, θα έλθει το Στάλινγκραντ στον Κεντρικό Καύκασο, η ήττα-ορόσημο των Ναζί από τους Ρώσους.
Η μάχη του Ελ Αλαμέϊν σηματοδοτεί την πρώτη στρατηγική ήττα του "Άξονα". Ενώ είχε προηγηθεί η πρώτη ουσιαστική "ανάσχεση" των Γερμανοϊταλικών δυνάμεων και πάλι στο Ελ Αλαμέϊν, τρείς μήνες πριν.
Ξανά η Μεσόγειος επιβεβαιώνει πως είναι το κρίσιμο σταυροδρόμι των μεγάλων ανταγωνισμών.
* Η Μεσόγειος παραμένει και σήμερα η θαλλάσια "γέφυρα" Ατλαντικού - Ινδικού - Ειρηνικού. Χωρίς τον έλεγχο της Μεσογείου οι στόλοι της Δύσης δεν μπορούν να επικοινωνήσουν εύκολα και με ασφάλεια ανάμεσα στους μεγάλους ωκεανούς. Ο περίπλους της Αφρικής είναι επιχειρησιακά πολύ πιο δαπανηρός, χρονοβόρος και επισφαλής.
-- Από την Ανατολική Μεσόγειο μέσω Σουέζ περνάνε και οι θαλάσσιοι εμπορικοί δρόμοι ανάμεσα στις αγορές της Ευρώπης και της Άπω Ανατολής,
-- Τέλος, στην Ανατολική Μεσόγειο υπάρχουν τεράστια αποθέματα φυσικού αερίου, που θα μπορούσαν να υποκαταστήσουν πλήρως τον εφοδιασμό της Ευρωπαϊκής αγοράς από ρωσικές πηγές.
Το ποιός θα ελέγχει την Ανατολική Μεσόγειο παραμένει κρίσιμο "υπαρξιακό" ζήτημα για ολόκληρη της Δύση, για την Ευρώπη ασφαλώς αλλά και για τις ΗΠΑ.
Για οικονομικούς, ενεργειακούς και γεω-στρατηγικούς λόγους...
* Στην Ανατολική Μεσόγειο δεσπόζουν τρία νησιά: Η Κύπρος, η Κρήτη, και η Μάλτα. Τα δύο πιο σημαντικά, η Κύπρος και η Κρήτη, είναι τμήματα του Ελληνισμού διαχρονικά.
Η Κύπρος και η Κρήτη δεσπόζουν στην Ανατολική Μεσόγειο, κι έχουν αποφασιστικό ρόλο στον έλεγχό της, ακόμα και τους αιώνες που ΔΕΝ υπήρχε Ελλαδικό κράτος!
Χωρίς τον "άξονα" Κρήτης-Κύπρου η Δύση ΔΕΝ μπορεί, επιχειρησιακά να διατηρήσει "προβολή ισχύος" στη Μέση Ανατολή.
Και χωρίς μόνιμη προβολή ισχύος στη Μέση Ανατολή, η Δύση δεν μπορεί να συνασπίσει τις κοσμικές δυνάμεις του Αραβικού κόσμου που πολεμάνε τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, ο οποίος ήδη διεισδύει στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα...
* Η Τουρκία, βασικός "μέντορας" του ισλαμιστικού κινήματος προσπαθεί να διασπάσει τον άξονα Κρήτης - Κύπρου (Τουρκολυβικό μνημόνιο) και να ελέγξει την Ανατολική Μεσόγειο, προκαλώντας αντιδράσεις και από την Αίγυπτο και από το Ισραήλ και από τη Γαλλία.
Η Ρωσία, μετά την νίκη της στην Ουκρανία προσπαθεί να προσεταιριστεί την Τουρκία στην "ανάσχεση" του Δυτικού ελέγχου επί της Ανατολικής Μεσογείου.
Η Τουρκία, αν και τυπικά είναι χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ, προσκολλάται όλο και περισσότερο στη Ρωσία, από την οποία είναι πια εξαρτημένη ενεργειακά.
Όσο αυξάνεται η τοπική επιρροή της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, τόσο πιο ανεξέλεγκτη γίνεται για τη Δύση, τόσο περισσότερο νοιώθει τον πειρασμό να γίνει "μπαλαντέρ" ανάμεσα στις δυτικές δυνάμεις και τη Ρωσία.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι η Δύση ΔΕΝ μπορεί να ελέγχει την Ανατολική Μεσόγειο η ίδια, όσο είναι υποχρεωμένη να "μοιράζεται" τον έλεγχο αυτόν με την Τουρκία.
Κι ακόμα, η Δύση ΔΕΝ μπορεί να φτιάξει ανθεκτικές τοπικές συμμαχίες με τα κοσμικά καθεστώτα της Μέσης Ανατολής που πολεμούν τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, όσο δεν περιορίζει την τοπική επιρροή της Τουρκίας. Η οποία παραμένει μέντορας των ισλαμιστών, που αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο για όλα τα κοσμικά καθεστώτα της περιοχής.
Στον έλεγχο της Μεσογείου από τη Δύση, η Τουρκία ΔΕΝ είναι "μέρος της λύσης". Είναι το μεγαλύτερο ΕΜΠΟΔΙΟ. Είναι το ίδιο το ΠΡΟΒΛΗΜΑ!
Κι αν η Δύση θέλει να ελέγξει την Ανατολική Μεσόγειο, η Ελλάδα είναι αναπόσπαστο μέρος της λύσης, σε συμμαχία με το Ισραήλ, την Αίγυπτο και όλες τις κοσμικές δυνάμεις του Αραβικού κόσμου.
Όλα αυτά οι τωρινές δυτικές κυβερνήσεις δεν τα καταλαβαίνουν ή δεν τα ενσωματώνουν στην καιροσκοπική πολιτική τους. Η οποία, έτσι κι αλλιώς, τους έχει οδηγήσει σε τεράστια προβλήματα παντού στον κόσμο.
Όταν τα συνθήματα υπέρ της Χαμάς συγκλονίζουν τα δυτικά πανεπιστήμια,
όταν οι ισλαμιστές διεισδύουν ανεμπόδιστοι στις μουσουλμανικές κοινότητες των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων,
κι όταν τα κύματα παράνομων μεταναστών από μουσουλμανικές χώρες εξακολουθούν να εισρέουν ανεξέλεγκτα στην Ευρώπη,
οι δυτικοί μοιάζουν να έχουν χάσει τον μπούσουλα.
* Αλλά αργά η γρήγορα θα καταλάβουν και θα αναγκαστούν να αντιδράσουν. Γιατί ο έλεγχος της Μεσογείου από τη Δύση ΔΕΝ είναι "ένα από τα πολλά" γεωπολιτικά προβλήματα που πρέπει να λύσει. Είναι ίσως, το πιο σημαντικό.
Και η Ελλάδα μαζί με την Κύπρο δεν είναι "δύο από τα πολλά" κράτη της περιοχής. Είναι τα πιο καθοριστικά για τον έλεγχο της Ανατολικής Μεσογείου.
Μόνο που όλα αυτά, ασφαλώς, απαιτούν μια Δύση που σκέφτεται και μιαν Ελλάδα που ΔΕΝ σέρνεται.
Μια Δύση που ΔΕΝ πελαγοδρομεί και μιαν Ελλάδα που ΔΕΝ "κατευνάζει"...
ΥΓ. Η ματαίωση της επίσκεψης Ερντογάν στην Ουάσιγκτον θα έπρεπε να λειτουργήσει ως "αφύπνιση" για την Ελλάδα και για την Ουάσιγκτον.
Όμως η πρώτη ακόμα κοιμάται.
Και η δεύτερη δεν φαίνεται να ξυπνάει.
Ακόμα τουλάχιστον...

Τα στραβά μάτια των ακτιβιστών στα εγκλήματα του Ισλάμ κατά γυναικών και ΛΟΑΤΚΙ+!!!Τελικά η woke κουλτούρα λειτουργεί ως πολιορκητικός κριός του Ισλάμ στη Δύση;

 


Τα στραβά μάτια των ακτιβιστών στα εγκλήματα του Ισλάμ κατά γυναικών και ΛΟΑΤΚΙ+

Το πρόβλημα της Δύσης δεν είναι η στήριξη στους Παλαιστινίους, αλλά η άγνοια για τη Μ. Ανατολή, ο μανιχαϊσμός, η εξιδανίκευση του θύματος.

Οι ακτιβιστές παριστάνουν τους ηθικά ανώτερους, ωρύονται για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, αλλά την ίδια στιγμή κάνουν τα στραβά μάτια για τα εγκλήματα κατά των γυναικών και των ΛΟΑΤΚΙ+ στον ισλαμικό κόσμο, για τον οποίο άλλωστε έχουν μια νεφελώδη ιδέα για την ιστορία της Μ.Ανατολής, λέει στο Liberal η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου.

Αφορμή για τη συζήτηση μας, η ψήφιση νόμου στο Ιράκ που ποινικοποιεί τις σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου και τη φυλομετάβαση με ποινές που φτάνουν μέχρι και τα 15 χρόνια κάθειρξη.

Η γνωστή συγγραφέας μιλά για τις νεοφεμινίστριες στη Γαλλία που ενώ στη γαλλική κοινότητα των μουσουλμάνων γίνονται εγκλήματα τιμής, αυτές περί άλλων τυρβάζουν, για τους ακτιβιστές στη Δύση που είναι «υπερβολικά απασχολημένοι» για να ασχοληθούν με τα ανθρώπινα δικαιώματα στον μουσουλμανικό κόσμο, καθώς και για τις ιδεολογικές νίκες που συνεχώς κερδίζει το Ισλάμ στο Δυτικό κόσμο.

«Από τη στιγμή που υπάρχει κατηγορία περί ισλαμοφοβίας», όπως τονίζει «και έχει περιοριστεί πολύ το δικαίωμα του κριτικού σχολιασμού της μωαμεθανικής θρησκείας και του τρόπου ζωής, είναι προφανές ότι οι ισλαμιστές έχουν σημειώσει επιτυχίες».

Σώτη Τριανταφύλλου--Συνέντευξη στον Γιώργο Φιντικάκη

Το Ιράκ ψήφισε νόμο στη Βουλή που ποινικοποιεί τις σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου και τη φυλομετάβαση με ποινές που φτάνουν και τα 15 χρόνια κάθειρξη. Την ίδια στιγμή βλέπουμε μια επέλαση του Ισλάμ, τόσο στο Παρίσι με τους υποστηρικτές της ισλαμικής μαντίλας, όσο και στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, όπου ακόμη και μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στηρίζουν με τη στάση τους το Ισλάμ. Δεν αντιλαμβάνονται στη Δύση ότι οι αντίστοιχες κοινότητες στον μουσουλμανικό κόσμο ζουν στην απόλυτη καταπίεση και είναι οι παρίες της ζωής;

Όλες οι όψεις της κουλτούρας woke είναι βαθιά αντιδραστικές· είναι πηγή δυστυχίας. Ο νεοφεμινισμός δεν ενισχύει τις γυναίκες, δεν τους αποδίδει τη φυσική αξιοπρέπεια που τους αντιστοιχεί· τους κάνει πλύση εγκεφάλου ότι αποτελούν τη λεία των αρπακτικών ανδρών, τις αντιμετωπίζει ως αθώα και ανήμπορα θύματα.

Και παραλλήλως, ενώ οι δικαιωματιστές ωρύονται για την πατριαρχία στις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης και για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ «κοινότητας» (που δεν είναι, ή δεν θα έπρεπε να είναι, «κοινότητα»), κάνουν τα στραβά μάτια στις φρικαλεότητες εναντίον των γυναικών και των ΛΟΑΤΚΙ+ στον ισλαμικό κόσμο. Το 2024 στην «κοινότητα» των μουσουλμάνων στη Γαλλία γίνονται εγκλήματα τιμής, ενώ οι νεοφεμινίστριες περί άλλα τυρβάζουν.

Όσο για το Ιράκ, όπως σε όλες τις μουσουλμανικές χώρες, είναι τέτοια η μισογυνία ώστε η ομοφυλοφιλία έχει τεράστιες διαστάσεις, με ποικίλες μορφές: Είτε υπάρχει νόμος είτε όχι, πολλές ομοφυλοφιλικές μορφές συμπεριφοράς, ιδιαίτερα μεταξύ ανδρών, είναι αποδεκτές.

Στις δυτικές χώρες, οι ακτιβιστές δεν ενοχλούνται από τα ζητήματα της θρησκοληψίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε χώρες που εκλαμβάνουν ως αδύναμες· είναι υπερβολικά απασχολημένοι να διϋλίζουν τον κώνωπα στο πλαίσιο των εκλογικών δημοκρατιών.

Πώς εκλαμβάνετε εσείς το κίνημα "Queers for Palestine" στη Δύση, όταν είναι γνωστό ότι στη Γάζα, η Χαμάς πετάει από τις ταράτσες τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;

Στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ παριστάνουμε τους πάρα πολύ γενναιόδωρους και τους ηθικά ανώτερους. Αλλά, την ίδια στιγμή επικρατεί άγνοια: Οι περισσότεροι ακτιβιστές, σε αμφότερες τις αντιμαχόμενες πλευρές, έχουν νεφελώδη ιδέα για την ιστορία, για το πώς φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Αν οι Queers θεωρούν πολιτικό χώρο τους την αριστερά, έχουν πολλές πιθανότητες να στηρίξουν μαχητικά τους Παλαιστινίους.

Από την αρχή η διεθνής αριστερά υιοθέτησε την παλαιστινιακή υπόθεση και η δεξιά την ισραηλινή: η αριστερά εξαιτίας της εγγενούς τάσης της να προστατεύει τους «αδυνάτους» —πράγματι, παρά την μεγάλη ισχύ των συμμάχων τους, οι Παλαιστίνιοι είναι κυριολεκτικά «στριμωγμένοι»— και η δεξιά εξαιτίας της συνάφειας της ισραηλινής κοινωνίας με τον δυτικό πολιτισμό ο οποίος θεμελιώνεται στην ιουδαιο-χριστιανική παράδοση.

Οπότε, όλοι όσοι πιστεύουν ότι η αριστερά λύνει τα προβλήματά τους, την ακολουθούν σε όλες τις επιταγές και επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της ισραηλινο-παλαιστινιακής σύγκρουσης. Είναι θέμα ψυχολογίας του πλήθους.

Είναι δυνατόν οι «φεμινίστριες» στη Δύση να υπερασπίζονται το δικαίωμα στην ισλαμική μαντίλα και ταυτόχρονα να αγνοούν την καταπάτηση των βασικών δικαιωμάτων των γυναικών στο Ισλάμ (πχ δολοφονίες γυναικών στο Ιράν, κλπ);

Δεν είναι όλες οι φεμινίστριες ίδιες και υπάρχει βεβαίως ένα μέρος γυναικών που πιστεύει ότι ο φεμινισμός στη Δύση βρίσκεται πίσω μας. Αλλά η γενική τάση είναι να μην επικρίνουμε τους ξένους πολιτισμούς: ο ανθρωπολογικός πολιτιστικός σχετικισμός, η πεποίθηση ότι όλοι οι πολιτισμοί είναι «ίσοι», εμποτίζει τα κοινωνικά κινήματα.

Υπενθυμίζω ότι το 1979 η ευρωπαϊκή αριστερά είχε ενθουσιαστεί με την επανάσταση των μουλάδων, ως αντι-ιμπεριαλιστικό και πνευματικό κίνημα. Την είχαν ξετρελάνει τα συνθήματα περί θανάτωσης των ΗΠΑ.

Στο κύμα στήριξης στη Δύση υπέρ της Παλαιστίνης, βλέπουμε και συνθήματα από το #Μetoo, το Black lives matter, κ.α. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τα συνθήματα κατά του Ισραήλ;

Οι Παλαιστίνιοι θεωρούνται ιστορικό θύμα, άρα όλες οι κοινωνικές ομάδες που θεωρούν τον εαυτό τους θύμα, ταυτίζονται μαζί τους. Επίσης, δεν πρέπει να υποτιμάμε ότι στα δύο άκρα του πολιτικού φάσματος συναντάμε αντισημιτισμό πρωταρχικού τύπου, συνωμοσιολογικού, χριστιανικού και τα λοιπά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η αντίθεση στην ισραηλινή πολιτική εξισώνεται με τον αντισημιτισμό - ωστόσο, υπάρχουν πράγματι περιπτώσεις όπου τα αντανακλαστικά είναι αντισημιτικά.

Πάντως, στα μάτια όσων αισθάνονται ενσωματωμένοι στον δυτικό πολιτισμό και στη φιλελεύθερη τάξη, οι Παλαιστίνιοι είναι μάλλον ξένοι ή εχθροί, ενώ οι Ισραηλινοί, παρά τις εσωτερικές τους διαφορές (κοσμικοί, υπερορθόδοξοι, σιωνιστές, αντισιωνιστές κτλ) είναι συνιστώσα του ίδιου πολιτισμού.

Οι δικαιωματιστές της Δύσης δεν αποδέχονται την ενσωμάτωσή τους στη φιλελεύθερη κατάσταση, οραματίζονται ένα μη καπιταλιστικό σύστημα - και έχουν την αυταπάτη πως σ’ αυτό το μη καπιταλιστικό σύστημα θα ζούμε όλοι αδερφωμένοι λατρεύοντας διάφορους θεούς.

Με λίγα λόγια αποδίδουν τις θρησκευτικές και πολιτιστικές συγκρούσεις στον καπιταλισμό. Τούτου λεχθέντος, η θρησκεία και η κουλτούρα των Παλαιστινίων δεν αίρει το δικαίωμά τους για γη και αυτοδιάθεση: Το πρόβλημα δεν είναι η στήριξη στους Παλαιστινίους· το πρόβλημα είναι η άγνοια, η απλοϊκότητα, ο φανατισμός, ο μανιχαϊσμός, η εξιδανίκευση του θύματος.

Τελικά η woke κουλτούρα λειτουργεί ως πολιορκητικός κριός του Ισλάμ στη Δύση;

Από τη στιγμή που υπάρχει κατηγορία περί «ισλαμοφοβίας» και έχει περιοριστεί πολύ το δικαίωμα του κριτικού σχολιασμού της μωαμεθανικής θρησκείας και του τρόπου ζωής, είναι προφανές ότι οι ισλαμιστές έχουν σημειώσει επιτυχίες. Με το να αποτελούν μέρος των ψηφοφόρων της αριστεράς, τα αιτήματά τους (αλλοίωση της διδακτικής ύλης στα σχολεία, πολυπολιτισμικότητα κτλ) έχουν νομιμοποιηθεί: τα αριστερά κόμματα πιέζουν τις κυβερνήσεις για την ικανοποίηση διαφόρων διεκδικήσεων, οι οποίες, στην πραγματικότητα, αντιβαίνουν στο πνεύμα των νόμων.

Η αριστερά σήμερα στηρίζει το πιο δεξιό πολιτικό όραμα στον κόσμο: Τον ισλαμικό εισοδισμό. Και αρνείται να προστατέψει τους εκκοσμικευμένους και ενταγμένους μουσουλμάνους οι οποίοι ζουν κάτω από αφόρητη πίεση.

Επιστρέφοντας στην τρέχουσα κρίση, νομίζω ότι το ζήτημα του Ισλάμ ή του μη-Ισλάμ πρέπει να παραμεριστεί και να βρεθεί μια λύση δύο κρατών: Οι Παλαιστίνιοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν περισσότερους συμβιβασμούς απ’ ό,τι στη δεκαετία του 1990.

https://www.liberal.gr/